הרשמה

רשמים: המולטי של God of War

נלחמנו בבטא של God of War: Ascension Multiplayer, ועדיין לא הצלחנו להבין לאן נעלם קרייטוס

 


God of War Ascension
מפתחת: Santa Monica | הפצה: סוני
הפצה בישראל: ישפאר | פלטפורמה: PS3
ת.יציאה: 13.3.13

בדקנו את הבטא של God of War: Ascension כדי לנסות להבין איך קשור מצב מולטיפלייר לסדרת הסינגל-פלייר הזאת. היה כואב

כששמעתי לראשונה על כך ש-God of War: Ascension יכלול מצב מולטיפלייר, התגובה שלי היתה "נו באמת". זה לא שאני לא מבין את הסיבות לכלול מצב כזה: מולטיפלייר מאריך את חיי המדף של המשחק, נותן לגיימרים עוד כמות שעות שהם יכולים להפיק מהקנייה שלכם, ובאופן כללי זה אף פעם לא מזיק לקבל עוד תוכן באותו מחיר. מצד שני - מולטיפלייר ב-God of War? הרי מדובר בסדרת סינגל-פלייר מובהקת - איך היא בכלל יכולה לעבוד ברשת?

לפני כמה ימים נחתה בקונסולת הפלייסטיישן שלי גירסת הבטא של אותו מצב מולטיפלייר מסקרן, באדיבות "ישפאר", יבואני הקונסולות והמשחקים של סוני. אחרי כמה שעות בזירות הקרב האכזריות, אני לא יכול להגיד בלב שלם שיצאתי עם התשובה לשאלה שהוצגה בפיסקה הקודמת. 

שניים רבים, האל לוקח

מצב המולטיפלייר של Ascension מציג את המלחמה הבלתי נגמרת של הטרויאנים והספרטנים, ובכך מנסה להשאר נאמן למיתולוגיה היוונית, שעליה מבוססת סדרת God of War כולה. כשתכנסו לראשונה למולטיפלייר תצטרכו לבחור באיזה צד של הסכסוך אתם מעוניינים להציב את עצמכם, כמו גם להצהיר מי האל החביב עליכם.

הבחירה בבטא היא בין הצהרת נאמנות לאל המלחמה ארס, או לשליט האולימפוס זאוס. במשחק המלא תוכלו לבחור גם את אל הים פודייסון, אל השאול היידס וכנראה גם עוד אל אחד מסתורי נוסף, שדמותו עדיין לא נחשפה בבטא. בחירה בכל אל תקנה ללוחמים שלכם תכונות בלעדיות, וזו למעשה הדרך הדי חביבה של המשחק להציג Classים שונים. הדוגמה הבולטת ביותר לכך, לפחות בבטא, היא הדרך בה הדמויות זזות: הלוחמים של זאוס זריזים וגמישים, בעוד הלוחמים של ארס איטיים יותר, אך חזקים יותר. לוחמים נגד טנקים, אם תרצו.

אחרי שבחרתי את האל שלי, הוזנקתי אל תוך שלב אימון קצר, שלימד אותי על מערכת הקרב של המשחק. על פניו, היא זהה לזו של משחקי God of War הקודמים: יש התקפות קלות, יש התקפות כבדות, יש שיגורים לאוויר ויש, כמובן, קומבואים. כל עוד נשארתי במצב האימון ונלחמתי בבוטים - זה בהחלט הרגיש כמו משחק God of War. מה שנתן לי תקווה להמשך. תקווה שלמרבה הצער התפוגגה כשנכנסתי אל הקרבות עצמם.

איפה קרייטוס?

 יש משהו שלא זורם טוב בקרבות של Ascension - לפחות בגירסת הבטא. על פניו, זה צריך להרגיש בדיוק כמו הקרבות ב-God of War: הזירות מזכירות מאוד את זירות הלחימה של המשחקים הקודמים, התנועות פחות או יותר אותן תנועות, אפילו הקסמים היחודיים לכל Class מוכרים מהארסנל העצום של קרייטוס - ולמרות זאת, משהו מרגיש לא מדוייק, לא מכוון.

יכול להיות שזה נובע מכך שבחרתי לשחק את אחד מלוחמיו של ארס, ושהכבדות המאפיינת את הבחירה הזאת היתה מוגזמת מדי לטעמי. יכול להיות שמדובר גם בלאגים. מה שלא יהיה - ההרגשה שלי במהלך הקרבות הייתה כאילו אני משחק מתחת למים: הדמות שלי הגיבה לאט מדי, המכות נחתו מאוחר מדי, אף פעם לא הרגשתי שאני שהדמות שלי עושה מה שאני מצפה שתעשה.

עוד משהו שהרחיק אותי מהתחושות שכל כך אהבתי במשחקי ה-God of War הקודמים היה היעדרו של קרייטוס. קרייטוס הוא הרי הדמות של הסדרה הזאת, ואחת הדמויות המפורסמות והאהודות ביותר בכל ספריית מותגי המשחקים של סוני. הדמות הזאת אמנם לא עמוקה במיוחד, ומבחינה נראטיבית אני בספק אם היא בכלל תצליח להחזיק משחק רביעי בלי להרגיש כאילו היא חוזרת על עצמה - אבל בכל הקשור להרגשת ה"אה, אני לוחם קשוח ו-Badass" - אין שני לקרייטוס.

להחליף אותו בלוחם גנרי קירח פשוט מוציא את כל העוקץ הזה. במיוחד כשכל הלוחמים האחרים נראים בדיוק אותו דבר, עם שינויים קלים מדי בצבעים או בתלבושות. God of War תמיד נתן לנו להרגיש הכי  חזקים והכי קשוחים בעולם - ועכשיו, כשאני סתם לוחם אחד מבין רבים, זה פשוט לא אותו דבר. 

כמובן שיש גם את העניין הפעוט הזה, שהפעם אנחנו נלחמים נגד אנשים חיים, ולא נגד דמויות AI. מה לעשות, חלק מהחן של God of War זה העוצמה של מערכת הלחימה, וחלק ממנה נובע מכך שהאויבים הם, איך לאמר, לא ממש אינטילגנטים, ופעמים רבות אוהבים להתגודד אל מול הלהבים של קרייטוס. העניין הזה, שבסינגל-פלייר מאפשר להגיע לקומבואים מרהיבים מאוד בקלות - לא ממש קיים במולטיפלייר. כאן, להגיע לקומבו אכזרי שיפגע באויבים זו משימה מאוד מאוד קשה, ולפיכך הסיפוק מהקרבות הרבה יותר קטן.

יש לציין שבמשחק המלא תוכלו לשחק לוחמים יוונים ידועים (לֹדרך כלל תמורת תשלום נוסף לחבילות DLC) מהמיתולוגיה וממוצרי תרבות פופולרית שעוסקים ביוון העתיקה. אולי אז, כשנוכל לשחק את אכילס או את המלך לאונידס מ-"300", התלונה הזאת תשכח כלא היתה. אני בהחלט מקווה שכן - כי חוץ מהעניינים האלה, יש בבטא הזאת כמה רעיונות מעניינים מאוד, שיכולים, בטיפול נכון, לשנות לגמרי את דעתי על כל המולטיפלייר הזה.

זהירות - אל כועס

את החלקים הלא מוצלחים של הבטא צריך לקחת בערבון מוגבל. בכל זאת - מדובר בבטא, ויש לקוות שאנשי Santa Monica יפיקו לקחים מהפידבאקים, וישפרו את מה שצריך לשפר. משמח לגלות שמעבר למגרעות האלה מנצנצים גם כמה מאפיינים די מגניבים, שנותנים לכל המולטיפלייר הזה סיכוי לא רע להפוך למוצלח מאוד.

המאפיין המגניב הראשון: שדות קרב דינאמיים. כמיטב מסורת God of War, ברקע של שדות הקרב נמצאים אלים או טיטאנים עצבניים, שמדי פעם משפיעים על זירת הלחימה עצמה. במפת ה-Death Match של הבטא, הרקולס פיקח תמיד על הקרב, ומדי פעם השתמש בכפפות הלחימה שלו כדי להטעין את הרצפה בחשמל ולהכניס קצת פלפל ללחימה.

במפת ה-Favor of the Gods העניינים מסתבכים: הפעם ברקע נמצא ציקלופ ענקי, כשהמטרה האמיתית של כל הקרב היא לצבור מספיק נקודות קבוצתיות כדי לקטול אותו. אחרי קרב אכזרי בין שתי קבוצות, מקבל הקבוצה המובילה אור ירוק לנסות לחסל את המפלץ - מה שמצריך עבודת צוות מאומצת גם נגד הציקלופ עצמו, שינסה למעוך ולהרוג את הלוחמים הקטנטנים שמפריעים את מנוחתו - וגם מצד שחקני הקבוצה היריבה, שבדרך כלל לא יפסידו בכבוד וינסו למנוע מכם לקבל את הבונוס הסופי.

מפות דינאמיות הן לא עניין חדש במשחקי מולטיפלייר, וכבר פגשנו כאלה ב-Gears of War, Uncharted ואפילו מדי פעם ב-Call of Duty - אבל כאן העסק הזה מרגיש טוב במיוחד, ומזכיר מאוד חלק מרגעי הסינגל פלייר של משחקי ה-God of War הקודמים.

מאפיין מגניב נוסף הוא הדרך בה מתקדמים ב"רמות". כמו בכל משחק מולטי שמכבד את עצמו, גם ב-Ascension יש התקדמות מובנית ברמות, שמקנה לכם יכולות חדשות, או במקרה הזה אפשרות לרכוש שריונות וכלי נשק חדשים. כדי לעלות ברמות ולפתוח את הציוד הנכסף (והוא באמת נכסף - בלעדיו לא תשרדו יותר מדי זמן), המשחק יבקש מכם לא רק להרוג כמה שיותר, אלא להשלים מטרות ספציפיות.

כך למשל, במהלך הקרבות יופיעו מדי פעם תיבות עם אנרגיה אדומה. התיבות ישארו במפה זמן מוגבל בלבד - והמטרה היא להשיג אותן כמה שיותר מהר, לפני שהשחקנים האחרים יגיעו אליהן. לאחר שתשיגו כמה כאלה - תוכלו להצטייד בשריון חדש ומוצלח. מטרות נוספות כוללות שלל תנאים שיש לבצע במהלך הקרבות עצמן, כמו להשיג את ההריגה הראשונה בקרב, לחסל X אויבים באמצעות כישוף אחד וכדומה. המבנה הזה גורם לשחקנים לנסות לשנות את שיטות המשחק שלהם, והופך את כל העסק להרבה יותר מגוון ומעניין.

 השורה האחרונה

הבטא של God of War: Ascension קצת קשה לעיכול. יש בה חלקים טובים יותר וחלקים טובים פחות. מדי פעם מצאתי את עצמי תוהה למה אני בכלל משחק בה, ובפעמים אחרות אמרתי בקול רם "וואו" למסך, ונזכרתי למה כל כך אהבתי את משחקי ה-God of War הקודמים.

האם בסופו של דבר מצב המשחק הזה יהיה ראוי? עדיין מוקדם להגיד, והתשובה תהיה תלויה בעיקר בעבודה שיעשו באולפן הפיתוח מסוף הבטא עד ליום בו המשחק יצא לחנויות. אם יצליחו לשייף ולהעלים את כל הבעיות, להפטר מהלאג העצבני ולהפו את הקרבות לזורמים ומהירים יותר - אני בהחלט רואה את עצמי מתמכר. עד אז נצטרף להתפלל לאלים שלא יהיה מדובר במפלה. 

God of War: Ascension צפוי לצאת ב-13.3.2013, בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן 3.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:28 25.12.2012 | yahel191 yahel191

    אני ראשון ואני גאה בכך

  2. 2

    20:19 25.12.2012 | iNigga iNigga

    נינטנדופיל מבקר משחק God of War..
    priceless.

  3. 3

       | פורסם ע"י