הרשמה

חברת AMD מכריזה על מעבדי Ryzen 4000

הפעם הפוקוס הוא על ביצועים גרפיים

מלחמת המעבדים ממשיכה לגדול

ככל הניראה מתישהו לפני כמה שנים קבוצה של מנהלים בחברת AMD ראו סוף סוף את החוסר תחרות מצידם ואת שליטה של הכמעט מוחלטת של אינטל בשוק המעבדים והם החליטו לעשות משהו בעניין. אז מה AMD עשתה? היא התחילה בפיתוח ומחקר ארוך ושנים אחר כך גם בייצור של ארכיטקטורת מעבדים חדשה לגמרי. המעבדים האלו היו הדור הראשון של Ryzen שאמנם לא היו התחרותיים ביותר אך הם היו בסיס מעולה עבור הדור הבא- Zen 2. מעבדים מבוססי Zen 2 אכן הצליחו לרענן את שוק המעבדים כשהם הציגו ביצועים מעולים במחירים נוחים יותר מאינטל. אז מה הדבר הכי טוב ש-AMD יכלה לעשות אחרי ההצלחה גדולה? להמשיך להכות בברזל ולהוציא עוד מעבדים חזקים יותר מהמתחרה.

היום AMD מכריזה על סדרת מעבדים חדשה מתוצרת Ryzen 4000. נראה שבסדרת המעבדים החדשים AMD החליטה להתמקד בשוק ה-APU. מעבדי APU אלו מעבדים "רגילים" בעלי ליבה גרפית. את המעבדים החדשים בעל הליבה הגרפית יהיה אפשר לזהות בקלוץ על ידי האות G בדגם המעבד. המעבד המעניין ביותר בסדרה החדשה הוא ה-4700G שיהיה בעל 8 ליבות ו-16 ליבות גרפיות, תדר עבודה של עד 4.4 ג'יגה הרץ והליבה הגרפית תגיע עד לתדר עבודה של 2100MHz. אם הנתונים היבשים האלה לא אומרים לכם הרבה, AMD גם פירסמה שני גרפים שמציגים את היכולות של המעבדים החדשים שלה כשהיא מציבה אותם ראש בראש מול מעבדי הדור התשיעי של אינטל בכמה מבחנים שונים.

כמו שאפשר לראות במבחן הביצועים הסינטטי של Cinebench שבודק רק את כח החישוב, למעבדי Ryzen 4000 אין יתרון גדול אך במבחן של 3D Mark שהוא מבחן שמתבסס יותר על ביצועים גרפיים מאשר על כח חישוב נטו, מעבד ה-4700G התעלה על ה-I7 9700 בכ-223%. מבחנים סינטטיים הם לא תמיד מידע מספק שאפשר להשוות לביצועי גיימינג, לכן AMD פירסמה גם גרף שמציג את ביצועי הגיימינג של המעבדים שלה מול אלה של אינטל. 

אף על פי שלא קיבלנו מספרי FPS אפשר לראות ש-AMD הצליחה בגדול עם הליבה הגרפית במעבדים שלה כשרוב המשחקים קיבלו שיפור בביצועים של מעל 140% על פני יריבתה הכחולה.
ככל הנראה, AMD מכוונת את מעבדים החדשים שלה לשוק הלפטופי ואו לשוק הביניים-תחתון שיכול להרשות לעצמו לקנות רק מעבד ולא יכול לרכוש גם כרטיס מסך. לכן המעבדים החדשים יספקו לשוק זה ביצועי גיימינג סבירים בתוספת מחיר קטנה לעומת מעבדים ללא ליבה גרפית.

מה אתם חושבים על המעבדים החדשים של AMD? האם תרכשו אחד מהם? ספרו לנו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:17 27.07.2020 | 50smet 50smet

    למה למשווים את המעבדים לדור 9 ולא 10 העדכני? קצת מסריח...

  2. 2

       | פורסם ע"י