הרשמה

חמש האמהות הטובות ביותר בגיימינג

לכבוד יום האם שחל היום, שמואל מסכם לנו את חמשת האמהות הטובות ביותר בגיימינג לפי דעתו!

מלוחמות ואלות עד אמהות רגילות לחלוטין: הנה כמה אמהות בגיימינג שהשאירו עליי חותם

היום הוא יום ראשון השני בחודש מאי וזה אומר שהיום נחגג יום האם הבינלאומי! לכבוד החג שמכבד את הנשים שיעשו הכל בשבילנו ודאגו לנו כל-כך הרבה שנים, החלטתי לאגד כאן חמש אמהות במשחקי מחשב ששוות אזכור מיוחד. כמובן שאני מפספס עוד אמהות נהדרות (Joyce מ-Life is Strange היא דוגמא טובה, אל תירו בי בגלל שהיא לא ברשימה), אז אתם מוזמנים לשתף אותי באמהות שהשאירו עליכם חותם מיוחד פה בתגובות!

Ana Amari

ל-Overwatch, משחק היריות הקבוצתי של Blizzard, תמיד היו סיפורי רקע מעניינים, אבל זה של Ana הוא ללא ספק אחד המעניינים מביניהם. Ana הייתה חיילת בקבוצת הלוחמים של Overwatch (סגנית הכוח, לא פחות), ולאחר קרב עם Widowmaker בו איבדה את עינה הימנית, נאלצה לרדת למחתרת ובכך גם להזניח את בתה הקטנה - Pharah. לאחר עליית הרובוטים וחזרתה לשדה הקרב, היה ברור שיהיה בין שתי הלוחמות מתח, אבל זה ברור ש-Ana ו-Pharah עדיין אוהבות אחת את השנייה גם אחרי כל השנים הללו.

Toriel

דמות האם ב-Undertale מתבטאת באחת הדמויות הכי מתוקות במשחק. Toriel עוזרת לכם להבין את העולם של Undertale, כשהתקופה איתה מתפקדת כסוג של Tutorial: היא מלמדת אתכם איך נלחמים במשחק, איך מתפעלים את האביזרים השונים והכל מסתכם בקרב אחרון עם Toriel עצמה שרוצה לראות אם אתם מוכנים לעולם שבחוץ. כמו האמא הבאה ברשימה גם Toriel נכנסת למשבצת של "אהבה חונקת", אבל לאורך הדיאלוגים שלה זה ברור שהיא רוצה לראות את הגיבור הראשי שמח, בטוח ומוכן כשהוא יוצא לעולם הרחב והמסוכן של Undertale.

Freya

Freya היא הדוגמא האולטימטיבית לאמא שתעשה הכל, אבל הכל בשביל הבן שלה. בעוד שבתחילת המשחק היא מתפקדת כדמות שעוזרת לקרייטוס ובנו במסעם, המשך המשחק לא משאיר ספק בכמה טובת בנה, באלדור, מגיעה לפני הכל. בין אם זה אומר הטלת כישוף המונע ממנו לחוש כל כאב כדי למנוע את מותו או לתת לו להרוג אותה, רק כדי שיהיה שמח ומאושר בחלקו - Freya עשתה את כל מה שהיא יכלה כדי שבנה יזכה לחיים ארוכים וטובים. תגידו מה שתרצו עליה ועל המטרות שלה, זאת הקרבה מיוחדת במינה.

Mom (משחקי פוקימון)

ובדוגמא הפוכה לגמרי, דמות האמא במשחקי פוקימון קיימת מהמשחקים הראשונים ואם Freya נחשבה למודל של אמא "חונקת" כביכול, האמא במשחקי הפוקימון משחררת את המאמן הצעיר לחופשי, כשהיא נותנת לו תמיכה מרחוק ככל שהיא רק יכולה: בין אם לרפא את הפוקימונים שלך כשאתה מגיע לבקר או להתקשר ולשאול לשלומך בחלק מהדורות, האמא במשחקי הפוקימון תמיד נמצאת שם כדי לעודד אותך, ולהרים אותך - גם כשאתה מסתכן ביציאה לעולם מלא במפלצות שמתחבאות בדשא כשאתה בן 10 בלבד.

Ness's Mom

לא הרבה אנשים בארץ מכירים את Earthbound, אבל אלו שכן בוודאי זוכרים אותו לטובה כאחד ממשחקי ה-RPG המעניינים יותר מתקופת ה-SNES. אחת הדמויות המרכזיות שם הייתה דמות האמא. בדומה למשחקי הפוקימון, אתם תתחילו את המשחק כשאתם נפרדים מאמכם, אך בניגוד מוחלט למשחקי איסוף המפלצות של Gamefreak, כאן הקשר עם אמכם אינטגרלי למשחקיות. בנוסף לריפוי הצוות שלכם, אם לא תבקרו את אמכם לאורך זמן הדמות הראשית שלכם תתגעגע הביתה, דבר שישפיע על היכולות שלה בזמן הקרבות. אני חושב שיותר מכל, Earthbound מדגיש עד כמה הקשר עם אמא שלכם חשוב, וכמה ניכור מוחלט במקרים מסוימים עם אדם שדואג ואוהב אתכם ברמה כזאת יכול להשפיע עליכם ועל השאיפות שלכם.

הכתבה מוקדשת לזכרה של אינייש סמאני מקונן ז"ל. האמא הכי טובה שיכלתי לבקש.

 

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:30 10.05.2020 | nakiii nakiii

    שמואל, ריגשת. תודה

  2. 2

    21:06 10.05.2020 | OfirOm OfirOm

    וואי שמואל איזה אלוף אתה.
    יהי זכרה ברוך.

  3. 3

    21:57 10.05.2020 | RoeyPervo RoeyPervo

    יהיה זכרה ברוך, תהיה חזק.
    כתבה מעולה עם ערך מוסף.

  4. 4

    11:29 11.05.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי, תודה לכולם על המילים החמות!

    אמא שלי נהרגה בתאונת דרכים משהו כמו שנה וחצי לפני שהתחלתי לכתוב באתר (9 במאי 2015), אז הכתיבה ומעמד העורך באתר הוא אחד הדברים שאני גאה בהם ועצוב לי שלא יכלה לראות אותי עושה.

    השתדלתי לא לחשוף את הנושא יותר מדי אבל יום האם הבינלאומי (לפחות ברוב המדינות בעולם) נפל באופן אבסורדי על אותו היום של האזכרה שלה (יקרה גם בשנה הבאה) והרגשתי צורך לתת לה מקום של כבוד והקדשה מיוחדת באחד מהמקומות היותר חשובים לי בשנים האחרונות.

    אני גם אנצל את ההזדמנות להוסיף כאן הערה על זהירות בדרכים: אל תתפרצו לכביש, אל תנהגו בפזיזות ומהירות גבוהה מדי, תחגרו חגורות בטיחות ואל תנהגו בשכרות. תשמרו על עצמכם!

  5. 5

    13:57 11.05.2020 | WarFox89 WarFox89

    ואוו שמואל איזה נושא רגיש וחזק פתחת פה, אני מאוד מחזיק ממך.
    אני לא יכול אפילו להתחיל לתאר לעצמי מה זה לאבד אמא, אני די בטוח שכל העולם קורס לך במיוחד כשאתה עוד מאוד צעיר.
    אני בטוח שהיא מאוד גאה בך ותמיד שומרת עליך!

  6. 6

    14:22 11.05.2020 | ohadcal ohadcal

  7. 7

    23:35 18.05.2020 | elad9219 elad9219

    וואו, עצוב ומרגש.

  8. 8

       | פורסם ע"י