הרשמה

מודיפיקציה: זומבים וגחליליות

מוד פנטזיה ל-Civ, זומבים מגוף שלישי ב-Unreal והרפתקת Crysis מושלגת.

מאת: תומר רובין

מהמדים למודים

עוד חודש עבר - כמעט כולו במילואים, ונחתתי בבית ישר בזמן לפינת מודים חדשה. הפעם אציג בפניכם מוד פנטזיה אפל של Civilization IV, עם כמות מאסיבית של תוכן; מוד למשחק Unreal 3 בסגנון "חסל-את-הזומבים", שהוא כל כך מוצלח שכנראה יהפוך למשחק בפני עצמו הודות ל-Unreal Development Kit; לבסוף, מוד-פאזל מרשים ביופיו של Crysis, המספר על אדם זקן וגחליליות.

Civilization 4: Fall from Heaven II

Total Conversion למשחק האסטרטגיה של Firaxis\סיד מאייר, עם כמות תוכן עצומה, שהופך את כדור הארץ ההיסטורי של המשחק המקורי לעולם פנטזיה אפל ורווי מלחמות (כמו אצלנו, אם כך). העלילה קצת נדושה – עידן הקרח הסתיים, ומה שנשאר מאימפריות עצומות הן קבוצות מפוצלות של שבטים המוכנים להתחיל ולשגשג מחדש - על חשבון האחרים.

הדרך לשגשוג ועוצמה לא תהיה קלה הודות לברברים, מפלצות ושבטים אחרים שמסרבים לשתף פעולה ולשפד את עצמם התנדבותית על החרבות שלכם. כמו כל משחק Civilization טיפוסי, המשימה של השחקן היא לשרוד ולאגור כוח צבאי, תעשייתי ודיפלומטי. היקף התוכן מיוצג היטב על ידי מספר הצדדים שנוצרו בעבורו, לא פחות מ-21 עמים: מתוכם 6 עמים טובים, 7 עמים נייטרלים ו-8 עמים רשעים, כל עם והייחוד שלו במבנים וביחידות לוחמות. כמובן שכמיטב עולם פנטזיה יש את החשודים המיידיים - עמי הגמדים, האלפים הרשעים שמזכירים את ה-Drow, אלפים שלווים יותר, "מחבקי-עצים"; ויש גם פיראטים, ערפדים, מסדר של לוחמים קדושים פנאטים וכו'. מגוון הצדדים בקונפליקט מבטיח מלחמת ציוויליזציות מעניינת.

מאחר וזה Civ IV, גם הדת משחקת תפקיד חשוב. יש 7 דתות שונות, ולכל דת יתרונותיה וחסרונותיה. דתות מספקות כוחות על טבעיים, אבל יכולות לקחת את העם שלכם לכיוונים שאתם לא מעוניינים בהם; להפוך ענים טובים רשעים או רשעים, חס וחלילה, לטובים.

כמו כל משחק פנטזיה שמכבד את סוגתו, הקסם משחק פה תפקיד מרכזי – יש מגוון רב של קסמים שאפשר ללמוד אותם רק אם תכבשו נקודות אנרגיית קסם (Mana) מיוחדות או תבנו פלאי עולם שמצריכים כמות לא מבוטלת של זמן. המוד גם מדגיש את חשיבות הגיבורים במשחק, שמתפתחים ומתחזקים עד להפיכתם לצבא של איש אחד.

המוד לא מסתפק בהוספת כמות תוכן עצומה, אלא גם עושה את זה בסטייל, עם אנימציות חדשות, אפקטים של קסמים, והחלפה כוללת של הגרפיקה והמוזיקה. למעשה, המוד הזה כל כך טוב שהוא גורם למשחק המקורי, הלא פראייר בכלל, לאכול את הכובע. כל מה שנותר למי שמחזיק ב-Civ IV הוא להוריד אותו בהקדם ולהישאב לתוך יורש הרבה יותר ראוי ל-Master of Magic מאשר Elemental, גם אחרי תיקוני באגים.

- הלינק למוד

Unreal 3: The Haunted

למי שלא סובל אלפים, וחוטף גירוד אלרגי באזור הברכיים מגמדים, ורק רוצה לשסף/לירות/לבתר/לשרוף זומבים כאוות נפשו, The Haunted הוא המוד בשבילו.

כמוד של Unreal 3 הוא נראה מצויין, אבל הוא גם מהנה ביותר, ותומך גם בשחקן הבודד וגם במצבי מולטיפלייר עם סגנונות משחק שונים – מצב הישרדות קו-אופי לארבעה; Team Deathmatch של ארבעה בני אדם מול ארבעה זומבים; ומצב שנקרא Demonizer, שבו השחקנים שמתים הופכים לזומבים עד שנשאר שחקן אנושי אחרון ומנצח.

התמיכה בשחקן יחיד היא לא ברמה של קמפיין עלילתי, אלא מציבה אתכם מול גלים אינסופיים ומתחזקים של זומבים. מה שהופך את המוד למעניין בין רעיו לוחמי הזומבים זה שהוא משוחק מגוף שלישי ומאפשר לכם גם להשתמש בנשקים חמים כאקדחים, רובים  מקלעים ורימונים, וגם למחוץ את הזומבים בעזרת שלל תנועות קרב פנים אל פנים, כמו בעיטה מסובבת או נחיתה מהאוויר שמעיפה לאחור את כל הזומבים ברדיוס ההדף. עוד דבר נחמד ב-Haunted, המחזק את ההרגשה הארקיידית, הוא פאוור-אפס שתאספו ויהפכו אתכם לזמן מוגבל למכונות הרג.

המוד מרגיש כמעט כמו משחק מסחרי בזכות הגימור המקצועי, כולל סאונד מצויין. לכן לא מפליא שמפתחיו מתכננים ליצור בעבורו גרסה עצמאית, עוד דוגמא למוד Total Conversion שהופך למשחק בפני עצמו. הבעיה היחידה כרגע היא שקשה למצוא שרתים למולטיפלייר, כך שנוצר מצב עגום שבו משחק איכותי לא מקבל את הבמה הראויה לו.

- לינק למוד

Crysis : Call of the Fireflies

אחרון להפעם הינו מוד קצרצר (חצי שעה עד שעה) ומדהים ביופיו של Crysis. פה אין לכם חליפת כוח מיוחדת, נשקים מודולרים וג'יפים. אתם רק אדם זקן, הנלחם נגד אמא-טבע וקור מקפיא במטרה לעקוב אחר קבוצת גחליליות אל עבר הקן שלהן. המסע לוקח אותו החוצה מהכפר בלילה לבן, אל יופיה המהפנט של סביבת חורף קפואה לאור הכוכבים.

האתגרים במשחק הם מהסוג החידתי, והוא גם מאפשר לנו לחוות את העולם דרך גיבור שהוא אנטיתזה לחייל הקשוח\הרפתקנית אקרובטית השגרתיים. לא תוכלו לרוץ ספרינט ולקפוץ כדי לעבור נקיק נהר כמו קופץ לרוחק אולימפי עם רוח גבית או ליפול מגבהים שהיו משטחים טנק, ואם תשארו זמן רב מדי בחוץ שכשהרוחות הקרות מתחילות לנשב, או, גרוע מכך, תירטבו, תמצאו את עצמכם צונחים במהירות אל עבר היפותתרמיה קטלנית.

בעולם המשחק המושלג תמצאו מכרות, כפר דומם, מערות חשוכות וטבע פראי, הכל מרונדר באופן מעורר השתאות הודות ל-CryEngine 2. מפתח המוד (אחד במספר!) בנה את השלבים באופן מקצועי ביותר, עם חידות מאתגרות בלי להיות מתסכלות ונופים שיגרמו לכם לעצור ולבהות, ואולי להזמין ספונטנית כרטיס טיסה לנורבגיה. גם הסאונד מרשים, עם רוחות שורקות שעלולות לגרום לכם להצטמרר באמצע הסתיו-קיץ הישראלי. אם היו מפתחים את המוד הזה להרפתקה באורך מלא, הכסף שלי כבר היה ב-Pre-Order. 

- לינק למוד

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:01 05.12.2010 | zziivv zziivv

    1

  2. 2

    14:25 05.12.2010 | barel20595 barel20595

    נחמד

  3. 3

    15:37 05.12.2010 | DareDevil DareDevil (אורח)

    אחלה פינה.

    המוד של קרייסיס נשמע מעניין במיוחד.

  4. 4

    17:05 05.12.2010 | Dodge1 Dodge1

    The haunted מומלץ ביותר! רמת ליטוש גבוהה ביותר, אני זוכר שפעם עשינו משחקים של 4 על 4 זומבים נגד שורדים בגיימר, זה היה כל כך כיף. לזומבים יש אפשרות "להיות אלוהים" ולהחליט אילו מפלצות ייוצרו ואיפה, בעוד השורדים נלחמים בהם בסטייל.

    מצפה בקוצר רוח לגרסא הרשמית והמלאה!

  5. 5

    17:19 05.12.2010 | ישו ישו (אורח)

    אבא שלי אלוהים

  6. 6

    17:20 05.12.2010 | - - (אורח)

    צוות הפיתוח של The Haunted זכה ברשיון מלא (מקום ראשון) למנוע בתחרות האחרונה של EPIC למודים של UT3.
    הם כעת עובדים על הגירסה העצמאית.

  7. 7

    23:43 05.12.2010 | pavel831 pavel831

    Haunted: Hells reach is going to be the mod of the year. i've followed that mod from the beggining and i cant wait for it to come out

  8. 8

    22:53 10.12.2010 | f f (אורח)

    להפוך ענים טובים רשעים או רשעים, חס וחלילה, לטובים

    הכוונה היא לעמים או לעניים או למה?

  9. 9

       | פורסם ע"י