הרשמה

רשמי בטא: Mount & Blade

Mount & Blade הוא משחק תפקידים עצמאי שמפגין הרבה רעננות וקרבות כייפים בצורה בלתי רגילה. שווה לשים אליו לב - כבר לא מוצאים הרבה משחקים כאלו היום...

Mount & Blade

ז'אנר: תפקידים / פעולה לשחקן יחיד, עם נגיעות של אסטרטגיה
מפתחת: TaleWorlds Entertainment
תאריך יציאה: ה- 19 בספטמבר

מי מאיתנו לא חלם פעם לעלות על סוס, להניף חרב גדולה ולצאת לכבוש את העולם? אך באין סוסים (או חרבות, או שטחים פתוחים לדהור בהם), נאלץ להסתפק בינתיים במשחק שמדמה את הקונספט בצורה מוצלחת. Mount & Blade מציע לנו עולם גדול ודינמי, מערכת קרב מהנה במיוחד, והרבה רכיבה מהירה על סוסים. 

Mount & Blade נמצא בפיתוח כבר הרבה שנים, אך לאט לאט הוא מגיע לשלבי סיום ואמור לצאת סוף סוף לשוק ב- 19 בספטמבר. רגע לפני יציאתו לשוק ביקרנו בבטא, ולהפתעתנו חזרנו עם בשורות מאוד חיוביות. נכון, הגרפיקה ממוצעת ואין ממש עלילה, אך מדובר במשחק בנוי היטב ששואב את השחקן אל הזמנים בהם אדם חי על חרבו. המשחק מתפאר בקרבות עצומים עם אינטלגנציה מלאכותית מאוד מרשימה, ומערכת קרב ממכרת.

ההפתעה רק גדלה כשמגלים שמדובר במשחק עצמאי המפותח על-ידי חברה תורכית בשם TaleWorlds Entertainment, ולמרות שאינו יכול להתחרות מבחינה טכנית עם השמות הגדולים בתעשייה, הוא דווקא מציג פוטנציאל רב.

האתר הרשמי של המשחק, בו תוכלו להוריד את הבטא.


הטריילר של המשחק

גרפיקה

לפני שאני מתחיל להסביר לכם מדוע אני ממליץ על המשחק בחום רב, אתחיל בנקודות השליליות. ראשית, הגרפיקה מאוד מיושנת. הסיבה לכך היא אותה מלכודת ישנה שמפילה המון משחקים בפח - הם נמצאים בפיתוח מספר רב של שנים, ועד תאריך היציאה הגרפיקה כבר אינה רלוונטית. במקרה של M&B זה ניכר באופן מובהק.

כשנכנסתי למשחק וראיתי את הגרפיקה הממוצעת במקרה הטוב התחלתי לחשוש, אך לאחר שהתנסיתי במשחק עצמו גיליתי כי הוא מפיח חיים חדשים במושג כיף, ובתעשייה של היום זה לא מובן מאליו. למעשה, הכתבה הזו, שהחלה כמספר שעות ניסיון בבטא, הפכה עד מהרה ללילות חסרי שינה בהם גילמתי את האביר האמיץ ביותר בממלכה.

אז מה הסיפור?

האמת היא שאין סיפור. זאת אומרת, אין עלילה ליניארית בעלת רצף אירועים כזה או אחר. המשחק פועל בשיטת ארגז חול בה אתם נזרקים לעולם ברמה נמוכה ויוצאים לדרככם. המשחקיות הזכירה לי מאוד את סדרת Sid Meier's Pirates, משום שהיא מבוססת כולה על מוטיבים חוזרים שאתם יכולים לבצע בכל שלב שתרצו. ההבדל הוא שאת רובם תצליחו לעשות רק לאחר שתתחזקו משמעותית.

אם בכל זאת אתם מתעקשים לשמוע רמז לעלילה, הכל מתרחש בעולם הקרוי קאלרדיה, והוא מורכב מכמה ממלכות שחיות בשלום זו עם זו בתחילת המשחק, אך בכל שלב לאורך הדרך הן עלולות לפתוח במלחמה. למיטב הבנתי הכול מתרחש באופן אקראי, מלבד אירועים שאתם יכולים ליזום בעצמכם. התפקיד שלכם בסיפור אינו מוגדר מראש, ואתם רשאים לבחור את דרככם כרצונכם.

לגלם כל תפקיד

עם תחילת המשחק תתבקשו ליצור דמות, בעזרת כמה שאלות בדיוניות שיקבעו את הנתונים ההתחלתיים של הדמות שלכם. לדוגמא, אתם תשאלו האם אביכם היה לוחם דגול, גנב, או שמא איש אצולה. לאחר מכן, תשאלו האם את ילדותכם ביליתם כפרחחי רחוב, כעוזרים בחנות של אביכם, ועוד שלל אפשרויות.

לבסוף ייחשפו הנתונים שלכם שכוללים מגוון רחב של יכולות: רכיבה על סוסים, יכולות הנהגה, גניבה וכמובן כלי הנשק בהם תרצו להתמקד. באופן כללי, קיימים כמה תפקידים שתוכלו להטות את הנתונים לטובתם כמו לוחם, קשת, מצביא, דיפלומט ועוד. גם כאן הכול תלוי בבחירות שאתם מעוניינים לעשות ובתפקיד שאתם בוחרים לגלם בעולם המשחק.

לצאת לעולם הגדול

כשתחלו במשחק עצמו תשימו לב כי אתם רואים את עצמכם על מפת העולם כדמות קטנה שנמצאת בשליטתכם. על המפה מפוזרים כפרים, טירות וערים גדולות שאתם יכולים לרכב אליהם בהתאם למהירות של הסוס שלכם (גם אותו ניתן כמובן לשדרג).

בכל פעם שתגיעו לכפר, טירה או עיר, יפתחו בפניכם כמה אופציות. בכפר תוכלו לקנות אוכל, לדבר עם ראש העיר ולבדוק אם התשובים זקוקים לעזרה, והכי חשוב - תוכלו לגייס איכרים לצבא שלכם. בעיר גדולה האפשרויות מעט שונות: תוכלו להסתובב בחנויות, להיכנס לפאב, להירשם לתחרויות לחימה ואפילו לשאול את המלך האם יש לו משימות בשבילכם.

באופן כללי, האפשרויות הללו חוזרות על עצמם לאורך כל המשחק, אך הן תלויות במוניטין וברמה שצברתם. המלך יכול להעניק לכם משימות כמו חיסול של פושע מוכר או גביית מיסים מהתושבים, ואילו ראשי הכפר יכולים לבקש מכם לאמן את האיכרים בלחימה כנגד שודדים. ככל שתצברו מוניטין המשימות יהפכו לקשות ומעניינות יותר. לדוגמא, מלכים יציעו לכם להפוך לגנרלים, ונסיכים יכולים לבקש מכם לעזור להם בהפיכת השלטון.

קרבות ממכרים

עכשיו אנו מגיעים למה שהופך את המשחק הזה לכיף אמיתי: הקרבות. כשאתם נודדים בעולם תוכלו להילחם בשודדים, לשדוד כפרים בעצמכם ואפילו לתקוף מלכים וערים מממלכות אויבות. לאחר שתתקלו במישהו על מפת העולם יפתח כרגיל מסך אפשרויות בו תוכלו לבחור לדבר איתם, לשאול שאלות, לשדוד או לתקוף.

אם בחרתם לתקוף, תיכנסו מיד לשדה קרב שמתנהל כולו בגוף שלישי (או ראשון) על גבו של הסוס שלכם. לצדכם תראו את הלוחמים שגייסתם הנלחמים לבדם ומתפארים באינטלגנציה מלאכותית מרשימה מאוד. תוכלו לתת להם פקודות רבות כמו 'להתפזר', 'להיצמד', 'להסתער', 'יישור קו' וכן הלאה. רוב הסיכויים שלפני שתחליטו מה אתם רוצים לעשות תראו את צבא האויב מסתער באופק.

הקרב מתנהל באופן מאוד מציאותי. אם אתם קשתים, תוכלו לדהור בשדה הקרב ולצלוף באויבים, ואם יש לכם חנית תדרשו להפיל אויבים מסוסיהם. הכול מאוד תלוי בתזמון, בדיוק ובנשק בו אתם משתמשים. אחד הדברים היותר מגניבים שיכולים לקרות הוא שמישהו יפיל אתכם מהסוס שלכם, ואז אתם עלולים למצוא את עצמכם נלחמים על הקרקע תוך התחמקות מסוסים דוהרים מכל עבר.

בחר את הנשק שלך

אהבתי במיוחד את הריאליזם של כלי הנשק. צוות הפיתוח לא עושה הנחות על מנת לאזן כלי נשק, אלא משאיר את הדברים כפי שהם במציאות. אם אתם קשתים ולוחם עם חרב נצמד אליכם, אין לכם כל כך איך לצאת מזה. אם יש לכם חרב ומגן, אתם פשוט צריכים להרים את המגן כדי להתחמק ממכות, בעוד לוחם עם חרב דו ידית וללא מגן יאלץ לתזמן את המגננות שלו. בקיצור, כל כלי נשק באמת דורש דינמיקה ושליטה שונה.

בגלל הדינמיקה הזו, סיטואציות מסוימות כמעט ולא יותירו לכם סיכוי להינצל (אלא אם כן תורידו משמעותית את דרגת הקושי). לדוגמא, לא פעם מצאתי את עצמי עומד בזירת קרב מול שלושה לוחמים במקביל, וכמעט אף פעם לא הצלחתי לשרוד - אלא אם כן היו לי המון מזל ותושיה, או שהייתי ברמה ממש גבוהה. מצד אחד זה מתסכל, אך מצד שני זה מעניק תחושה של סיפוק וסכנה אמיתית.

זה לא נגמר פה

ההתקדמות שלכם במשחק תלויה לחלוטין באופן שאתם בוחרים לשחק. תוכלו להתמקד בתחרויות לחימה בערים גדולות, ניהול מלחמות ויחסים דיפלומטים, או שאולי בכלל שתהפכו לשודדים ותתקפו כפרים ואיכרים תמימים. אני באופן אישי התחלתי את המשחק מחדש פעמים רבות רק כדי להתנסות באפשרויות שונות: פעם אחת שיחקתי קשת בסגנון רובין הוד ואילו פעם אחרת התמקדתי ביכולות הנהגה וטקטיקה וגייסתי צבא אדיר ומיומן.

עוד חייבים להזכיר שלמרות, ואולי בגלל, שמדובר במשחק עצמאי שמפותח על ידי שישה אנשים בלבד (ועוד תורכים! באנקרה!!), הוא זוכה לתמיכה עצומה מהקהילה שעוקבת אחריו. יש כבר אינספור מודים, שיפורים לממשק ושאר כלים שפותחו על ידי הקהילה - למרות שהמשחק טרם יצא! זה פרוייקט מהסוג של "גיימרים למען גיימרים" שלא רואים כל כך בימינו, עם חברות הענק שמגלגלות מיליארדי דולרים.

השורה התחתונה

קשה לי להזכר במשחק שהצליח באמת לשאוב אותי לתקופת ימי הביניים בצורה כל כך מוצלחת וכיפית כמו Mount & Blade. נכון, הגרפיקה מיושנת, ובסך הכל מדובר בהמון משימות שחוזרות על עצמן ללא עלילה אמיתית, אבל הקרבות של המשחק שווים כל גרוש. אין לכם מושג כמה זה כיף להסתער עם צבא של 50 לוחמים מול צבא כפול של האויב, כאשר כל חייל בשדה הקרב יכול באמת להטות את תוצאות הקרב, ולדעת שזה לא קרב שלכם מול כל השאר, אלא שהאינטילגנציה המלאכותית המעולה שעומדת לצדכם הולכת לעשות כל שביכולתה כדי שתצאו מנצחים !

המשחק אמור לצאת מהבטא, סוף סוף, ב- 19 בספטמבר. אפשר להוריד את הבטא מהאתר הרשמי של המשחק, וניתן כבר עכשיו לקנות עותק ישירות דרך האינטרנט ב- 35$ (כ- 127 שקלים).

מאפיינים עיקריים:

  • משחק תפקידים לשחקן יחיד, עם לחימה מעל גב סוסים, המתרחש בימי הביניים
  • קרבות סוחפים וממכרים בצורה יוצאת דופן
  • אינטליגנציה מלאכותית קרבית משובחת במיוחד
  • הגרפיקה היא לא הצד החזק של המשחק
  • משחק עצמאי המפותח בתורכיה, מכל המקומות!
  • מחיר מוזל - 127 שקלים

 

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:01 01.09.2008 | Niseg Niseg

    אני שילמתי עליו 12$ מעניין אם אני יכול לקבל אותו בחינם

    משחק מעולה מומלץ ביותר סוג של action RPG .

  2. 2

    19:21 01.09.2008 | זאוס השני זאוס השני

    יש לי אותו, באמת אחלה של משחק.

  3. 3

    20:07 01.09.2008 | Infinitea Infinitea (אורח)

    ל1

    גם אני קניתי אותו בתקופה שהוא עלה 12$, כן, אתה תקבל אותו חינם כי למרות שזה עלה פחות מכפי שהוא יעלה בחנויות, הרכישה המוקדמת כללה את המשחק+אפשרות לשחק בבטא. המשחק עצמו מאוד מאוד מהנה ושווה את הכסף, תמיד נחמד כשאין מה לעשות ומחפשים משהו לשרוף זמן קצר או ארוך.

  4. 4

    20:20 01.09.2008 | TeaMate TeaMate

    המשחק מתחיל לחזור על עצמו מהר מאוד! משעמם.

    גם אני התלהבתי בהתחלה ממערכת הקרב..אך מהר מאוד גיליתי שאין כל כך מה לעשות במשחק הזה. בונים צבא, והולים להלחם נגד צבא אחר...וזהו! ככה תלחמו קבוצה אחר קבוצה, כמעט בלי שינויים משמעותיים... נמאס מהר מאוד.

  5. 5

    20:29 01.09.2008 | Blueprint Blueprint

    נשמע מעולה

    אני לא שם על הגרפיקה, כל עוד המשחקיות ובה, וריאליסטית, אני הולך להנות

  6. 6

    20:40 01.09.2008 | דובר הננגננה עלי אדמות דובר הננגננה עלי אדמות (אורח)

    תורכים לא פיתחו גם איזה משחק עלום

    בשם far cry?

  7. 7

    20:58 01.09.2008 | lidor323 lidor323

    ל6..

    את פאר קרי פיתחו גרמנים נראה לי..

  8. 8

    23:05 01.09.2008 | Hot Fire Hot Fire

    תמונה שניה

    אנשים תסתכלו על התמונה השניה, לא מזכיר טיפה את Assassin's Creed?{רק בגרפיקה ממש ממש ממש על הפנים!}

  9. 9

    06:38 02.09.2008 | (אורח)

    מילה אחת

    אדיייייייייייר

  10. 10

    07:39 02.09.2008 | AVIAD77698 AVIAD77698

    לא ממש הבנתי את המשימות משחקים כמו ב oblivion?

  11. 11

    12:36 02.09.2008 | orikr20 orikr20

    ? מה זה

    אני זוכר ששחקתי בו לפני די הרבה זמן והוא משחק מעפן

  12. 12

    13:19 02.09.2008 | -Dude- -Dude- (אורח)

    משחק אחלה!

    הגרפיקה באמת קצת מיושנת, אבל אחרי שמשחקים קצת לא שמים לב! מומלץ בחום.

  13. 13

    14:14 02.09.2008 | דובר הננגננה עלי אדמות דובר הננגננה עלי אדמות (אורח)

    7 לפי הביקורת באתר

    זה נכון! (אחרי התגובה הקודמת הלכתי לבדוק)
    אבל אני בטוח שיש קשר לתורכיה...אולי המנוע פותח בטורקיה? (לא אני לא מוכן לשמור על עיקביות באיות)

  14. 14

    15:05 02.09.2008 | איזה אחד שמן איזה אחד שמן (אורח)

    למעשה...

    crytek התחילה מכמה טורקים שעברו לגרמניה ופתחו שם חברה.

  15. 15

    19:47 02.09.2008 | YoAvOn YoAvOn

    המשחק די כיפי

    אני מחכה שהמשחק המלא יצא. הקרבות ממכרים והמשחק לא משעמם בכלל...

  16. 16

    19:50 02.09.2008 | Mr.death Mr.death (אורח)

    יש מולטיפלייר?

    בבטא יש מולטיפלייר?
    במשחק המקורי יהיה מולטיפלייר?

  17. 17

    07:42 03.09.2008 | DarkKnight DarkKnight

    משחק טוב

    אצלי יש כמה בעיות כשהוא עובר למצב שאני הולך עם השחקן בלבד והגרפיקה לא משהו אבל חוץ מזה נהניתי מאוד

  18. 18

    14:51 03.09.2008 | Blueprint Blueprint

    כנראה המשחק הכיפי ביותר השנה

    אין, כל כך נהניתי, אני מתבייש להגיד, אבל נהניתי יותר מהבטא מאשר מאובליויון והוויצ'ר יחד.
    כשאתה משתמש בשכל, אתה לרוב מנצח, וזה מה שאהבתי. לא מספיק להסתער, אתה צריך להבין את היריב והקרבות, וזה שאתה לא תמיד מנצח בקרבות זה גם כיף. אני רץ לקנות.

  19. 19

    20:21 09.09.2008 | AvidanIL AvidanIL

    משחק מצוין.

    ממכר מאוד :ם

  20. 20

    18:37 28.10.2008 | alexsuh alexsuh (אורח)

    אחד הטובים

  21. 21

    18:46 28.10.2009 | tcds60 tcds60

    שמעתי שבונים מולטיפלייר

  22. 22

       | פורסם ע"י