הרשמה

דעה: מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט חייבת להיות גדולה מהחיים

אם אחרי שנה כזו מיקרוסופט לא ישאירו אותנו פעורי פה, אפשר להתחיל לארוז את הקונוסולות

מה הולך להיות בתערוכה הכי מצופה של מיקרוסופט מזה שנים?

שוב נכנסנו לימיי E3 האהובים עליי במיוחד. כל גיימר וגיימרית מרגישים את ההרגשה החגיגית באוויר, את הציפייה לראות קצת מהמשחק ההוא שהם כל כך מחכים לו או לקבל את ההכרזה שכולם כבר מתים לראות. כל זה בהתחשב בכך שאתם לא מאלו שמתים לראות את Half Life 3 או את הכותר הבא בסדרת GTA - אתם כנראה איבדתם את התקווה מזמן. כך או כך, תערוכת E3 לגיימרים היא מה שגביע העולם הוא לאוהבי כדורגל, קרנבל. אחד הדברים שמייחדים את התערוכה השנה, מלבד היותה הקאמבק של E3 אחרי שנת קורונה היא המסיבה המשותפת של מיקרוסופט והרכש הכבר לא כל כך טרי שלה, ענקית המשחקים זנימקס וכמובן גם בת'סדה שתחתיה.

הציפיות מהמסיבה המשותפת של השתיים מרקיעות שחקים השנה ובצדק. שכן למרות רכישת הענק הזו והעובדה שאנחנו כבר כמעט שנה בתוך דור הקונסולות הנוכחי, למיקרוסופט עדיין אין שום דבר מרגש באמת לקהל שלה. E3 2021 היא הפלטפורמה המושלמת עבור מיקרוסופט לזרוק עלינו את כל מה שיש לה ולפיל ספנסר, ראש חטיבת ה-Xbox, יש משימה אחת: לגרום לכולנו לצעוק מהתרגשות. אם זה לא יקרה, מדובר בסימן לא טוב עבור קהילת ה-Xbox ובוודאי שעבור מיקרוסופט.


בתמונה: ההופעה של קיאנו ריבס בתצוגה של מיקרוסופט ב-E3 2019, הופעה שכבר הפכה לקלאסיקה.

את ה-Series X שלי קניתי די בסמוך ליציאה עם ערימות של התרגשות, מאז די קשה להתעלם מהעובדה שלמרות שאני סטודנט עם מעט מאד זמן לשחק, עוד לא זכיתי לחוות כמעט בכלל את הדור הבא על הקונסולה שלי. מאז שרכשתי את ה-Series X, המשחק היחיד שהייתי יכול להתנחם בו הוא The Medium שגם הוא משחק נישתי מאד שלא מתאים לכל אחד ולא יכול לסחוב את העול הזה על כתפיו. במיוחד בהתחשב בעובדה שגם אותו נראה בקרוב על ה-PlayStation 5. אז כן, שירות ה-Game Pass הוא מהפכני ועדיין הברקה בעיניי, אבל מה עוזרים לי 12 טרה פלופ אם רוב מה שהספרייה של השירות מציעה זה משחקים מהדורות הקודמים שרובם גם ככה אינם ממוטבים לקונסולה? ההרגשה הזו מתעצמת בעיקר כשאנחנו מסתכלים לצד השני של הכביש. Demon's Souls, Returnal וכמובן הכותר החדש של סדרת Ratchet And Clank שגוזר שבחים מקיר לקיר. אלו הם רק חלק מהמשחקים שאתם כבר יכולים לשחק על ה-PlayStation 5 וכל זה בלי לקחת בחשבון את הרוח המאיימת של קרייטוס ואלוי שכבר ידוע שיגיעו לסיבוב נוסף עם Forbidden West ו-Ragnarok.

לא מזמן דיווחנו לכם כאן שמשחק אחד שכמעט בוודאות לא נראה במסיבה היום (20:00 בערב שעון ישראל) הוא המשחק הבא בסדרת Gears, דבר הגיוני מאד שכן המשחק האחרון בסדרה יצא לפני פחות משנתיים ו-The Coalition עדיין תומכים בו מאד. מה שאומר שכרגע המשחק היחיד שאנחנו יודעים בוודאות שיופיע הוא Halo Infinite. חייל על חזק ככל שיהיה, אפילו מאסטר צ'יף לא יכול להתמודד לבד עם כל התותחים הכבדים של סוני, הבחור חייב כמה חברים. אם לא נראה כמה הכרזות גדולות אז ייתכן שזה קרב אבוד מראש עבור הספרטני של מיקרוסופט.

אז בוא נגיע לעיקר, למה כן אפשר לצפות במסיבה של מיקרוסופט ובת'סדה היום? בורסת השמועות לא הפסיקה לעבוד בשבועות האחרונים וכפי שאמרתי התנאים של מיקרוסופט לספק תצוגה גדולה מהחיים הם אופטימליים. למיקרוסופט יש כרגע לא פחות מ-23 סטודיואים בבעלותה וכמובן אסור לשכוח שכמה מהם שייכים לאחת החברות הכי גדולות בתעשייה שמחזיקה מותגים גדולים בכמות סיטונאית. בהנחה שכל אחד מהסטודיואים הללו עובד לפחות על כותר אחד, יש לה הרבה מה להראות היום גם אם תחשוף חלק קטן מהפרויקטים האלו. פרויקט אחד שסביר מאד שיוצג הוא משחק אינדיאנה ג'ונס החדש של בת'סדה שנחשף בינואר האחרון עם טיזר קצרצר שסיפק יותר שאלות מתשובות. כל כך הרבה שאלות שכרגע אפילו לא ידוע בוודאות שהוא בלעדי ל-Series X|S. המעריצים מצדם מקווים שהמשחק יהפוך ל-Uncharted של ה-Xbox, סדרה שבעצמה שאבה המון השראה מהסרטים הקלאסיים של אינדיאנה ג'ונס משנות השמונים. מאד ייתכן שנראה גיימפליי או חשיפה אחרת של המשחק בתערוכה היום.

כמו כן, יש הרבה קולות בתעשייה שטוענים כי מיקרוסופט לא עצרו עם בת'סדה וייתכן מאד שיכריזו על הצטרפות של סטודיואים גדולים אחרים למשפחה. כפי שבטח ידוע לכם, מעשית אין מפתחת בתעשייה שמיקרוסופט לא יכולה לקנות אם רק תרצה, מה שמוביל לספקולציות מעניינות מאד. בין השמות המעניינים שהוזכרו אפשר למצוא את IO interactive שרק לאחרונה שחררו את המשחק האחרון בסדרת Hitman. בסטודיו הוותיק הכריזו לא מזמן על IP חדש שמבוסס על דמותו של ג'יימס בונד וגם הודיעו שהם עובדים על משחק נוסף שנמצא בתחילת הפיתוח שלו.בנוסף, גם שמה של Avalanche שאולי מוכרת לכם בזכות Rage 2 ו-Just Cause 4 עלה. מדובר במפתחת שמחזיקה 4 סטודיואים במקומות שונים בעולם ומתמחה במשחקי עולם פתוח. עם חיזוק משמעותי מצד חטיבת המשחקים של מיקרוסופט יכול להיות כאן פוטנציאל לא קטן. לבסוף, גם Crytek שמאחורי סדרת Crysis והמשחק הראשון בזיכיון Far Cry הוזכרו כמועמדים לקנייה, בדומה ל-IO גם המפתחת הגרמנית שגורמת למחשבים להמריא ולעבוד קשה מאז 2007 הודיעה שהיא עובדת על כותר חדש ומסתורי.

יתר על כן, סביר מאד שמיקרוסופט לא תפסח על שירות ה-Game Pass ותכריז על כמה כותרים חדשים ומעניינים שיגיעו לשירות באותו היום או בחודשים הקרובים. כדאי לקחת את זה בעירבון מוגבל, אבל ייתכן מצב שהמשחקים של יוביסופט יצטרפו גם הם לקטלוג באמצעות הכניסה של שירות ה-Ubisoft+, המנוי לספריית המשחקים של החברה. זאת בדומה לכניסה של שירות ה-EA Play לפני כמה חודשים שהיה שדרוג רציני לספריה הגדולה גם כך. Assassin's Creed Valhala למנויי Game Pass? נשמח מאד ותודה רבה.

לבסוף, אחד המשחקים המרתקים שאנחנו צפויים לראות היום הוא Starfield, מדובר במשחק ה-RPG המקורי הראשון של בת'סדה מזה 25 שנים וחוץ מזה שיתרחש בחלל אנחנו לא יודעים עליו כלום מאז נחשף עוד בתערוכה של 2018 עם טיזר קצרצר. נראה שהיום צפויה החותמת הסופית על כך שהמשחק עובר להיות אקסקלוסיבי ל-Series X|S ולמחשב האישי. קיימות שמועות מבוססות שהמשחק תוכנן להיות זה שיגנוב היום את ההצגה וזה שאמור להשאיר אותנו פעורי פה. כנראה עם טריילר באורך מלא שאולי יכלול גיימפלי ותאריך יציאה שמתוכנן למתישהו בשנת 2022. אין ספק שכותר בסדר גודל כזה יהפוך לקלף משמעותי ביד של מיקרוסופט, אולי אפילו לכזה שמזכיר את התקופה שסדרת Mass Effect הייתה בלעדית ל-Xbox 360, גוד טיימס...

שימו לב שהגענו עד לכאן בלי להגיד מילה אחת על Psychonauts 2 שהוכרז ב-E3 2019 ,על The Elder Scrolls 6 שכבר נמצא זמן רב בפיתוח או על שאר הסדרות המוכרות של בת'סדה כמו Prey, Fallout ו-Dishonored. גם דיבורים על חשיפה של המשחק הבא בסדרת Call of Duty צצו בשלב כזה או אחר. אני אישית מקווה מאד לראות גם משהו מ-Hellblade 2 שלדעתי מסקרן יותר מכל הכותרים האלה יחד. המשחק הראשון הוא הדבר הכי שווה שיש כרגע ב-Game Pass באחריות, ואני באמת מאמין שלמשחק הבא יש את הפוטנציאל להפוך את הזיכיון הזה ל-God of War של מיקרוסופט. אלו פרנצ'ייזים שכרגע פחות סביר שנראה היום ולא היו להם אזכורים מיוחדים בהקשר הזה. למרות זאת, כמו שכבר אמרנו, זו התקופה בשנה שכל דבר יכול לקרות.

כפי שכבר ציינו בחדר המצב שלנו, מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט ובת'סדה מתקיימת היום בשעה 20:00 שעון ישראל. כמו שהבנתם לאירוע פוטנציאל עצום והייפ שלא זכור ממסיבה של מיקרוסופט בעשור האחרון. עשור שבו רוב אור הזרקורים היה שייך בעיקר לסוני שמצידה בחרה להיעדר מ-E3 השנה. אחרי שנה יבשה מאד בגזרת ה-Series X|S אנחנו מגיעים לתערוכה שיכולה להיות קריטית בעבור מיקרוסופט וקהילת ה-Xbox. אם נחזור להקבלות מעולם הכדורגל, צבי שלנו הקביל היום את מיקרוסופט למנצ'סטר סיטי ולפריז סן ז'רמן. גם להן בדומה למיקרוסופט עומדים כל המשאבים שבעולם, אבל על מנת לצמצם פערים של שנים דרושים זמן ועבודה קשה, גם עם משאבים בלתי מוגבלים. היום בערב זה בדיוק הזמן של מיקרוסופט להראות לנו ניצנים ראשונים של העבודה הזו. אנחנו כמובן נהיה פה בשביל לתת לכם את כל הדיווחים המעניינים והחדשות החמות מהתערוכה.

אם אחרי כל כך הרבה ציפייה המעריצים לא יצאו היום עם כמה כותרים ענקיים לחכות להם, מיקרוסופט שוב ייחשבו בעיני רבים ככאלה שמתייחסים לקונסולות שלהם כאל מרכז בידור משפחתי ולא כמכונת משחקים שמכבדת את השחקנים הכבדים שלה. זו בחירה שכבר גרמה לדור הקונסולות הקודם לחמוק מתחת לאפם, אני מאתגר אתכם להיזכר במשחק מדהים אחד ששיחקתם על ה-Xbox One ולא כולל בתוכו את המילים Halo או Gears.

אז בבקשה מיקרוסופט, במקום להסתכל על שחקני ה-PlayStation שחוגגים עם קרייטוס, ניית'ן דרייק, אלי, גו'אל, מיילס מוראלס, ראצ'ט וקלאנק ועוד רבים וטובים בקנאה תנו למעריצים שלכם להרים את הראש היום - אנחנו סומכים עליכם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:28 13.06.2021 | 7777Mano 7777Mano

    בהחלט מעניין, אני לא אופתע אם בסוף האירוע מיקרוסופט יחשבו כמי שהציגו את התערוכה הטובה ביותר, באופן אישי אני מתרגש יותר מהתצוגה של square enix אבל אני מקווה ששתיהם יהיו טובות

  2. 2

       | פורסם ע"י