הרשמה

רואים כפול: רשמי סוניק (בצבע)

מאת: רונן אטיאס


בשבוע שעבר שוחרר כותר Sonic Colors בשתי גרסאות - אחת ל-Wii ואחת ל-DS חביבנו. קולורס מתרחש בפארק שעשועים מסתורי שבנה ד"ר אגמן המרושע בחלל, תוך כדי ניצול גזע חייזרי וצבעוני במיוחד, את חבריו יוצא סוניק להציל.

בינתיים הספקתי לשחק בו מעט, לא מספיק, אבל בינתיים אני עם רשמים מאוד חיוביים. המשחקיות נשארה בבסיסה אותה המשחקיות המוכרת - אבל עם כמה שדרוגים מעניינים.

במסך הכפול של הקונסולה משתמש הכותר פשוט בתור מסך כפול - התמונה הגדולה מורכבת משני המסכים, כאשר בנקודות גובה שונות על הפלטפורמה סוניק יעבור בין מסך למסך - מה שגורם לשלבים להיראות גדולים ומרשימים יותר. החייזרים הצבעוניים אותם נציל יגמלו לסוניק בכוחות מיוחדים שיאפשרו לו להשתנות לשלל צורות כמו להבה, חור שחור, קרן לייזר ועוד.

הכוחות מוסיפים מאוד לגיוון של המשחק, שסביבות המשחק הצבעוניות שלו לא סובלות מחוסר בגיוון גם ככה. בחלק מהשלבים תמצאו גם קטעי תלת מימד, שאותם מצאתי מיותרים למדי, כי הם מאוד מונוטוניים ומורידים כמה הילוכים מהמהירות והזרימה של המשחק.

גם קרבות הבוס תלת מימדיים, אומנם בקצב קצת יותר מהיר משלבי התלת הרגילים, אך גם הם די מונוטוניים, עם שיטה ברורה ולא מספיק מעניינת לניצחון על הבוס. בקיצור - לא היה מזיק להשאיר את סוניק על טהרת המשחקיות הדו-מימדית. שם הוא נולד ולשם כנראה הוא שייך.

אחרי כל שלב שתשלימו תזכו גם לשלב בונוס שמתרחש על מסך המגע ובו תשלטו על סוניק בעזרת הסטיילוס, במטרה להשיג את מירב הנקודות במסלול נתון. שלבי הבונוס הללו קצרים ומהנים, והגיוון הקל בשליטה הוא בהחלט נקודה לטובתו של המשחק.

בתחילתו של כל עולם משחק מופיע סרטונים סינמטיים, ואלו בהחלט מפתיעים לטובה: מדובר בקטעים באיכות מעולה יחסית לחומרה, הם עשויים מצויין, והם אולי הסרטונים הכי יפים שראיתי על הקונסולה. לעומת משחק Goldeneye שיצא לאחרונה, פה בסרטונים דווקא אין דיבוב כלל, רק כתוביות במסך התחתון, אבל זה משהו ששחקני דיאס כבר מזמן התרגלו אליו.

המנגינות ברקע, שומרות על הסגנון הקצבי והמהיר של הסדרה ומעניקות אופי לכל עולם ללא תחושת חזרה מיותרת. בסך הכול מדובר בכותר הסוניק הכי טוב של השנים האחרונות, שמשלב בין הגיימפליי המהיר והנוסטלגי לבין מספר חידושים מעניינים. חובה לכל חובבי הקיפוד ומומלץ בכלל חובבי הפלטפורמה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:20 21.11.2010 | רונן רונן

    תודה רבה, רונן. אני עוקב אחר האייטמים שלך, ואני מעריך את ההשקעה.

    (רונן יצחק)

  2. 2

    19:33 21.11.2010 | לך ****** לך ****** (אורח)

    לא משהו

  3. 3

    20:45 21.11.2010 | thebat thebat

    רונן יצחק, אתה לא צריך לכתוב רונן יצחק בסוף, יש מערכת שמות

  4. 4

    23:39 21.11.2010 | תגובה מיותרת תגובה מיותרת (אורח)

    "מערכת שמות", מי ישמע..

  5. 5

    02:45 22.11.2010 | לא לקחת ללב לא לקחת ללב (אורח)

    כתבה אחת יותר מדי.

  6. 6

    20:15 23.11.2010 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    הנה משחק סוניק טוב! עם השאירו את הנוסחה של Rush ל-DS וקיבלו עוד משחק DS של סוניק מוצלח.

  7. 7

       | פורסם ע"י