הרשמה

הטובים והמאכזבים: נובמבר 2010

משחקי החודש האחרון - מי הרשים? מי הבטיח ולא קיים?

מהם המשחקים הכי טובים ששוחררו בחודש האחרון, לדעתם של מבקרים? אני מדגיש שמדובר בדירוג שמתבסס על קולם של מבקרים מקצועיים ועל ממוצע הציונים שכל משחק זכה בו בעשר ביקורות לפחות, לרוב יותר. כמה מכם התבלבלו בפינה הקודמת וחשבו שמדובר בבחירה סובייקטיבית של ויגיימס.

הפעם נתחיל מהמקום העשירי ונטפס לראשון. יש לנו ברשימה שני בלעדיי PS3, מהם אחד הוא משחק אינדי, בלעדי אחד ל-360, שניים ל-Wii ואחד ל-PSP. מתוך עשרת המשחקים האלה, רק שניים יצאו ל-PC, ועוד אחד יצא בשנה הבאה.

10. Dead Nation: ממוצע 81

משחק אינדי להורדה, בלעדי ל-PS3, עם סיפור רקע רחוק ממקורי ששולח שחקן יחיד או שניים להילחם בעדרי זומבים. למרות שכל הקונספט כבר הצמיח זקן לבן, Dead Nation מאופיין כמשחק שעיצובו ביד זהירה והליטוש ברמת משחק במחיר מלא שלו הופכים אותו להשקעה טובה.

9. Dance Central: ממוצע 82

Harmonix בצרות מבחינה מסחרית, אבל בכל הקשור לאיכות הם ממשיכים לייצר משחקי מוזיקה מהטובים בשוק. משחק הריקוד Dance Central נחשב לטוב שבמשחקי ההשקה של הקינקט.

8. Goldeneye 007: ממוצע 82

חידוש למשחק פעולה מגוף ראשון ג'יימס בונדי משנות התשעים. המשחק המקורי היה מתקדם לזמנו, דבר שאי אפשר לומר על החידוש, אבל השיפורים והתוספות מספיקים, לדעת רוב המבקרים, כדי להפוך אותו למשחק הפעולה מגוף ראשון הטוב על ה-Wii.

7. Gran Turismo 5: ממוצע 86

שש שנים בפיתוח, ועדיין משחק המירוצים של פנאטי הרכב ב-Polyphony Digital הצליח להגיע לשוק עם חסכים מוזרים (נזק מכני, למשל, ישולב במשחק רק עם טלאי שיגיע מאוחר יותר החודש). אולי לא מדובר במשחק המירוצים המושלם לשחקן קז'ואלי בז'אנר, אבל למי שמתעניין בפרטי הפרטים של המכוניות, כנראה שאין לו מתחרים.

6. God of War Ghost of Sparta: ממוצע 87

עד היום לא היו נפילות בסדרת God of War, והמשחק החדש בסדרה ל-PSP לא מבייש את הפירמה. יוצריו, Ready at Dawn, מוכנים עכשיו להיכנס למגרש המשחקים של הגדולים ולהתחיל לפתח לקונסולות HD, ויהיה מעניין לראות מה יצא מהם.

הציון שלנו - 90.

5. Donkey Kong Country Returns: ממוצע 87

להיט פלטפורמה ותיק של נינטנדו זוכה לפרק חדש, עם מראה מודרני ומשחקיות רטרו, בזכות Rare Studios, וכמו בטיפול האוהב שהאולפן העניק לסדרת מטרויד ב-Metroid Prime, מדובר בניצחון.

4. Call of Duty Black Ops: ממוצע 87

אישית לא האמנתי שאקטיביז'ן תצליח לעשות זאת שוב, שנה שלישית ברציפות, אבל Black Ops, למרות היותו ברוב המובנים More of the same, הצליח גם להרשים את המבקרים וגם להביא לנהירת השחקנים לחנויות. הוא אולי מקום רביעי מבחינת הציונים שלו, אבל רחוק מקדימה בכל הנוגע למכירותיו, שכבר הגיעו - ואולי עברו - את סביבות ה-12 מיליון יחידות.

הציון שלנו - 86.

3. Need For Speed Hot Pursuit: ממוצע 88

 EA משקמת את שמה של סדרת המירוצים שלה בעזרת אולפן Criterion, יוצרי סדרת Burnout.

הציון שלנו - 86.

2. Assassin's Creed Brotherhood: ממוצע 91

 הפרק החדש בסדרת Assassin's Creed אולי לא ממציא את הגלגל, אולי גם לא עושה גדולות ונפלאות בתחום העלילה, אבל הוא שכלל ושיפר נוסחה מוצלחת, והציג מספיק תוכן חדש - כולל מולטיפלייר מקורי - כדי לזכות אותו במקום השני החודש, עם ציונים דומים לאלה של קודמו.

הציון שלנו - 87.

1. Pac-Man Championship Edition DX: ממוצע 94

איך זוכה משחק פק-מן בתואר "המשחק של החודש", ועוד בחודש נובמבר, מול משחקי Call of Duty, Assassin's Creed ו-God of War?

אי אפשר לייחס את הצלחתו של Pac-Man Championship רק או בעיקר לרגשות נוסטלגיים, לא עם ביקורות קרובות למושלמות מאתרים כמו יורוגיימר, Giant Bomb, IGN ו-Destructoid, כולן מדברות על משחק ממכר ואלגנטי באופן יוצא דופן. כנראה שמדובר במשהו שדורש התנסות.

 משחקים נוספים שזכו לציון של 80 ומעלה החודש:

  • Y's: The Oath in Felghana - ממוצע 81, חידוש ל-PSP של משחק JRPG ותיק
  • Sonic Colors, גרסת ה-DS - ממוצע 81 למה שהוא לדעת רבים משחק הסוניק הטוב ביותר של שני הדורות האחרונים
  • Mario vs Donkey-Kong: Mini-Land Mayhem - ממוצע 80, משחק DS בסדרת הפלטפורמה-פאזל

האכזבות של החודש

Epic Mickey: ממוצע 77

למשחק של וורן ספקטור לא חסרה שאפתנות: הוא משלב פלטפורמה, קרבות וחידות, יש בו חופש בחירה ואפשרות להשפיע על עולם המשחק ישירות על ידי מחיקת וציור עצמים לתוכו, והוא מציג אותנו לעולם שלם של דמויות דיסני שנשכחו בזמן. חבל שמכניקות משחק שבורות, בין השאר מצלמה שאף ביקורת לא שכחה להקדיש לה פסקה מלאת טרוניות, פגעו ביכולת ליהנות מהצדדים המהותיים יותר שלו.

James Bond Bloodstone: ממוצע 65

לא נוהגים לצפות לדברים גדולים ממשחקי ג'יימס בונד, אבל דווקא מזה ציפו ליותר. קודם כל בגלל שהוא פותח על ידי Bizzare Creations, שהוכיחו את כשרונם בסדרת משחקי Project Gotham Racing - לפחות מקטעי הנהיגה של Blood Stone הייתה סיבה טובה לצפות למשהו טוב. הוא גם נראה מגוון מהטריילרים, ולמרות שהגרפיקה לא נראתה מאוד מפורטת, צפיה בקטעי קרב המגע גם הותירה רושם חיובי. בסופו של דבר, רוב המבקרים קטלו אותו כפשטני מדי.

Harry Potter & The Deathly Hallows Part 1: ממוצע 37

EA ממשיכים לבזות את המותג, ובעוד משחקי הארי פוטר קודמים הראו לפעמים פוטנציאל, לקחו לעיתים פניה חיובית על המטאטא, האחרון הוא, לפי כל העדויות, זוועה ליניארית וחוזרת על עצמה, שאין לה לא ערך משחקי ולא קשר לספרים ולרוחם.

הציון שלנו - 45.

 

- הטובים והמאכזבים של חודש אוקטובר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:59 01.12.2010 | blisf blisf

    הייתה כתבה כזאת בחודש שעבר? אם כן, אפשר קישור?

    נ.ב, כתבה טובה מאוד.

  2. 2

    20:02 01.12.2010 |  bnbb bnbb (אורח)

    הייתה פינה כזו בign אבל היא דגלה באכזבות.

  3. 3

    20:12 01.12.2010 | ori96 ori96

    אני חייב לציין שהייתי אחד הבורים שחשבו שאתם בחרתם בעצמכם את המשחקים ולכן אני חייב לכם התנצלות (:
    הכתבה הזאת מעולה אני חייב להגיד שמבקרים מקצועיים או לא מה שחשוב הוא ההנאה אבל בהחלט כדי להיתחשב בדעת מבקרים לרוב משחק שמקבל ממוצע 37 כנראה לא יהיה טוב אבל משחק שמקבל ממוצע 7X כדי לנסות ולראות סרטונים לפני ששופטים וכנ"ל למשחק עם ממוצע 9X כי זה עדיין לא אומר מושלם ויכול להיות שלא הכי תאהבו..
    בכל מקרה אני די חושב שהבחירות שלכם נכונות רק להבא אני ממליץ לכם לעשות גם בעצמכם בחירה סובייקטיבית אבל על נושאים כמו יציאה לכמה קונסולות, יחסית להיים שנוצר, מכירות ועוד כל מיני דברים שממוצע ביקורות לא אומר ולא לפי מה שאתם חשובים על המשחק..(אני יודע שכנראה לא תעשו אבל בכל זאת ליתר ביטחון..XD)
    כתבה מעולה (:
    ממליץ לכם לעשות כתבה בחלקים לקראת סוף שנה עם ה100 הטובים או משהו כזה(לא חייבים מאכזבים בכתבה כזאת..XD)

  4. 4

    22:46 01.12.2010 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  5. 5

    23:03 01.12.2010 | ET2k ET2k

    מה שמוזר שכל המשחקים פה הם מותגים. מצד אחד זה טוב (כי קשה לשמור על מותג לאורך זמן), מצד אחר זה רע (כי קשה למשחקים מקוריים לזכות לצומת לב)...

  6. 6

    23:08 01.12.2010 | adivel adivel

    דווקא במקרה של Harry Potter, לא EA אשמים כל כך, תמיד כשיוצא משחק גרוע המבוסס על סרט, האשמים העיקרים הם אולפני הסרטים עם הדד ליינים שלהם. ולכן גם חברות אחרות שמפתחות משחקים מבוססים עם תאריך יציאה מוגבל בדרך כלל מוציאים משחק לא גמור.

    אני מקווה שAssassin's Creed Brotherhood יצא בקרוב גם למחשב בSteam.

  7. 7

    23:15 01.12.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    עוד פעם,פינה מעולה..

  8. 8

    23:25 01.12.2010 | Mur'gul Mur'gul

    Dead Nation ו-Dance Central הם לא מותגים אלא משחקים חדשים לחלוטין.

  9. 9

    01:56 02.12.2010 | k k (אורח)

    הכי אוהב את הפינות האלו
    פשוט מעולה תודה רבה! D:

  10. 10

    07:36 02.12.2010 | Jiddu Jiddu

    כתבה טובה :)

  11. 11

    08:20 02.12.2010 | noan noan (אורח)

    ל6
    acb ייצא למחשב בפברואר

  12. 12

    17:09 02.12.2010 | ישו ישו (אורח)

    אבא שלי אלוהים

  13. 13

       | פורסם ע"י