הרשמה

סיקור: פסטיבל משחקים סלקום

רשמים מאירוע המשחקים החינמי הגדול ביותר שנערך בישראל

פסטיבל המשחקים של סלקום- אירוע המשחקים החינמי הגדול בישראל מאז ומעולם

מאת גל שחף

ערב בנמל ת"א. ים, רוח, גלים, חול, ומספר עצום של ילדים ובני נוער מסתובבים בין התחנות השונות של "פסטיבל המשחקים" של סלקום שנערך בנמל ת"א, שכלל המון פעילויות שונות. האם היה שווה לנסוע עד שם? בדקנו.

שילוב של עבר, הווה וקצת עתיד- זו יכולה להיות הגדרה טובה לפסטיבל המשחקים של סלקום. בפן הנוסטלגי היו משחקים שזכורים לרבים מאיתנו מהילדות, בגרסאות קצת גדולות מהרגיל, כמו דוקים גדול, שחמט גדול ואפילו קיר טטריס ענק.

לצדם ראינו גם משחקי ארקייד ישנים יותר ופחות שכללו את Tekken 1-3 ,Street Fighter, Rage, Virtua Fighter, ואפילו את פקמן האלמותי ועוד רבים וטובים אחרים במכונות הארקייד המקוריות, רק בלי הצורך באסימונים.

עוד בפסטיבל המשחקים: משחקים חדשים וטכנולוגיות חדשות, טורנירים נושאי פרסים, משחק שוטרים וגנבים בגירסה מאוד מאוד משודרגת, משחק שאתה הגיבור הראשי בו במלוא מובן המילה, והדגמה של Hoot, השירות החדש שמאפשרת לך להפעיל משחקים ותוכנות על הטלפון הנייד שלך.

טטריס ענק ומאריו כשאתם בתפקיד הגיבור

את הסיור התחלנו באיזור המערבי של הפסטיבל, שהשתרע על שטח נרחב מנמל ת"א, שם פוזרו להן אטרקציות למיניהן כגון משחקים מהעבר, בגרסאות גדולות, אבל מעבר למכת הנוסטלגיה מדובר פה בפעילות לילדים קטנים יחסית ולא מעבר לכך, אלא אם נורא בא למישהו לשחק שש-בש או שחמט על לוחות ענק.

רק שתי אטרקציות שם היו מעניינות באמת: קיר הטטריס הענק, שהוא אמנם לא משחק חדש במיוחד, אבל זה תמיד נחמד לראות משחק מוכר על קיר אורות ענק ולשחק בו דרך הנייד, למרות באג מעצבן שגרם לצורות לא להגיע לסוף לפעמים.

האטרקציה השניה היתה מסך שמולו משתלשל סוג של חבל עם חיישנים, שאליו מתחבר הבן אדם, והוא בעצם הופך להיות גיבור המשחק סטייל מריו. המטרה היא להחזיק כמה שיותר מעמד מול כמות לא קטנה של אוייבים ומכשולים שמתקרבים לכיוונך, על המסך כמובן. לצערי, לא יצא לי הלתנסות במתקן, בגלל התור הארוך, אבל הקונספט מגניב.

טורנירים בפיפ"א, ניד פור ספיד ו- DDR צף על המים

משם התקדמנו לאיזור הצפוני יותר של הנמל, שם הוקמה מעיין שדרת קונסולות מתחת למזח, וכמה עשרות ילדים התרוצצו שם וניסו להרשם לאחד משלושת הטורנירים במשחקים השונים: FIFA 09 ו- Need for Speed: Undercover לפלייסטיישן 3 ומסיבה לא ממש ברורה Mario & Sonic at the Olympic Games ל- Wii, מעניין אם הם שמעו על ממוצע הציונים הנמוך (67) של המשחק...

לפי ההסבר שקיבלתי מאחד האנשים שילוו את סיור העיתונאים, השחקן עם הציון הכי גבוה בכל אחד מהמשחקים, זוכה בפרס- טלפון סלולרי מתקדם.

מצדה השני של השדרה, במרכז הנמל, צף לו מסך ענק, עליו הוקרנו בו-זמנית מספר משחקי ריקודים של DDR, כשמולו לא פחות מ- 20 עמדות ריקוד. גם בתור מישהו שלא מתלהב במיוחד ממשחקי ריקודים, מסך ענק באמצע הים הוא משהו שלא רואים כל יום.

טורניר Call of Duty 4

התחנה הבאה בסיור הייתה ההאנגר שניצב בצד השני של הנמל. בכניסה ציפה לנו אחד מהמפתחים של Hoot, השירות החדש אותו השיקה סלקום באירוע, שמאפשר לך להתחבר למחשב האישי שלך, לשחק בכל משחק ולהפעיל כל תוכנה על מסך המכשיר הסלולרי שלך. אותי אישית הדהים לראות אותו משחק ב-GTA 4 ו-World of warcraft על גבי הנייד. זה עלול לסמל את סיום החיים (או מה שנשאר מהם) לכמה מכורי WoW שאני מכיר.

נכנסנו לאולם, שהיה מואר באור סגול די מוזר, אך מלא, מלבד המון אנשים, במכונות משחק מהסוג הישן- מכונות ארקייד מכל הסוגים והמינים. לפי הספירה שלי, היו שם לפחות עשרה משחקים שונים, רובם משחקי מכות. אחרי שנזכרתי בזמנים טובים יותר במשחק Tekken 3 קצר עם עוברי אורח, פניתי לבדוק מה קורה בטורניר המרכזי של הפסטיבל, טורניר Call of duty 4 ברשת.

במרכז האולם הועמדו כ-30 עמדות מחשב, שעל כל אחד מהן כבר היה שחקן. הטורניר הלך בצורה של מי שנרשם נכנס, ובסוף הטורניר, השחקן עם הניקוד הגבוה ביותר הוא המנצח, והוא זוכה במכשיר נייד מתקדם. (עדכון: הזוכה בטורניר היה לא אחר מאשר תום -InfiNity-, לשעבר מנהל פורום CoD בויגיימס. כבוד!)

המשחקים נערכו ברשת בין כולם, ולמרות שנראו שם קרבות מרשימים, אני חושב שטורניר בצורה יותר מסודרת עם הרשמה מראש היה יכול להביא למשחקים יותר טובים, בעיקר כי הוא היה מאפשר לשחקנים הטובים יותר להתמודד מול שחקנים רציניים אחרים ולא מול כל מי שבא.

The Target- משחק GPS מגניב במיוחד

יצאתי מההאנגר כדי לחזור לאיזור הראשון ולראות איך מתקדמים שאר הטורנירים, אבל בדרך לשם נתקלתי בשני ילדים שהיו צריכים צלע שלישית כדי להצטרף למשחק ה-GPS ה"כנראה ראשון מסוגו בישראל", לפי דבריו של סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן.

לפני שניכנס למהלך המשחק, אסביר שאחד האירועים המרכזיים בתערוכה היו שני משחקים אורבנים: הראשון, תפוס כפי יכולתך, הוא סוג של תופסת, שהתפיסה עצמה נעשת ע"י צילום הנתפס עם המכשיר הנייד שלך ושליחת MMS עם התמונה למוקד מיוחד. נשמע מעניין, רק שלא יצא לי להתנסות בזה (למכשיר שלי אין אופציה של שליחת MMS) וגם לאחר בירור קצר, הסתבר שהשליחה היא חינם ללקוחות סלקום בלבד, השאר נאלצו לשלם.

המשחק השני, אותו כן ניסיתי, נקרא The Target, והוא הובא לישראל על ידי חברת LA MOSCO ("זבוב" בספרדית) שהכינה במיוחד לאירוע גירסה של המשחק, שמאוד מצליח בעולם, מסתבר. ב"מטרה" יש שני סוגי משתתפים, שוטרים וגנגסטר, אך בניגוד לשאר המשחקים הממוחשבים בפסטיבל, כאן לא מדובר בהזזת ג'ויסטיק, אלא בהזזת הרגליים.

משחק שצריך ממש לרוץ בו, על אמת

אתם, השוטרים, יחד עם דייל מטעם החברה, שמחזיק בסלולרי, צריכים לרדוף אחרי הגנגסטר לצד שתי קבוצות שוטרים שמתחרות בכם. המטרה- לירות בגנגסטר ממרחק של 30 מטר. האמצעים- שלושה כדורים, שלושה אנשים ואיזור ברדיוס של כקילומטר לרוץ ולחפש בו את הפושע המסוכן, בזמן שהוא מנסה לבצע כמה שיותר פשעים במטרה להגיע לסכום של מיליון יורו בפשעים שונים שמיקומם מפוזר על המסך.

כדי לבצע את הפשעים ולנצח את המשחק בעצמו, הגנגסטר צריך להשיג ציוד ספציפי, אך בעוד אנו חמושים אך ורק ב"אקדח" וביצירתיות הוא גם יכול להניח לנו מוקשים, לשים אפוד חסין כדורים ואף לשבש את ה"רדאר" שמאפשר לנו לראות את המרחק ממנו.

כל זה משוחק על מכשיר סלולרי שאותו מחזיק הדייל, בזמן שאתה אומר לו לאן ללכת ומה לעשות, כשעל המכשיר יש את מפת האיזור ואתה מקבל רק עדכונים לגבי המיקום של שאר המתחרים פעם בשלוש דקות ואילו חפצים לקח הגנגסטר, או איזה פשעים הוא ביצע. למנצחים בזמן הקצר ביותר הובטח, כמובן, מכשיר סלולרי מתקדם.

לאחר ההסבר הזה בערך, יצאנו לדרך. הדייל שהיה איתנו לא הפסיק לחלק טיפים (תוך כדי חזרה על העובדה שאסור לו לעזור לנו), ואני לא יכלתי שלא לקחת את העניין ברצינות (אולי רבה מידי) וישר להתחיל לתכנן אסטרטגיות מתוחכמות איך להגיע אליו בלי שהוא יראה אותנו, לאגף אותו מהצד שאף אחד לא חושב עליו, כמובן בלי לעלות על המוקש שהוא בחוכמתו בטח יניח לנו.

לצערי, אחרי הרבה תיכנונים וריצה ברחובות הקרובים לנמל, התקרבנו אליו. אלא שפה ההסתערות חסרת העידון של הקבוצה היריבה כנראה השתלמה והם עקפו אותנו וירו בנו. לעזאזל עם אסטרטגיה מסובכת!

אומנם לא זכיתי בפלאפון מתקדם, אבל המשחק הוא ללא ספק נקודת השיא של הפסטיבל והוא הראה שאפשר לשלב בין משחק בעולם האמיתי לבין מציאות מדומה, כדי ליצור חוויה שעד היום לא הייתה מוכרת במיוחד בארץ. ואם LA MOSCO ימשיכו להפעיל אותו גם אחרי הפסטיבל, זה יכול רק להשתפר!

השורה התחתונה- היה כיף, אבל עמוס

לסיכום, סלקום הצליחו למשוך המוני אנשים לפסטיבל המשחקים שלה. היו המון פעילויות, אולי יותר מדי, אבל היה שם משהו בשביל כמעט כל אחד שאוהב משחקים, הן במחשב והן בשטח. למרות זאת, כמות האנשים הרבה וחוסר האירגון הכללי שהורגש בטורנירים קצת העיקו, אבל מי שבא בשביל להנות, קיבל מה שהוא רצה.

בשורה התחתונה, מדובר באירוע המשחקים החינמי הגדול ביותר שנערך בישראל מעולם, עם אווירה נעימה ומשחק GPS אחד מגניב במיוחד. אך לגיימרים שבאו לשחק ברצינות, לא היה הרבה מה לחפש שם. אולי רק לחכות שעתיים בתור בשביל לשחק מול כמה עשרות צוציקים, לנצח את כולים ולזכות במכשיר סלולרי מתקדם.

- גם אבישי קפץ לבקר בפסטיבל הגיימינג, וחזר עם רשמים (וידאו)
- וגם אנשי "המשחקיה"

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:17 29.08.2009 | האן האן (אורח)

    תום הוא היחיד שזכה כי כל מי ששיחק שם הם ילדים קטנים.
    אני מכיר כמה אנשים שהלכו לשם שהגיעו למקומות בטופ 10 והם לא שיחקו קוד בחיים שלהם. אז כן, תום זכה בטלפון, אבל הוא לא ממש גבר על כל העולם.

    GG.

  2. 2

    14:22 29.08.2009 | הייתי שם הייתי שם (אורח)

    היה אחלה אירוע להורים וילדים קטנים, ללא ספק לא פנה לגיימרים בכלל.. מקווה שסלקום יתחילו להשקיע גם בגיימרים..

  3. 3

    14:41 29.08.2009 | DarkRay DarkRay (אורח)

    כמו שכבר הזכרתי, פסטיבל משחקים בישראל זה שיפור, מי יודע? אולי עוד כמה שנים תהיה תערוכת משחקים בישראל?

  4. 4

    14:47 29.08.2009 | jojoz0r jojoz0r

    היה כל חצי שעה טורניר מה אתה מדברים בכלל..
    היו מלא מנצחים מהקהילה
    freak
    chii
    zipu
    norman
    palma
    היה עוד אני לא זוכר

  5. 5

    16:25 29.08.2009 | sharinox sharinox

    חחחח... מזל שלא באתי ורציתי... אבל נראה מגניב ברמות!

  6. 6

    19:25 29.08.2009 | the commndo the commndo (אורח)

    היה ממש נחמד שמה.
    אני בתור חובב גדול של COD חיכיתי בתור כדאי לשחק.
    הגעתי למקום 4 או 5 בטורניר.
    המתחם של המשחקים הנוסטלגיים לא היה רק לקטנים, לדוגמא במשחק 3 מקלות היו חברה ממש רציינים.
    אני אישית(מקווה שאין שגיאה) מאוד נהנתי.

  7. 7

    19:38 29.08.2009 | TereXes TereXes

    ל - 1 , איזה תום ?
    השמן דובון ?

  8. 8

    20:08 29.08.2009 | veismeister veismeister

    הייתי בטורניר cod 4 ... היו שם יותר מדי נובים...

  9. 9

    20:33 29.08.2009 | גם אני הייתי שם גם אני הייתי שם (אורח)

    חשבתי שיהיה יותר טוב.
    לדעתי היו פחות מידי עמדות כי אם היו יותר היו פחות אנשים שמתפרסים על כל התחנות...
    שכחת את הסנייק אבל זה לא היה משהו. וגם בטח לא רצית לשלם...
    ולגבי sonic and mario at the olympic gamess (כן אני קורא לזה סוניק ומאריו. לא מאריו וסוניק. סוניק שווה יותר!) הייתה תחנה אולימפיאדה על המסך וזה המשחק הרשמי של האולימפיאדה. חוץ מזה התחנה היא לילדים קטנים והורים שלא באמת יודעים לשחק ורוצים להכניס ת'ילדים שלהם לקטע. מה שכן זה תפס 10 עמדות וזה היה על חשבון need for speed שהיו שם רק 5 עמדות ששתיים היו בחינם...
    בקיצר היה לי כיף אבל הרבה פחות ממה שציפיתי.

  10. 10

    23:29 29.08.2009 | norman norman

    גם אני זכיתי וגם אני ניהלתי בעבר את קהילת קוד4 אבל לתקופה נורא קצרה...

  11. 11

    12:11 30.08.2009 | fail fail (אורח)

    ניסינו להגיע לשם אבל לא היתה חניה ברדיוס של 2 קילומטר

  12. 12

    14:30 30.08.2009 | דודהשך דודהשך (אורח)

    האן יא נאצי גוץ מה אתה מדבר על תום בכלל?
    סתכל על עצמך קודם היינריך קטן

  13. 13

    16:22 30.08.2009 | אחת שיודעת אחת שיודעת (אורח)

    המשחק The Target הובא לארץ ע"י חברה בשם GPS citygames זו חברה מברצלונה. חברת LA MOSCO היא החברה המפתחת אבל לא זו שמוכרת ומשווקת. על מנת להביא את המשחק לארץ באופן קבוע יש לפנות לחברת GPS citygames. יש להם אתר אינטרנט דרכו ניתן ליצור איתם קשר.

  14. 14

    13:33 31.08.2009 | מישהו שהיה שם מישהו שהיה שם (אורח)

    א. לא הזכרת את הסיימון טרמפולינות והבאולינג הענק שאתה הכדור.
    ב. כנראה שאתה לא יודע לספור, היה שם הרבה יותר 50 משחקי ארקייד
    ג. טורניר COD4 היה כל חצי שעה והיה הרבה יותר ממנצח אחד
    ד. זה שזה לא היה כמו E3 לא אומר שזה לילדים קטנים, אני בן 15 ונהנתי. חוץ מזה פעם ראשונה שעושים כזה דבר. כל דבר מיוחד שיצא בארץ אפילו ה-ONLIVE של הוט אתה אומר לילדים. אז אין שם Trine או את המשקים הכי חדשים זה עדיין התחלה וגם אנחנו נראה את זה לפני כל שאר העולם.
    ואם כל מה שעושים בארץ חובבני מבחינתך (למרות שהמשחק של זבנג באמת חרא) אז אתה לא יודע לבקר.

  15. 15

    22:23 31.08.2009 | free_mind free_mind

    כן, בתגובה לתגובה הבונה שלך..
    המטרה הייתה לסקר את הפן הגיימרי של התערוכה, הזכרתי דוגמאות של המשחקים האחרים כדי לתת תמונה כללית של האירוע
    אומנם היה טורניר כל חצי שעה, אבל כשביקשתי להשתתף, נאמר לי שאם אני אחזור עוד שעתיים כנראה יהיה מקום פנוי.
    באופן כללי, אומנם ה-hoot מזכיר את ה-Onlive, אבל זה לא זה, ואני לא ראיתי שום מקום בו נאמר שמדובר במשהו לילדים ובאופן כללי, פשוט חכה, תהיה התמקדות יותר מעמיקה בזה, שלא דרך הדברים שסלקום הורו להם לומר.

  16. 16

    10:12 10.08.2010 | בכור מתעקש בכור מתעקש (אורח)

    זה משהו מעניין אותי אבל לו יותר מהוקרת בת יפה 0527266499

  17. 17

       | פורסם ע"י