הרשמה

פינה קטנה-מאסיבית: Jumpgate Evo

בעוד המין האנושי עסוק במלחמות, כהרגלו, כוח של רשע טהור אורב לו באפלת החלל

הדור הבא של משחקים המוניים בחלל

מאת: גיא גולדמן

מי שעוקב אחר הכתבות שלי כנראה כבר הבין שאני פריק של חלל - לא פעם ציינתי את אהבתי לריק השחור והקר ולכל דבר שטס ויורה לייזרים. אני זוכר את עצמי יושב שעות על גבי שעות מול מסך ה-CRT הישן שלי , אוחז ג'וייסטיק בעל 3 צירים כמו שכבר לא עושים אותם, מטיס ספינת קרב כבדה דגם ''הרקולס II'' ומאדה אויבים מגזע ''השיבאן'' המסתורי ומגזע ''הוואסודאן'' הקנאי.

חיפושי אחר חלל חופשי המוני

כל זה קרה כמובן ביצירת המופת שנקראת Freespace 2, או, אם נצטט רגע טיעון לא הגיוני במיוחד, המשחק שהרג את ז'אנר משחקי הסימולציה בחלל - כי שום דבר שבא אחריו לא הצליח להתעלות לרמתו. אני מתגעגע לזמנים ההם באמת ובתמים, ועד היום אני מפנטז בתמימות ילדותית על Freespace 3.

לא מעט שנים עברו עד שעיני זיהתה פוטנציאל בהכרזה על משחק בשם Jumpgate. מיד נרשמתי לבטא שלו ולאחר מספר ימים קיבלתי למייל הזמנה להיות נסיין בטא מן המניין. לתלמיד בית ספר משועמם חובב חלליות, Jumpgate התגלה כמציאה מוצלחת במיוחד, ומצאתי את עצמי מבלה שעות מאבזר חלליות, טס בחלל וכורה מחצבים, סחר, ולראשונה נהנה לטווח עם הלייזרים שלי שחקנים אנושיים ולא רק טייסי AI.

לאחר כמה חודשים מהנים של בטא המשחק יצא לשוק והתבקשתי להתחיל לשלם דמי שימוש חודשיים, שכתלמיד תיכון דאז לא היו לי -  ולא העזתי לבקש מההורים שישלמו לי על משהו כזה. כאן נפרדו דרכינו, שלי ושל Jumpgate. המשחק המשיך לפעול בלי לגדול למימדים של להיט, ופיתח לעצמו קהילה קטנה אך נאמנה.

Jumpgate: הדור הבא

ב-2009 נפגשנו בפתאומיות שוב כאשר הוכרז משחק ההמשך: Jumpgate Evolution. האינטרנט הוצף בסרטונים מהממים ובתמונות מבטיחות, והפעם אולי יש סיכוי להצלחה גדולה יותר: Eve Online דאג לטפח ולהגדיל את קהילת ''חובבי החלליות'' בקרב שחקני האינטרנט, ואלו מהם שמאסו באיטיות של Eve יוכלו לשדרג את מהירות החלל שלהם עם הדור הבא של Jumpgate.

החלל במשחק ההמשך צפוי לגדול גם הוא, להיות מורכב מכ-60 אזורים בזמן ההשקה, ויורחב בהמשך, לפי התוכניות, ליותר מ-100. האזורים מחוברים בשערים, ה-Jumpgates משם המשחק, ששימוש בהם מקפיץ אותנו מייד לסקטור המקושר בלי זמני טעינה והמתנות מיותרות, כך ששום דבר לא יאט את קצב המשחק המהיר שמתוכנן לנו.

בתחילת המשחק אנחנו נבחר לשחק באחת משלוש האומות הלוחמות: ''הסולריינים'' תאבי הבצע, ''הקונטריים'' - קנאים דתיים, או ''האוקטביינים'' המיליטאריסטים. מאחור ושלוש האומות הן יריבות מרות, שחקן מקבוצה אחת שיכנס לחלל בו שולטת קבוצה אחרת צפוי להוות מטרה מיידית לכל הכוחות המקומיים. מעבר למלחמה הקטנונית בין חלקי האנושות השונים מסתתר ביקום המשחק כוח אפל ועלילת "הצל את החיים בגלקסיה" בסגנון Mass Effect ו-Star Control.

PvP או PvE?

המפתחים רוצים שנכיר את המשחק ואת הסיפור שמאחורי המלחמה לפני שאנחנו יוצאים לחלל הגדול, לכן את עשר רמות הטייס הראשונות אנחנו נבלה בהשלמת משימות PvE תוך פיתוח היכרות עם עולם המשחק. כשנגיע לרמה 10 המיוחלת נוכל לבחור באחד משני נתיבים. הראשון הוא קריירת PvP שזורקת אותנו היישר לארגז החול הענק של החלל, להתחיל לעשות כסף וצרות. כסף אפשר יהיה לעשות בכמה דרכים, למשל חציבת מחצבים נדירים מאסטרואידים, וצרות אפשר יהיה לעשות בהמון דרכים, שאחת מהן והחביבה עלי היא לפעול כחייל פרילאנס: כל מי שלא משתייך לאומה שלי הוא אויב לגיטימי, וחיסולו, מלבד תחושת הסיפוק החמימה בבטן, גם יכול לזכות אותנו בחפצים יקרי ערך שנחלץ מספינתו הקרועה לגזרים.

הנתיב השני הוא התמסרות לסיפור המשחק ולקריירת PvE, במהלכה נמשיך ונקבל משימות מהמשחק תוך שאנחנו נשלחים מקצה אחד של הגלקסיה לקיצה השני ונלחמים בקרבות ענק נגד אויבים ממוחשבים מהאומות האחרות ונגד פיראטים ומזיקים אחרים שמפריעים לגלקסיה לחיות בשלום ובשגשוג תחת שלטונו הנאור של הצד שלנו. המפתחים מבטיחים מבחר מגוון של משימות מאתגרות שלא יחזרו על עצמן ויתאימו את הקושי והמורכבות שלהן לרמה של השחקן.

כמו בכל משחק מהסוג שמכבד את עצמו, גם כאן יהיה שוק גדול של אביזרים ושדרוגים. חלק גדול מההנאה במשחק מובטח על ידי מערכת אבזור הספינה. שלל הספינות הניתנות לשליטה במשחק הוא רחב, מקטנות וזריזות ועד גדולות ומשוריינות, וחוץ מלבחור צבע וצורה נוכל למלא אותן בכל מיני גאדג'טים שיעזרו לנו לכוון טוב יותר, לטוס מהר יותר, להתחמק ביתר קלות וכמובן לאדות שחקנים אחרים ביעילות אכזרית רבה יותר.

מי ששיחק ב-Jumpgate הדור הקודם, וזוכר את "דיונוני החלל" הקרויים "ה-Conflux", ישמח לדעת שהם חוזרים ובגדול, וסביר להניח שהפעם נדע עליהם קצת יותר מכיוון שהם עומדים למלא תפקיד די מרכזי בעלילה. בקצרה, הConflux הם גזע מסתורי של חייזרים, שצץ לו משום מקום בספינות אורגניות יחודיות ומוחק את כל מה שנקרה בדרכו. במשחק הקודם הם נותרו בגדר חידה מסוכנת, בתקווה שהפרק החדש ישפוך קצת יותר אור על התופעה הזאת.

לסיום ובצער רב אני מודיע שהמשחק יהיה כרוך בתשלום חודשי קבוע של 15 דולר, שזה לא מעט כסף, אז מי שקיווה לעוד כותר שמסתמך על מודל המיקרו-תשלומים יתאכזב. המשחק נמצא כרגע בשלב ה-F&F (ה-Friends & Family Testing), השלב שלפני הבטא הסגורה שאליה נרשמתי כבר מזמן - וגם לכם מומלץ לעשות זאת כאן.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:47 12.04.2010 | B B (אורח)

    הלוואי שכל MMO היה לוקח 15 דולר בחודש. זה לא כזה הרבה כסף, כל מה שצריך לעשות זה לוותר על ישיבה אחת בפאב בחודש. זמן הבידור שאתה מקבל ב15 דולר האלה הוא מטורף, תחשוב על זה כאילו אתה בכל חודש קונה משחק שאתה יכול לשחק בו כל החודש דיי הרבה שעות בכל יום. משתלם לא?

    משחקי MMO הם תמיד מעין תחרות בין כל השחקנים להגיע להישגים שונים בתוך המשחק. משחקים בתשלום חודשי לא משפיעים על הזמן שלוקח לאנשים להגיע אליו ויוצרים משחקיות יותר שווה ורגועה מהבחינה שהדברים שאתה משגים ומגיע אליהם תלויים רק ביכולות שלך ובזמן שאתה משקיע במשחק, בזמן שמיקרו תשלומים יוצרים מצב שבו כמה שאתה משקיע יותר כסף ככה אתה מקבל גישה לתכנים ובמקרה הנוראי עוד יותר בונוסים ממשיים בתוך המשחק. אני בחיים לא אתקרב אפילו למשחק שהוא לא בתשלום חודשי או חינמי.

    מצדי שיציירו לי ת'לוגו של קוקה-קולה על החללית או השריון בשביל כסף, אבל שלא יהיה שום קשר למכניקות בתוך המשחק.
    אם זה איזה FLUFF פה ושם, דברים שהם אך ורק אסתטיים (כמו בWOW) אין שום בעיה עם זה, אבל מעבר זה בלתי נסבל.

  2. 2

    17:58 12.04.2010 | omerbu omerbu (אורח)

    איפה מורידים את הבטא של המשחק?(כבר נרשמתי וקיבלתי BETA KEY )

  3. 3

    19:11 12.04.2010 | saymonxster saymonxster

    קנ"ל
    נראה משחק סוס

    ל-1 לא כל האנשים שמשחקים במשחקי מחשב הם מבוגרים בעלי עבודה קבועה ומסכורות קבועות
    אל תשכך את השכבה הצעירה יותר שמסתמכת על ההורים שיקנו ומשחק בתשלום חודשי לא תמיד נראה משהו ששווה לקנות

    אני אישית מעדיף משחקים בתשלום חד פעמי
    הרבה יותר פשוט והרבה יותר זול

    טוב נו לא נורא
    אחלה כתבה!

  4. 4

    20:07 12.04.2010 | Schnitzel Schnitzel (אורח)

    3 אתה ממש סתום, הא?
    כ"נל זה קיצור של "כנזכר למעלה"
    איך אפשר לעוות את זה ל-ק'?

  5. 5

    20:23 12.04.2010 | B B (אורח)

    3 אני כמובן לא מדבר על המחיר של לקנות את המשחק, אלא את התשלומים הנוספים שצריכות החברות בשביל להתקיים ולהחזיק את השרתים האלה

  6. 6

    20:33 12.04.2010 | גיא גולדמן גיא גולדמן

    המממ לפי מה שאני יודע הבטא הסגורה עדיין לא התחילה ככה אין שאין לי מושג איפה מורידים את הקליינט...אבל אם קיבלת את הbeta key במייל בטוח יש שם פרטים לגבי איך ומאיפה מורידים את הקליינט...

  7. 7

    21:47 12.04.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    אמרת במאמר אחד: star control,freespace

    אני לא יכול להכיל את כל גלי הגעגועים, *דמעה*

  8. 8

    21:58 12.04.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    מצחיק שדווקא משחק בסגנון הזה היה לי בפלא והיה ממכר חחח תקופה טובה חחח
    שזה היה גלאקסי און פייאר סיימתי את 1 ו2
    טוב לפחות יהיה לי עכשיו אחד כזה במחשב יותר אכותי חח

  9. 9

    22:12 12.04.2010 | דרור דרור (אורח)

    אני עדיין מחכה למשחק של בבילון 5 :O

  10. 10

    13:56 13.04.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    ל9, הסיכויים הם בערך כמו שקרוסייד יחזור לעונה שנייה :-)

  11. 11

    22:31 13.04.2010 | Omega Omega

    Freespace בהחלט היה משחק מדהים ומהנה יותר עם מקלדת לדעתי D:
    X-Wing שקדם לו בכמה שנים טובות היה משחק מעולה גם כן.

  12. 12

    00:43 14.04.2010 | שרון כהן שרון כהן (אורח)

    תודה רבה על פוסט באמת מעניין
    אני יודע שאני אחזור לפה שוב..
    שרון
    להרוויח כסף|לעשות כסף|כסף באינטרנט

  13. 13

       | פורסם ע"י