הרשמה

ביקורת: Steelseries Rival 3 Wireless

עכבר הגיימינג האלחוטי - תקציבי של Steelseries הגיע לרועי לביקורת!

בזמן שהעכבר שלו גוסס, רועי יצא לנסות עכבר חדש

העכבר סופק לנו לסיקור על ידי Steelseries ישראל, תודה רבה!

כמו כל ביקורות הציוד ההיקפי שלי לאחרונה (אוזניות G733 ומקלדת G815), גם את הביקורת הזאת אתחיל בטרגדיה- עכבר ה-G402 האהוב שלי דועך כבר תקופה ארוכה ונמצא ברגעים אלו על ערש דווי. את העכבר קניתי ב-2017 ומאז הוא שירת אותי נאמנה עד שלפני שנה בערך הכפתור של הגלגלת התחיל לעשות בעיות, תחילה הוא עבד פעם כן ופעם לא אבל אחרי הדרדרות של חצי שנה הוא כבר הפסיק לעבוד לגמרי. מלבד בעיה זאת העכבר עבד נהדר אבל החוסר במקש של הגלגלת הפריע לי מאוד ורגע לפני שיצאתי לרכוש לי עכבר גיימינג חדש, חברינו מ-Steelseries הציעו לי לקחת את עכבר ה-Rival 3 Wireless שלהם לביקורת ואם אתם קוראים את הביקורת הזאת אז אתם כבר יודעים מה עניתי על ההצעה המפתה שלהם.

דוגל בפשטות

ה-Rival 3 Wireless הוא העכבר השני הכי זול של Steelseries כשהיחיד שעוקף אותו הוא הגירסא החוטית שלו. לכן כבר מראש אפשר לצפות לחווית אנבקוסינג דלה למדי. וכאשני אומר דלה אני מתכוון לעובדה שבתוך הקופסא של העכבר אפשר למצוא אותו עטוף בניילון בתוך אריזת קרטון חומה ופשוטה יחד עם עוד שתי סוללות AAA וניירת. למרות הפשטות של האריזה, שמחתי מאוד לראות שהניירת כוללת גם מדריך קצר בעברית, תוספת נחמדה. כדי להכניס ל-Rival 3 Wireless את שתי הסוללות צריך בסך הכל להחליק בעדינות לאחור את משענת כרית כף היד שחושפת תחתייה את בית הסוללות וגם את דונגל ה-2.4GHz שבעזרתו העכבר יכול לתקשר עם המחשב. עובדה אחת שהפתיעה אותי מאוד היא שהעכבר נדלק ועבד גם כשהייתה בו רק סוללה אחת. אם אתם תוהים מדוע Steelseries בחרה להשתמש בסוללות רגילות ולא סוללות נטענות, אז אגיד שהסיבה נעוצה במחיר המצומצם של העכבר וחיסכון בעלויות שהחברה הייתה צריכה לבצע.

בצידו התחתון של העכבר לא נמצא שום דבר מעניין כשכמו תמיד יש שם רגליות גומי שמונעות החלקה, את החיישן האופטי של העכבר לצד מתג העבודה שלו שמאפשר לכם לבחור בין שלוש אופציות: כבוי, חיבור בעזרת הדונגל או חיבור למחשב בעזרת Bluetooth. כמו תמיד, גם הפעם לא ערכתי מחקר מקדים על המוצר לפני שהוא הגיע אליי כך כשראיתי את האפשרות לחבר את עכבר גם בעזרת Bluetooth שמחתי מאוד. אופציה זאת שימשה אותי במיוחד בימים שבהם עבדתי מהבית עם הלפטופ של העבודה. כך יכולתי לחבר את הדונגל 2.4 למחשב הנייח שלי ולחבר את העכבר ללפטופ בעזרת ה-Bluetooth ובכל פעם שרציתי לעבור בין המחשבים פשוט הייתי מזיז את המתג הקטן בתחתית העכבר. אבל לצערי זה לא עובד מושלם כי נתקלתי בבעיה שאחרי שחיברתי את העכבר עם Bluetooth למחשב אחד, לא יכולתי למצוא אותו יותר במחשבים אחרים גם אם המחשב "המקורי" בכלל לא היה בסביבה. ניסיתי לחפש על העכבר איזה שהוא מתג או כפתור איפוס להגדרות Bluetooth שלו אבל לצערי לא מצאתי אחד שכזה והבעיה לא נפתרה. 

טעם נרכש

ה-Rival 3 Wireless הוא לא עכבר גדול במיוחד אך גם לי (עם ידיים דיי גדולות) הוא היה יחסית נוח. בשל העיצוב שלו, הדרך היחידה שלי להשתמש בו הייתה בצורת Claw Grip שאמנם היא לא הדרך המעודפת והנוחה ביותר עבורי לאחוז בעכבר אך העכבר היה מספיק נוח כדי שזה לא יפריע לי אחרי תקופת הסתגלות קצרה. לצערי כל העכבר הוא בעל משטח חלק ולא מחוספס כך שכבר אחרי כמה דקות של שימוש הוא היה מעט מחליק לי. עוד דבר שהפריע לי והיה קשה לי להתרגל אליו גם אחרי עשרות שעות של שימוש בעכבר הוא המשקל שלו שעומד על כ-106 גרם (בשימוש בשתי סוללות). לפני ה-G402 השתמשתי בעבר R.A.T של Mad Catz שאהבתי אותו מאוד בעיקר בזכות האופציה להוסיף משקולות קטנות לעכבר וכך להפוך אותו לכבד יותר. אני יודע שאני בדעת מיעוט וכיום כל החברות עובדות קשה מאוד כדי להוריד כמה שיותר משקל מהעכברים אבל אני מעדיף עכברים כבדים יחסית והקלות של ה-Rival 3 Wireless ללא ספק מעט העיקה עליי.

אבל מעבר לעיצוב, משקל, עם סוללות, בלי סוללות או חיבור למחשב, הפיצ'ר שאולי היה לי הכי חשוב שיהיה בעכבר זאת היכולת לבצע פעולות קדימה/אחורה ישירות דרכו. לפני כמה שנים היה לי את ה-G600 MMO, לוג'יטק בחרה להטמיע בו את פעולות אלו על ידי האפשרות להזיז את הגלגלת לצד ימין ושמאל, אופציה שהייתה לי מאוד נוחה וגרמה לי להתאהב. ב-G402 לוג'יטק הלכה על כיוון מעט שונה עם שני כפתורים בצד העכבר (היכן שמניחים את האגודל), אחד אחורה ואחד קדימה. גם Steelseries הלכה על שיטה זאת אך כאן הכפתורים הרגישו פחות נוחים ככל הניראה כפועל יוצא של היותם יותר קטנים ופחות בולטים. למרות זאת, בתור מישהו שנכנס להרבה אתרים ומשתמש בכפתורי האחורה/קדימה המון פעמים כל יום, אני מאוד שמח על המיצאותם.

עליה וקוץ בה

אחד הגזרות החשובות ביותר כשמדברים על עכברי גיימינג אלחוטיים היא גזרת חיי הסוללה. על פי החברה, ל-Rival 3 Wireless יש חיי סוללה שעומדים על מעל ל-400 שעות בזמן שימוש ב-Bluetooth ובשיטת החיסכון בסוללה של Steelseries. מצד אחד, מעל 400 שעות זה זמן סוללה נהדר אבל כמו כל דבר בחיים, גם כאן המצב איננו מושלם. אחד הטכניקות שבהן Steelseries משתמשת (והיא אינה חלק ממצב החיסכון בסוללה) היא שאחרי מספר דקות שהעכבר לא נמצא בשימוש הוא כמעט מכבה את עצמו לגמרי. זאת אומרת שכאשר פרק הזמן עובר, העכבר מכבה את תאורת ה-RGB שלו וניראה גם שהוא מכבה את רוב המערכות הפנימיות שלו כך שגם אם מזיזים את העכבר שום דבר לא קורה במחשב. אם אתם רוצים "להעיר" את העכבר אז תצטרכו ללחוץ על כל אחד מהכפתורים שלו ואחרי שתי שניות הוא ידלק ויחזור לעבוד כרגיל ללא כל בעיה. אודה, שפיצ'ר זה היה די מעיק ולצערי לא מצאתי דרך לכבות אותו לגמרי אלא רק להאריך במעט את פרק הזמן עד הפעלתו. דרך אגב, שיטת החיסכון בסוללה לא מופעלת באופן אוטמטי וצריך להדליק אותך דרך התוכנה.

אם כבר הזכרתי את התוכנה של העכבר אז אדבר עליה קצת. לתוכנה קוראים Steelseries GG ודרכה אפשר לשלוט בהרבה הגדרות של העכבר כמו 5 מדרגות CPI שונות אשר ניתן לעבור בניהן על ידי לחיצה על המקש הייעודי מאחורי הגלגלת, ה-Polling Rate, ה-Acceleration וכמובן אפשר לשלוט גם על איזור התאורה הבודד שנמצא בגלגלת. אני אודה ואגיד שהתוכנה הרגישה לי מאוד מבולגנת ומסובכת וחוץ מלהגדיר פעם אחת את מדרגות ה-CPI שלי לא רציתי לפתוח אותה יותר. מצד אחד זה נחמד שיש הרבה דברים לשלוט עליהם אבל אם זה נעשה בצורה לא נוחה כמו זאת זה קצת מפספס את הנקודה מבחינתי.

השורה התחתונה

כמו שאמרתי, ה-Rival 3 Wireless הוא העכבר הזול ביותר של Steelseries וככזה לא צריך לצפות ממנו להמון. אם נסתכל עליו ביחס של תמורה לכסף, אז אני חושב שהוא אכן מספק בצורה מעולה את התמורה ל-280 השקלים שתוציאו עליו. יש לו כמה מגרעות שהפריעו לי מאוד בתקופה שלי אותו, אך מצד שני יש לו גם לא מעט פיצ'רים שאהבתי והיו לי נוחים. זה ברור ש-Steelseries חסכה עליו בכל מקום שהיא רק יכלה כדי להוריד את המחיר אבל לשמחתי החיסכון לא היה מאוד מורגש עבורי ובסופו של יום אם אתם מחפשים עכבר אלחוטי ובתקציב מצומצם ולא אכפת לכם לעשות מעט ויתורים, ה-Rival 3 Wireless צריך להיות על הראדר שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • יכולת התחברות כפולה
  • כפתורי קדימה/אחורה
  • זמן סוללה ארוך ונהדר
  • נוח ויחסית קל..

הרע

  • ..יכול להיות קל מידי עבור חלקכם
  • משטח חלק
  • פיצ'ר הכיבוי של העכבר מעט מעיק
  • תוכנה מבולגנת

והפתגם:

  • כל סוף של עכבר הוא התחלה של עכבר חדש?
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י