הרשמה

משחקי פייסבוק: השכפולים

המפתחות הבולטות מגלות את מה שכל תלמיד יודע, לפעמיים להעתיק זה הכי קל...

משחקי פייסבוק צוברים לעצמם לא מעט שונאים ומתנגדים, אשר רואים את המודלים הכלכליים ואפילו היצירתיים שהם מציגים כבעייתים-משהו. החל מהדרישה לתשלומים קטנטנים שמצטברים לסכומים לא קטנים בכלל, וכלה בתופעות כגון העתקה שיטתית של משחקים או הוצאת גרסאות בטא בלתי משויפות בקצב גבוה יותר מאשר הופעה של מוצרים חדשים במעבדה של גוגל (Google Labs). השבוע הזה סיפק לנו כמה דוגמאות בולטות שמצדיקות במידת מה את הביקורת הזו:

Bejeweled Blitz

Bejeweled Blitz הוא אחד המשחקים הבודדים של PopCap לפייסבוק וגם הטוב שבהם. מדיווחים שונים (כמו אלו בבלוג גיימפאד) מסתבר כי הגרסה להורדה של המשחק מתנהגת בדיוק כמו משחק הפייסבוק, ואפילו דורשת מכם תשלום נוסף של בערך מחצית מעלות המשחק כולו (20$) על מנת לקנות עוד מטבעות שמשמשים לרכישת בונוסים.

למעשה מדובר כאן בניסיון להעביר את המודל "הפייסבוקי" לתחום של משחקי הקאז'ואל להורדה. נשאלת השאלה- האם אין דרך אחרת לאזן את המשחק חוץ מאשר לדרוש משחקנים שכבר שילמו פעם אחת מחיר לא נמוך בכלל (יחסית), לשלם שוב?! אולי בכלל אין מקום לדרוש תשלום על משחק במודל שכזה גם כשהוא מוצע להורדה?

Treasure Isle

מדובר במשחק חדש של זינגה אשר מזכיר בצורה חשודה ביותר את Treasure Madness של חברה קצת פחות ידועה ומוכרת בשם zSlide. המשחק של zSlide קיים בעצם כבר מנובמבר 2009, ומציע תוספות שלא קיימות בחיקוי- כגון מיני משחקים שיש לצבור בהם נקודות כאשר מוצאים אוצר שווה במיוחד.

למרות התשבחות להן זכה המשחק אצלנו ובאתרים נוספים, הוא הספיק לצבור עד כה רק 2.4 מיליון משתמשים, בעוד המשחק של זינגה צבר כ - 5.4 משתמשים בשבוע אחד בלבד, וזאת למרות שהוא מוגדר עדיין כבטא.

מניסיון העבר, קשה מאוד לתבוע או לחסום חברה אשר משכפלת משחק אחר באשמת גניבה רעיונית. הסיכון כאן הוא ששחקנים קטנים בזירת הפייסבוק (כמו zSlide) יפחדו להתחיל בפיתוח של משחקים חדשים, מתוך ידיעה כי שום דבר לא מגן עליהם. מי יפסיד מכל זה, אתם יכולים לנחש לבד... 

יש לך 0 חברים

ואם כבר ביקורת, קשה היה שלא לשים לב לפרק השבועי של סאות' פארק  שלעג לטרנד החברים הוירטואלים ובראשם טיפול בחוות של חברים בפארמוויל. בשיאו של הפרק מתגלה כי הפרופילים הוירטואלים של המשתמשים נלחמים אחד בשני במשחק יאצ'י בעולם דמוי הסרט Tron (למרבה הפלא, אף אחד לא מנסה להרוג את מארק צוקרברג במהלכו...)

Family Feud (טוטו משפחתי)

ז'אנר : טריוויה
מספר משתמשים פעילים: (לפחות פעם בחודש) : 1.1 מיליון
זמין מ - תחילת מרץ

מדובר על שעשעון אמריקאי אשר שודר בעבר גם בערוץ 3 הישן של הכבלים. הרעיון דומה במקצת ל"אחד נגד 100" - עליכם לתת את התשובה הכי נפוצה לשאלת טריוויה מסוימת בהתאם לסקרים שנערכו קודם. למרות שהיה אפשר להתבסס על סקרים אמיתים מתוכנית  הטלווזיה, נעשה כאן שימוש חכם ביכולות של פייסבוק והנתונים נאספים באמצעות הדבקת שאלות לקיר של המשתמשים והתשובות שנותנים החברים שלהם.

המשחק עצמו מתנהל בצורה פשוטה למדי ואתם מקלידים את התשובה שלכם ישירות מבלי שיש לכם אפשרויות לבחור מתוכן. הבעיה עם השיטה הזו היא שלפעמים קל לפספס בגלל איות לא נכון או שימוש לא נכון בתחביר כמו כתיבת is במקום הקיצור s'. מצד שני, יש מקרים בהם המשחק מזהה אוטומטית מילים נרדפות או דומות (יונה תהפוך אוטומטית לציפור). מיותר לציין שכרגע המשחק זמין רק בשפה האנגלית וזה כולל את הקריינות המציקה.

(קישור למשחק)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:50 13.04.2010 | חחח טרלייר למשחק קז'ואל חחח טרלייר למשחק קז'ואל (אורח)

    XDD
    1 minute of endless fun
    כן בטח XDDD

    מה כסף עושה לאנשים....

  2. 2

    20:18 13.04.2010 | אורה אורה (אורח)

    אני מעוניינת לדעת איך משחקים כי נתקעתי בשלב ואני לא מצליחה להמשיך..........

  3. 3

    21:07 13.04.2010 | thespeeder thespeeder (אורח)

    משחקים נחמדים..
    אחד מהסיבות שבפייסבוק יש הרבה שחקנים (למשל יותר מ WOW) הוא שזה קל להפעיל את המשחק והוא בחינם (לעומת WOW ששוקל לא מעט והוא בתשלום חודשי)

  4. 4

    22:35 13.04.2010 | LeL LeL

    Bejeweled Blitz הוא דווקא משחק ממכר ומהנה כדי להעביר את הזמן, מצאתי את עצמי עושה אותו שוב ושוב עד שהגעתי לכ100 משחקים כבר XD
    ועוד דוגמא לחיקויים פעם היה את HAPPY AQUARIUM אז ZYNGA נראלי, עשו FISHVILLE שזה ממש חיקוי רק "שינו" שם כמה דברים :/

  5. 5

    22:52 13.04.2010 | * * (אורח)

    יאצי D:

  6. 6

    00:54 15.04.2010 | יפה יפה (אורח)

    אתר גדאדגטים קטלני:
    www.gadgets4u.co.il
    אחלה

  7. 7

       | פורסם ע"י