הרשמה

רואים כפול: Game & Watch

 מאת: רונן אטיאס

אז מה קרה השבוע בעולם ה-DS? לא הרבה, כמו בשאר התעשיה השקועה עמוק בביצי פסחא מקושטות. בכל זאת, העולם לא עצר לגמרי מלכת, ואני רוצה לספר לכם על כמה משחקים חמודים שיצאו לאחרונה - וכשאני אומר חמודים אני מתכוון למשחקים להורדה של ה-DSi, עולם הקז'ואל של הניידת.

השבוע שוחררו ל-DSi מספר פצצות נוסטלגיה - משחקים מתקופת ה-Game & Watch. גיים ומה? מדובר בסדרת משחקים ניידים מבית נינטנדו שמראם יעלה דמעות של אושר נוסטלגי על פניהם של זקנים בעשור הרביעי-חמישי לחייהם. מכשירי ה-Game & Watch, שהשתמשו בטכנולוגיית תצוגה מאוד פרימיטיבית והכילו משחק אחד בלבד (לרוב בשתי וריאציות, Game A ו-Game B), הם למעשה ההתחלה של סצינת הקונסולות הניידות.


וזה גם מראה את השעה! וואו!

המכשירים, שיצאו בין השנים 1980 ל-1991, היו דומים בגודלם לגיימבוי, ממשיך דרכם המשוכלל, וחלקם, כמו דונקי-קונג הקלאסי, אף רמזו לעתיד לבוא והיו בנויים משני מסכים מתקפלים (אבל תשכחו ממסך מגע). בסך הכל יצאו כ-60 משחקים כאלה, ביניהם הסבות וספין-אופס של כותרי נינטנדו מצליחים מאותן שנים, שהפכו לאבני דרך בהיסטוריה של תעשיית המשחקים. דונקי-קונג המוזכר, למשל, היה המשחק בו הופיע לראשונה השרברב שיהפוך זמן קצר לאחר מכן למאריו ולסמל של החברה. מאריו זכה בסופו של דבר לשישה משחקי גיים אנד ווטצ' משלו, ואפילו סדרת זלדה הגיעה לשם באחד המכשירים המאוחרים יותר.


פרסומת יפנית ל-Game & Watch כפולי המסך הראשונים

את Helmet, Manhole ו-Vermin, משחקים קצת פחות מוכרים מסדרת הגיים אנד ווטצ', ניתן למצוא ב-DSiWare החל מהשבוע. שני משחקים נוספים מהסדרה, Octopus ו-Parachute, שאי אפשר היה לגדול בשנות השמונים בלי להכיר, ניתן למצוא ב-Game & Watch Collection 2 שהגיע במקביל לחנויות.

עוד ב-DSiWare השבוע, משחק "מר דרילר" חדש בסדרת הארקייד של נאמקו. במשחק, שמזכיר קצת את טטריס ו-Collapse אבל עם מקדחה והרבה מרץ, יש להוביל אחת מתוך שש דמויות כמה שיותר עמוק לתוך...הלא ידוע, ובדרך להשתמש בנשקים ויכולות שונות לפינוי הלבנים שמפריעות.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:01 09.04.2010 | רועי רועי (אורח)

    המשחק בתמונה למעלה זה Bioshock :)

  2. 2

    22:18 09.04.2010 | DJFMBEN DJFMBEN

    חחחחחחחח 1 הרגתה אותי XDD

  3. 3

       | פורסם ע"י