הרשמה

דעה: Xbox הוכיחה באירוע שלה שהיא נותנת פייט, אבל השאירה אותנו באפלה

אור עם טור דעה הנוגע לעתיד הקרוב של Xbox והסטנדרט שהוא מצפה לו מהענקית הירוקה

השורה התחתונה של כל העסק, בסופו של דבר, היא של-Xbox יש הרבה מה להראות והם נמצאים בשוונג, אבל הם חייבים לשמר אותו - לא להכריז ולהיעלם עם התוכן שלהם

יש משהו שצריך להיאמר וכנראה נאמר כבר בעבר, מאחר ומלחמת הקונסולות היא "מלחמה" ששחקנים רבים מסביב לעולם אוהבים לשחק ולהתעסק בה, מה המותג המצליח ביותר, Playstation או Xbox (או Nintendo שנמצאית בליגה משל עצמה). בתקופת ההשקה של הדור הקודם של הקונסולות, ה-PS4 וה-XBONE, היה ברור מאוד שהמגמה הכללית היתה שהקונסולה של Sony היא המוצלחת, כל ההכרזות שלהם היו נכונות ועשה רושם שההתקפה שלהם נגד אלו של המתחרות היתה המוחצת ביותר. אנחנו עכשיו קרוב לעשור אחרי היציאה של הדור השמיני של הקונסולות, כשלפני שנה וחצי התברכנו בדור התשיעי של הקונסולות אבל המצב כבר היה שונה ובאירוע של Xbox, במשך שעה וחצי, הבנתי איך היוצרות באמת עלולות להתהפך.

דבר ראשון שאוציא מהמשוואה (כי בתחום הזה מזמן אנחנו יודעים ש-Xbox ניצחו) הוא כל נושא שירותי הרשת של הקונסולה. אם פעם השירות של Sony היה נראה כשווה ביותר, קיבלנו מאז את ה-Game Pass של ה-Xbox, ויחד איתו גישה בלתי מוגבלת למשחקים בקטלוג של 400+ משחקים שונים באותה חבילה עם גישה לשירותי Gold. השירות של PS Plus החדש כבר יצא לכלל המשתמשים האמריקאים (וב-22 לחודש למשתמשים האירופאים ואלינו), אך רשימת המשחקים בשירות של Sony לא מגרדת עדיין את הקרסוליים של מה ש-Xbox נותנים נכון לעכשיו. מצד שני,רק הזמן יגיד אם השירות של Sony יצליח להשיב מלחמה לשירות של Xbox, אקווה שתסלחו לי על הפסימיות.

כאשר הקונסולות החדשות הוצגו (ליתר דיוק, האירוע Inside Xbox של Microsoft ו-Future of Gaming של Sony) התמונה שקיבלנו לשנייה גרמה לחלקנו להבין שגם בדור הנוכחי, Sony יקבלו לא מעט מאור הזרקורים, עם הצגה של בדיוק מה שהקהל רצה: הצגת היכולת של ה-PS5 היתה מרשימה, כמויות המשחקיות שראינו היתה בית ספר שלם למה ש-Xbox היו צריכים לעשות בהצגה שלהם וישבתי מול המסיבת עיתונאים והייתי סגור על כך שהקונסולה שלי לדור הבא זאת קונסולת ה-PS5. אבל אז התמונה החלה להשתנות בבום: Microsoft הצליחה לטרוף את כל הקלפים דקה לפני שהקונסולות החדשות יוצאות לקהל הרחב.

בספטמבר של 2020, עושה רושם שהתחילה תחרות שונה מזאת שהיינו כבר רגילים אליה בכל השנים האחרונות - סוג של תחרות חימוש מאוד גדולה: חברת Microsoft הודיעה שהיא קונה את ענקית המדיה Zenimax, החברה שבבעלותה נמצאית המפיצה הפופולרית Bethesda. ההשלכות של הקנייה הזאת היו ברורות מאוד: כל המשחקים שנמצאים בבעלות המפיצה, כעת שייכים ל-Microsoft, הם יהיו אקסלוסיבים בעתיד לקונסולות Xbox (מבלי לדבר על המחשב) והקונסולה השולטת בשוק, ה-Playstation, לא תקבל את המשחקים. המלחמה הזאת המשיכה כאשר Microsoft הודיעה על עסקה לרכישה של Blizzard ו-Activision (עסקה שעוד לא אושרה סופית), ו-Sony הודיעה על גל רכישות משלה של Bungie, Valkyrie ו-Bluepoint.

מירוץ החימוש הזה, שינה לא מעט בכלל, כי הוא הביא למה שקיבלנו ב-E3 של Xbox בשנה שעברה ולמה שקיבלנו באירוע הגדול של Xbox. ב-Showcase של החברה קיבלנו הצגה שהייתה מלאה במשחקים, כמעט כולם נראים נהדר, ויותר חשוב מכך - כל המשחקים מגיעים לשירות ה-Game Pass כבר ביום ההשקה שלהם. לצערי חלק מהמשחקים שגם הוצגו במהלך האירוע לא קיבלו תאריך שחרור ספציפי, אלא חלון השקה מאוד כללי (12 חודשים הקרובים). אבל Xbox למדו ועשו את שיעורי הבית שלהם, כשבאירוע קיבלנו כמעט 90% של משחקיות לאורך כל ההצגה, ומיותר לציין שהייתי מרוצה במיוחד ממה שראיתי באירוע עצמו ואני ראיתי תגובות חמות ברשת על ההצגה לאור העובדה הזאת.

אבל, כמה הניצחון של Xbox היה רועש (אם בכלל)? ובכן, המכות שיכריעו את המרוץ הזה (או הכריעו כבר, אתם תשפטו בעצמכם), הגיעו ממש לקראת הסוף של ההצגה. ההכרזה שמשחקי Persona 3 Portable, Persona 4 Golden ו-Persona 5 Royal מגיעים לקונסולת ה-Xbox הייתה ענקית: העובדה שמשחקים שבמשך יותר מ-20 שנה היו אקסלוסיבים לקונסולות של Sony איבדו את האקסלוסיביות שלהם, היא באמת משהו שלא ניתן לזלזל בו. מיד לאחר מכן, קיבלנו הודעה קצרה במיוחד מאחד השמות המבוקשים בתעשיית הגיימינג, הידאו קוג'ימה, שהוא עובד על משחק חדש יחד עם Xbox. האיש שהיה חסיד Playstation במשך שנים, עבר לצד הירוק, דבר שגרם לי לחשוב על הסרטון שיצא אחרי שקוג'ימה סולק מ-Konami והודיע שעובד יחד עם Sony על פיתוח המשחק הבא שלו (Death Stranding), סרטון שמרגיש קצת כמו בדיחה עכשיו.

לאחר מכן כמובן קיבלנו הצצה מעמיקה במיוחד לאחד המשחקים הכי מצופים של Bethesda לעתיד הקרוב, Starfield. ההצגה, ללא ספק, הייתה מרשימה, אני לא אכביר במילים בנוגע אליה (ולרמת האמינות של טוד הוארד אחרי ההצגה של Fallout 76), אבל נשארתי עם רושם חיובי כל כך שהתאכזבתי כשהבנתי כמה מעט תאריכי שחרור קיבלנו בפועל. קיבלנו המון משחקים שהם אקסלוסיבים ל-Xbox, ככשל פעם קיבלנו את ההודעה שהמשחק שמוצג יגיע ביום השחרור ל-Game Pass. עכשיו, הכל טוב והכל יפה, אבל היה מעט מאוד מידע בנוגע לתאריכי שחרור, רק חלונות כלליים מאוד לשחרור המשחקים עד אין תקופת שחרור כלל.

בנוסף, עם כל המשחקים שהוצגו, מעט מאוד עדכונים בנוגע למשחקים שהוצגו בשנה שעברה ונכנסו למצב של שקט תעשייתי כמעט מוחלט, לא ציפיתי לראות את Elder Scrolls 6 בשום שלב של ההצגה מאחר וידעתי שהפיתוח עדיין לא התקדם במיוחד בעקבות הדגש על Starfield. יחד עם זאת, איפה העדכונים על משחקים כמו Avowed ,State of Decay 3 ,Perfect Dark ,Fable ,Everwild ,Project Mara, Hellblade 2 ו-Contraband? סביב כל המשחקים האלה יושבת עננת אי ודאות גדולה במיוחד. המשחקים הוכרזו, כן, אבל יחד עם מעט מאוד עדכונים בשנה האחרונה או מרגע ההכרזה אפילו, קיוויתי לראות קצת יותר מהם ובפועל ראינו כלום, רק חזרה מאוד כללית על המשפט "Play it day one with Game Pass".

השורה התחתונה של כל העסק, בסופו של דבר, היא של-Xbox יש הרבה מה להראות. הם נמצאים בשוונג שלא היה להם כבר שנים, אבל באותה הנשימה, הם חייבים לשמר אותו - לא להכריז ולהיעלם עם התוכן, אלא לתת טיפה יותר עדכונים על כל הדברים שהיו חסרים לי בזמן האירוע. אני מקווה שכל המשחקים שהזכרתי בפסקה הקודמת נמצאים בידיים טובות, אבל השקט המופתי על חלק מהם מדאיג. בנתיים במחנה של Sony, אנחנו מקבלים את הבלוקבאסטרים הגדולים: Horizon Forbidden West יצא ממש לא מזמן ו-God of War נמצא ממש מעבר לפינה, אני מקווה שבקרוב נקבל יותר תאריכים ופחות ממצג ה-"Look but don't touch".

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י