הרשמה

אינטל חושפת את הפרטים הראשונים על דור 12

תגידו שלום, מעבדי Alder Lake מגיעים

ארכיטקטורה חדשה לגמרי שתקח את הביצועים כמה צעדים קדימה

רק לפני פחות משנה קיבלנו את ההשקה של מעבדי דור 11 שידועים גם כמעבדי Rocket Lake S. במסגרת "יום הארכיטקטורה" ערכה אינטל אירוע מצומצם לעיתונאים שבו היא חשפה את הפרטים הראשון על מעבדי דור 12 שלה, מעבדי-Alder Lake. כמו מרבית דורות המעבדים האחרונים של אינטל, גם חלק גדול מהטכנולוגיות שעליהן מבוססים מעבדי Alder Lake פותחו בישראל, על ידי צוות הפיתוח בהובלתו של עדי יועז. אנשי צוות הפיתוח שנכחו באירוע נתנו לנו הצצה ייחודית עד לרמה המיקרוסקופית לכיצד פותחה הארכיטקטורה עליה מבוססים המעבדים השונים שיגיעו אלינו עד סוף השנה.

ארכיטקטורת מעבדים היברידית

מעבדי Alder Lake מבוססים על ארכיטקטורה שאינטל קוראת לה "ארכיטקטורה היברידית", זאת אומרת שארכיטקטורה מבוססת על שתי סוגי ליבות- ליבה יעילה (Efficienty Core או בקיצור E Core) ועל ליבת ביצועים (Preformance Core או בקיצור P Core). ה-E Core מספקת כ-40% יותר ביצועים עם אותה צריכה חשמל בהשוואה לליבת סקיילייק. ולצידה ה-P Core מספקת את הביצועים הגבוהים ביותר שאינטל פיתחה, שיפור גדול ומרשים מאוד של כ-19% בממוצע בהשוואה למעבדי דור 11. אפשר לראות שעם Alde Lake אינטל לוקחת את רעיון ה-big.LITTLE קדימה בכל הכח. נכון לעכשיו עוד לא התפרסמו מה יהיו תדרי העבודה של Alder Lake ולא כמה ליבות יכילו המעבדים השונים במשפחה, אך מנגד קיבלנו את האישור שהם יתמכו בטכנולוגיית DDR 5 לזכרונות, PCIE Gen 5.0 ויהיו מבוססי תושבת LGA 1700 החדשה.

Intel Thread Director

אחרי שחשפו בפנינו את הארכיטקטורה שבמוססת על שתי ליבות שונות, אינטל חשפה את טכנולוגיית Intel Thread Director (או בקיצור ITD) שאחראית על שיתוף הפעולה בין הליבות. ITD תעבוד יחד עם מערכת ההפעלה על מנת לחלק בצורה חכמה ונכונה את משימות המחשב לליבות השונות על מנת לשפר באופן ניכר את ביצועי המחשב תוך ניצול אנרגטי מועט ככל האפשר. ITD היא למעשה כמו שוטר תנועה שיחליט לאיזה ליבה כל משימה תלך ומתי. כך למשל אם תפעילו משחק או תוכנת לעריכת וידאו, תהליכים אלו יקרו ב-P Core על מנת לקבל את הביצועים המקסימאליים, אך אם בו זמנית תרצו לפתוח גם קובץ וורד או להפעיל שירים ב-Spotify, תהליכים אלו אינם דורשים כח עיבוד רב לכן הם יוכלו לעבוד על ה-E Core וכך לא "להטריד" ולגרוע מביצועי ליבות ה-P Core. נכון לעכשיו נחשף ש-ITD תוטמע ב-Windows 11 אך אינטל הדגישה שהמעבדים החדשים יעבדו מעולה גם עם Windows 10.

שיפורים גרפיים למשחקים

אינטל גם חשפה את Xe HPG שעליה מבוססי כרטיסי המסך שלה לגיימינג שנחשפו מוקדם יותר השבוע. Xe HPG תכלול טכנולוגיה חדשה בשם XeSS שהם קיצור של Xe Super Sampling. טכנולוגיה זאת תספק שיפור באיכות התמונה תוך כדי האצת קצב ה-FPS בזכות חומרה ייעודית שתאיץ את ביצועי הבינה המלאכותית (AI) של הכרטיסים החדשים. כידוע לנו כרטיס המסך הראשון של אינטל ה-Alchemist יושק ברבעון הראשון של 2022 ונחשף גם שהוא יהיה מצויד בזיכרון גרפי GDDR 6, אם כי לא נאמר כמה ממנו.

לצד מוצרים אלו עבור השוק הפרטי אינטל הציגה מספר פיתוחים אשר מיועדים לשוק העיסקי כמו מעבדי Sapphire Rapids לדאטה סנטר, את Mount Evans שהוא ה-ASIC הראשון של אינטל שמעביר מידע בקצב של 200G ואת Ponte Vecchio שמכיל כ-100 מיליארד טרנזיסטורים!

מה דעתכם על הפרטים החדשים שקיבלנו מאינטל? מתרגשים מדור 12 כמונו? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י