הרשמה

המחתרת: Journey

מאת: גיא שגיא

כתבות קודמות בסדרת "משחקי אינדי בולטים בפיתוח":
- Miegakure
- The Witness
- Minecraft

משחק אחרון שנסקור ברצף הכתבות הזה, ועתיד לצאת ב-2011, נקרא Journey.

על Journey אחראית חברה קטנה בשם ThatGameCompany, שהוקמה על ידי מספר סטודנטים מהתוכנית למדיה אינטראקטיבית של אוניברסיטת דרום קליפורניה.

לחבריה של ThatGamesCompany יש היסטוריה עשירה במשחקים שנעים על הציר שבין משחק לחוויה. אחד מהם הוא Cloud, שאפשר לשחקנים לעוף בשמים ולאסוף עננים. שני הוא flOw (שהתחיל כמשחק פלאש), משחק ששייך למסגרת משחקי האכול-ואל-תיאכל הקלאסיים, אבל בתוך סביבה אורגנית יותר ועם מרכיב של אבולוציה בצורה ובפונקציה בנוסף לגדילה פיזית (מאותו ז'אנר מומלץ גם לנסות את Osmos הנהדר).

המשחק המסחרי הראשון של החברה, לאחר שסוני החתימה אותם על חוזה ליצירת משחקים להורדה עבור ה-PSN, היה Flower, בו השחקן מעופף בתוך שדות יפהפיים ומטרתו להפיח חיים באיזורים המתים שבהם.

המשחקים של החבר'ה האלה הולכים לכיוון כמעט נגדי למיינסטרים: הם לא מלחיצים, מתמקדים באסתטיקה ובתנועה חופשית, חוויות מדיטטיביות בהן המטרה\משימה תופסת מקום משני לצד המסע - אפיון שמוביל אותנו בטבעיות לפרוייקט הרביעי במספר שלהם, Journey.

זה התיאור  הרשמי של Journey בשלב זה: "כשהוא מתעורר בעולם מדבר לא-נודע, מהלך השחקן, מרחף ועף דרך מרחבים עצומים ומעוררי יראה, תוך חשיפת ההיסטוריה הקדומה של ציביליזציה מסתורית". המשחק צפוי להכיל דינמיקת חול מעניינת שבין השאר תגרום לשחקן להותיר מאחוריו עקבות שלאט שלאט יתמלאו בחזרה בחול, שימחק את עקבות מעברו בעולם כפי שהוא כמעט בלע את שרידיה של הציביליזציה שפעם חיה בו.

דרך נוספת להבין את הלך הרוח של המשחק היא דרך מילותיו של אחד מהכוחות היצירתיים העיקריים ב-ThatGameCompany, ג'נובה צ'ן, בראיון שהוא סיפק ל-Destructoid: "אנו חיים בעולם תוך כדי שימוש בלתי פוסק בכוח. הכוח להגיע לכל מקום בעולם, הכוח ליצור קשר עם כל אדם ברגע, אפילו הכוח לגשת למאגרי מידע עצומים דרך האינטרנט. תחושת הכוח אינה זרה גם לגיימרים – אנו שולטים בחיים ובמוות במשחקי אסטרטגיה, או עוקבים אחר גיבור ארכיטיפי הצובר בהדרגה כוח לאורך משחק תפקידים, או מממשים חלום רטוב נערי של תיעול ופורקן אלימות וכוח דרך Shooter והגיבור המאצ'ו שלו. ב-Journey הכוונה היא ליצור תחושה מנוגדת לתחושת הכוח: תחושת של חקירה וסקרנות ילדותית, תחושת הקטנות בעולם עצום."

Journey מתואר כמסע של גילוי וחקירה, לבד או לצד שחקנים אחרים אונליין. הגיימפלי ככל הנראה יתבסס על אלמנטי פלטפורמה, ותהיה גם עלילה מסוג כלשהו, שני דברים שכמעט ולא קיימים במשחקים הקודמים של החברה. המשחק שואף לייצר חוויה בת שלוש שעות, אותה תוכלו לסיים בסשן אחד, או סתם לשחק על מנת לשחרר אגרסיות ולהירגע אחרי יום מלחיץ; חוויה שאמורה להידמות באורכה לסוגים אחרים של בידור, כמו סרט קולנוע (עם תג מחיר מתאים).

כמו Flower, המשחק צפוי להגיע בלעדית ל-PS3, בהפצה דיגיטלית.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:30 02.10.2010 | לגיא שגיא לגיא שגיא (אורח)

    שמע גאי, יש לך כתבות מצוינות אבל אני עדיין מאוכזב מכך שגלאדוס לא הופיע בכתבה שלך על הנבלים הוירטואלים,אנא,עשה כתבת המשך עם עוד נבלים שונים.

  2. 2

    17:35 02.10.2010 | לגיא שגיא לגיא שגיא (אורח)

    בבקשה?

  3. 3

    18:04 02.10.2010 | יובל  בירב יובל בירב (אורח)

    fuck you ududy

  4. 4

    19:42 02.10.2010 |  =] =] (אורח)

    במקומם פשוט הייתי
    הולך לעבוד על MINECRAFT
    עם נוץ'...
    שיוסיפו אלמנט חקירה כזה לשם
    וכל מני דברים ליוצר המפות
    האוטומתי ויש להם משחק פי
    מאה מג'ורני...

  5. 5

    19:48 02.10.2010 |  =] =] (אורח)

    במקומם פשוט הייתי
    הולך לעבוד על MINECRAFT
    עם נוץ'...
    שיוסיפו אלמנט חקירה כזה לשם
    וכל מני דברים ליוצר המפות
    האוטומתי ויש להם משחק פי
    מאה מג'ורני...

  6. 6

    20:09 02.10.2010 | ????? ?????

    ל1
    זה היה לפי התוצאות של IGN -.-

  7. 7

    21:05 02.10.2010 | אני אני (אורח)

    תגידו
    איפה "מבצעי השבוע" ו "מגיעים השבוע"?

  8. 8

    22:51 02.10.2010 | DMG DMG (אורח)

    מת על החברה הזאת. שיחקתי בקלאוד כשהוא יצא ודיברתי עם המפתחים, אנשים נורא נחמדים וצנועים. אם יהיה לי פלייסטיישן אני אקנה את 2 המשחקים.

  9. 9

       | פורסם ע"י