הרשמה

מיוחד: Wii- משחקים להורדה

ה- Wii נהנה משורה של משחקים מקוריים וייחודיים להורדה ישירה מהרשת

משחקי ה- WiiWare: ערוץ ההורדות של הקונסולה שכבשה את העולם -
חלק שלישי בכתבת הסיכום לכבוד שנתיים ליציאתה של ה- Wii

ברוכים הבאים לחלק השלישי בסדרת הכתבות המסכמות את דרכה של קונסולת ה-Wii בשנתיים האחרונות. בכתבות הקודמות בסדרה סקרנו את המשחקים הבולטים אשר יצאו לקונסולה במהלך השנתיים הללו, והפעם אנחנו שמים את הדגש על משחקים מקוריים שהוצעו להורדה דרך ה-Wiiware, שירות ההורדות של הקונסולה אשר הושק ב-2008, ובו אפשר למצוא לא מעט משחקים ייחודיים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

החלק הראשון של הכתבה: משחקי ה- Wii ב- 2007
החלק השני של הכתבה: משחקי ה- Wii ב- 2008

LostWinds

משחק ההשקה של ערוץ ה-Wiiware. המשחק הפתיע עם מראה ויזואלי יפהפה, מכניקת משחק חכמה ומוזיקה שלווה להפליא. המשחקיות כאן מרעננת, הודות לניצול ייחודו של שלט הקונסולה.

אתם מגלמים את טוֹקוּ, איש כפר אשר נשלח להציל את האי מרשע גדול. כדי לעשות זאת אתם תשלטו בו ביד שמאל (בידית האנלוגית של הנאנצ'וק), כאשר ביד השנייה (דרך המצביע של ה-Wiimote, שלט הקונסולה), אתם תשלטו ברוח אשר תסייע לו להגיע למקומות לא נגישים, או תסייע בפתירת חידות יצירתיות. כך תוכלו לשרטט נתיב ממקור אש ועד ליעד אותו אתם רוצים לשרוף, או מסלול להעברת מים ממקום למקום. תוך כדי התקדמות במשחק תרכשו גם יכולות חדשות אשר תסייענה לגיבורנו לצלוח את שאר האתגרים ולהתקדם במשחק.

הביקורת העיקרית, אם לא היחידה כלפי המשחק, היא שהוא קצר מאוד (3-4 שעות), ונותר לקוות שמשחק ההמשך שהוכרז יהיה ארוך יותר.


סרטון גיימפליי ל-Lost Winds

Toki Tori

כאן תשלטו ב-Toki Tori, אפרוח חמוד, כדי לאסוף את כל אחת מהביצים הפזורות בכל אחד מארבעת האזורים במשחק, שמחולקים לשלבים רבים.

על מנת להגיע לביצים אתם תשתמשו ביכולות שונות כגון טלפורטיזציה, שואב אבק, יצירת גשרים, רובה מקפיא ועוד ועוד. היכולות משתנות בין שלב לשלב, כולל מספר הפעמים שניתן להשתמש בכל אחת מהן בכל שלב נתון.

אז אם אתם אוהבים משחקי חשיבה, אתם תאהבו מאוד את Toki Tori. משחק החשיבה החכם הזה יאתגר אתכם מאוד בכל שלב חדש, ואל תתבלבלו מהחזות החמודה שלו, כי Toki Tori הוא לא משחק שעושה הנחות, והוא יאתגר מאוד גם את הקשוחים מביניכם.


טיזר ל-Toki Tori

ניתן לקרוא רשמים בעברית מ-LostWinds ול-Toki Tori בפורום נינטנדו.

Dr. Mario Online RX

משחק הפאזל הקלאסי והפופולרי של נינטנדו חוזר. במשחק תסובבו גלולות אשר מתקדמות באטיות לעבר תחתית הלוח שבו וירוסים בצבעים שונים מסודרים במבנה אקראי. כל חצי גלולה הוא בצבע אחר, ועליכם לסובב אותן כדי להתאים את צבעיהן לצבעי הוירוסים או הגלולות שבתחתית. צירוף של צבעים יעלים אותן, על אותו עיקרון של Columns ודומיו. כמובן, ייתכנו גם קומבואים מעניינים.

בגרסה הזו של המשחק תמצאו יותר מצבי משחק, מולטיפלייר עד ארבעה שחקנים, מצב מקוון איכותי וטבלת דירוג עולמית. כמו כן, תמצאו את Virus Buster, אחד המצבים הכי מעניינים במשחק. הוא מנצל את מצביע השלט - פשוט לכוון לגלולה ולשאת אותה לכל נקודה מתאימה בלוח.


טריילר ל-Dr. Mario Online RX

רשמים בעברית ל-Dr  Mario Online RX ניתן לקרוא בפורום נינטנדו.

Strong Bad's Cool Game For Attractive People

משחק זה בעל השם הארוך, הוא משחק קווסט מלא אישיות והומור אופייני מאוד, המבוסס על דמויות מאתר הפלאשים homestarrunner שהפכו לפולחן. עד כה שוחררו חמישה חלקים בסדרה (גם עבור ה-PC), כאשר כל אחד מהם התאפיין בעלילה טיפשית באותה רוח של הסדרה שברשת:


קטע גיימפליי מ-Episode 1 של Strong Bad

Bomberman Blast

Bomberman הקלאסי חוזר בענק. בעיקרו מבוסס על מולטיפלייר מטורף מרובה משתתפים, כאשר לגרסה זו נוסף מצב מקוון ממכר של עד שמונה שחקנים.

בסדרת המשחקים הזו, למי שלא יודע,  מציבים פצצות זמן בצמתים של פרוזדורים, וכך מנסים להכשיל את השחקנים האחרים אשר ייפגעו מרשפי האש שנובעים מהפיצוצים וחוצים את הפרוזדורים.

במשחק 11 מפות בגדלים שונים ומערך מסחרר של אופציות כדי להתאים את החוויה בהתאם לרצונכם, מרמות קושי שונות, סוגי אייטמים וחוקים. כל אלה כדי להבטיח עניין ממושך במשחק.

קיימת גרסה דומה גם בשירות Xbox Live Arcade, שנקראת Bomberman Live.


טריילר ל-Bomberman Blast

Mega Man 9

גם Mega Man עושה קאמבק כמשחק הורדה ל-Wiiware, עם מה שנחשב על ידי רבים למשחק הכי טוב עד כה בסדרה האהובה וכחלומו הרטוב של כל אוהד הארדקור של המשחק.

מדובר במשחק פלטפורמה-פעולה שבו אתם שולטים במגה-מן ובשלל נשקיו ושדרוגיו, מול אויבים שיתאגרו מאוד את יכולות הפלטפורמה שלכם, ויבחנו את כושר הריפלקסים שלכם.

כשהוכרז המשחק התשיעי רבים הרימו גבה כששמעו שהגרפיקה שלו תהיה בסגנון ספרייטים א-לה 8 ביט, אך כאמור, זה לא מנע ממנו מלקבל שבחים רבים כאשר יצא, ואף הוגדר, כאמור, כמשחק הכי טוב בסדרה. גרפיקת ספרייטים, רמת קושי בלתי נסלחת, מערכת משימות והישגים ואפשרות להוריד תכנים נוספים דרך הרשת, כל אלה מוסיפים לחוויית מגה-מן המוכרת.

קיים גם בשירותי ההורדות של Xbox 360 ו-PS3. 


ביקורת מצולמת ל-Mega Man 9

World of Goo

עדיין צריך להציג אותו בפני מישהו? אם הנכם חובבי פאזלים, משחקי חשיבה ופיזיקה, סביר מאוד להניח שאת World of Goo לא תרצו לפספס. מדובר במשחק מלוטש מאוד של חברת 2D Boy, המהווה שילוב ייחודי בין משחק פאזל חשיבתי, לבין מנוע פיזיקלי מרשים ומדויק. והתוצאה? משחק מקורי, מבריק, מפתיע וממכר עד מאוד.  אין ספק, מדובר בתופעה שכל גיימר המכבד את עצמו חייב להתנסות בה.


טריילר השקה ל-World of Goo

Tetris Party

מכורים לטטריס? Tetris Party הוא משחק בשבילכם, והגרסה הכי טובה מזה זמן רב למשחק הפאזל הממכר הזה, כשהוא דחוס במגוון מצבי משחק איכותיים ומרעננים (אחד מהם אף מנצל את ה-Balance Board).

כמו כן, המשחק מתאפיין בטבלאות סטטיסטיקה מגוונות, המוצגות גם בצורה גרפית ובוחנות רפלקים, התקפות, הגנות, שיקול דעת וכד', ומצב מולטיפלייר מקומי, מצב מקוון של עד שישה משתתפים בו זמנית, דירוג עולמי ועוד ועוד ועוד.

אז אם אתם מכורים לטטריס, משחק שכובש לעתים את מצעדי המשחקים הטובים ביותר אי פעם, אז מה לטעות כאן, כי Tetris Party הוא סיבה למסיבה עבורכם.


טריילר ל-Tetris Party

Art Style: Orbient

המשחק הראשון שיצא בסדרת Art Style הממכרת להפליא, בו תשלטו בכוכב לכת קטן בחלל עצום באמצעות שני כפתורים בלבד: אחד ליצירת כוח משיכה, והשני לדחייה. כך אתם מנווטים את כוכב הלכת שלכם בגלקסיה בין הכוכבים, נזהרים מלהתנגש בהם, לפחות מהגדולים מביניהם. בסופו של דבר, המטרה היא "לספוג" כוכבים בגודלו של הכוכב שבו אתם שולטים, ולגרום לכוכבים קטנים יותר להימשך על ידי כוח המשיכה של הכוכב שלכם כדי שיהפכו ללוויינים החגים סביבו. המטרה הסופית בכל שלב היא להפוך כוכב מוגדר ללוויין.

מבין משחקי ה-Art Style שיצאו עד כה, המשחק הזה זוכה להערכה הרבה ביותר, כמשחק שנון, מרגיע ומרתק.


סרטון גיימפליי ל-Art Style: Orbient

Art Style: Cubello

המשחק השני בסדרה שניתן להורדה דרך הערוץ, ובו עקרון פשוט אך מבריק באותה המידה: במרכז המשחק עשרות עד מאות קוביות בצבעים שונים אשר דבוקות אחת לשנייה ויוצרות מבנה תלת ממדי. עליכם ליצור רצף של ארבעה צבעים זהים במבנה כדי להעלים אותם, ועושים זאת על ידי יריות ישירות של הקוביות שבמחסנית שלכם באמצעות המצביע של השלט המאפשר כיוון מדויק לכל נקודה בשטח המבנה. הדבר המעניין כאן הוא שזווית סיבוב המבנה על צירו תושפע מהאימפקט של הירייה בו, וכמובן שיש לכך השפעה ישירה על מהלך המשחק. 

המטרה הסופית בכל שלב היא להיפטר מכל הקוביות במבנה ולהישאר עם הליבה. המשחק נגמר אם אוזלות לכם הקוביות במחסנית, אך כמובן שניתן ליהנות מאספקה מסוימת של קוביות על כל העלמה של קבוצת קוביות במבנה. המבנה גם מתקדם לעברכם ככל שהמשחק מתקדם, וכל הורדה של קבוצת קוביות דוחקת אותו קצת אחורה, ואם יתקרב יותר מדי הוא יתנגש במסך ויגרום לאיבוד כמות מסוימת של קוביות במחסנית (אך לצרכים טקטיים, לעתים כדאי לנצל את העובדה הזאת).

למרות ההערכה ותשומת הלב שזוכה לה Art Style: Orbient, אני התמכרתי יותר ל-Art Style: Cubello.


סרטון גיימפליי ל-Art Style: Cubello

Art Style: Rotohex

המשחק השלישי בסדרת Art Style.

העיקרון ב-Rotohex הוא פשוט מאוד: ישנו לוח בצורה של משושה, הלוח מחולק למשולשים רבים חופפים, ולתוכו "נושרים" משולשים בצבעים שונים. בעזרת סמן המשושה שבתוך הלוח יש לסובב את המשולשים בקבוצות כדי להתאים צבעים עד ליצירת משושים בצבעים אחידים, ואלה "יתאדו" מהלוח. המטרה היא להשלים משושה בצבע מסוים שש פעמים כדי להכניס למערכה משולשים בצבע חדש, כאשר בסופו של דבר תצטרכו לעשות זאת עם שמונה צבעים שונים. אם לא תעמדו בקצב נפילת המשולשים, וכמותם בלוח תעלה על גדותיה, אזי זה Game Over מבחינתכם.

Rotohex, כמו קודמיו בסדרה, נהנה מהערכה רבה.


סרטון גיימפליי ל-Art Style: Rotohex

לת'רד משחקי Art Style הרשמי, הקליקו כאן.

Maboshi's: The Three Shape Arcade

ממש רגע לפני שהסתיימה השנה, נינטנדו פינקה אותנו במשחק' פאזל נוסף, חכם מאוד. למעשה, מדובר בשלושה משחקים במוצר אחד, לכן אני ארחיב על כל אחד מהם בנפרד.

במשחק ישנן שלוש צורות משחק השונות אחת מהשנייה בתכלית: מוט, מעגל וריבוע.

מצב המוט: מוט מסתובב על ידי תנופה סביב עיגול הנקרא "ליבה". על ידי לחיצה על כפתור A אתם תשלחו אותו ואת ה"ליבה" לאותו כיוון שהמוט פנה אליו, זאת בזכות תנופת הסיבוב. המטרה היא להדוף מכשולים באמצעות המוט המסתובב, והמשחק ייגמר אם ה"ליבה" תפגע מהם. זה בהחלט דורש ניסיון כדי להתרגל לשליטה, אך כאשר מבינים אותה, גם מבינים עד כמה תנופת הסיבוב משפיעה על מהירות התקדמות ה"ליבה" וכיוון התקדמותו בלוח. זה דורש מיומנות, למשל, כדי להתחמק ממכשולים שסמוכים לפגיעה ב"ליבה", והמוט רחוק מלהשלים סיבוב כדי להדוף אותם.

מצב המעגל: כדור מתגלגל בקביעות סביב שדה מעגל, בכיוון השעון או נגדו - משתנה לפי בחירת השחקן בלחיצה ב-A. המטרה היא להדוף ולחסל שרצים של אויבים המופיעים במעגל ומתקדמים באטיות לגבולותיו. אם הם יצאו ממנו, זה סוף המשחק. יש להשתמש בכפתור A בעיתויים הנכונים כדי להגיע לכל אחד מהשרצים ולפעמים תידרשו גם ליפול עם הכדור לאמצע המעגל כדי לחסל כמה. כל אותה העת יופיע במעגל אלמנט נוסף שיכול לעזור לכם, אך באותה מידה גם להכשיל.

מצב הריבוע: מזכיר גרסה מתוחכמת של סנייק, משחק הטלפונים הסלולארים המוכר, בו אתם שולטים בריבוע קטן ומנווטים דרככם בין מבנים ומכשולים כאשר משאירים אחריכם עקבות של אש. המטרה שלכם היא לנצל את האש כדי לשרוף את כל המבנים שתפגשו בדרך - פשוט היצמדו אליהם ותראו כיצד האש מתפשטת ושורפת אותם בהדרגה. אם חלק ממבנה יישאר שלם כשהוא יגיע לתחתית הלוח המתקדם אט אט למעלה, אז זה סוף המשחק. כמו כן, זנב הריבוע (או ה"נחש", אם תרצו) יתארך ככל שתבצעו צעדים בלוח, מה שיהווה מכשול בעצמו מאחר שפגיעה שלו בתחתית הלוח גם כן תסמן את פסילתכם. לכן תצטרכו לנצל את האש האוחזת בקצה הזנב כדי לשרוף את כולו. יהיה עליכם לתכנן מהלכים בצורה מוקפדת ואסטרטגית כדי להצליח במצב משחק זה.

כל אחד מהמצבים משוחק בלוח נפרד, כאשר הדבר המעניין הוא שהמהלכים בלוח אחד יכולים להשפיע על התוצאות בלוח השני (ניתן אף לשמור משחק שביצעתם ולשחק מולו אחר כך). אם אין שלושה שחקנים, אז תשחקו מול AI של המחשב. המטרה בכל אחד מהלוחות היא זהה: להגיע למיליון נקודות - משימה לא פשוטה כלל ודורשת אורך רוח, ריכוז ובמקרה של מצב המשחק של הריבוע, אף חשיבה אסטרטגית.

המשחק נהנה מהערכה רבה של המבקרים.

אגב, ניתן אף להוריד דרכו גרסה נאמנה לקונסולת ה-DS, ללא תוספת תשלום.


סקירה ביפנית של Maboshi

עוד בפורום נינטנדו:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:12 12.01.2009 | ראשון ראשון (אורח)

    יפה..

  2. 2

    23:15 12.01.2009 | tau759 tau759 (אורח)

    צריך להתחבר אם הקונסולה לרשת כדאי להוריד או שאפשר להוריד דרך המחשב ולעביר לWII?

  3. 3

    23:20 12.01.2009 | Jack Frost Jack Frost

    יש לציין שיש בהומסטאר ראנר גם הומור שרק גיימרים יבינו ובדיחות שרק מבוגאים יבינו.פשוט זה שאתה אומר שהעלילה טיפשית גורם לזה להשמע כאילו זה משחק/אחר לילדים שבעצם זה ממש לא.

  4. 4

    23:25 12.01.2009 | ~ערן ~ערן

    2, צריך להתחבר.

    וואו יש לי הרבה מה להשלים..
    כתבה טובה רונן, יש עוד חלק?
    כמעט כולם פאזלים..

  5. 5

    23:38 12.01.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-4: החלק הזה בכתבה ממצה את נושא ההורדות, אך באופן כללי נותרו עוד שני חלקים בסדרת הכתבות הזו. הבא, ככל הנראה, יתמקד בנושא התוספים ומכירות הקונסולה, והחלק החמישי, האחרון, יהיה כולו על מה שצפוי לקונסולה בשנת 2009.

    במקור זו הייתה אמורה להיות כתבה בשלושה חלקים, אך נמתחה לחמישה :-)

  6. 6

    15:45 13.01.2009 | tau759 tau759 (אורח)

    ל4 תודה

  7. 7

    15:33 14.01.2009 | a709 a709 (אורח)

    אוי יש פו המון שאני רוצה יש למישהו מוסג איך אני קונה משחקים באונלין

  8. 8

    22:05 15.01.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-7: בשביל זה יש פורום נינטנדו. יש שם מדריכים והסברים.

  9. 9

    09:04 09.03.2009 | רועי רועי (אורח)

    מה זה

  10. 10

    17:46 31.03.2009 | תיראה משהוא יפה תיראה משהוא יפה (אורח)

    איפה המשחקים היפים לוואי.!.!.!.!.!

  11. 11

    02:09 20.07.2009 | שליו שליו (אורח)

    אתה מאפן

  12. 12

    10:59 19.09.2009 | WWE WWE (אורח)

    NEU,]\

  13. 13

    13:00 19.09.2009 | יובל יובל (אורח)

    זה אתר אחד המגניבים

  14. 14

    17:24 11.07.2010 | דוד דוד (אורח)

    תוסיף בבקשה שרק 4

  15. 15

    22:42 31.07.2010 | ;OPOL ;OPOL (אורח)

    NHNNNNNNJUUUUJNMMJJJH

  16. 16

    19:47 21.12.2010 | תום תום (אורח)

    יש כזה משחק לווי שרק 4?

  17. 17

    19:36 27.12.2010 | רועי סימן-טוב רועי סימן-טוב (אורח)

    זה אתר מגניב

  18. 18

    19:42 27.12.2010 | רועי סימן-טוב רועי סימן-טוב (אורח)

    יפה יפה יפהההההההה ממש ממש

  19. 19

    17:03 21.01.2011 | מתוחכם מתוחכם (אורח)

    יפה

  20. 20

    18:39 06.01.2012 | מישהו מישהו (אורח)

    איפה מורידים ?

  21. 21

       | פורסם ע"י