הרשמה

סיכום E3 2021 של צוות Vgames: הטוב, הרע והמסיבה הכי טובה!

צוות Vgames ישב לסכם את E3 2021! בואו לקרוא מה חשבנו על כנס הגיימינג הגדול ביותר של השנה!

מה הכי עשה לנו את זה? מי אכזב אותנו בצורה בלתי רגילה ואיזו מסיבת עיתונאים הייתה הכי טובה (ספוילר, אין הרבה בחירות כאן).

E3 2021 הסתיים והחלטנו כאן ב-Vgames לסכם את האירוע הגדול ביותר בעיתונאות הגיימינג כמו שאנחנו מסכמים כאן ביקורות חומרה ותוכנה: חברי צוות Vgames נתבקשו לספר לנו על ההכרזות שהכי הלהיבו אותם, הדברים שהכי אכזבו אותם ומסיבת העיתונאים האהובה עליהם מהאירוע. במילים אחרות: הטוב, הרע והמסיבה הכי טובה! אז בלי להכביר במילים: הנה סיכום E3 2021 של צוות Vgames!

אור ארז

ההכרזה הטובה ביותר: Back 4 Blood

ההכרזה האהובה עליי מ-E3 הייתה ללא ספק ההכרזה על Back 4 Blood, שנתנה לנו הצצה למשחק יריות קצבי ומאתגר שמיד גם לי לחשוב "זה בדיוק מה שחיפשתי!" מבחינתי, אחד הפספוסים הגדולים ביותר בגיימינג הייתה סדרת Left 4 Dead, שתמיד רציתי לצלול לתוכה אבל מעולם לא היה לי עם מי. ווידוי קטן: ברגע מסוים במהלך הטריילר, כל חברי המערכת פה בויגיימס פשוט הסתכלו אחד על השני ואמרו: "חבר'ה, חייבים לקנות את זה ולשחק את זה ביחד!" ואני חושב שאני מדבר בשם כולם פה כשאני אומר שזה פשוט נראה כיף בטירוף!

בתור בעלים גאה של PS5, חיכיתי לא מעט שיגיע משחק קרוספליי שיאפשר לשחק עם החבר'ה וגם יהיה שווה את הכסף שלי (בניגוד לשחקני ה-Xbox וה-PC אני לא קיבלתי את Outriders ונוספים בחינם עם ה-Game Pass), ואני חושב שסוף סוף מצאתי, ובגדול. אני גם אוהד גדול מאוד של Turtle Rock מאז Evolve, ואני חושב שלמשחק הזה יש פוטנציאל לשלב את הניסיון של הסטודיו עם שני המשחקים ליצירת מופת אחת שתעסיק שחקנים מסביב לעולם במשך הרבה מאוד זמן.

האכזבה הגדולה ביותר: הפאנל של Take Two

ההכרזה הכי מאכזבת מבחינתי הייתה בעצם אירוע שלם: הפאנל של Take Two. חדי העין מבינכם ודאי שמו לב שבמקור הפאנל הופיע ברשימת הסיקורים בחדר המצב, אבל מעולם לא יצא עליו כתבת סיכום. הסיבה לכך היא שפשוט לא היה מה לסכם. מעריצים רבים שציפו להכרזות מעניינות על סדרות Bioshock, Mafia, Civilization וקראו פרקי תהילים בתקווה ל-GTA VI או לפחות ל-IP חדשים, (ודאי אחרי שמייקרוסופט העלימה ל-Take Two את המשך הזיכיון של The Outer Worlds ממש מתחת לאף), קיבלו מה שאני יכול להגדיר רק כסטירה מצלצלת לפנים.

מי שיצא לו לעקוב או לבדוק יודע שבמקום אירוע הכרזות, Take Two אירחה פאנל בנוגע ל"יצירת גיוון בגיימינג", כשבפועל הוצגה שיחה סגורה בין גורמים שונים בחברה בעניין שיתוף והעצמה של מגזרים וקהילות אשר באופן מסורתי פחות מיוצגים בגיימינג כמו נשים, People of Color וקהילת ה- LGTBQ+. מדובר בנושא חשוב מאוד, ואני מעריך את הכוונה הטובה שמאחורי הניסיון לנצל את הבמה הגדולה בעולם בגיימינג כדי לקדם שיח חיובי ומקבל בתעשייה, אבל כמו שאדם חכם הגיב על כך "יש זמן ומקום לכל דבר, וזה לא היה הזמן ולא המקום לעשות זה".

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase

מסיבת העיתונאים הכי טובה לטעמי הייתה באופן חד משמעי התצוגה של Xbox ו-Bethesda. אף על פי שהדברים שאני חיכיתי להם לא הופיעו בתערוכה הפעם (Fable, TESVI), עדיין ראינו שורה של הכרזות מפוצצות שהותירו אותנו עם טעם של עוד כמו Starfield, Sea of Thieves, Halo Infinite, Age of Empires והפייבוריט האישי שלי - Redfall. והכי טוב? כל זה כמעט ללא מלל ונאומים, נטו משחקים והכרזות. אני בטוח שחבריי המלומדים כבר הרחיבו (או ירחיבו בהמשך) על למה בדיוק מיקרוסופט היא המנצחת הגדולה של E3, בפער גדול על המתחרות (אולי חוץ מנינטנדו), אז רק אסכם ואומר שמלחמת הקונסולות עלתה הרגע שלב, ואם סוני לא תצליח להשיב תגובה הולמת וגם להשאיר לעצמה כמה אסים בשרוול, ייתכן שהתחרות הזו תיגמר עוד לפני שהיא החלה.

גל שפיר

ההכרזה הטובה ביותר: תאריך יציאה ל-Starfield

מאז שהוכרז לפני שלוש שנים, לא באמת שמענו שום דבר על Starfield ולמען האמת די שכחתי ממנו מאז. למרות טריילר שלא חשף יותר מדי על המשחק הוא גרם לעניין שלי כלפיו להתעורר מחדש. לדעתי מדובר בדיוק בסוג המשחקים שה-Series X|S צריכה לספק לשחקני ההארדקור של ה-Xbox, פרנצ'ייז חדש ומסקרן של מפתחת שאם יש משהו אחד שהיא טובה בו זה משחקי תפקידים בעולם פתוח. גם אחרי הטריילר אנחנו לא יודעים כמעט כלום על המשחק, אבל זה ממש לא מפריע לי להיות מלא ציפייה כבר מעכשיו.

האכזבה הגדולה ביותר: היעדרם של סאם פישר ו-Beyond Good and Evil 2

צריך לומר - ליוביסופט לא הייתה מסיבה מזעזעת. אם נשים בצד רגע את הטריילר של Far Cry 6 שהציג אנימציות רעות מאד שלא קשורות בשום צורה ל-2021, הרי שליוביסופט היה אירוע סולידי יחסי, עם הרבה משחקי קז'ואל וכמה הכרזות שעדיין מוקדם לשפוט. האכזבה הגדולה הגיע כצפוי בעיקר ממה שלא ראינו כשהמשחק הבולט ביותר בגזרה הזו הוא כמובן Beyond Good And Evil 2. המשחק המצופה כל כך הוכרז עוד ב-2017 ומאז נעלמו עקבותיו. שחקנים רבים חשבו שבתערוכה השנה סוף סוף יוכלו לראות משהו וזה פשוט לא קרה. יש גם ככה חששות רבים מסטטוס הפיתוח של המשחק והיעדרותו מ-E3 רק חיזקה את המחשבות הללו.

כמו כן, בלטו בהיעדרם גם סאם פישר ומשחק חדש בסדרת Splinter Cell. יוביסופט זנחו את הסדרה בשנים האחרונות וגם הפעם לא נתנו לנו תקווה כלשהי לראות המשך לסיפורו של פישר. מאכזב לראות כמה ענקית המשחקים משקיעה במשחקי מסיבה שלא יותירו חותם כלשהו על אף אחד במקום להתייחס למעריציה הוותיקים שהולכים איתה עוד מלפני שהייתה חברת ענק. ברור שמדובר בחברה פרטית שרוצה להרוויח ולא חייבת שום דבר לאף אחד, אבל בסופו של דבר היעדר המשחקים הללו היה מאכזב מאד עבורי והעיב על כל התצוגה שגם ככה לא הייתה מרשימה מידי מלכתחילה.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase

בסך הכל התערוכה השנה הייתה די מאכזבת ולמיקרוסופט לא באמת היו מתחרים רציניים. לפני המסיבה כתבתי כאן למה מיקרוסופט חייבים להעיף אותנו באוויר עם המסיבה שלה. לשמחתי אפשר לומר שמיקרוסופט הציגה תערוכה טובה למדי גם אם לא מתחשבים בחוסר התחרות שהיה לה השנה. במקום לשמוע דיבורים על כמה מוצלחת השקת ה-Series X|S וכל מיני עובדות לא מעניינות אחרות קיבלנו הרבה מהסיבה שלשמה הגענו, משחקים והרבה מהם. מיקרוסופט לחצו על הגז ופשוט לא עצרו למשך שעה וחצי כשעוד הכרזה ועוד הכרזה נוחתות עלינו בקצב מסחרר.

חוץ מ-Starfield שכבר ציינתי אני אישית מאד שמחתי לראות המשך ל-The Outer Worlds, את Somerville שנראה מאיים במיוחד וגם את Atomic Heart. כמובן שכדאי להזכיר גם את Back 4 Blood, Halo Infinite ו-Forza horizon 5 שנראים פשוט גדולים מהחיים. אם ארצה לדבר על כל מה שהיה שם פשוט לא אסיים. אם נוסיף את העובדה שכל המשחקים שראינו בתערוכה מגיעים ל-Game Pass ביום ההשקה לגמרי אפשר להגיד שהתערוכה של מיקרוסופט היא הצלחה ומהטובות שלה אי פעם. למיקרוסופט יש נקודת התחלה טובה מאד לדור הנוכחי, מכאן השמיים הם הגבול.

צבי ספיר

ההכרזה הטובה ביותר: Battlefield 2042

נכון, בפועל זה היה מעט לפני E3, אבל הגיימפליי מתוך התערוכה עצמה פשוט העיף אותי. זה היה נראה כל כך אינטנסיבי וממכר, שיש סכנה ממשית לאבדן יותר מדי ימי עבודה לטובת סשנים אינסופיים ברשת. בתור שחקן Call of Duty Warzone אני מחכה ומצפה כבר למשחק שיאתגר אותו. Warzone נהיה כבר מאוס ומביך ואפילו ציני ושחצני לעיתים עם ההכרזות השונות שלו. אם יש משחק שיכול לתת לו נוקאאוט, לסחוף אחריו שחקנים ולכבוש את הפסגה, באטלפילד הוא האחד. בהחלט יש למה לצפות.

האכזבה הגדולה ביותר: הפאנל של Take Two

הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן. Take Two פשוט הפכה לחברה חזירית שכל מה שמעניין אותה הוא שורת הרווח. נכון, גיימינג זה עסק קשוח וחייבים בסופו של דבר לספק רווח, אבל אחרי 8 שנים בהן ארגזים של מזומנים עשו דרכם לעבר Take Two הגיע הזמן לאיזשהו אות חיים של משחק GTA חדש. לא GTA? תנו אות חיים לריבוט של מקס פיין. יודעים מה, אפילו הייתי מסתפק במשחק Bully חדש, או אפילו סתם חזרה לחיים של סדרת Manhunt. ואני אפילו לא נגעתי במותגים וחברות אחרות תחת Take Two כמו 2K. מרגיש לי שהם התחילו לשים פס על השחקנים שלהם וזה פשוט מרגיז מעצבן ומאכזב גם יחד.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase

מי שמכיר אותי יודע שאני לא מחובבי מיקרוסופט, לפחות בכל מה שנוגע ל-Xbox. נכון, אולי לא היו הכרזות גדולות מבחינתי אבל היתה אמירה: אמירה ש-Xbox פה בשביל להישאר, בשביל לספק תוכן איכותי למנויים של שירות ה-Xbox Game Pass שלה מהיום הראשון ובשביל להוות פאקטור משמעותי בדור הזה. אמנם בלטו בחסרונם כמה משחקים גדולים, וגיימפליי רציני לא ראינו (חוץ מ-Battlefield שהזכרתי קודם) אבל איכשהו זה מרגיש לי שהפעם הצוות ברדמונד מתחיל להבין איך לשחק את המשחק הזה. הרבה יותר מבשנים עברו.

אביחי חרמון

ההכרזה הטובה ביותר: מיקרוסופט שמה את כל הז'טונים על ה-Xbox Game Pass

ההכרזה המוצלחת ביותר שלי לא היתה הכרזה בכלל - היא היתה הצהרת כוונות. כנס E3 היה המקום שבו שבו מיקרוסופט הצהירה בגאון ש-Xbox Game Pass הוא התוכנית שלה לשנים הבאות. וזו מבחינתי ההצהרה המשמעותית ביותר בכנס הזה. כי Xbox Game Pass הוא הדור הבא של צריכת תוכן. אף אחד היום לא קונה דיסקים, אף אחד לא קונה סרטים, שירותי מנוי הפכו לחלק מחיינו מהר מאוד מבלי ששמנו לב, חוץ ממשחקי מחשב. משום מה זה לקוח יותר זמן בעולם המשחקים אבל לאט לאט זה קורה, ולא רק מיקרוסופט, חברות רבות רוצות להפוך את שירותי המנוי לשיטה הרווחת שבה נצרוך משחקים.

אני אוהב את זה מהסיבה הפשוטה, שמדובר במודל המאפשר לעשות ניסויים הרבה יותר נועזים. כאשר אתה לא תלוי במכירות של משחק אחד (רק תראו מה הנוקמים עשו ל-Square Enix), וכאשר אתה יכול לגוון את המודל הכלכלי שלך, אפשר להעיז יותר, לנסות דברים חדשים יותר ולבנות על הזנב הארוך של האינטרנט. זה יכול לעשות רק טוב לתעשיה, ושמחתי לראות כמה זה חשוב למיקרוסופט בכנס הזה.

האכזבה הגדולה ביותר: איפה The Elder Scrolls 6, Fable ו-Avowed?

אך יחד עם זאת, אני רוצה להגיד שהכנס של מיקרוסופט אכזב קצת, ולאכזבה שלוש שמות: Elder Scrolls 6, Fableו-Avowed. מכיוון ששני האחרונים הוכרזו רק לאחרונה, בכנס השקת הקונסולות החדשות אני עוד יכול להבליג. אבל Bethesda גירתה אותנו עם Elder Scrolls 6 כבר לפני שלוש שנים (כנס E3 2018, וואו כבר עברו שלוש שנים?) הייתי מצפה לפחות לטיזר סינמטי קטן שלוש שנים אחרי, או אפילו רמיזה עדינה לגבי המיקום של המשחק או מצב הפיתוח שלו. אני יודע שמשחקים לוקחים הרבה זמן לפתח ואפילו לא רציתי צריך השקה, רק איזו רמיזה קטנה, ולא היתה, חבל.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase (...בסינמה סיטי)

אם לסכם את הכנס הזה מדובר בכנס בלי שום הכרזות משמעותיות ולא הצלחתי למצוא אירוע מעניין במיוחד. אני כן אתייחס לאירוע של מיקרוסופט אבל בהקשר אחר לגמרי. הכנס של מיקרוסופט הוקרן בסינמה סיטי גלילות ואליו הוזמנה כל קהילת העיתונאים ויוצרי התוכן בישראל. כיף לראות קהילה ענקית ומגובשת שמשתפת פעולה אחת עם השניה ויוצרים תוכן ביחד. זה מראה לי כמה הקהילה בארץ גדלה והתבגרה ומהווה היום שלד טוב של תוכן איכותי ומגוון ויוצרים רבים שנותנים מזמנם הפנוי כדי לחזק את הגיימינג הישראלי. אז אולי לא היו הכרזות מעניינות, אבל לראות כל כך הרבה אנשים מקדישים מזמנם האישי לקהילת המשחקים עשה לי יותר טוב מכל כנס בינלאומי.

אור יהודה סגל

ההכרזה הטובה ביותר: Elden Ring

אחרי שנתיים של שקט כמעט מופתי מהצד של מיאזאקי והצוות שלו ב-From Software, סוף כל סוף אנחנו מקבלים טריילר יחד עם הצצות למשחקיות של Elden Ring. קשה לי לתאר כמה אני מצפה למשחק הזה באופן אישי: מדובר במפתחים של משחקי האקשן תפקידים האהובים עלי בשנים האחרונות, Dark Souls, Sekiro והכי אהוב עלי מכל הקטלוג, BloodBorne. כאשר Elden Ring סוף כל סוף הוצג ב-E3 של 2019 בתערוכה של Microsoft, אפשר לומר שהייתי באובדן מילים כי ממש אהבתי את מה שראיתי (וראינו, בתכל'ס, מעט מאוד שלא גרם לי לחשוב בכלל על שר הטבעות).

עכשיו אנחנו גם מקבלים עוד מעט הצצה למשחקיות שהזכירה אומנם הכלאה מעניינת בין Dark Souls ל-Sekiro, אבל אנחנו גם מקבלים סוס! בנוסף אנחנו גם מקבלים עולם פתוח הפעם בשונה ממשחקים אחרים של From שזה דבר מרגש בעד עצמו. המשחק יוצא בינואר הקרוב והסבלנות שלי הצטמצמה עוד כשראיתי את הטריילר, אני לא יכול לחכות כבר לשים את ידי על המשחק הזה. בנוסף, אומנם מגיע לג'ורג' מרטין מזל טוב על תואר הדוקטור לכבוד שקיבל השבוע, אבל אני נאלץ להגיד: המשחק הזה הוא הוכחה שג'ורג' מרטין יעשה הכל (ואני מתכוון, הכל) על מנת לא לשבת ולסיים את "רוחות החורף", יום יבוא ואולי "שיר של אש וקרח" יגיע לסיום...

האכזבה הגדולה ביותר: NFT ב-Blankos Block Party

אני יודע, מטבעות דיגיטליים הם דבר מאוד מרכזי היום ובגללם אנחנו גם נמשיך לסבול ממחסור בכרטיסי מסך (וזה עוד לפני שנדבר על ספסרים ברשת, מאחל להם כל רע). הצעד הבא הוא כנראה הביזארי והמוזר ביותר שראיתי, קשה לי למצוא באמת כוונה טובה מאחוריה אלא רק מחשבה על איך לעשות כסף מהיר. מי שישב לראות את הפאנל של Take Two (גם אם לא ישבתם לראות את זה, אני לא יכול להאשים אתכם) והמשיך לצפות בשידור לאחר מכן, ככל הנראה נתקל במסיבת העיתונאים של Mythical Games שהכריזה על המשחק שלה עוד בשנה שעברה, Blankos Block Party. המשחק נראה כמו משחק צבעוני במיוחד, שמתנהג קצת כמו Sandbox שאפשר לעשות בו בעיקר שטויות, אבל השנה המשחק קיבל שינוי יחסית דרמטי: כל הבובות שנשחק יהיו בעצם NFT.

על התוספת הזאת כתבתי קצת יותר בהרחבה כבר באותו יום, אבל הדמויות שאיתן נשחק יהיו NFT לכל דבר ועניין. כבר באותו יום הרשת התפוצצה על המפתחת משלל סיבות שונות (שגם גרמו להם להעלים את ה-like/dislike מהסרטון יוטיוב שלהם), בין היתר כי כל הפאנל עסק אך ורק ב-NFT ושום דבר שקשור למשחק עצמו. בעיניי המשחק מרגיש כמו תרמית ותו לא, משחק שהיה לו פוטנציאל להיות יותר מזה ופשוט חבל לראות את זה.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Nintendo E3 Direct

בואו נהיה אמיתיים לחלוטין, השנה E3 היה מאוד מוזר, עם כמה שרציתי להתרגש, יצאתי מהרבה סטרימים של המסיבות עיתונאים מאוד מאוכזב, מעט מאוד דברים חדשים באמת הוכרזו ברובם. מסיבת העיתונאים של Microsoft הצילה את המצב בהרבה מובנים, והמחסור של Sony ושל EA היה מורגש מאוד הפעם. אבל הדיירקט של Nintendo פשוט הצליחה לרגש אותי ל-E3 פעם נוספת כמו שלא התרגשתי הרבה מאוד זמן. מעבר לעובדה אחת קטנה ש-Nintendo קצת עשתה צחוק ממי שקנו את Mario Party ל-Switch לפני ש-Superstars יוצא, הדיירקט המיוחד של נינטנדו ל-E3 באמת הביא הכרזה אחרי הכרזה מרגשת.

התחלנו עם Kazuya ב-Super Smash Bros. Ultimate, ההגעה של Life Is Strange לקונסולת ה-Switch, רימאסטר למשחק Fatal Frame האחרון (ולא רק ל-Switch), Metroid Dread מוכרז ויוצא ממש באוקטובר (!) משחק WarioWare חדש מוכרז (!) Shin Megami Tensei V מגיע ממש בנובמבר (!!!!) ו... משחק ההמשך של Breath of the Wild מגיע בשנה הבאה (אוקי זה טיפה מאכזב אבל לפחות יש חלון השקה!) באמת שהייתי כבר מסתפק בפחות בשלב הזה אבל Nintendo פשוט הביכה את כולם והראתה כמות ענקית של תוכן שרק מחכה לצאת לקונסולה שכולם (אבל בעיקר שמואל) רק רוצים שגרסת ה-Pro שלה תגיע כבר.

גיא דהן

ההכרזה הטובה ביותר: Redfall

נכון, Starfield היה ממש מרגש למרות שלא קיבלנו יותר מדי מידע עליו, והכיוון החינמי של מצב המולטיפלייר של Halo Infinite בהחלט יצר את הבאז ש-Microsoft קיוותה שהוא יצור, אך יש משחק אחד, ממש בסוף מסיבת העיתונאים, שאני מרגיש שצריך לקבל יותר תשומת לב ממה שיצא לי לראות שהוא קיבל - Redfall. המשחק שמגיע מהחבר'ה ב-Arkane Studios שם אותנו בעולם פתוח בתפקיד ציידי ערפדים הניחנים בכוחות מיוחדים, אשר משתפים פעולה כדי לחסל כל יצור לילי שמנסה לצוד אותם, עם האפשרות לשחק סולו או במצב Co-Op עד ל-4 שחקנים. ההכרזה הזו הרגישה כאילו החברה באה ואומרת ישירות לכל שחקני ה-Xbox למיניהם "שומעים? אנחנו יודעים שאתם לא תשחקו Deathloop בקרוב, אז הנה משהו שאנחנו מכינים במיוחד בשבילכם, תהנו", וזה בדיוק מה שרציתי לראות ממסיבת העיתונאים הזו.

האכזבה הגדולה ביותר: Marvel's Avengers

אני מחפש בנרות סיבה טובה לנסות לשחק ב-Marvel's Avengers. כל כמה חודשים אני הולך לידידי הטוב גוגל ושואל אותו את אותה השאלה - האם שווה לשחק בו נכון לשנת 2021? והתשובה שאני מקבל היא אותו הדבר - לא, Square Enix פשוט לא מצליחים לשפר את המשחק הזה כמו שכולם מצפים מהם. אז כששמעתי שהחברה עומדת להופיע ב-E3 2021, ממש קיוויתי לקבל מידע נוסף על התוכן הנוסף שהמשחק צפוי לקבל בשנה הקרובה, אך מה שקיבלתי הייתה הכרזה על כמה איוונטים שצפויים, בלי התייחסות ממשית לגודל הפאשלה או הבטחה כלשהי לשינוי. כן, יש טריילר חדש ל-War of Wakanda שצפוי להוסיף קמפיין חדש, את מפת ווקאנדה וכמובן את ה-Black Panther כדמות חדשה, אבל המשחק יצא לפני כמעט שנה וזה מרגיש כאילו החברה כבר לא כל כך מנסה לגרום לשחקנים לרצות לשחק. לפחות יש את Guardians of the Galaxy להיות אופטימיים לגביו.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase

זאת בכלל תחרות? Microsoft הפכה את E3 2021 למגרש המשחקים הפרטי שלה, עם מסיבת עיתונאים באורך שעה וחצי נטו של הכרזות, טריילרים וחשיפות גיימפליי, יחד עם ליין-אפ לא פחות ממטורף עבור שירות ה-Game Pass. אם בשנה האחרונה רוב מעריצי החברה שאלו "איפה המשחקים?", מסיבת העיתונאים הזו הגיעה במיוחד כדי להראות להם כל אחד ואחד מהמשחקים שאנחנו צפויים לקבל. עם הכרזות על משחקי ענק כמו Forza Horizon 5, Halo Infinite, Starfield, The Outer Worlds 2, Redfall לצד משחקים קטנים יותר שגנבו קצת מתשומת הלב כמו Replaced, Sable ו-Party Animals - העתיד נראה ורוד עבור שחקני ה-Xbox.

רועי באלוה

ההכרזה הטובה ביותר: Forza Horizon 5

קשה לקרוא לי חובב משחקי מרוצים אבל כבר במשך כמה שנים טובות אני לא מפסיק לשחק במשחקי Forza Horizon 3 ו-4 ויש לכך סיבה טובה מאוד. שני משחקי המרוצים האלה מציגים סוג נדיר מאוד של משחקים- כאלו ששמים את הגיימפליי במרכז ורק אחריו מגיעים כל שאר האספקטים של המשחק. בגלל זה הם מצליחים לגרום גם למישהו שהוא לא חובב המכוניות הגדול ביותר להתרגש מהם ולחזור אליהם כל פעם מחדש כאילו זאת הפעם הראשונה.

ההכרזה על Forza Horizon 5 לא הגיעה אלינו כהפתעה גמורה, שכן כבר שמענו עליו מספר שמועות בחודשים האחרונים, אבל להגיד שהתרגשתי לראות את החשיפה של הטריילר שלו זאת תהיה Understatement. המפתחים ב-Turn 10 לא צריכים לעשות הרבה כדי ש-Horizon 5 יצליח, הם פשוט צריכים להמשיך לעשות את מה שהם עשו עד כה בצורה טובה כל כך. מקסיקו זה יעד נהדר עבור סדרת המשחקים ואני כבר לא יכול לחכות שהמשחק הזה שנראה נהדר יגיע אלינו בחודש נובמבר הקרוב.

האכזבה הגדולה ביותר: ליוביסופט אין כבר כל-כך איך לחדש

אני אשתדל להיות בוגר ולשים לרגע בצד את התקווה שלי למשחק Splinter Cell החדש שלא התגשמה. Ubisoft השנה הייתה בעמדת מפתח ב-E3, היא הייתה החברה הראשונה שמציגה את המשחקים שלה ויכלה לקבוע רף גבוה מאוד. במקום זאת קיבלנו הצגה דיי משעממת ולא חדשנית כמעט בכלל. קיבלנו משחק חדש של אוואטר שניראה מעניין אבל מעבר לזה לא קיבלנו שום דבר שמביא משהו חדש לשולחן. כשצפינו באירוע התפללתי לראות משהו מהמשחק Star Wars של Ubisoft ששמענו שנמצא בפיתוח, משהו על Skull & Bones שנשכח, Beyond Good and Evil 2 ואולי כותר חדש לסדרת משחקי South Park הנהדרים. במקום זה קיבלנו הכרזות גנריות ומשעממות עם Rainbow Six: Extraction שניראה לי משעמם ו-Rocksmith+ שהיה הדבר הטוב היחיד שם כנראה. פספוס ענקי בעיניי.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Xbox + Bethesda Showcase

לעומת Ubisoft, Xbox ו-Bethesda הבינו טוב מאוד איזה הזדמנות יש להם ולפי דעתי הם ניצלו אותה עד הסוף. המסיבה של שתי החברות נמשכה קצת פחות משעה וחצי והיא הרוויחה ביושר את הביטוי "מסיבה". במשך אותה שעה וחצי קיבלנו מעט מאוד דיבורים משעממים מלאי בולשיט שיווקי וקיבלנו טריילר אחרי טריילר, אחרי גיימפליי אחרי טריילר. זה היה בדיוק מה שציפינו מהם ומה שאנחנו כגיימרים מצפים מ-E3. נכון ש-Xbox לא הציגו כמה דברים שמאוד חיכינו להם, אבל לעומת Ubisoft הם באו לעבוד ונתנו בראש בכל מובן אפשרי. שירות ה-Game Pass ממשיך להיות מפלצת שאי אפשר לעצור עם משחקים גדולים שיגיעו אליו ביום ההשקה שלהם והמיזוג של Bethesda אל משפחת Xbox Game Studios נראה דיי טוב. לפי דעתי כדאי לכל החברות להסתכל על ההצגה הזאת לקראת השנים הבאות, אנחנו צריכים יותר Xbox & Bethesda Games Showcase ופחות Ubisoft Forward ו-Take Two.

שמואל מקונן

ההכרזה הטובה ביותר: Metroid Dread

Forza Horizon 5 נראה מדהים, לדעת ש-Starfield קיים זה מגניב ומשחק ההמשך ל-Breath of the Wild נראה מעולה, אבל בואו: משחק 2D מטרויד חדש אחרי מי יודע כמה שנים שאנחנו מחכים ומתפללים לאחד - זאת הכרזה שבשבילה נועד E3. הרימייק ל-Metroid 2 שיצא ל-3DS ב-2017 היה באמת סבבה, אבל אני ועוד המון מעריצי מטרויד אחרים רק חיכינו ופיללנו לראות משחק חדש לחלוטין בסדרה - בעדיפות לאחד שייקח את המכניקות שהביא לנו Samus Returns וישפר אותן לרמה בה המשחק יעבוד מהר יותר וירוץ חלק יותר - וחברים וחברות: Nintendo E3 Direct סוף סוף הביא לנו את זה.

המשחק החדש נראה פנומנלי, קצבי, מהיר, עצבני ואולי הכי חשוב: מאיים. אחד המשחקים האהובים עלי בסדרת משחקי הדו-ממד של Metroid הוא Metroid Fusion. משחק ששם דגש על אלמנט של אימה בנוסף לחקר העולם של המשחק. Metroid Dread הולך לעשות משהו דומה עם המשחקיות שלו עם הרובוטים המאיימים שירדפו אחרי Samus במשחק ואני לא יכול לחכות לאוקטובר. המשחק הזה פשוט קפץ למקום השני ברשימת המשחקים הכי מצופים שלי ל-2021 (סליחה נינטנדו, Horizon עדיין במקום הראשון אצלי).

האכזבה הגדולה ביותר: מסיבת העיתונאים של Square Enix

אוקי דיסקליימר: האכזבה הגדולה ביותר מ-E3 היא הפאנל של Take Two, אבל אני לא הולך לדבר על הביזיון הזה (מוזמנים לצפות בתגובה שלי בלייב לאירוע הזה), אז במקום זה אני אדבר על האכזבה שהיא מסיבת העיתונאים של Square Enix. לחברה היפנית היו כל-כך הרבה פרויקטים שהיא הייתה יכולה לספר לנו עליהם: מה קורה עם Final Fantasy XVI ואיך מתקדם הפיתוח שלו? איך מתקדם הפיתוח של Final Fantasy VII Remake Part II - האם נקבל עליו חדשות מסוימות? אולי לשמוע עוד טיפה על Dragon Quest III Remake? אולי על Dragon Quest XII שהוכרז לא מזמן? האם יש לכם הפתעות לגבי רימייקים למשחקים ישנים נוספים?

אבל לא - במקום כל אלה קיבלנו משחק חדש של שומרי הגלקסיה שנראה ממוצע בדקות הטובות של הטריילר ורע בשאר הזמן, מידע על רימאסטר למשחק מדהים שיוצא... החודש... וכבר ידענו עליו את רוב המידע, מידע לא בדיוק מעניין על המשחק של הנוקמים, משחקי מובייל לא מרשימים, Life is Strange שהופיע בפעם ה-29 ב-E3 הזה, Stranger of Paradise - משחק Final Fantasy חדש בסגנון Souls שמשחק נחמד אבל גם נראה מאוד אפור והאכזבה הגדולה והמשמעותית ביותר: Babylon's Fall. אחד המשחקים הכי מצופים של החברה, הוא משחק Live Service Co-op שכנראה לא יתמקד בעלילה ויתמקד יותר במולטיפלייר ו-Co-op שלו. וכך, בשנייה אחת - מסיבת העיתונאים עם הכי הרבה פוטנציאל והכי הרבה דברים להראות, גם הכי אכזבה אותי.

מסיבת העיתונאים הכי טובה: Nintendo E3 Direct

ומהאכזבה הגדולה ביותר לזו שכמעט ולא יכולה לאכזב אותי. אחרי E3 מאוד מאכזב (אולי ה-E3 הכי חלש בעשור האחרון, בטוח ש-Take Two לא עזרו לו), כל הלחץ היה על נינטנדו לספק את הסחורה ואת מה שאנשים באים לראות כשהם פותחים את המחשבים שלהם ונכנסים ל-E3: משחקים. כל הלחץ היה עליה - והיא לא אכזבה. כל הדיירקט שלה הייתי בהייפ: מהכניסה של Kazuya מ-Tekken ל-Smash ובכך יצרו את משחק הלחימה האולטימטיבי (Street Fighter X Fatal Fury X Tekken), הכרזה על משחק Warioware חדש עם co-op, תאריך יציאה ממש קרוב ל-Shin Megami Tensei V (מי צריך את Persona 5 על ה-Switch?), חלון השקה להמשך ל-Breath of the Wild וההכרזה שלי בכנס: Metroid Dread שנראה מדהים.

בפעם המי יודע כמה נינטנדו הגיחו מאחור עם מסיבת העיתונאים שהכי ריגשה אותי, עם התגובות הכי קולניות ומטורפות שיצאו לי מהפה. זה ממש אירוני שבכל הפעמים שהופעתי בלייבים אצל אמיר רחום מערוץ לבלים נתקלתי בכמה מהאירועים המשמימים שהיו ל-E3 2021 להציע, ודווקא באירוע שהכי הרשים אותי, לא זכיתם לראות אותי צורח את הנשמה כשראיתי את Kazuya זורק את קפטן פלקון ללוע הר געש, את Samus חוזרת להילחם ברובוטים רצחניים, את Advanced Wars עושה קאמבק ואת Breath of the Wild 2 מסיים את האירוע ואת E3 בטעם טוב (ושום מילה על Bandai Namco וההצגה האחרונה שלה).

וואו - זהו! E3 נגמר, אפשר לסגור את חדר המצב באופן סופי והרמטי עד שנה הבאה (שנקווה שתהייה טובה יותר מ-E3 2021). אם כבר אנחנו בסוף, אז שוב מילה טובה לכתבים שלנו על העבודה שהם עשו במהלך E3 והיה ממש כיף לפגוש חלק גדול מהצוות באירוע של Xbox ישראל (כל השאר, פעם הבאה מצפה לראות אתכם). זאת גם הייתה השנה בה חדר המצב של Vgames הופיע בהמון לייבים וסיכומים כדרך העיקרית של יוטיוברים ישראליים לקבל סיכום אמין ומלא על האירועים השונים ב-E3, מה שרק מוכיח שהעבודה שלנו היא ממש לא לחינם.

נתראה ב-E3 2022, עד אז תמשיכו לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם) ובטלגרם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:36 20.06.2021 | elad9219 elad9219

    ההכרזה הטובה ביותר בפער עצום לדעתי- Forza Horizon 5.
    באמת, סדרת משחקים שאין מילים. גם מי שלא חובב מירוצים מושבע, אמור מאוד ליהנות מהמשחק. כל הזמן יוצאים אליו עדכונים ודברים מעניינים, ככה שאפשר לשחק בו בלי סוף, עד שיוצא המשחק הבא בסדרה.

  2. 2

    01:00 21.06.2021 | WarFox89 WarFox89

    עם כל הכבוד לפורזה, FORZA זה ה-COD של המרוצים. משחק ארקיידי וחובבני. אם אתה באמת אוהב ספורט מוטורי תבדוק משחקים יותר רציניים כמו PC או AC.
    לגבי ה-E3 של השנה, היה על הפרצוף לדעתי. שום דבר לא עניין אותי. אבל הי, זה רק אני ...

  3. 3

    21:53 24.06.2021 | elad9219 elad9219

    WarFox89 זה לא קשור, אפשר גם וגם.
    יש לי G29, אז כמובן זה כיף משחקים ממש מקצועיים, אבל Forza Horizon זה פשוט הנאה צרופה. המירוצים זה רק חלק קטן, זה שזה עולם פתוח עם המון אפשרויות, תחרויות למיניהן, DLC שיוצאים בהמשך ובכללי כל חודש עדכון מכובד שיוצא למשחק, הופכים את זה למשחק הכי טוב בקטגוריה לדעתי.
    משחקים כמו Assetto Corsa וכאלה אי אפשר לשחק הרבה זמן ברצף, זה מעייף. מה שכיף זה שיש הכל, ולא רק מירוצים כל הזמן, אחד אחרי השני.

  4. 4

    11:09 25.06.2021 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    בתכל'ס שועל צודק: Forza זה לגמרי משחק ארקיידי והרבה יותר חובבני מקאליברים כמו PC נניח, אבל זה גם למה אני אוהב את המשחק הזה על פניו - אני מעדיף את הארקיידיות על פני הריאליזם במובן הזה.

    לגבי E3 השנה - אחד המאכזבים מהשנים האחרונות. לי עוד היה את נינטנדו, אבל מה יגידו שאר הגיימרים שלא שיחקו במשחקים של החברה מאז גיל 8-9?

  5. 5

       | פורסם ע"י