הרשמה

פינה קטנה-מאסיבית: האג'נדה שלי

Global Agenda: משחק הפעולה מרובה המשתתפים שרצה להיות MMO

מאת: גיא גולדמן

Global Agenda הוא כותר פעולה מגוף שלישי עם אלמנטים של MMO, שיצא בפברואר וזמין למשחק בגרסת דמו מאז השבוע שעבר. החלטתי לקחת אותו לסיבוב.

רובוטיקה קרבית

הסיפור הלא מפתיע מתרחש בעתיד הרחוק, במציאות פוסט אפוקליפטית מדכאת ומושלמת למשחקים. מתוך ההריסות עולה, כפטריית רעל לאחר גשם חומצתי, ממשלה עריצה שמדכאת את אזרחיה בעזרת צבא של חיילי-על מהונדסים גנטית, שנלחמים נגד תנועת התנגדות אלימה לא פחות.

לפני שנכנסים לקרב הראשון מבלים מספר דקות במסך בניית הדמות ועיצובה, שם אנחנו בוחרים לשחק אחד מ-4 סוגי יחידות מוכרים למדי: Assault, Recon, Medic ו-Robotics. כל אחד מהמקצועות מתנהג כמצופה מההגדרה שלו, כאשר Robotics זה פשוט שם עתידני יותר ל-Engineer.

בנוסף לכישורי המקצוע בוחרים צבע, מין, עיצוב שיער, עיצוב גבות ושאר קוסמטיקות, ואז נכנסים לנעליו (הביוניות) של אחד מאותם סופר-חיילים מהונדסים גנטית, כשזה עדיין בתוך תא השיבוט שלו, לא לגמרי מוכן ועדיין לא לגמרי מאולף לציות מושלם לפקודות הממשלה. חבורת חיילים של תנועת ההתנגדות פורצת למפעל בו אנו מתבשלים ומשחררת אותנו, כדי שמרצוננו החופשי לחלוטין נחליט להילחם דווקא לצידם.

ריחוף במחלקה ראשונה

מתוך הבלבול והערפל של התעוררותנו המוקדמת אנחנו מוצאים את עצמנו נלחמים מול סייבורגים ורובוטים וכל מיני תותחים אוטונומיים, בלי ממש לדעת מה קורה ולמה. כמובן שכל חברי החוליה ששחררה אותנו מתים, וקול נשי כופה את עצמו על תודעתנו ומתחיל להנחות אותנו ברוטינה המוכרת של לך לפה, תתכופף כאן, תקפוץ שם, תרים את זה ואל תשכח לקנות חלב בדרך הביתה.

נשמע מוכר ומשעמם? לא נורא - בדקות הראשונות של המשחק אנחנו גם מגלים את אחד הצדדים הכי כיפיים שלו, ה-Jet Pack! עוד בימי Tribes העליזים התאהבתי בהמצאה הקטנה הזאת, ומי שמכיר והתנסה יודע כמה דברים משעשעים אפשר לעשות כשיש לך מנוע סילון קטן מחובר לגב. 

בשלב זה, כעשר דקות לתוך המשחק, הייתי שרוי לגמרי במצב סינגלפלייר, בלי שום דבר שיעיד שמדובר במשחק עם יומרות MMO. ביליתי עוד דקות מתישות בקפיצה בין גגות בניינים וחוויתי כמה כישלונות מתסכלים בניסיון להרוג את ''הבוס'' בסוף שלב ה-Tutorial הזה, לפני שבחרתי לדלג לגוף המשחק - ונפגשתי סוף סוף עם השחקנים האחרים.

אני מוצא את עצמי בתוך Dome City, עיר עתידנית מחופה, מקום שאפשר להשוות לשווקים של WOW או לתחנות החלל של EVE - מקום מפגש, מסחר, מלאכה ושדרוג לאלפי שחקנים. זה גם המקום לקבל משימות, לבחור צוותים ולהצטרף לקבוצות הלוחמות (גילדות) של המשחק.

משימות ה-PvP במשחק נראות ומשחקות כמו שתצפו ממשחק מולטיפלייר עתידני ממוצע, עם מגבלת שחקנים של עשרים (עשרה לצד). משימות ה-PvE הן שיתופיות. לאחר שאנחנו בוחרים משימה (מ-3 קטגוריות קושי) ונכנסים לפעולה, אנחנו מצטרפים בעצם לקבוצה של שמונה-תשעה-עשרה שחקנים. תוך כדי המשימה מתבררת די מהר חשיבותו של שיתוף פעולה, כי אף אחד מסוגי הדמויות לא יכול להסתדר לבד. כל שחקן חייב לדעת להשתמש ביכולות המקצוע שלו כמו שצריך בכדי שהצוות יצליח להשיג את מטרת המשימה ולזכות בכסף, ב-XP ובבונוסים המובטחים בסיום המשימה.

הכיבוש מרושש

החלק ה-MMO-אי של המשחק נקרא Conquest,והוא לגמרי PvP. העולם עליו נאבקים השחקנים ב-Conquest מתחלק לאזורים, כאשר לכל איזור משמעות אסטרטגית כזאת או אחרת. שליטה באזור אחד יכולה להקנות לגילדה שלנו יתרון ב-Crafting, בעוד שליטה באזור אחר תקנה לנו בונוס למחצבים וכדומה. המלחמה על כיבוש האזורים היא החלק הכיפי בכל העסק הזה. אי אפשר לצאת למתקפות ספונטניות כמו ב-EVE: צריך להסתמך על מערכת ה-Matchmaking שבעזרתה אנו, כמנהלי גילדה, מסמנים איזור שאנו מעוניינים לכבוש ובאילו תנאים נרצה להילחם (מספר השחקנים שילחמו בכל צד, המטרה הראשית שיש להשמיד או לכבוש והזמן שיוקצב למשימה), ואז מנוע המשחק יוצר את זירת הקרב המתאימה. הקרבות בהם השתתפתי היו אינטנסיביים ומהירים, ושיתוף הפעולה בין השחקנים עבד מצויין בעזרת מערכת ה-VOIP האיכותית של המשחק.

כאמור, שיחקתי רק בגרסת הדמו של המשחק, אבל ההתרשמות שלי היא שיש כאן חומר גלם נהדר. הבעיה העיקרית של Global Agenda היא שהיומרה שלו להיות MMO כמעט בלתי מוצדקת. 15 דולר בחודש בשביל משחק שלא נמצא אפילו בחצי הדרך בין משחק מרובה משתתפים למשחק MMO - כאשר משחקים מרובי משתתפים מצויינים שלא דורשים שום תשלום חודשי נמצאים בכל פינה - זה על סף האבסורד. יש עם זאת לציין שניתן לשחק במשחק ולקדם את הדמות ללא מגבלה ללא תשלום דמי מנוי (מחיר המשחק הבסיסי 40 דולר), אם מוותרים על האפשרות לשחק במצב ה-Conquest.

 שום דבר, בכל אופן, לא צריך למנוע מכם לנסות את גרסת המבחן, אותה ניתן להוריד מ-Steam, ולקוות שתוך מספר חודשים לא תהיה ליוצרים ברירה אלא להתעשת ולפתוח את מרכיבי ה-MMO של הכותר לכולם.

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:12 21.04.2010 | KIRBY KIRBY (אורח)

    RISHON !!!!

  2. 2

    14:06 21.04.2010 | אחד שמבין אחד שמבין

    שיחקתי במשחק מאוד כיפי בעיקר המולטי-פלייר

  3. 3

    19:12 21.04.2010 | * * (אורח)

    יש במשחק כלי רכב כלשהם?

  4. 4

    13:54 22.04.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    קצר ולעניין...

    משחק חביב ביותר, אבל עשיתי לו Pre-Order, אם כי אני לא יכול להגיד שזה השתלם במיוחד...

    Global Agenda הוא משחק מצויין, באמת, אבל ממש לא ברור לי על המפתחים עבדו במשך כל כך הזמן (במילים אחרות חסר לו המון תוכן), והוא ממש לא שווה 15 דולרים בחודש.

    אם נמאס לכם מTeam fortress ואתם רוצים משהו קצת אחר אבל דומה-מומלץ.
    אם אתם מחפשים MMO כדי לכם להתרחק...

    נהנתי לקרוא את הכתבה...

  5. 5

    14:49 22.04.2010 | גיא גולדמן גיא גולדמן

    היי סתם אחד, חסרה לי תגובתך על הכתבה של השבוע שעבר...
    כבר התרגלתי לביקורות הבונות שלך!
    :)

  6. 6

    16:42 23.04.2010 | ברגגג ברגגג (אורח)

    אני לא מבין זה משחק MMO או לא?
    יש קטעים מסוימים שהוא כן? יש מבוכים וכו' או רק PVP שמגיעים למולטי פלייר? כי בנתיים זה נראה כמו wow משופר בכול כיוון אפשרי, גרפיקה יותר טובה, זה עתידני, ויורים ומכים לא סתם לוחצים על ריבועים קטנים. מוזר מאוד.

  7. 7

       | פורסם ע"י