הרשמה

בקרוב: Rage

Rage חולק עם משחקי id קודמים שם קצר, חזק, של הברה אחת; אבל בכל השאר הוא צפוי להיות שונה למדי.

מאת: טל פרוסט

id מפריחים את השממה

שמח בפוסט אפוקליפטיקה בימים אלו. משחקים שמתרחשים בעולם שלאחר יום הדין צצים כמו פטריות מוטנטיות אחרי גשם חומצי. לאחר שנהנינו מ-Borderlands, שני ה-Fallout-ים האחרונים, מטרו 2033 וטרילוגיית Stalker, אנו צפויים בקרוב גם ל-Brink, מתישהו בעתיד הרחוק יותר Mad Max של IO Interactive,  וחשוב יותר מבחינת כתבה זו - Rage. אז נכון שהרעיון של לירות באנשים בשממה מלאת אבק, מוטציות ובתים עם מקסימום שלושה קירות וחצי תקרה נהיה מעט נדוש לאחרונה, אבל בטוח שהרבה פחות נדוש ממלחמת העולם השניה או נחתי חלל.

Rage מפותח על ידי id, החברה שהמציאה בפועל את ז'אנר משחקי הפעולה מגוף ראשון עם קלאסיקות כמו סדרות Doom ו-Quake. רייג' הינו הכותר המקורי הראשון שלה מאז סוף שנות התשעים, ובכל הראיונות שהתקיימו איתם המפתחים מקפידים לשנן את המנטרה ש-Rage "הולך להיות משהו שונה". Rage, והמנוע החדש שעליו הוא מבוסס, id-Tech-5, נמצאים בפיתוח כחצי עשור ומקפידים להבליח בכל תערוכת E3 מאז 2008, כאשר בתערוכה האחרונה נבחר Rage, באופן כמעט גורף, למשחק הטוב ביותר באירוע על ידי מגזיני המשחקים הנחשבים. השמועה אף אומרת שליד הדוכן של המשחק חולקו חיתולים חד פעמיים לאור תופעת לוואי מביכה שהופיעה אצל אנשים נוטים להתרגשות שנחשפו לראשונה ליכולות הגרפיות של Rage. הכל טוב ויפה, אבל השאלה שצריכה להישאל הינה: האם id, שידועים בעשור האחרון יותר בזכות המנועים הגרפיים שלהם ופחות בזכות משחקים יוצאי דופן, מסוגלים לספק לנו משחק שהוא לא רק יפה אלא גם אופה?

איפה ברוס וויליס כשצריך אותו?

המדענים של נאס"א טעו. המטאור אפופיס, אשר על פי חישוביהם אמור לחלוף סמוך לפלנטה שלנו בשנת 2036, איחר קצת והגיע בשנת 2037. אה, והוא גם פגע בכדור הארץ בעוצמה של כמה פצצות גרעין חזקות מאוד. לבני האדם בעולם של Rage לא היה את ברוס וויליס שיקדח במטאור ואת ליב טיילר שתקדח להם בשכל, ולכן רוב אוכלוסיית הכוכב הכחול נמחתה כליל. כיסי חיים מועטים שרדו והם חויבו להתחיל לבנות את הציביליזציה מחדש, בעוד שסביב בעיקר חול וחול, שודדים ופריקים מוטאנטים שיש להם תפיסה שונה של עתיד כדור הארץ. תרחיש אופטימי זה, המבוסס על פחדים אמיתיים מאוד מפגיעת אסטרואיד קטלנית בבית הקטן והעגול שלנו, הינו הבסיס לעולם של Rage. אבל אל תדאגו, לפי התחזיות האחרונות, הסיכוי לשואה עולמית הוא רק 1 ל-250,000. אתם לא ממלאים לוטו, נכון?

מאיזה Vault אתה?

דמות השחקן חסרת השם מגיחה לעולם מתוך משהו שנקרא ARK, מקלט תת קרקעי ענקי שנועד לשמור בהקפאה קירוגנית את מיטב המוחות, הכשרונות והגנים של העולם הישן על מנת לבנותו מחדש לאחר הקטסטרופה. כמובן שהפרויקט השתבש באופן נוראי ולפחות בתחילת המשחק נראה כי השחקן הינו השריד היחיד של ה-ARK שלו. הגיבור מגיח אל העולם החדש והרעיל ונוכח לדעת כי בני האדם והמוטאנטים התחלקו לקבוצות שונות שלכל אחת חזון משלה ודרך משלה לאוטופיה נכספת, ממש כמו ב-Fallout.

שבט ה-Wasted הוא חבורה של פרימיטיבים שמאמינים בעתיד רווי אלכוהול וכלי נשק קהים, וה-Scorchers מאמינים כי האסטרואיד אפופיס הינו התגלמות של אל עתיק שבא לבשר על חורבן היקום. כפי ששמם רומז, תפקידם כמשרתי הקודש הוא להעלות בלהבות את כל מה שהוא לא הצליח להרוס.

עוד שבטים כוללים את ה-Ghosts המסתוריים, שנעים כמו נינג'ות; ה"תנים" החייתיים; הפיראטים המתקדמים טכנולוגי שנקראים ה-Gearheads; וה-Shrouded, שמסתירים את זהותם מאחורי מסכות ומורכבים מעריקי השבטים האחרים.

כמו כן זה לא יהיה משחק פוסט אפוקליפטי בלי שמוטאנטים, אם כי לא מאוגדים באופן מסודר, שורצים בכל מקום ובגדלים שונים, ומאחורי הקלעים שורץ ה-Authority,גוף מסתורי אשר בוחש בכל, ומסיבות בלתי ידועות מציע פרס נכבד על כל שריד חי מה-Ark. אולפן id לא הצטיין בעבר, בלשון המעטה, בעלילות עמוקות במיוחד, אבל כאן מבטיח מצב סינגלפלייר שסיפורו יהיה מושקע ומפותח.


שכחנו את השבט הכי חשוב: חוליגני כדורגל

נלביש השממה בטון מתפורר

לפני שניגע במשחקיות, Rage הוא בראש ובראשונה משחק יפה. קשה שלא להידהם כשרואים את סרטוני המשחקיות שפורסמו, בדגש על איכות HD. היופי של המשחק מתבטא בעיקר בשטחים הפתוחים, בהם נמצא דיונות ענק ומעליהן גורדי שחקים מתפוררים. סביבות המשחק משתנות דרמטית מטריטוריה של שבט אחד לאחר. Wellsprings,  למשל, הינה עיירה חביבה הבנויה על שרידי פחונים ומזכירה עיר מערבון קלאסית, בעוד שב-Subway Town העגומה שולטת אווירה סייברפאנקית עם דגש על אורות ניאון ומוסיקת טראנס. 

ההישג הטכנולוגי של idTech5 לא מתבטא רק ביופי אלא גם ביציבות ובהרצה חלקה. במהלך כנס Quakecon של המפתחת בשנה שעברה, המשחק הורץ במקביל על PC, X360 ו-PS3 בלי לרדת לרגע מה-60 פריימים לשניה. אז אולי סרטוני המשחקיות של BF 3 מרשימים קצת יותר, אבל זה לא הופך את Rage ליפה פחות. ככה אנחנו רוצים שיראה Fallout 4.

חיפושית החולות

Rage הינו משחק פעולה בגוף ראשון בעיקרו, וככזה, הדאגה העיקרית של השחקן הינה לירות לדברים בפרצוף. מעבר לדרכים הגנריות לעשות זאת, כגון שוטגאנים ומכונות יריה, מצויד השחקן גם במגוון גאדג'טים, בהם רובה קשת מחשמל (יעיל במיוחד כנגד אויבים הנמצאים על גבי משטחים רטובים), מכונית על שלט עם מטען נפץ, צריחי ירי נפרסים והחביב עלי בינתיים,ה-Wingstick, מעין בומרנג עשוי להבים שבהנפה מתיז את ראשי האויבים, ואשר מהווה חלק חשוב מאווירה פוסט-אפוקליפטית עוד מימי "מקס הזועם". כל הנשקים עשויים מגרוטאות ולכן ניתן לפרק, להרכיב ולשדרג אותם בצורות שונות.

האויבים יתנהגו באופן שונה בהתאם לשבט אליו הם שייכים, אבל באופן כללי ינסו לירות לשחקן בפרצוף בחזרה. בסרטוני המשחקיות שפורסמו האויבים מפגינים AI מרשים יחסית וינסו לאגף את השחקן, לטפס על קירות ולהשמיד תותחים ניידים שהציב. במחצית השנייה של המשחק הדגש יהיה ככל הנראה על לחימה בחיילי ה-Authority, אשר עוטים שריון מתקדם ומתניידים באמצעות נושאי גייסות מוטסים. כן, לא רק לכם זה מזכיר את ה-Enclave של Fallout, ואין כוח סיוע מאחוות הפלדה באופק.

Rage כולל גם אלמנטים "רכים" של משחקי הרפתקאות\תפקידים: ניתן יהיה לבצע במהלכו משימות צדדיות, לדבר עם דמויות משנה בשביל התועלת והבידור ובאופן כללי לחקור וללמוד יותר על העולם. אלמנט השיחות הוא מופשט יחסית ולא כולל מערכת דיאלוגים אלא רק הקשבה פאסיבית, אבל הדמויות לפחות נראות צבעוניות ומעניינות. שדרוג הדמות לא נעשה על בסיס נקודות ניסיון ודרגות אלא על בסיס הציוד שהשחקן נושא. גרוטאות שונות שמהן ניתן יהיה להרכיב כלי נשק קטלניים ינתנו כפרסים למילוי משימות צדדיות. זה לא Fallout, ובכל זאת מדובר בתוספת עומק משמעותית לנוסחת ה-Shooter המיושנת ש-id המשיכו בה ממש עד Doom 3, האחרון שלהם.

אלמנט משמעותי נוסף הינם המרוצים. בין הערים השונות וכן בטורנירים בערים עצמן, השחקן יתנייד באמצעות באגי-חולות אשר מצוייד בכלי משחית שונים ויהיה ניתן לשידרוג. המפתחים מדגישים שהמירוצים יהיו ארקיידים ופשוטים יחסית, ידברו לשחקן הפעולה הממוצע ולא ידרשו דיוק וניסיון של נהג פורמולה 1. זה כמובן בסדר גמור - השממה הפוסט אפוקליפטית בנויה על כוח גס, לא על מיומנויות דקות ואלגנטיות.


איפה הניוקולה הקרה שלי?

הפצצה האטומית האמיתית: משחק id בלי deathmatch

אמרו לנו ש-Rage הולך להיות שונה, נכון? אז הנה לכם פצצה. Rage הינו Shooter של id שלא מתכוון לתמוך במצבי Deathmatch ושאר קלאסיקות מולטי ש-id בעצמם המציאו, או כמעט המציאו. למעשה, מצב ריבוי המשתתפים התחרותי היחיד המתוכנן הינו מעין ראלי דיונות קרבי, וגם הוא מוגבל לשישה משתתפים בלבד. בעידן של קרבות רשת המוניים, אין ספק ש-id לוקחת פה סיכון רציני, אבל לטעמי היא נוקטת במהלך אמיץ, מוותרת מראש על התמודדות בזירה עמוסה כדי להשקיע את מירב מאמציה בסינגל איכותי לצד מולטי ייחודי ושונה. 

מעבר לקרבות הראלי יהיה מצב קו-אופ מושקע, המכונה Wasteland Legends, שיאפשר לשני שחקנים לצאת למשימות שמשלימות את סיפורי עלילת הקמפיין הראשי. לדוגמא, נניח ונתקלתם במשחק הסינגל בדמות מסויימת שמספרת לכם על שני טיפוסים שחיסלו פושע מפוקפק בעיר. בקו-אופ תזכו לשחק את אותם שני גיבורים, ובכך להעשיר את הפרספקטיבה שלכם על  עולם המשחק.

Rage הולך ומסתמן כעוף מוזר בעולם משחקי הפעולה מגוף ראשון. Shooter של id, אבל ממוקד עלילה, עם סינגל ארוך וללא מצבי מולטי קלאסיים, עם אלמנטים מסויימים של משחקי תפקידים ומירוצים ארקיידיים. האם זה ירתיע לקוחות פוטנציאליים או דווקא ימשוך אותם? אולי זה אפילו העתיד של הז'אנר מחוץ למשחקים ממוקדי המולטי? מעין סלט שנועד ליצור חבילה מלאה ומגוונת יותר?

Rage, עם סימני השאלה, נראה מדהים ומרגיש מבטיח. רק אם אפשר להציע דבר אחד, בנימה אישית, למפתחי המשחק: תוסיפו קצת מוסיקה משנות ה-30 וה-40. אני אוהב את מנת האלימות הפוסט אפוקליפטית שלי עם אלה פיצ'גרלד ובילי הולידיי מתנגנים ברקע.

Rage מגיע ל-PC/Xbox360/PS3 ב-13 בספטמבר.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:53 01.05.2011 | Remember Remember (אורח)

    בקרוב?! ............

  2. 2

    18:57 01.05.2011 | gtsaf007 gtsaf007

    RAGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe

  3. 3

    18:59 01.05.2011 | rey rey (אורח)

    מה זה לוב מצריים וסוריה id עושים את המהפכה האמיתית

  4. 4

    19:03 01.05.2011 | mgs freak mgs freak

    נראה משחק מצוין,רק למה לעזאזל זה עוד חיקוי פולאוט\בורדרלנדס ? קצת מקוריות בבקשה !

  5. 5

    19:07 01.05.2011 | DOOM4 DOOM4 (אורח)

    נראה משחק יפה אבל שיסיימו אותו כבר כי אני מחכה רק ל DOOM 4 :P

  6. 6

    19:43 01.05.2011 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    יאלה 5 חודשים...

  7. 7

    19:45 01.05.2011 | Jj Jj (אורח)

    WTF
    זה המשחק הכי לא מקורי בעולם
    זה יענו וונאבי פולאווט וגם מחכה קצת את בורדרלנדס בגראפיקה והיצורים

  8. 8

    19:56 01.05.2011 | ייי ייי (אורח)

    פווווווולאווווווווווט!!!! בואו נראה מה יש כאן- שורד של הפצצה מסוימת שהחריבה את העולם שיוצא ממקלט תת קרקעי אל השממה ובדרך פוגש מוטנטים, קבוצות שבטיות וקבוצה אחת חזקה ומתקדמת יותר מהשאר. אהמ פולאווט 3 ו-וגאס אהמ.

    אה, ותגידו לי מה הפסקה הבאה מזכירה לכם- Shooter אבל ממוקד עלילה, עם סינגל ארוך וללא מצבי מולטי קלאסיים, עם אלמנטים מסויימים של משחקי תפקידים ומירוצים ארקיידיים.

    כן, אז זה עומד להיות חיקוי של פולאווט עם ריפ-אוף של המירוצים מבורדרלנדס. כל הכבוד על המקוריות, ID, ממש כל הכבוד

  9. 9

    20:03 01.05.2011 |  (אורח)

    האמת? שהמשחק לא נראה משהו בגרסת הקונסולות.

  10. 10

    20:41 01.05.2011 | rey rey (אורח)

    ל-8 לא טוב לך אתה מוזמן ללכת

  11. 11

    20:54 01.05.2011 | עופר עופר (אורח)

    למה לא לעשות כמו GTA ממבט גוף שלישי?

  12. 12

    20:57 01.05.2011 | עדן עדן (אורח)

    למי אכפת שזה לא ממש מקורי, לוקחים שני משחקים מצליחים ומשלבים אותם, אני רואה את המשחק מצליח, אני יתאכזב אם לא

  13. 13

    20:58 01.05.2011 | 10 10 (אורח)

    תגידו לי חבורה של מטומטמים אתם יודעים שחשבו על RAGE לפני בורדר לנדס ופולאווט ניו וגאס אז סתמו ת'פה משחק לא מקורי עלק נראה לי שהוא הולך להיות בין המשחקים הטובים ביותר בגלל שהוא שונה ומיוחד

  14. 14

    21:21 01.05.2011 | snake snake (אורח)

    המשחק נראה טוב מאוד, אני חושב שזה משחק שהוא קנייה די בטוחה אם המשחק הזה יעבור את ה-90 כי בשנה שיש לך כסף רק לשני משחקי שוטר הוא ובאטלפילד 3 לוקחים.

  15. 15

    21:31 01.05.2011 | תומר תומר (אורח)

    13 צודק

  16. 16

    22:27 01.05.2011 | XxX XxX (אורח)

    Fallout קיים עוד משנת 1997...
    מקווה שיהיה לשחקן רדיו באוטו או משו... משעמם תחת בלי מוזיקה...
    רק שהמחשב שלי יריץ את זה....

  17. 17

    22:27 01.05.2011 | Wolpy Wolpy

    Wellsprings? באמת? בFO:NV העיירה שאתה מתחיל בה נקראת Goodsprings...

  18. 18

    22:46 01.05.2011 | alon116 alon116

    ניראה ממש טוב

  19. 19

    23:38 01.05.2011 | HeadChopper HeadChopper

    13 fallout קיים הרבה לפני שחשבו על rage....

  20. 20

    07:25 02.05.2011 | Vfg Vfg (אורח)

    12, זה לא קשור הם לא משלבים, הם ממש גונבים את הרעיונות, בצורה הכי בוטה שיש.

  21. 21

    07:27 02.05.2011 | Vfg Vfg (אורח)

    ופולאאוט יצא הרבהההה לפני שחשבו על רייג׳

  22. 22

    08:25 02.05.2011 | ududy ududy

    הרבה מהרעיונות שמדובר עליהם בכתבה ובתגובות - למשל רכיב הנהיגה הקרבית - כיכבו כבר בתחילת שנות השמונים בסרטי "מקס הזועם" ובמשחקים כמו Autoduel של Origin, אז חבל לדבר על העתקה של Rage מבורדלנדס או Fallout. הם כולם שואבים מאותם מקורות.

  23. 23

    09:45 02.05.2011 | syuh syuh (אורח)

    אתה לא מבין כלום אידיוט!

    ARK זאת תיבה הוא כנראה הגיח מאחת שנשמרה מלא שנים

    אז חלאס לזבל יא חתיכת בתול יא הומו מפגר

  24. 24

    14:08 02.05.2011 | קווין קווין (אורח)

    גם fallout וגם rage מפותחים ע"י אותם חברה- bethesda.
    אז כמובן שיהיו התיחסויות לסדרת fallout

  25. 25

    15:14 02.05.2011 | Fudge Fudge (אורח)

    רייג' לא מפותח ע"י בת'סדה, אלא ע"י id, דבר שהיית יודע אם היית קורא את הכתבה או יודע קצת על המשחק.
    בת'סדה קנתה את id אבל היא עדיין חברה נפרדת ממנה, אבל בת'סדה כן תפיץ את המשחק.
    נוסף על כך משחק פולאאוט היחיד שפיתחו בבת'סדה הוא פולאאוט 3.

  26. 26

    15:44 02.05.2011 | קווין קווין (אורח)

    id נרכשה ע"י ZeniMax Media לא bethesda.
    ZeniMax Media היא הבעלים של bethesda, וגם משנת 2009, של id.

  27. 27

    18:45 02.05.2011 | id שליטה!!!!!!!!!!! id שליטה!!!!!!!!!!! (אורח)

    נראה משחק מה זה טוב מחכה לו ולDOOM 4!!!!

  28. 28

    19:43 02.05.2011 | Fudge Fudge (אורח)

    26, יש הבדל בין סמנטיקה לפשוט טעות. לומר זנימקס או בת'סדה לא כל כך משנה, אין מה לתקן את זה, הטעות שלך הייתה כבר יותר ראויה לתיקון.
    תלמד מתי להמשיך בדיון ומתי לעזוב.

  29. 29

    17:27 09.05.2011 | Rigun7 Rigun7

    קודם כל, המשחק שואב בכללי רעיונות מכל מני משחקים וסרטים, אז אל תגידו שזה מחכה. אהה כן, המשחק הזה פותח לפני בורדלנדס.

  30. 30

    07:17 29.05.2011 | tuxu tuxu (אורח)

    למקוריות אין קשר.
    גם MASS-EFFECT הראשון לא היה מקורי. זה עדיין לא הפריע לו להיות כותר מצויין.

    אני מקווה שID מתכוונים לחפות על הפאדיחה שנקראת DOOM3 ולהתחיל לעבוד ברצינות.

    והכי חשוב, זה אפילו לא משנה איזה משחק הם עושים - מה שמשנה היא האפשרות לערוך ולשנות את המשחק, תראו לאיזו מפלצת הפכה VALVE בגלל המודים לסדרת HL...

  31. 31

    14:36 03.06.2011 | dudemayster dudemayster (אורח)

    למי איכפת אם זה העתקה של משחקים ישנים? מה הקטע של כולם עם "גאוות המשחקים הישנים"? פסדר אז אולי זה אפוקליפטי כמו fallout ויש בזה רכבים כמו בbordarlands זה משחק טוב? הוא מביא איתו הרבה יותר דברים חדשים וסוסים? אז תפסיקו להיתבכיין ולהגיד שהכל חרא רק בגלל שזה דומה למשו. דווקא להיפך! אם לוקחים משו ממשחק ישן שהיה טוב ושמים אותו בשמחק אחר עם שיפורים זה מה שהופך אותו למשחק כזה טוב! מה הייתם מעדיפים? עוד משחק WW2? תתגברו על זה שהמשחקים האלה טובים ואם אתם לא רוצים אז פשוט אל תגיבו! אתם לא יכולים באמת להגיד שRAGE לא נראה טוב,כי הוא כן. אם אתם כל כך אוהבים את FALLOUT ואת BORDARLANDS אז שחקו בהם ותעזבו אותנו במנוחה!!!

  32. 32

       | פורסם ע"י