הרשמה

ביקורת: Divinity 2

שלא יגידו לכם ש-Dragon Age הוא משחק התפקידים הטוב היחיד שיצא בסוף 2009.

 

מפתחת: Larian
מפיצה: dtp Entertainment
תאריך יציאה:
גרסה אנגלית דיגיטלית -
נובמבר 2009
פלטפורמות: Xbox360, PC
גרסה מסוקרת: PC

שלא יגידו לכם ש-Dragon Age הוא משחק התפקידים הטוב היחיד שיצא בסוף 2009

ב-Divine Divinity, שיצא לפני יותר משבע שנים כבר,  היה את כל מה שעשה את דיאבלו ממכר (חוץ ממצב אונליין), ביחד עם כל מה שעושה משחק תפקידים "אמיתי" מעניין: סיפור, דמויות, מפגשים, בחירות, עולם גדול ומגוון ואינטראקטיביות שהולכת מעבר ל"בואו ננסה את פטיש הקרב החדש שלנו על ראש הגובלין הבא שיצוץ בסביבה". ב-2003 יצא Beyond Divinity, שהיה מין Divinity 1.5, אבל בעבור המשך אמיתי היינו צריכים לחכות כמעט לעשור חדש.

למרות ש-Divinity 2, שעבר לתלת-ממד מרשים, מצמצם מעט את חופש החקירה ממנו נהנינו במשחק המקורי, הוא מפצה על זה בתוספות כמו צורת דרקון, מגדל בית ניתן לשדרוג, משרת אישי עם איברים ניתנים להחלפה ועוד, ושומר ואף מחזק את חוש ההומור האיכותי שאפיין את משחקי הסדרה הקודמים. 

 

הטוב
  • עולם משחק יפה, דרמטי וכמעט רחב ידיים 
  • מוזיקה מצויינת, דיבוב טוב
  • הרבה לחקור ולגלות, הרוב אופציונלי אך מתגמל 
  • פיתוח דמות שלא במהירות אוזלות אפשרויותיו
  • הומור שווה 
הרע
  • העלילה המרכזית היא לא מה שיגרום לכם להמשיך ולהילחם 
  • סאונד אפקטס לחלשלושים
  • באגים
והמגניב
  • אני דרקון!

 

 

ריבוי צורותיה של האלוהות

בעודי מעופף לי בצורת דרקון בפיורדים של אורובאס, השמש מפזרת ניצוצות על המים מאות מטרים מתחתי, חשבתי לי עד כמה Divinity 2 מזכיר לי, בחלקיו השונים, הרבה משחקים טובים מהעבר. אין במחשבה זו כדי לרמוז ש-Divinity 2 הוא מפלצת פרנקנשטיין של איברים מועתקים ממשחקים מקוריים יותר. להיפך, ל-Divinity 2 יש יותר רעיונות מקוריים מלרוב משחקי התפקידים שיצאו בעשור האחרון. העובדה שהוא הזכיר לי כל-כך הרבה משחקים צריכה להתקבל כעדות לכמה שהמשחק עשיר.

 היכולת לעבור כרצונך, החל משלב כלשהו ובהתחשב בתנאים סביבתיים, בין צורת אדם לדרקון, למשל, גרמה לי להיזכר במשחקיות האדם-דרקון המשולבת של סדרת Drakan. ברגע אחד אתה רואה את הארץ מלמעלה, כמו עיט אצילי. העין שלך חודרת אל קפליהם של נקיקים וממפה ברגע שטח של קילומטרים רבועים. בנשיפת האש שלך אתה נפטר מנחיל של שדים-חרקים ונוחת ליד פתח מערה שאיתרת מלמעלה.

כמה שניות אחר כך אתה כבר רץ במחילות אבן חשוכות ומפרק לוחמים שלדיים בעזרת חרב דו-ידית. אתה יכול לחמוק מקסמים ולקפוץ מעל מלכודות ובין מדפי סלע, ממש כמו במשחק פעולה-הרפתקה, לצלוח נהרות תת-קרקעיים ולעבור לשחיה כאשר המים נעשים עמוקים, ללא הקירות השקופים שמקיפים אותך מכל עבר בהרבה משחקים מהז'אנר.

המגדל שלי יותר רשע מהמגדל שלך

סדרת פנטזיה אחרת, Overlord, משתקפת ב-Divinity 2 באופן כפול ומשולש. ההומור, בתור התחלה. למרות שיש ב-D2 רגעים רציניים ונוגעים ללב לעיתים, האירוניה האכזרית אף פעם לא רחוקה מעבר לפינה, ואיכות הכתיבה, שעוצרת בעצמה לפני שהיא מגדישה את הסאה, מבטיחה שהמשחק יהיה הרבה יותר מצחיק והרבה פחות מעצבן ממה ש-Bard's Tale הצליח להיות.

 עוד צד של Overlord שיש לו מקבילה אלוהית הוא מגדל הקרב, הבסיס הקסום שאתה כובש לעצמך בסביבות 10-12 שעות לתוך המשחק. כמו מגדל הרשע של ה-Overlord, מגדל הקרב הוא מקום שאתה חוזר אליו כדי להצטייד, ומשדרג אותו בעזרת הכסף והחפצים שאתה מוצא במהלך הרפתקאותיך כדי שהוא יוכל לשדרג את היכולות שלך בחזרה. 

לבסוף יש את "היצור", מפלצת נאמנה ומועילה ביותר שהנקרומנסר האישי שלך מרכיב בעבורך מאיבריהם של אויבים שקצרת בשדה הקרב. היצור, למרות היותו יחידי, מזכיר את השדונים של ה-Overlord, אם רק בזכות הפוזות המגוחכות שהוא אוהב לתפוס ברגעי חוסר פעילות.

פרק 3, בו אני זורק עוד שמות של משחקים לחלל האוויר 

את משחקי Fable הוא הזכיר לי בזכות האופי הצבעוני והדרמטי של עולם הפנטזיה שלו, מרחק גדול מהריאליזם הארצי יותר של משחקי תפקידים שלוקחים את עצמם ברצינות רבה. עוד קו של דמיון בין D2 ל-Fable הוא הדגש על פעילויות שמחוץ למסגרת הלימודים: רוב הבשר של המשחק גם כאן וגם כאן נמצא במפגשים על שולי הדרך, בקווסטים משניים ובסיפורי צד, לא בסיפור ראשי מפותח יתר על המידה או במעגל פנימי של דמויות מורכבות מאוד, כמו שאוהבים החברים שלנו ב-Bioware.

לבסוף הזכיר לי D2, בנקודה ספציפית, את Oblivion. לא בעולם הפתוח, מרכיב שב-D2 הוא פחות לא רק מ-Oblivion אלא אף מ-Divine Divinity המקורי. לא במערכות כישוף החפצים וערבוב השיקויים, למרות שנחמד מאוד שהן שם. Oblivion נקרא על שם אותו מימד של שדים שאתה נכנס אליו דרך שערים המפוזרים ברחבי העולם. ל-D2 יש אובליביון משלו - המבצרים המעופפים של אבירי השחור של דאמיאן, האויב העיקרי שלנו. כמו ב-Oblivion, אתה נכנס לאזורים עוינים אלה דרך שערים קסומים, ואז מוצא את עצמך בסוג מפות שונה מאוד מזה של העולם שהשארת מאחוריך, כזה שמדגיש לחימה אינטנסיבית על חשבון סוגי פעילות אחרים כמו מפגשים מבויימים, דיאלוג וחידות.

מבדר וממכר הלכו לים

Divinity 2 הוא לטעמי משחק מבדר וממכר ביותר. מבדר - כי הוא כתוב היטב, כי הוא מפוצץ במפגשים משעשעים, כי לכותביו לא היה רגע דל כשהם חשבו איך למלא את העולם הזה שלהם בדמויות, חפצים, אירועים ומקומות. ממכר - כי הוא מספק לשחקן מבחר גדול של מיומנויות וצדדים לפתח כמעט ללא הגבלה, מיכולות הרפתקה כמו קריאת מחשבות, דרך כישורי קרב, מגוון גדול של חפצים למצוא וכישופים לשלב בהם, שדרוגים למגדל הקרב, חלקי יצור חדשים שיהפכו אותו לעוזר יעיל יותר וסט נפרד של מיומנויות וחפצים לצורת הדרקון של השחקן. הדבר הברור-מאליו-בימינו היחיד שחסר בתחום פיתוח הדמות הוא מוניטין, מושג שלא קיים ברמה המשחקית ב-Divinity 2, למרות שבחירות שתעשו כן ישפיעו לעיתים על הצורה שבה יתייחסו אליכם דמויות שמצהירות על נאמנות לצד זה או אחר. 

מבדר וממכר, אבל זה לא מעוור אותי לצדדיו החלשים יותר של המשחק. האפקטים הקוליים והפיזיקה, למשל, סובלים מרכות יתר שגורמת לאירועים בסיסיים, כמו פגיעה באויב ונפילה, שלא לדבר על כל רובד התעופה, לחוש פחות אמיתיים, מוצקים ומרשימים ממה שהם היו צריכים להיות.

להיות אלוהי זה לטעות

יש דקויות קרב חשובות לטעמי שלא מיושמות - למשל, ירי בקשת מטווח אפס, טווח בינוני וטווח ארוך פועלים בדיוק אותו דבר, ללא בונוסים\קנסות, או זה שהשימוש במגן הוא לגמרי אוטומטי ולא אכפת לו אם הגב שלך מופנה לאויב המתקיף. באופן כללי, מערכת הבתר-שסף הפשוטה שעבדה ב-2002 ב-דו-מימד ב-Divine Divinity, היא לא מספיק טובה בעבור קרבות בתלת-מימד מפורט בסוף 2009.

חסרון משמעותי של מערכת שינוי הצורה אדם-דרקון הוא ההפרדה הכמעט מוחלטת שיש בין לחימה באוויר ללחימה קרקעית. כאשר אתה הופך לדרקון נעלמים כל היצורים הקטנים האלה שהציקו לך מאוד כשעוד עמדת על שתי רגליים - הם לא תוקפים אותך ואתה לא יכול לגעת בהם עד שתחזור לאנושיותך. אם בחירה זו של המפתחים נועדה להקל עליהם באיזון רמת הקושי של אתגרי הקרב במשחק, מדובר בפתרון מאוד לא אלגנטי. לחימת דרקון-קרקע ב-Drakan, למשל, הייתה אחד מהחלקים המבדרים ביותר שלו.

יש כאלה שיראו בחסרונם של עומקים והתפתחויות בסיפור הראשי חסרון משמעותי. אני מאמין שהתוכן הצידי הרב והמגוון מפצה על זה, לא כל עלילת משחק חייבת להיות סיפור המאה.

ויש את עניין הבאגים. חלק מהם, כך זה נראה, מופיעים רק בגרסה האנגלית, מה שמעורר חשד שהתרגום שבר קצת את המשחק בכמה מקומות ושלא טרחו לעשות לו QA חוזר יסודי. אף אחד מהבאגים לא גרוע מספיק כדי לעצור אותך ליותר מדקה-שתיים, אבל יציאות לשולחן העבודה, מסכי טעינה אינסופיים, AI שעומד במקום ולא מגיב להתקפות והיעלמותם המסתורית של ערוצי קול הם עניינים מעצבנים כשהם מתרחשים אחת לשעה-שעתיים. הטלאי, אומרים, נמצא בדרך.

השורה התחתונה

אל תאמרו "שיחקתי ב-Dragon Age, עכשיו אני מחכה ל-Mass Effect 2". יש פה משחק תפקידים-(פעולה) שיכול בקלות להשתבץ ברשימת הטובים ביותר של הז'אנר, וחוסר הייפ זה לא סיבה טובה לא לשחק בו.

 

משחקיות – יש. ואם לפרט: שילוב ממכר ומבדר של חקירה, קרב ביבשה ובאוויר, פיתוח דמות, פתרון חידות, אינטראקציה הומוריסטית עם קאסט גדול.
גרפיקה –  נופים מרשימים, ארכיקטורה דרמטית, חבל שהאנימציות לא מבריקות והמודלים של דמויות ויצורים חוזרים על עצמם
סאונד ופסקול – מוזיקה מצויינת של המלחין שעשה טוב באוזניים עוד ב-Divine Divinity, דיבוב מגוון וטוב, אפקטים מורידים מהציון
טכני – ביצועים טובים (על המחשב), אבל קצת יותר מדי באגים.
אורך חיים – עד 120. אוקי, בערך חצי מזה, בשעות.
  מולטיפלייר – יש פה מקום לדרקון אחד בלבד

ציון סופי: 91

מה חושבים מבקרים אחרים?

Games32 - ציון 88
Strategy Informer - ציון 7 מתוך 10
Eurogamer- ציון 6
- לגרסת ה-360

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:15 19.12.2009 | ראשון ראשון (אורח)

    ראאאאאאאשווווווווןןןןןןן!!!!

  2. 2

    22:20 19.12.2009 | ohadkdio ohadkdio (אורח)

    שני רציתי להיות ראשון אבל אני לא!!! למה!!!

  3. 3

    22:22 19.12.2009 | tomer1114 tomer1114 (אורח)

    שמעו זה ביכלל לא מישחק יפה ומסקרן כמוDragon Age ביכלל לא לפי כל הסירטונים המישחק מזכיר מישחקים של פעם כמו האי פוטר באים לדמות היא מדברת וזהוא והגרפיקה חח שנאי לא יתחיל לדבר בקיצור סתם ***

  4. 4

    22:25 19.12.2009 | navekeinan navekeinan

    נראה לי הגזמתם בציון

    איך 91 עם באגים ואפקטים גרועים ?

  5. 5

    22:27 19.12.2009 | ududy ududy

    למה לא 91 עם באגים ואפקטים גרועים? הציון קשור קודם כל להנאה שאפשר להפיק מהמשחק - ואני מפיק ממנו הרבה, הרבה יותר משהפקתי אי פעם מ,נגיד, כל משחק בסדרות Neverwinter Nights או Kotor.

  6. 6

    23:13 19.12.2009 | kerotiN kerotiN

    אני לא מבין את המתמטיקה שלך..
    נתת פה רק שני תשיעיות,שני שמיניות
    ושש..
    ויצא לך ציון כולל של 91?

  7. 7

    23:24 19.12.2009 | ududy ududy

    מי אמר לך שזאת מתמטיקה?

  8. 8

    23:32 19.12.2009 | matetyaho matetyaho (אורח)

    אהה.. זה לא מתמטיקה

    בסדר.. אז מה זה?

    נא לא להתחכם להסביר

  9. 9

    23:56 19.12.2009 | ududy ududy

    זאת ביקורת משחק, שמשתמשת בערכים מספריים כדי לתת לאנשים שמתעצלים לקרוא מושג מהיר לגבי איכות המשחק הכללית ואיכות מספר מרכיבים שונים שלו. אין פה שום דבר מהמדע המדויק, והציון הסופי לא צריך להיות ממוצע של ציוני הרכיבים. מי שמתחכם הוא לא אני אלא אתה, ואם היית רוצה לא להתחכם, היית מגיב באופן ענייני ורציני לתוכן הכתבה, ולא לכמה מספרים שנמצאים בסופה.

  10. 10

    00:23 20.12.2009 | kazan kazan (אורח)

    זה משחק גרוע והסוף שלו מעפאן רצח

  11. 11

    00:35 20.12.2009 | ududy ududy

    כל-כך גרוע ששיחקת בו עד הסוף?

  12. 12

    02:12 20.12.2009 | DareDevil DareDevil

    טוב, עם ציון כזה אני חייב לבדוק אותו.

  13. 13

    06:30 20.12.2009 | 14 14 (אורח)

    "שיחקתי בDragon Age עכשיו אני מחכה לMass Effect 2"

  14. 14

    07:05 20.12.2009 | DK1995 DK1995 (אורח)

    נראה משחק מעניין... אני אחכה שתהיה הנחה בסטים או משו וישחררו פאץ' שיתקן את הבאגים ואז אקנה אוותו

  15. 15

    07:36 20.12.2009 | רועי רועי (אורח)

    DBAAAA למה אתה zain? חייב להרוס אאהה?

  16. 16

    10:04 20.12.2009 | shaby shaby

    תודה רבה על הביקורת, אני אנסה

  17. 17

    11:37 20.12.2009 | itai itai (אורח)

    ממש לא ברור לי למה כולם מתעלמים מrisen. יופי של משחק...

  18. 18

    12:48 20.12.2009 | HiViH HiViH

    ..
    http://www.gametrailers.com/user-movie/penetrating-the-chest-divinity/335687

  19. 19

    13:00 20.12.2009 | DareDevil DareDevil

    ^^ איזה סירטון הזוי !

  20. 20

    14:45 20.12.2009 | ududy ududy

    למה מתעלמים מ-Risen? הנה הביקורת שלנו עליו -
    http://www.vgames.co.il/article/7075.html

    משחק טוב מאוד, אם כי Divinity 2 יותר פנטסטי, משעשע ומרענן.

  21. 21

    14:56 20.12.2009 | ab23 ab23

    ויגיימס שיחקתם אותה הפעם. נתתם למשחק את הכבוד הראוי לו. כל הדרגון אפקט וMW2 וכל המשחקים האלה, יש עליהם ביקורת בכל חור. אבל יש עוד משחקים יפים שגם להם מגיע במה, ויפה שנתתם לו את הבמה שמגיעה לו

  22. 22

    15:01 20.12.2009 | ככ ככ (אורח)

    1-2 שני מפגרים אומללים בסופ תמותו

  23. 23

    15:41 20.12.2009 | דוד דוד (אורח)

    אחלה ביקורת :)

  24. 24

    17:34 20.12.2009 | DareDevil DareDevil

    22: בסוף כולם מתים..

  25. 25

    17:49 20.12.2009 | Zomgnome Zomgnome

    ביקורת לא נכונה, שחכתה מלא דברים לא טובים, ולדעתי הגזמתה מאוד עם הציון והשבחים. מה שכן, אני מאוד אוהב את המשחק, זה נכון, משחק מצויין, אבל הוא סובל מהרבה בעיות. הפאץ' לא מגיע "כנראה", הוא מוכרז, והוא יבוא ליד צאתו של גרסאת הUSA של D2 שאמורה להיות הגירסה הכי משופרת. לכול גירסא יש בעיות שונות בהתאם לתאריך היציאה, חוץ מהגרמנתית, שבאופן טבעי תמיד מקבלת את העידכונים גם היא, ולכן יש כזו בעיה באנגלית למשל. אבל הפאץ' כן בדרך, חבל שכתבתה "כנראה".

  26. 26

    17:54 20.12.2009 | ככ ככ (אורח)

    24. תתפלא. אתה לא כל כך צודק.

  27. 27

    17:55 20.12.2009 | ab23 ab23

    למה אתה חייב להיות פוץ?

  28. 28

    18:08 20.12.2009 | ududy ududy

    שלום 25. קודם כל, ביקורת יכולה להיות הרבה דברים לא טובים, אבל "לא נכונה" הוא לא ביניהם. שנית, אתה מגרה את סקרנותי בטענה "שכחת מלא דברים לא טובים", ואז, במקום לציין מה הם, מקדיש את כל התגובה הארוכה שלך לשטות במקום לביקורת עניינית. לזרוק לאוויר תלונה כללית ואז לא לגבות אותה בפרטים יוצר את הרושם שאתה מתלונן לשם הקיטור בלבד.

  29. 29

    18:20 20.12.2009 | ab23 ab23

    נו "למה אתה חייב להיות פוץ" לא מסכם את כל מה שאמרת ב28?

  30. 30

    18:28 20.12.2009 | ududy ududy

    מסכם לא רע בכלל, אבל לא 100 אחוז ברור למי אתה אומר את זה.

  31. 31

    18:53 20.12.2009 | lgmtk lgmtk

    אודודי אכזבת.
    למשחק הזה אין ~כלום~ מול דראגון אייג'.
    הוא לא גמור, הגרפיקה בקרשים, הדיבוב איום, הסאונד גרוע, מערכת הקרבות מפגרת, והוא שבור מכל בחינה אחרת.
    דראגון אייג' קרוב מאוד לשלמות אם לא מושלם.

    באמת שאני לא מבין.

  32. 32

    19:23 20.12.2009 | ududy ududy

    אני אענה לטענותיך אחת אחת:
    למשחק אין כלום מול דרגון אייג' - אלה משחקים מאוד שונים וכל השוואה ביניהם לא יכולה להתבצע ישירות. אם, למשל, אני מצפה שמשחק יאפשר לי תנועה חופשית פחות או יותר, כמו במשחקי הפעולה-הרפתקה ש-Divinity 2 בנוי עליהם, אז אני אפסול מייד כל משחק של Bioware, שעוצר אותך על כל גדר בגובה של 20 סנטימטר. זה, כמובן, יהפוך אותי לטיפש שמדבר מחוץ להקשר.
    הוא לא גמור - מעבר לבאגים המשחק נראה לי שלם. למה אתה מתכוון?
    הדיבוב איום - אתה טועה. הדיבוב מצויין, הוא פשוט לא לוקח את עצמו ברצינות מנופחת.
    הסאונד גרוע - המוזיקה מצויינת , האפקטים חלשים כפי שציינתי. לא סיבה לפסול משחק.
    מערכת הקרבות מפגרת - למערכת הקרבות יש חסרונות, גם את זה ציינתי, אבל זה משחק בתר ושסף, לא משחק של קרבות חבורה טקטיים. אתה שוב יוצא מהקשר. הקרבות של Divinity 2 בוודאי טובים יותר מאלו של סדרת Gothic ושל Risen - אולי גם אותם אתה מבטל לחלוטין?
    הוא שבור מכל בחינה אחרת\דראגון אייג' קרוב מאוד לשלמות אם לא מושלם - שמע, igmtk, אתה שבוי בניסוחים טוטאליים. קצת פחות דרמה, קצת יותר דיון. אני מבין שאתה לא מת על Divinity 2 ושאתה מאוהב ב-Dragon Age - יופי, אבל אין הגדרה אחת למשחק טוב, וצרות אופקים היא לא שם נרדף לטעם איכותי.

  33. 33

    19:42 20.12.2009 | ududy ududy

    סליחה, עוד דבר אחד קטן: אם הקצף שלך יצא על כותרת המשנה לביקורת, או על משפט הסיום שלה, אתה צריך להבין שלא מדובר בניסיון שלי למתוח קוי דמיון בין Dragon Age ל-Divinity 2. הם משחקים מאוד שונים, וכבר קראתי ברשת דעות של אנשים שאוהבים אחד מהם וממש לא אוהבים את האחר (כן, גם כשהאחר הוא Dragon Age). הזכרתי את Dragon Age בגלל ש-Divinity הוא משחק עלום יחסית והייתי צריך לעגן אותו בהקשר של ז'אנר התפקידים הכללי, שכרגע מיוצג הכי טוב על ידי Dragon Age. אם לא הייתי עושה את זה פחות אנשים היו נכנסים לכתבה.

  34. 34

    20:43 20.12.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    ביקורת מצויינת.
    נורא התלהבתי ממנו לפני כמה חודשים, ועכשיו משום מה ממש לא בא לי לקנות אותו.
    אולי זה כי שיחקתי המון RPG ברצף...

  35. 35

    20:56 20.12.2009 | sharinox sharinox

    אז איך לעזעזל הגעתה לציון 91?!!?!?!?! WTF?!!?!? הביקורות של ויגיימס לא מובנות, יש באגים, וגראפיקה שיט אז מה הקשר פאקינג ציון 91?! מאיפה אתם מפליצים ציונים כאלו לא קשורים? על מה אתם מבססים אותם?

  36. 36

    21:00 20.12.2009 | ududy ududy

    על מידת ההנאה שלי מהמשחק. ועכשיו תענה לי אתה על משהו: למה אתה כל-כך כועס? הכל בסדר?

  37. 37

    21:22 20.12.2009 | ab23 ab23

    שחקני תפקידים אמיתיים לא שמים על גרפיקה. ואני חייב להודות שהדיבוב פשוט רע, ולי אישית המשחק קשה בצורה לא הגיונית, אבל עדיין, הוא עשוי מחומרים שעושים משחק אגדי. הוא מאוד מזכיר את FABLE, עוד משחק שחרשתי מכל הכיוונים, והוא בסוף מאוד מהנה. אבל מה לעשות, יש אנשים שלא יכולים להנות אם אין למשחק הייפ מטורף וגרפיקה שורפת מחשבים.

  38. 38

    22:07 20.12.2009 | DareDevil DareDevil

    ududy, במידה והיו מציבים לך ברירה מוחלטת..
    על איזה משחק היית שם את הכסף, divinity, dragon age או risen ?

    מחיר מלא כמובן.

  39. 39

    22:56 20.12.2009 | ab23 ab23

    יש חיים אחרי DA. אתה מדבר כאילו DA לא יימאס לך בחיים. כשתסיים אותו בפעם השלישית, תשמח למשהו חדש

  40. 40

    01:00 21.12.2009 | InterAl InterAl

    DA מתחיל להימאס עוד לפני סיום ה-PLAYTHROUGH הראשון. הוא רחוק מ-BG כמעט מכל בחינה שאפשר להעלות על הדעת. הגרפיקה הרסה בהרבה מובנים את ז'אנר ה-RPG - ז'אנר שלב ליבו הוא סיפור, חקירה, דמויות ועולם. הגרפיקה החדשנית באה על חשבון כל אלה, ומה הפלא שכבר כמעט ואין משחקי תפקידים אמיתיים, אלא רק משחקי אקשן עם אלמנטים של תפקידים.

  41. 41

    03:22 21.12.2009 | ududy ududy

    המממ... Daredevil, אני לא בנקודה "נייטרלית" לשקול את הדילמה שלך, עד כמה שיש נקודה כזאת.
    לא שיחקתי עדיין ב-Dragon Age, מה שבאופן אירוני יגרום לי כרגע לבחור בו, פשוט בגלל המשיכה של החדש והלא מוכר.
    באופן כללי אני אומר ככה:
    - נהניתי מ-Risen, אבל הוא לא חידש לי כמעט כלום מאחר והיה משחק Gothic בכל רמ"ח איבריו. לכן הוא רחוק מלהיות משחק חובה בעבור מי ששיחק בטרילוגיית Gothic.
    - בתור מי ששיחק את כל המשחקים של החברה, וחלק משמעותי מההרחבות הרשמיות שקיימות לחלקם, אני אוהב את הסיפורים והאינטראקציה הבין-חבורתית במשחקי Bioware/Obsidian, אבל חושב שברמה המשחקית הם לא מחדשים וחסרי השראה. עד כמה שאני מבין, Dragon Age הוא יצור דומה - המון השקעה בפרטי הסיפור, דמויות ודיאלוג מסתעף\בעל השלכות, לצד משחקיות סטנדרטית ורמה נמוכה של אינטראקטיביות מחוץ לפעילויות קרב\דיאלוג.
    - Divinity 2, מצד שני, מציג כמה טאצ'ים רעננים, כמו צורת הדרקון, שמשחקת בו חלק משמעותי ביותר. לכן, עקרונית, הייתי בוחר להשקיע בו את כספי אם הייתי מוגבל למשחק אחד. זאת למרות שעשר השעות האחרונות שלו, אותן הספקתי לשחק רק לאחר העלאת הביקורת, הן החלק החלש ביותר שלו ומשאירות טעם קל של אכזבה. זה בכלל מוטיב חוזר במשחקים - סופים חלשים. גם השעות האחרונות של Risen היו מאכזבות. איך זה ב-DA, מעניין.

  42. 42

    14:32 21.12.2009 | DareDevil DareDevil

    אחלה, תודה על הפירוט..

    וכן, DA זרוע בדיאלוגים ובאינטרקציה עם דמויות NPCs,
    אני לא חושב שהוא חידש משהו.. פשוט כיף לשחק בו.

  43. 43

    18:16 21.12.2009 | Zomgnome Zomgnome

    לududy, אני מאוד מצטער על התגובה שלי, אני חושב שהייתי במצב רוח מאוד מטומטם ופוצי כשכתבתי את השטות הזו. מה שרציתי להגיד זה שאני קודם כול חושב שקצת הגזמתה עם השבחים, בראש ובראשונה כי יש למשחק הרבה מאוד בעיות לצערי במובן הטכני, ואני רואה שלך היו הרבה מאוד דווקא בקטע הטכני (אני חושב שלרוב האנשים לא היו בעיות של AI שהפסיק לעבוד ערוצי קול שנעלמו וכדו', לפי מה שראיתי לפחות אז אני חושב שאולי כדי שתציין שלא לרוב האנשים אין כאלה). רציתי גם להסביר שהסיבה שלגירסה האנגלית יש באגים מסויימים שאין בגירסאות אחרות היא בגלל שהם תכננו לשפר את הגרסא ולתקן כול פעם לפני שיחרור מחדש (מלבד הגרסא הגירמנית שחסרים לה רק כמה עידכונים אחרונים) ולא בעיה של QA או משו כזה. הפאץ' מתוכנן לבוא קרוב ליציאת המשחק בUS (השחרור האחרון). בכול אופן ה"מלא דברים שחשכתה" (עוד דבר דפוק שאמרתי), לא באמת קיימים, אני חושב שכנראה התעצבנתי מהביקורת שלך על RISEN (אפילו שהוא קיבל ציון די טוב) ושפתאום אתה מביא לD2 יותר. בכול אופן יש אבל כמה נקודות שאני חושב ששחכתה לציין שכדי (למרות שחלק הן מטעם אישי). כמו למשל, אני תמיד חשבתי שהמשחק מכריח אותך להשתמש ב"CREATURE" וזה לא נכון, יש כאלה שלא ירצו שהשחקן שלהם ילך עם הרעיון של נקרומנסרי, ותמיד חשבתי שהיו צריכים להציע אלטרנטיבה, אולי משו בסגנון של חייה (זאב או דוב) למי שרוצה לבחור בדרך אחרת. אני חושב שגם הייתה צריך להעמיק קצת יותר באלמנטים של הגיימפלי, אני חושב שזה כי התחלתה לקחת את זה כמובן מאילו מכול הRPGS שאתה משחק\ מבקר בזמן האחרון :)
    אבל אם תסתקל שחכתה לספר למשל על הקפיצה הגבוהה באופן מגוחך, שמאוד משעשעת, אבל יכולה גם לתסקל במיקרים ספיציפים כמו קטעי פלאטפורמה או להפיל אותך ממקומות גבוההים בטעות. כמו כן יש בעיה מאוד מעצבנת עם אויבים שמשתמשים בכלי נשק לטווח רחוק, החיצים עוקבים אחריך, וזה מאוד בעייתי ופוגע בכול הכיף שבהתחמקות ותזוזה בקרב. כמו כן לי דווקא הוא הזכיר את FABLE במערכת שיפור הדמויות שלו, שהולכת בכיוון של לתת לך את החופש ללכת לאן שבא לך. בבגלל שלא דיברתה ממש עם מערכת הקרב אבל פשוט לדעתי החסרתה הרבה מידע חשוב. כמו למשל שמלבד ה"CREATURE" יש גם זימונים בסקיל טרי של PRIEST. הזכרתה את קריאת המחשבות למשל רק כבדרך אגב (הקטע של למה D2 הוא משחק מבדר לדעתי מאוד נכון וזה בדיוק מה חשבתי), אבל קריאת מחשבות לוקחת חלק חשוב במשחק ולא דיברתה עליו. כמו שאתה רואה יש לי הרבה נקודות אני פשוט חושב שלקחתה את הביקורת לכיוון הפחות פרטני על המשחק, וזה בסדר גמור, אבל מדובר באחד מהמשחקים שהרבה אנשים תמיד תוהים יותר דווקא על הגיימפלי עצמו לרוב מכיוון שהוא "זר". שאר הדברים, כמו למשל המוזיקה או האווירה, אני חושב שגם הייתה צריך להזכיר כי בשבילי הם היו מאוד בולטים, אבל אולי בשבילך לא אז לא יודע. חבל לי שאין כבר פורום RPG הייתי שמח לכתוב את דעתי על המשחק בפירוט (במקום סתם לציין נקודות) אני מקווה שאתה עכשיו מבין למה התכוונתי ושוב, מצטער על התגובה התינוקית הקודמת שלי.

  44. 44

    18:17 21.12.2009 | Zomgnome Zomgnome

    ועל החפירה $:

  45. 45

    19:15 21.12.2009 | ududy ududy

    כן. אני לא חושב שבאתר משחקים כללי יש מקום להתעמקות בפרטי הפרטים של מערכת המשחק. זה עניין שטוב לשמור אותו לאתרי הרדקור שמתמחים במשחקי תפקידים. ניתוחים מדוקדקים שכאלה בכל מקרה פחות חשובים מהשאלה העיקרית: האם המשחק כיף? מה עושה אותו כיף?

  46. 46

    20:17 21.12.2009 | Zomgnome Zomgnome

    כן זה נכון, אבל דברים כמו חוסר איזון מסויים אצל חלק מהאויבים שמקשים על הקרב, קטעים שהרוסים את הכיף שבלהתמחק\ לקפוץ וכדו' לדעתי מספיק חשוב בקטע של כיף או לא. כמעט ולא דיברתה על מערכת הקרב עצמה שזה הגיימפלי העיקרי, או העובדה שאפשר לקפוץ פה בכלל. אני חושב שזה די חשוב, אבל אם המטרה שלך היא באמת כמו שאמרתה אם המשחק כיף או לא ומה עושה אותו לכיף, אולי אתה צודק...

  47. 47

    15:21 22.12.2009 | ab23 ab23

    תגידו, מה יותר טוב, להתמקד בעץ יכולות אחד או לבחור גם קסמים וגם יכולות MLEE למשל?

  48. 48

    14:03 28.12.2009 | מישהו שי לו משהו להגיד מישהו שי לו משהו להגיד (אורח)

    הציון הסופי לפי מה שהוא החליט בציונים המופרדים זה 80 יש לך טעות אם אני טעיתי אז אני רוצה הסבר

  49. 49

    17:52 18.01.2010 | ףךץעב ףךץעב (אורח)

    הסאונד נשמע כמו הסאונד של MU

  50. 50

    01:23 30.01.2010 | אני אני (אורח)

    דברים שעצבנו אותי בדווינטי:
    ההליכה של האנשים. מעצבנת בטירוף, הם הולכים כמו מפגרים.
    מצאתי את עצמי מסיים את כל הסייד-קווסט כבר באמצע המשחק, ורוקנתי את כל המפות האפשריות מאויבים. מה שהשאיר לי את העלילה הראשית, שהיא...אה...בסדר מינוס
    והדבר שהכי עצבן אותי: הקוסם הזה עם הבגדים הכחולים והכוכבים הצהובים, זה כזה עלבון לכל מג באשר הוא

  51. 51

    03:52 30.01.2010 | ududy ududy

    הדבר הכי מעצבן ב-Divinity 2 זה הסוף. זה לא סתם סוף רע; זה סוף מעליב.

  52. 52

    15:02 02.02.2010 | gfm gfm (אורח)

    1,2 אתם ילדים חסרי חיים

  53. 53

    15:03 08.02.2010 | אני אני (אורח)

    ל51- ואו, אני לא מאמין ששכחתי את הסוף! זה היה הסוף הכי עלוב וחסר פואנטה בעולם, הסתכלתי על המסך בהבעת "הא?!"

  54. 54

       | פורסם ע"י