הרשמה

בקרוב: מרגלת הקטיפה

רוצחת יפהפייה מחסלת בכירים במשטר הנאצי- ונתפסת. לא תנסו לעזור לה?

רוב המשחקים במלחמת העולם השניה לא מזכירים את זוועות הנאצים. Velvet Assassin מסתמן כאופציה בוגרת ואפלה יותר, כולל ביקור בגטו ורשה

אני משער שאם תשאלו את יוצרי Velvet Assassin מדוע הם בחרו שהמשחק החדש שלהם יתרחש במלחמת העולם השנייה הנדושה, התשובה שתקבלו תהיה: "אבל הוא לא". טכנית, הם צודקים, אבל זו כמובן תהיה תשובה לא מלאה.

Velvet Assassin אכן לא מתרחש במלחמת העולם השניה, אלא במוחה של ויולט סאמר, מרגלת בריטית שמבוססת בצורה חופשית על מרגלת אמיתית בשם ויולט סאבו (בתמונה). המרגלת האמיתית נתפסה במהלך משימה על ידי הגרמנים, נכלאה, עונתה באופן קשה ולבסוף נשלחה למחנה ריכוז ומתה בו. מעניין אם גם הדמות שלנו במשחק תגיע לסוף דומה.

לחימה בנאצים, אבל מכיוון לא שגרתי

בדומה ל- Psychonauts או, לחילופין, Assassin's Creed, המשחק מתרחש בתוך המוח או הדמיון של הדמויות. כשהיא שקועה בתרדמת בעקבות פציעה חמורה, ויולט נזכרת במשימותיה מעבר לקוי האויב הנאצי. משימות אלו כללו בעיקר חיסול אישי מפתח והשגת חומר מודיעיני חשוב שיעזור לבנות הברית להכריע את המפלצת הנאצית.

ויולט היא לא המרגלת המצועצעת של No one Lives Forever, אלא רוצחת שקטה ומסוכנת שעושה את עבודתה מבין הצללים בדייקנות קטלנית. המשחק לא מסתפק במתן מגוון אפשרויות הריגה, אלא מבטיח להציג כל אחת מהן בצורה שתגרום לכם לפקפק במוסריות פעולותיכם.


טריילר למשחק, או משהו כזה

השראה בצללים

סגנון המשחק לוקח את השראתו מסדרת Hitman, ולא במקרה: המעצב הראשי, סאשה יונגניקל, עבד בעבר בחברת IO Interactive, מפתחת סדרת Hitman. לדבריו, הוא עזב את משרתו שם כדי לבנות משחק שמתמקד ביצירת מכאניקת משחק מוצלחת, במקום להכין כל שלב כיחידה בפני עצמה.

כצפוי, אנו נשלוט על ויולט בזמן שהיא חולמת על המשימות שלה. בעזרת שליטה מגוף שלישי, אנו נוביל אותה בינות לצללים אל מטרתה. הצללים במשחק מהווים מרכיב חשוב. עיגול בגוון סגול על המסך (בכל זאת, קוראים לה ויולט) ירמוז לנו שאנו חבויים היטב בצללים ולמעשה בלתי-נראים. המטרה היא כמובן להישאר בצללים כמה שיותר זמן, עד שמגיע הרגע המתאים לתקוף בהפתעה את יעד החיסול.

בדומה לסדרת Hitman, אנחנו גם יכולים להסתתר ולעבור מחסומים על ידי התחזות לקצינת SS, אם נמצא את המדים המתאימים כמובן. במידה ויגלו אותנו, לא הכל גמור- יש לנו את האופציה לברוח ולהסתתר ולחכות עד שהאוייבים שלנו יוותרו על החיפושים, ואז להתחיל מחדש במשימה.

להרוג עם סטייל

מעבר לאקדח ולרובה הצלפים הברורים מאליהם, ויולט תשתמש בעיקר בסכין השקטה והאמינה שלה. היוצרים לקחו את ההרג השקט צעד אחד קדימה ואפשרו לנו להשתמש במגוון אפשרויות קטלניות.

למשל, אם תרצו לחסוך בתחמושת, אתם מוזמנים להתגנב מאחורי נאצי ולהוציא בפתאומיות את הנצרה מהרימון שבחגורתו. את התוצאה המדממת שלו ושל חבריו שעמדו לידו, אפשר בקלות לדמיין (אבל לא צריך- בשביל זה יש למשחק מנוע גרפי). אפשרות נוספת כוללת שימוש בסכין באיזור מוצנע במיוחד בגוף הגבר, ואנחנו באמת לא רוצים להרחיב על כך.

כל הריגה תזכה אתכם בנקודות ניסיון. ככל שתצברו יותר כאלו, תוכלו להשתמש בהם כדי לשפר את יכולותיה של ויולט, כאשר אתם בוחרים איפה הכי כדאי להשקיע: ביכולת הירי, ביכולת ההסוואה שלה וכדומה.

מרגלים בריטים בגטו ורשה

קשר מעניין שקיים בין העולם האמיתי לחלומות של ויולט הוא המורפיום. כשהרופאים בבית החולים בו שוכבת ויולט רואים שהיא מפרפרת בייסורים מתוך סיוטיה וכאביה, הם מזריקים לה מורפיום. קבלת המורפיום תגרום לויולט לעבור למצב "זמן קליע", בו כל העולם עובר לקצב איטי בהרבה, ומאפשר לויולט להפוך למכונת הרג קטלנית בהרבה. המורפיום כמובן מוגבל, וצריך להשתמש בו במשורה.
אגב, בכל פעם שתזריקו מורפיום, הדמות של ויולט תופיע על המסך לבושה במין חלוק לילה של חולים, כדי להזכיר לכם שהיא בעצם חולמת את כל זה...

המפתחים לא גילו האם המשחק כולו מתרחש במוחה של ויולט או שבשלב כלשהו היא תתעורר, וכן עוד מספר פרטים שמן הסתם חשובים לעלילה. אני מנחש שיש רק דרך אחת לדעת את זה... לשחק במשחק עצמו, כמובן.

מה שכבר כן ידוע הוא שלפחות אחד מהשלבים יתרחש באזור גטו ורשה ויכלול חיפושים של הגרמנים אחרי יהודים שמתחבאים בדירות- מה שיהפוך את Velvet Assassin לאחד המשחקים הבודדים שמאזכר את זוועות הנאצים באופן ישיר. המשימה שלנו, אגב, תהיה לחפש שלושה מרגלים בריטים עם מידע חשוב שצריך להצילם - או, לחילופין, לחסל אותם כדי שלא ייתפסו על ידי הגרמנים.


ויולט מחסלת כמה נאצים בגטו ורשה הנטוש

קשה לתפיסה

בשורה התחתונה, למרות כל מה שאומרים מפתחי המשחק, בסופו של דבר אכן מדובר במשחק פעולה שמתרחש במלחמת העולם השנייה. אבל הוא מאוד לא שגרתי: מלבד ההתבססות על התגנבות ולא על אקשן טהור, העובדה שהמשחק מתייחס לזוועות השלטון הנאצי היא לא עניין של מה בכך. מרבית המשחקים על התקופה, למשל Call of Duty, לא מזכירים את השואה כמעט בכלל.

וחוץ מזה, כשיש לך גיבורה קשורה ומוכשרת כמו סאמר, שלבים בעלי עיצוב ייחודי, משחקיות שמזכירה את Hitman והרבה אלימות ברוטלית שנועדה להביא ולו קמצוץ מאימי המלחמה הנוראה ההיא אליכם הביתה - זה בטוח לא הולך להיות משחק שגרתי. הוא כנראה לא ימכור במיליונים - ככה זה כשמנסים לעשות משהו לא רגיל - אבל מי שמחפש משחק עם אווירה שונה ואפלה, ומשחקיות קצת יותר איטית ומחושבת, ימצא את ויולט מחכה לו במחשב האישי וב-Xbox360 (לא מתוכנן לפלייסטיישן 3) בתחילת השנה הבאה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:31 22.12.2008 | ronen88 ronen88

    משחק יפה ראיתי אותו בסטים
    חבל שאין מולטי

  2. 2

    10:57 22.12.2008 | bozeman bozeman

    אחלה ביקורות מקדימה שבהחלט מראה שהמשחק יהיה תוספת נאה לזאנר ההתגנבות.
    רק דבר אחד מפריע לי, למה הכותרת המפנה לכתבה כ"כ ילדותית?

  3. 3

    11:19 22.12.2008 | asafs16 asafs16

    אני שונא משחקים שמשחקים בהם בתור נשים...
    פשוט לא מתאים (היחידה שמתאים זאת LARA CROFT)
    כמו שאי אפשר לתאר את CRYSIS או COD במשחק עם אישה
    ככה גם זה לא מתאים, תמיד עדיף רוצח על רוצחת.

    בכל מקרה נשמע סבבה כזה נראה מה יהיה...

  4. 4

    12:02 22.12.2008 | אלמוג אלמוג (אורח)

    נראה משחק מעולה ואני בטוח שאני יקנה אותו דבר ראשון בתור יהודי וזה המשחק הראשון באמת שאני רואה שמתייחס בצורה כזאת למלחמת העולם השנייה, אף פעם לא מתייחסים לשואה..

    דבר שני בכללי המשחק נראה טוב, אקשן טהור זה לפעמים מאוס, כיף גם לשחק על התגנבות יותר ולא רק לירות לכל כיוון ולפוצץ דברים

    3 - איזה לא קשור אתה, בן כמה אתה? 10? לך תשחק משחקים לרמה שלך

  5. 5

    12:19 22.12.2008 | crowbar crowbar (אורח)

    כתבה מעניינת. זהו בהחלט משחק שאני ארצה לבדוק.
    דרך אגב, המשפט הזה מהכתבה לא הגיוני:
    "אתם מוזמנים להתגנב מאחורי נאצי ולהוציא בפתאומיות את הנצרה מהרימון שבחגורתו. את התוצאה המדממת שלו ושל חבריו שעמדו לידו, אפשר בקלות לדמיין". המילה תוצאה מתיחסת לפעולה של הוצאת הניצרה. איך זה התפספס לכם בעריכה?
    רואים שהמפתחים לא זרקו רימון בחיים שלהם. להוציא ניצרת רימון זה הדבר הכי מעצבן שיש וצריך להפעיל המון כוח בשביל זה. בשביל משחק שמתיימר להציג חווית משחק אמינה ומציאותית השטות הזאת של הוצאת הניצרה די מיותרת.

  6. 6

    13:27 22.12.2008 | SykontR SykontR

    בואנה מצטער להגיד לך אבל אתה כתב כזה מסכן, מקווה שלא תכתוב פה אי פעם יותר.
    בדרך כלל אני אוהב לקרוא פה כתבות ואף פעם לא חשבתי רעות על הכתבים פה או בכל אתר אחר, אבל כשכתב מספיילר משחק בכתבה על משחק אחר לגמרי זה פשוט מוציא אותי לדעתי.
    "בדומה ל- Psychonauts או, לחילופין, Assassin's Creed,"
    תודה באמת, אני עדיין לא שיחקתי בAC ותודות לך החשק לשחק בו יצא.

  7. 7

    13:31 22.12.2008 | ~ערן ~ערן

    ^
    מגלים את זה על ההתחלה.

  8. 8

    13:33 22.12.2008 | SykontR SykontR

    לא מעניין אותי שמגלים את זה על ההתחלה, אני עדיין לא שיחקתי במשחק ואני לא אמור לדעת את זה, ועד עכשיו אני לא ידעתי ואחרי שהייתי מגלה את זה, בהחלט המשחק היה נראה לי קצת יותר מגניב למה אני ממש אוהב טוויסטים כאלה.
    בשום ביקורת שקראתי על המשחק לא דיברו על זה שום סיקור או כדומה, אז למה כשאני הולך וקורא כתבה על משחק בכלל לא קשור אני צריך לגלות את זה? :|

  9. 9

    13:44 22.12.2008 | .:Shlomix:. .:Shlomix:.

    אבל זה לא סוד. כל העולם כתב בפורומים והחדשות על הדבר הזה. וגם המשחק הזה לא חדש ובגלל זה לא צריך למחוק את השורה הזאת.
    בכל מקרה, כתבה טובה!
    ואיך זה שלא שמענו עד עכשיו על המשחק הזה?

  10. 10

    13:51 22.12.2008 | SykontR SykontR

    פורומים זה פורומים אבל זה אתר משחקים, ובשום ביקורת אחרת של המשחק באתרי משחקים אחרים לא מוזכר הספויילר הזה.
    "המשחק לא חדש" תגיד לי אתה רציני? זה שהוא לא חדש אומר שאפשר להרוס אותו? לא כולם משחקים במשחק ישר כשהוא יוצא.

  11. 11

    14:10 22.12.2008 | DMG DMG

    אני קראתי הרבה ביקורות על AC ובכון צוין טוויסט, אבל לא נאמר מהו, עכשיו אני מרגיש שגם לי הרסו. לפעם הבאה אני מציע לשים אזהרת ספוילר.

  12. 12

    14:28 22.12.2008 | wokinstorm wokinstorm

    נישמע משחק מעניין.

  13. 13

    14:42 22.12.2008 | יובל בירב יובל בירב

    AC הוא כבר בן שנה. ה"טוויסט" שבו מדובר מופיע ממש בהתחלה המשחק. אף אחד היום לא מתייחס לזה כספויילר. נכון, בביקורות מלפני שנה(!), כשהמשחק היה חדש, נזהרו שלא לגלות על העלילה, וגם אנחנו נזהרנו. לפני שנה.

  14. 14

    14:44 22.12.2008 | יובל בירב יובל בירב

    ו- SykontR, אם זה מה שהרס לך את המשחק, כדאי באמת שלא תשחק בו, כי אתה מגלה את זה על ההתחלה ואז יש לך עוד עשרים שעות של שעמום...

  15. 15

    14:57 22.12.2008 | a709 a709 (אורח)

    מפחיד אותי לחשוב מה משחק באזור כזה ושמדבר על זוועת נוראיות שגרו שם שלהפוך אותו למשחק מחשב זה נוראי
    מעבר לזה נשמע משחק מעניין ואני ימשיח לעקוב אחריו

  16. 16

    15:02 22.12.2008 | 767 767 (אורח)

    לי זה ניראה כמו משחק אידיוטי או שהטריילר גרוע והמשחק טוב

  17. 17

    15:09 22.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    Crowbar (מגיב 5), אם אני לא טועה אז בתקופת מלחמת העולם השניה נצרת הבטיחות לא היתה כל כך "בטיחותית" כמו שיש היום, והיא נשלפה בקלות יחסית. בוא נגיד שחיי אדם ותחקירי בטיחות לא היו בראש סדר העדיפויות באותה התקופה...

    ולמי שדאג מהטוויסט בAC: אמור להיות טוויסט אחר בסוף המשחק. מה שיש בהתחלה הוא לא טוויסט וכבר ראיתי כתבות שהזכירו את זה גם לפני שהמשחק יצא.

    בכל מקרה, אחלה Preview.

  18. 18

    15:26 22.12.2008 | SykontR SykontR

    יובל בירב, ממש בוגר ממך, ברצינות, בגלל שזה משחק שיצא לפני שנה אפשר לגלות ספויילרים? אתרים בחו"ל עדיין כותבים כתבות שמתקשרות למשחק ואיזה פלא, אני לא ראיתי שום ספויילר.
    ההערכה שלי לצוות ויגיימס ירדה כרגע לרצפה, סוף סוף אני יכול להבין את כל אלה שאומרים על כמה שהאתר גרוע, הרי עם כתבות כאלה ומנהלים שמגיבים כמו ילדים קטנים בשביל לחפות על הכתבים שלהם, אין פלא.

  19. 19

    15:27 22.12.2008 | SykontR SykontR

    אה וכן, אמרתי שהטוויסט הקטן הזה יגרום לי לחשוב בצורה יותר חיובית על המשחק, לא אמרתי שאחריו אני ישתעמם או שזה הרס לי את המשחק, אבל היה הרבה(!) יותר מהנה בשבילי לשחק במשחק מבלי לדעת את זה, שוב פעם, תגובה לא הכי בוגרת לבחור בגילך יובל.

  20. 20

    16:07 22.12.2008 | crowbar crowbar (אורח)

    @sykontR
    אחי צא מהסרט - לא שיחקתי בAC אבל מספר אנשים צינו כאן שמדובר בפרט שמתגלה בתחילת העלילה ומעבר לכך מדובר במשחק מלפני שנה. כמה אתה רוצה שאנשים ידברו בשושו על העלילה שלו? אלינשים לך אזהרת ספוליר בכתבות על קומאנדר קין?

  21. 21

    16:21 22.12.2008 | SykontR SykontR

    למה לא? באמת קשה לרשום [ספויילר] לפני שרושמים את זה? כי אם כן סליחה :\ אני אפילו לא אמשיך להתווכח איתכם מה שכן, בסוף Half Life 2 Episode 2 אבא של אליקס מת, אבל זה משחק ישן אז אני בטוח שזה לא יפריע לאפחד.

  22. 22

    16:33 22.12.2008 | Ravid Ravid

    אולי חלאס?

    אחלה כתבה.

  23. 23

    20:01 22.12.2008 | Bonter3 Bonter3 (אורח)

    SykontR יא מניאק!
    אומרים לך שה"טוויסט" (זה לא טויסט!!!) הזה קורה על ההתחלה! אולי תתבגר קצת?
    אי אפשר לקרוא להצגה של הסיפור מסגרת טויסט, צריך לבסס קודם עלילה לפני שהיא עושה תפנית (twist), רק שתדע שאני לא שיחקתי במשחק ולי זה לא הפריע, אה ותודה שהרסת לי את EPISODE 2, כן בזה באמת התכוונתי לשחק ועכשיו שאני יודע את הסוף אין לי מי יודע מה חשק.

  24. 24

    21:07 22.12.2008 | SykontR SykontR

    על מה אתה מדבר?! זה משחק ישן, אז מותר לרשום ספויילרים, מה זה משנה אם זה בהתחלה או לא? וד"א אני עד היום חשבתי שאני מכיר את העלילה של AC לכן הטוויסט [וזה כן טוויסט] נחשב טוויסט כי הוא משנה את מה שידעתי על העלילה, אבל מה לעשות זה משחק ישן ומותר לרשום ספויילרים.

  25. 25

    21:31 22.12.2008 | JNF JNF

    כבר שנים חיכיתי למשחק הזה ותמיד באו רק כל מיני COD וBIA ומיניהם.

    אני חייב לשחק בו.

  26. 26

    01:07 23.12.2008 | גל שפיר גל שפיר

    יהיה דמו?
    נראה לא רע אבל קצת כואב לחשוב על כמה מהדברים המוזכרים פה...
    כתבה מעולה

  27. 27

    02:54 23.12.2008 | משה משה (אורח)

    נראה משחק פצצה אני אוהב את הסיגנון הזה
    תודה רבה אחלה של כתבה

  28. 28

    08:45 23.12.2008 | BOOGI BOOGI

    ל6
    מה קרה? חטפתה התקף פרופסוריות?

  29. 29

    09:28 23.12.2008 | bozeman bozeman

    SykontR, משהו שקורה בשניה שאתה מתחיל את המשחק הוא לא ספויילר והוא לא טווסיט. ובטח שנה אחרי.
    אבל אם אתה הורס לאנשים אחרים רק "כדי להראות" אז אתה אדם קטן וצר מוחין.

  30. 30

    10:11 23.12.2008 | Beastt Beastt

    ווווואווווו נראה משחק נדיר אני חושב שאני ייקנה אותו אם הוא לא יקר מידי!

    אני מת על משחקים בסגנון הזה אבל המשחק האחרון הטוב היה HITMAN 4 כל השאר לא משהו אני מקווה שזה יהיה משהו טוב, תודה!

  31. 31

    10:36 23.12.2008 | spoiler spoiler (אורח)

    SykontR. אם אני אגיד לך שדארת' ויידר הוא אבא של לוק גם תכעס?

  32. 32

    12:53 23.12.2008 | SykontR SykontR

    לא ממש, אני ידעתי את זה. לוק, איי אמ יור פאדר! חוץ מזה אני לא סובל את מלחמת הכוכבים :\

  33. 33

    13:18 23.12.2008 | Mur'gul Mur'gul

    SykontR, באמת יצאת פקק וגם קילקלת לאחרים.

  34. 34

    16:55 23.12.2008 | Almog Almog (אורח)

    SkyontR אתה פשוט מפגר
    אוי לו! גילו לך חלק מהעלילה של AC! זה שלא ידעת על החלק הזה לא אומר שזה טוויסט זה אומר שאתה לא יודע את העלילה של המשחק

    מפגר

  35. 35

    01:32 24.12.2008 | במבה במבה (אורח)

    SkyontR, אם כולם אומרים לך שאתה אידיוט כנראה שיש אמת בעניין. ממליץ שתחשוב על זה טוב.

  36. 36

    23:25 26.12.2008 | אחד ששיחק בAC אחד ששיחק בAC (אורח)

    אתם מטומטמים? הטווטיסט לא קשור בכלל לזה שהסיפור העיקרי מתרחש במוח של הגיבור, אלא בכלל משהו אחר..
    איזה אהבלים אתם

  37. 37

    17:49 20.01.2009 | לא עניינכם לא עניינכם (אורח)

    אל תקלל

  38. 38

       | פורסם ע"י