הרשמה

רשמי בטא - LittleBigPlanet

הבטא של LittleBigPlanet עזרה לנו להבין שמדובר במשחק יוצא דופן, יצירתי להפליא ופשוט כייפי

לאחר ימים ארוכים של ציפייה נוראית, לאחר שראיתי שרוב חברי לפורום קיבלו קוד לבטא וכבר איבדתי כל תקווה, קיבלתי גם אני מייל מאחד האתרים הרבים שנרשמתי אליהם אך ורק על מנת לזכות בגישה לבטא. אתם יכולים לנחש כמה שמחתי לראות במייל קוד לבטא הסגורה (רק אני ועוד כמה עשרות אלפים...) של הלהיט החדש של סוני, LittleBigPlanet.

עברו שבועיים, המשחק המלא כמעט כבר כאן, ואלו הרשמים שלי מהבטא.

אז מה זה בעצם LittleBigPlanet?

ב- LittleBigPlanet אנחנו מגלמים את "סאקבוי" (Sackboy), בובת-צמר חביבה שיכולה לטייל ולבנות כוכבים גדולים וקטנים. LittleBigPlanet בעצם מתחלק לשני חלקים עיקריים: האחד הוא "עורך המפות" , שבו נוכל לבנות ולעצב שלבים כיד הדמיון הטובה עלינו. החלק השני הוא פשוט לרוץ ולשחק לאורך השלבים, בין אם אנחנו בנינו אותם או שהורדנו אותם מהאינטרנט, וכמובן שניתן לשחק בהם לבד, עם חבר בסלון או דרך רשת ה- PSN.

סאקבוי

כן, זה אתם. דמות (שק צמר?) חביבה, שניתן לעצב ולהלביש אותה בצורה הפרועה ביותר. אגב, הסאקבוי שלכם הוא יצור מגיב ובעל רגשות לכל דבר! בעזרת החיצים אתם יכולים לשלוט על מצבי הרוח שלו - הוא יכול לשמוח, לכעוס, לפחד ולבכות. האנימציה של סאקבוי משובחת ומעוררת-הזדהות עם הדמות המשעשעת הזו.

אפשרויות ומצבי משחק

בניית שלבים

תחילה ניתן לבחור "סביבת עבודה", כוכב ריק לגמרי או כוכב מעוצב בסגנון סוואנה / גינה / אתר בנייה ועוד ועוד... המשחק הוא סוג של משחק פלטפורמה בדו מימד, בדומה למשחקי מאריו הישנים, אבל כל חפץ ניתן לשים באחד משלושה 'מימדים'. די קשה להסביר את זה, הנה סרטון שאולי יעזור:

המשחק מציג לנו המון חפצים שיעזרו לנו לבנות את השלב, המבחר הוא ענק. הנה כמה דוגמאות שיעוררו לכם חשק למשחק המלא: סקינים, צבעים, סטיקרים, רקעים, רמקולים (שמנגנים מוזיקת רקע), תמונות, עצים, גלגלים, מנועים, חבלים, פצצות, דוקרנים, כדורים, מרכיבים ליצירת בעלי חיים (והם באמת חיים!), מכוניות, וכמובן חומרי גלם שיעזרו לכם ליצור את הבסיס לשלב ואת הפלטפורמות שעליהם תקפצו: זכוכית, ספוג, אבן, חומר נוגד כבידה ועוד המון המון חומרים.

אופציה נחמדה נוספת היא האפשרות לשרוף / לחשמל / להפוך לגז רעיל כל חומר גלם ובכך להפוך אותו למכשול (וזה רק חלק ממה שיש בבטא!)

אחרי שבנינו, הגיע הזמן לשחק!

את כל האופציות שהמשחק מציג - סינגלפלייר, שלבים שבניתי לבד או שלבים שמצאתי ברשת - ניתן לשחק לבד, עם חבר או דרך רשת ה- PSN.

חוות דעתי

אחרי תיאור המשחק, הגיע הזמן לתכל'ס - הרשמים מהבטא. הגעתי לבטא עם ציפיות די גבוהות, ולמרות שאינני חובב משחקי פלטפורמה בכלל, המשחק נראה לי מאוד מעניין ושונה.

המשחק עמד בכל הציפיות שלי: המשחקיות זורמת, אין יותר מדי מקשים שצריך ללמוד, המשחק משוחרר ואפשר לומר שדי התמכרתי - במיוחד לבניית השלבים, שהאופציות בו אין סופיות.

סינגלפלייר

הבטא מציגה שלושה שלבים מוכנים מראש לשחקן יחיד ועוד שלב בונוס. תוך שניה נכנסתי לעניינים והתחלתי לקפץ בשלב המושקע שיצרו המפתחים. ברחבי השלב יש מאין בועות שכאלו, שהן בעצם הנקודות. חלקן זמינות בקלות, והאחרות דורשות קצת מחשבה כדי להגיע אליהן. בנוסף לבועות הנקודות, יש בועות שבתוכן חפצים חדשים שיתווספו לארגז הכלים שלכם בעורך השלבים.

יש לציין שהטעינות במשחק (חוץ מהרשת) מהירות להפליא.

מולטיפלייר

המולטיפלייר הוא מצד אחד נפילה, אבל מצד שני אחד הפלוסים הגדולים של המשחק. במהלך הבטא, המולטיפלייר היה מלא לאגים שלא איפשרו לשחק עם אנשים אחרים, אלא רק להוריד ולשחק לבד בשלבים של אחרים. אני מאמין (ומקווה) שזה יסודר במשחק המלא, אבל נוכל לדעת זאת רק אחרי שהמשחק ייצא לשוק.

אם להשאיר את הלאגים בצד, הכוח האמיתי של המשחק טמון באפשרויות היצירה והשיתוף ברשת. כבר בבטא, היצירות של השחקנים התעלו לעיתים אפילו על השלבים שיצרו המפתחים עצמם. מסתבר שגיימרים הם עם די יצירתי.

בניתם מכונית מגניבה? חללית מהירה? כל דבר אחר שאתם רוצים לשתף בו את כולם? אתם יכולים להכניס כל דבר שבניתם (גם אם זה סתם מקל) לבועה בתוך השלב, וכל מי שישחק בשלב שלכם ויאסוף את הבועה יקבל את העצם שבניתם ישר לארגז הכלים שלו!

עוד סרטוני יצירה מהבטא תוכלו למצוא כאן

עד כאן ההתרשמות שלי מהבטא, מקווה שנהנתם לקרוא.

המשחק המלא יגיע לארה"ב בתאריך 28 לאוקטובר ובחמישה לנובמבר לאירופה! צפו לביקורת למשחק המלא.

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:18 26.10.2008 | nDrake nDrake

    כל הכתבה "חתוכה" !

    אני לא רואה חצי ... \ =

  2. 2

    16:25 26.10.2008 | NickPoweR NickPoweR

    תסדרו את הכתבה !

    הכתבה חתוכה, אי אפשר ליקרוא אותה !

  3. 3

    16:43 26.10.2008 | יובל בירב יובל בירב

    סליחה חבר'ה, זה באג של האקספלורר...

    אני מייד מתקן. מוסר השכל: לעבור לדפדפן נורמלי כמו פיירפוקס.

  4. 4

    17:06 26.10.2008 | yuvganuv yuvganuv

    או ספארי..

    בכל מקרה, אחלה כתבה..
    נראה אחלה משחק
    רק חבל שאין לי PS3 =(

  5. 5

    18:04 26.10.2008 | -SkeleTon- -SkeleTon-

    חחח

    נראה ממש חמוד D:

  6. 6

    19:39 26.10.2008 | Platform racing 2 Platform racing 2 (אורח)

    לכולללללללללם

    חפשו בגוגל platform racing2 ותתחילו לשחק!!! מבוסס על פלאש משחק טוב :) נגד אנשים מהעולם ודומה למריו, סוניק ומשחקים אחרים אבל זה מקורי!!!

  7. 7

    14:37 27.10.2008 | U NO MY NAME U NO MY NAME (אורח)

    קצת באיחור לא?

    קצת באיחור לא? בכול אופן לדעתי סתם הייפ, השליטה גם לא ממש טובה.

  8. 8

    21:59 27.10.2008 | עומר עומר (אורח)

    יאווו אמן שיצא לPC נראה חזק - סוג משחקים שאני אוהב [:

  9. 9

    01:49 05.11.2008 | adolfoN adolfoN (אורח)

    מה זה החרטבונה הזאת???

  10. 10

    01:47 03.04.2009 |  (אורח)

    משחק פלאש במסך HD.

  11. 11

    20:26 02.10.2010 | thedark5460 thedark5460

    זה יהיה גם למחשב?

  12. 12

    13:17 18.12.2010 | לחם לחם (אורח)

    נסיהחעכט

  13. 13

       | פורסם ע"י