הרשמה

ההכרזות הגדולות מתוך Computex 2015

משדרג הבית של ויגיימס חוזר עם ההכרזות הגדולות מתוך כנס Computex

כנס החומרה הגדול Computex מאחורינו, והנה הסיכום: מה היו ההכרזות הגדולות והמשמעותיות בכנס?

כמו בכל שנה, בתחילת חודש יוני מתקיימת בטייוואן תערוכת החומרה הגדולה ביותר שבה כל החברות הגדולות מציגות את מוצרי הדגל החדשים שלהן. כדי שלא תלכו לאיבוד, ריכזתי עבורכם את ההכרזות הבולטות והחשובות מתוך הכנס. מוכנים לקבל הצצה אל עתיד החומרה והגיימינג? בואו נתחיל!

Nvidia

GTX980 TI

Nvidia הציגה ביום הראשון של התערוכה את כרטיס הדגל החדש - ה-GTX980 TI מביא שיפור ביצועים בדומה לאחיו הגדול ה-TITAN X אך במחיר הרבה יותר נוח.

G-Sync

Nvidia הכריזה שטכנולוגית ה-G-Sync המתאפשרת עם כרטיסי המסך GeForce תוכל לעבוד עכשיו גם במחשבים ניידים נתמכים, אבל שימוש בטכנולוגיה זו צורכת הרבה חשמל כך שחיי הסוללה של המחשבים שיעבדו עם ג'י-סינק יפגעו מאוד. למי שלא מכיר, G-Sync זהו פיצ'ר שמסנכרן טוב יותר את המשחק למסך ומצמצם לאגים, קריעות במסך ונפילות פריימים.

Intel

מעבדים

ענקית השבבים השיקה בתערוכה את המעבדים החדשים בדור ה-Broadwell. מעבדים אלה מבטיחים להביא ביצועים גבוהים למחשבים ניידים תוך שמירה על צריכת חשמל נמוכה שתעזור לחיי הסוללה. המעבדים יגיעו גם עם ליבה גרפית חדשה וחזקה יותר מקודמתה.

Thunderbolt 3

הדור השלישי של חיבור המתח והמידע אשר מפותח על ידי אינטל בישראל מקבל שיפור ביצועים משמעותי יותר מקודמו Thunderbolt 2.

Thunderbolt 3 מסוגל להעביר מהירות של עד 40 ג'יגה-פס, להעביר מספיק מידע לשני מסכי 4K , העברת מתח של 100W ועובר מצורת החיבור הייחודית שהייתה לו בעבר לתצורת חיבור של USB-C.

Intel RealSense 3D

המצלמה שבפיתוח על ידי אינטל והוצגה עוד בשנת 2013 מאפשרת סריקה על ידי המצלמה למודל תלת-מימדי והעברתו לתוכנת עיצוב תלת-מימד בדיוק גבוהה מאוד. אינטל הציגו מחשבים ניידים ואף כמה סמארטפונים אשר כבר משתמשים בטכנולוגיה זו.

Sandisk

החברה האמריקאית הכריזה על זוג דגמי SSD ניידים חדשים ועל כונן פלאש חדש מתוצרתה.

SanDisk Extreme 500 & 900

שני כוננים המבוססים על זיכרונות SSD כאשר ה-500 מציג ביצועים לא גבוהים במיוחד אבל מגיע באריזה קומפקטית, וזיכרון לא גדול במיוחד של עד 240 ג'יגה. ה-900 מגיע בעיצוב יותר סטנדרטי ומהירות קריאה וכתיבה גבוהות אשר מספקות מתחרה ראוי לכונן הנייד שסמסונג הציגו ב-CES 2015.

SanDisk Ultra Fit 128Gb

סאנדיסק הכריזו גם על כונן USB חדש מסדרת האולטרה-פיט שמתגאה בכוננים קטנים מאוד. הכונן החדש בסדרה יגיע עם נפח זיכרון של 128 ג'יגה וגודלו יהיה קטן יותר ממטבע אך לא יכבוש את ראש הטבלה בביצועיו.

AMD

אולי החברה שציפו ממנה הכי הרבה לקראת הכנס - וסיפקה את האכזבה הגדולה ביותר.

רבים חשבו שלאחר ש-Nvidia הכריזה על כרטיס הדגל החדש, AMD תכריז גם היא על כרטיס מסך חדש שיהווה תחרות ל-GeForce אך זה לא קרה.

לאחר ההכרזה של אינטל על דור המעבדים החדשים שלה, ציפו ש-AMD תכריז על מעבדים חדשים מתוצרתה וקיבלו חצי נחמה כאשר AMD הכריזו על דור מעבדי ה-APU החדשים שלה שמשלבים גם ליבת עיבוד רגילה וגם ליבה גרפית חזקה יחסית לאינטל ומאפשרת לשחק משחקים תובעניים בלי כרטיס מסך.

AMD ניצלו את התערוכה כדי להציג את השבב שעליו יהיה מבוסס כרטיס המסך החדש שלהם ואף נתנו תאריך הכרזה שהוא 16 ליוני במסגרת מופע ה-PC של AMD עם עוד שותפות ב-E3. מאחר ו-AMD היא הספונסרית הראשית במסיבת העיתונאים של ה-PC במסגרת E3, סביר להניח שהיא שומרת את כל ההכרזות החמות שלה להזדמנות זאת.

ASUS

אסוס הגיעה לתערוכה עם שלל הכרזות במגוון תחומים.

Asus GTX980TI

אסוס הכריזה על הכרטיס GTX980TI שישתמש בקירור מתקדם שפותח במיוחד בשם DirectCU III. כפי שניתן ללמוד משמו, זהו הדור השלישי של מערכת הקירור המתקדמת של אסוס. הכרטיס יזכה לשיפור בביצועים על ידי אוברקלוק מובנה שיגיע כך מהמפעל.

Asus ZEN

אסוס הציגה בתערוכה את חידושיה לסדרת הטאבלטים ZEN. החברה הטאיוונית חשפה את הטבלאטים החדשים בסדרה בשם ZenPad 7,ZenPad 8, ZenPad S 8 ו-ZenPad 10. ל-ZenPad 10 יהיו כמה גרסאות אשר מובדלות אחת מהשנייה על ידי כמות הראם במכשיר.

Asus ROG Claymore & ROG Swift PG279Q

אסוס חשפה גם את המקלדת שלה בשם ROG Claymore אשר משתמשת בלחצנים שפותחו בעזרת Corsair. המקלדת תיתן את האפשרות של החלפת צבעים למקשים ותאפשר חיבור של לוח מקשים מיוחד - כאשר תחברו אותו בצד ימין של המקלדת הוא ישמש כלוח מספרים וכאשר תחברו אותו בצד שמאל של המקלדת הוא ישמש כלוח לחצני מקרו.

בנוסף אסוס הכריזה על מסך בשם ROG SWIFT PG279Q אשר יציג רזולוציה של 2560 על 1440 פיקסלים ויופעל על פאנל IPS עם קצב ריענון של 144 פריימים לשנייה עם תמיכה בטכנולוגית G-Sync.

MSI

MSI Gaming dock

MSI ניצלו את במת התערוכה כדי להציג מחשבי ניידים חדשים אשר חלקם יוכלו להשתמש בטכנולוגית G-Sync, אך ההכרזה הגדולה ביותר של MSI הייתה תושבת החדשה למחשבים הניידים שלהם, המאפשרת להתקין כרטיס מסך של מחשב שולחני ולהשתמש בו בתור כרטיס המסך הראשי של המחשב ועל ידי כך לקבל ביצועים של מחשב שולחני במחשב נייד.

MSI AX24 AIO

MSI הציגו גם מסך מיוחד שהוא מחשב שלם בדומה לאיימק, אבל אפשר להתקין במסך זה כרטיס מסך שולחני כדי לקבל מקסימום ביצועים.

לסיכום

השנה הוצגו בתערוכה הרבה מוצרים שמטרתם הייתה לספק יותר: יותר מידע, יותר שקט, יותר עוצמה ויותר מהמתחרים. לא ראינו שום מוצר שמשנה את המשחק לחלוטין, אלא גרסאות משופרות ועדכניות יותר למוצרים שאנחנו כבר מכירים.

המאכזבת

לפי דעתי המפסידה הגדולה ביותר של התערוכה היא חברת AMD. הציפייה להכרזה גדולה מ-AMD היתה גדולה וכולם חשבו ש-AMD תענה להכרזות הגדולות של המתחרות עם מוצרים משלה, אך AMD בחרה להציג רק את דור ה-APU הבא שלה שאינו מעורר סקרנות גדולה בקרב הקהל, ולתת תאריך השקה לסדרת כרטיסי המסך הבאה שלה. בואו נקווה שהיא תציג משהו חדשני ומעניין במהלך מסיבת העיתונאים של ה-PC לקראת כנס E3.

המנצחת

לדעתי המנצחת באירוע היא ללא ספק אינטל, לאו דווקא בגלל שהם הציגו מוצרים חדשים אלא בגלל שהם לקחו את המוצרים הקיימים היום בשוק והציגו שיפורים לקודמיהם. מי המנצחת שלכם? ספרו לי בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י