הרשמה

קצת יותר ממתאבק...

בשנות ה-70, 80 ואפילו תחילת ה- 90- אם בחרת במקצוע ההיאבקות נשארת מתאבק לכל החיים. מעטים הצליחו להתפתח לכיוונים אחרים. מתאבקים רבים שפרשו מהזירה המרכזית (WWE, WCW). המשיכו להתאבק בארגונים עצמאיים או לחלופין פתחו בתי-ספר להיאבקות במקום מגוריהם . כמובן שהיו אלה שהצליחו להשתחרר מתדמית המתאבק, והצליחו בגדול גם בעולם שמחוץ לזירה. הידוע מכולם הוא, גיסי "הגוף" ונטורה. גיסי היה חייל קומנדו בצבא ארה"ב. לאחר שסיים את שרותו בצבא, הצטרף לארגון ה-WWF. לאחר שנים של הופעות כמתאבק בעל תדמית קשוחה. גיסי הסעיר את העולם שרץ לבחירות מושל מינסוטה, ולמרבה ההפתעה אף זכה.

מושל מינסוטה? כנראה שכן...

כיום אף אחד לא מופתע מכך שריק פלייר מתכנן לרוץ לבחירות מושל קרולניה.

בכלל בשנים האחרונות חלה מגמה הפוכה. מתאבקים שמצטרפים לעסק ומצליחים בו. משתמשים בחשיפה שהם מקבלים כקרש קפיצה. דוגמאות מהעת האחרונה יש בשפע:

דיוון גונוסן ה"רוק", היה כוכב ענק ב-WWE שמרוויח מיליוני דולרים בשנה. גורמים בהוליווד התרשמו מצורת הדיבור החלקלקה שלו, ומנתוניו הפיזיים המרשימים. הם החליטו לתת לו ניסיון ככוכב סרטי פעולה. תחילה "רוק" המשיך להופיע ב-WWE ובמקביל שיחק בתפקידי אורח בסרטים. הסרטים שלו זכו להצלחה רבה בזכותו. בהוליווד החליטו שכוכב חדש הגיע לשכונה, וה"רוק" החל לעבוד ב"פול טיים גוב". כתוצאה מכך ה"רוק" עזב את ה-WWE וכיום הוא כוכב קולנוע מפורסם בכל העולם (בראש מורם, דום, גארדין גאנג, מלך העקרבים ועוד...). כוכבים נוספים שהופיעו בסרטים אך למרות ההצלחה לא המשיכו לקריירה הוליוודית:

HHH (בלייד 3), ביל גולדברג (חייל אונבריסלי 2, משחק מכור, סנטה הרשע...), גון סינה (הנחת), סטיב אוסטין (משחק מכור והופעות אורח בסרטים),אנדטייקר,קין, וכמובן הלק הוגן ה"אגדי" שגם מופיע בתוכנית ראליטי משלו "הוגן יודע הכי טוב" .

כוכב קולנע עולה, רוק!

מתאבקים רבים מופיעים בקולנוע, אבל יש כאלה שמעדיפים כיוון אחר לגמרי: כריס גירקו, מתאבק עבר, החליט לפרוש מהיאבקות כדי להשקיע יותר זמן בלהקת הרוק שלו. ולהופיע ברחבי ארה"ב. כוכבת העבר ליטה החליטה גם כן להיכנס לעסקי המוזיקה ועורכת סיבוב הופעות עם להקה שהקימה. סטייסי קיבלר, דיווה ב-WWE, הופיעה ב"רוקדים עם כוכבים" האמריקאית ומשם התגלגלה לקריירה טלוויזיונית. טריש סטארס (קנדית במקור), אלופת הנשים לשעבר ב-WWE, עשתה דרך דומה. טרייש הופיעה בסדרת הראליטי "שוטרים" בקנדה, ומשם פצחה בקריירה טלוויזיונית.

ברוב המקרים דיוות ב-WWE, נהנות מחשיפה מוגברת בלי קשר ליכולתם בזירה. ה-WWE הגיעו למסקנה כבר בשנות ה-80 שדיוות מגבירות את המשיכה של הקהל הגברי לתוכנית, מהסיבות הידועות. ההבדל העצום הוא שבשנות ה-80 הדיווה הופיעה כמנהלת של אחד המתאבקים הבכירים ושם נגמר תפקידה. כיום הדיוות לא רק מופיעות ליד הזירה, הם גם חושפת את עצמם במגזין הגברים הידוע PLAYBOY. החשיפה בPLAYBOY מכניסה המון כסף לדיוות, כסף ליו הפנר ומגבירה את התעניינות של גברים ב-WWE. כולם יוצאים מרוצים מהעסקה, אולי חוץ מההורים של הדיוות.

עד כה הופיעו ב-PLAYBOY חמש דיוות: אשלי, קנדיס מישל, ציינה, טורי וילסון וסייבל. השתיים האחרונות אף עשו ספיישל משותף בעקבות ההצלחה של שני הגיליונות הראשונים שלהן.

PLAYBOY, אחלה הכנסה!

כמו שנוכחנו לדעת, יש המון מתאבקים ומתאבקות שאחרי קריירה מוצלחת פונים לכיוונים אחרים. אך יש כאלה שרק עושים הסווה למקצוע אחר שקשור בתחום.

ברוק לסנר היה כוכב עולה ב-WWE. וינס מקמהון כל כך אהב אותו שאפשר לו להיות אלוף ה-WWE הצעיר בהיסטוריה (לאחר עזיבתו של ברוק, רנדי אורטון זכה למעמד). ברוק החליט לעזוב את עולם ההיאבקות בטענה שהלו"ז צפוף מדי. הוא ניסה את מזלו כשחקן פוטבול אך ללא הצלחה. כיום ברוק מתאבק במסגרת MMA (ליגת היאבקות חופשית) בהצלחה רבה, ויש רבים שחושבים שבהמשך הדרך ברוק יופיע בארגון הUFC הארגון הבכיר של הקרבות חופשיים. מתאבק נוסף שמנסה את מזלו אבל באגרוף. הוא פול ויט "ביג שואו". פול מתנשא לגובה של 2.20 מטר ושוקל בסביבות ה220 קילו. שמועות גורסות ש"ביג שואו", קנה מכשירים ומאמן אישי בסכום כולל של כמעט 3 מליון דולר. ובימים אלו ממש הוא מתאמן במטרה לכבוש את עולם האגרוף.

ביג שואו כוכב חדש בעולם האיגרוף!?

לסיומו של דבר

המהפכה בעולם התקשורת, וההכרזה שההיאבקות היא בסך הכל "טלנובלה עם שרירים". גרמה לכך שמתאבקים הם כבר לא רק מתאבקים. הם שחקנים, וגיבורי תרבות במדינתם. המתאבקים והמתאבקות כיום זוכים למעמד של סלבריטאי והם נהנים מכל רגע. עורך דין, רופא?. היום כל אמא בארה"ב רוצה בן מתאבק!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:54 03.07.2007 | Terminator Terminator

    אחלה כתבה :)

    אבל אני לא חושב שאפשר להגיד ש-HHH עשה קריירה מסרטים.
    פעם אחת הוא הופיע בסרט וגם זה בתור דמות משנית.

  2. 2

    14:04 03.07.2007 | Asi.P Asi.P

    נהנתי לקרוא..

    לצערנו יש כאלה שזה מתאים להם ויש כאלה שלא..מי לא רוצה לראות שוב בזירה את לסנר רוק או ביג שואו? ועוד במצב היום ב-wwe אחרי כול הפציעות והשיחרורים..

  3. 3

    16:53 03.07.2007 | Disturbed Disturbed

    בקשר לפלייר..

    שמעתי שהוא רוצה להיות מושל קרוליינה..
    לא קליפורניה..

  4. 4

       | פורסם ע"י