הרשמה

אסטרטגיה- כל מה שחדש וחם השבוע

משחק דפדפן חדש של EA, והצלחה מסחררת לבטא של HoN

מדור האסטרטגיה: משחק דפדפן חדש של EA, עדכונים למשחקים שונים וגרסה משונה של Plants Vs Zombies

מאת אליאב סולומון

ההימור הבא של EA במשחקי אסטרטגיה: משחק דפדפן שהוא MMO

Lord of Ultima הוא משחק חדש מתת-ז'אנר ה-MMORTS מבוססי הדפדפן, ועל פי EA נוכל לשחק בו כבר החודש. יוצר המשחק הוא וולקר ורטיק, שהציג חידושים רבים בז'אנר האסטרטגיה ואחראי לרעיון של משחק Settlers המקורי. המשחק, כמשתמע משמו, יתרחש ביקום של סדרת משחקי התפקידים אולטימה.

אמנם ז'אנר משחקי האסטרטגיה ההמוניים-מבוססי-דפדפן קיים מזה מספר שנים, אבל EA היא חברת המשחקים הגדולה הראשונה לדרוך בז'אנר הזה, כנראה כתוצאה מההצלחה הרבה לאחרונה של משחקים כגון "איקרים".

לפי מיטב הבנתי המשחקיות תתמקד בניהול, מסחר ודיפלומטיה ולא תכלול ניהול טקטי או אסטרטגי של מלחמה בזמן אמת.
צעד זה של EA הוא חלק מהמאמצים של החברה לפנות לקהל שחקנים כמה שיותר מגוון ולא להתמקד בתחום של "games for gamers" שהחברות הגדולות כבר ממילא שולטות בו.

Starcraft II – פינת הבאזז

ההודעה על גרסת האספנים למשחק עשתה הרבה רעש השבוע. בגרסת האספנים פיצ'רים רבים הכוללים חוברות שונות, DVD גרסת disk on key של Starcraft המקורי + ההרחבה Brood War ועוד. באותה הודעה גם ננקב תג מחיר רשמי של לא פחות מ-60 דולרים! המשחק יהיה המשחק השלישי בתקופה האחרונה ש"מתפאר" בתג מחיר כזה לאחר MW2 ו-Assassin's Creed 2.

עדכון שמיני לבטא שוחרר השבוע, ושם דגש בעיקר על איזון יחידות. אפשר כבר להגיד שהעדכונים משוחררים על בסיס שבועי. כנראה שהחברה כבר בצעדים אחרונים לקראת שחרור המשחק הרשמי, והמפתחים לחוצים לשפר את האיזון כמה שיותר עד לתאריך השחרור הלא נקוב של המשחק.

הנה עוד רעיון איך להגביר את הפרסום של המשחק: בעמוד הפייסבוק הרשמי של Starcraft יחולקו בזמן הקרוב מספר beta keys. לכל המתרגשים: הירגעו, חלוקת ה-keys מוגבלת לארצות הברית וקנדה בלבד. החלוקה תעבוד בדרך הבאה: תפורסם בעמוד ידיעה על beta key בחינם. אחד מהקוראים המאושרים ייקח אותו ויפעיל אותו. לאחר שה-key יופעל דרך חשבון Battle.net תמחק הידיעה ומהעריצים יצטרכו להמשיך ולחפש בעמוד הפייסבוק אחר beta keys נוספים.

באתר IGN פרסמו כתבה מעניינת שמנסה להסביר את העקרונות והכללים שעל פיהם יצרו בבליזארד את יחידות ה-Zerg במשחק החדש. הכותב מביא דוגמאות יפות על עקרון הכוורת שמתבטא במשחק בזרג ועל הפראיות של ה-Zerg לעומת צבאות אחרים במשחקי אסטרטגיה בכלל.

עדכונים רבותי, עדכונים

Dawn of War II וחבילת ההרחבה Chaos Rising מקבלים עדכון מקיף, הפותר באגים בסינגל ומולטי, מאזן יחידות, מוסיף פיצ'רים קטנים לממשק ועוד. העדכון זמין אוטומטית כשמפעילים את המשחק דרך שרות Steam.

עדכון חדש ל-Supreme Commander 2 מוסיף אפשרויות חדשות במשחקי מולטי פלייר, מתקן באגים, מוסיף פיצ'רים לממשק, מאזן יחידות ועוד. העדכון זמין אוטומטית כשמפעילים את המשחק דרך שרות Steam. בנוסף השבוע אמור להשתחרר דמו של המשחק להורדה דרך שירות ה-XBLA.

משחק האינדי מז'אנר דמוקרטיה\ניהול Arsenal of Democracy קיבל עדכון משמעותי השבוע. רשימה של השינויים העיקריים ניתן לראות כאן. העדכון זמין אוטומטית כשמפעילים את המשחק דרך שרות Steam.

Heroes of Newerth – מעל 2 מיליון משתתפים בבטא

המשחק הזה בהחלט מסתמן כתופעה. מאז נפתחה ב-31 למרץ, נרשמו לבטא לא פחות מ-2 מיליון משתתפים ברחבי העולם.
המשחק הוא כותר חדש בז'אנר משחקי ה-DotA, המבוססים על המוד המפורסם ל-Warcraft III.

Plants vs. Zombies – עכשיו גרסה תחרותית?

World Winner, שירות המשחקים של אתר הגיימינג GSN, פתח אופציה להורדה של גרסה משלהם למשחק Plants vs. Zombies. הגרסה מותאמת למשחקיות תחרותית עם קצב משחק מהיר מאוד וניתוח נתונים מלא שמתפרסם בסולם דרוג מיוחד. כך ניתן להתחרות נגד אנשים אחרים מה'סולם' של World Winner או נגד חברים שלך.

למרות שאני מניח שהכול נעשה תחת פיקוח משפטי והסכמי ידע מסודרים, מהתרשמות ראשונית נדמה כי Popcap Games לא היו מעורבים בפיתוח הגרסה הזאת כלל. למען האמת, אני בספק אם חברת פיתוח רצינית כלשהי הייתה מעורבת, כי המוצר הסופי לא מתקרב לאיכות הפיתוח וההפקה של הגרסה המקורית.

אין סמל של Popcap Games במשחק עצמו והיא גם לא מוזכרת בעמודים הראשיים באתר. חוץ מזה, חוויית השחקן היא גרועה ורדודה וכל המשחק ומערכת הניקוד שלו מתוכננת ברשלנות לא אופיינית. לעזאזל, אין אפילו כפתור Exit או Disconnect בזמן משחק. פשוט מוזר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:55 11.04.2010 | ראשון ראשון (אורח)

    אחלה כתבה...

  2. 2

    16:57 11.04.2010 | roflcopter roflcopter (אורח)

    חחח
    יובל בירב 11.04.20100

    מאת אליאב סולמון

  3. 3

    17:02 11.04.2010 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 2:
    מה לא ברור? אליאב כתב, אני ערכתי והעליתי למערכת.

  4. 4

    17:16 11.04.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    באמת אחלה ושאלה מה יותר מצליח כבר מבחינת כמות שחקנים hon או המשחק של riot games בשם league of legends.
    *מספיד את demigod*

  5. 5

    17:37 11.04.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    Hon הרבה יותר הארדקור, מה שהופך אותו להרבה יותר אסטרטגי ומעניין, lol מיועד לקהל הרחב היותר וגם זה בסדר.
    החיסרון העיקרי של Hon הוא שרוב האנשים שמשחקים בו הם שחקני דוטא וותיקים מה שאומר שני דברים:
    1)הם הרבה יותר טובים מאדם שרק התחיל לשחק (גם אם הוא משחק פחות או יותר מתחילת הבטא הסגורה-כמוני וכמו מספר חברים אחרים שלי).
    2)הם אלטיסטים ברמות שקשה לתאר, זה מגיע לרמות שלפעמים עושים קיק לשחקנים רק כי זה מהשחק הראשון שלהם....

  6. 6

    20:38 11.04.2010 | תומר תומר (אורח)

    אסטרטגיה זה ז'אנר שהולך ונכחד, כמו הג'ינגים.

  7. 7

    21:09 11.04.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    ל5 תודה, אני עסוק מדי בסטארקראפט 2 חח

    ול6, באיזו פלנטה אתה חי? אסטרטגיה זה ז'אנר שחזר לחיים לאחרונה...

    זן שכבר נכחד זה סימולטורי חלל *מוריד כובע* רגע של דומיה למען wing commander

  8. 8

    14:45 12.04.2010 | מת על EA מת על EA (אורח)

    יצא כבר המשחק שלהם!@!!!!

  9. 9

    19:45 12.04.2010 | נועם נועם (אורח)

    ומה עם Command and Conquer 4: Tiberian Twilight?

  10. 10

       | פורסם ע"י