הרשמה

רשמי בטא: Global Agenda

משחק פעולה מולטיפלייר המוני... בערך

Global Agenda מנסה לשלב בין משחק פעולה ממוצע לבין משחק המוני ממוצע, אבל בינתיים לא מצליח להתבלט

מאת: אייל לנצמן

בעוד שבועיים וחצי, בתחילת חודש פברואר, תשחרר חברת Hi-Rez משחק חדש בשם Global Agenda. אם לא שמעתם עליו עד היום, זה לא מפתיע- בתקופה כל כך עמוסה במשחקים בולטים עם תקציבי שיווק גדולים, משחק בפיתוח עצמאי, גם אם יש לו פוטנציאל, עלול ליפול בין הכסאות.

Global Agenda הוא משחק MMOTPS- כלומר, משחק פעולה המוני מגוף שלישי- שמשלב בין אלמנטים ממשחקים המוניים ובין משחקי פעולה מוכרים. המשחק האחרון שניסה לעשות משהו דומה היה PlanetSide, משחק הפעולה ההמוני מגוף ראשון, אבל זה היה לפני שבע שנים. השנה היא כבר 2010, ו-Global Agenda הוא הבא בתור.

בניגוד לרוב המשחקים ההמוניים המערביים, בשביל לשחק ב-Global Agenda לא תצטרכו לשלם תשלום חודשי- אלא אם תרצו. הפיצ'רים העיקריים של המשחק יהיו זמינים לכל מי שקנה את המשחק (עותק דיגיטלי או בקופסה), אבל אם כן תשלמו, תקבלו לא מעט בונוסים- שעליהם אפרט בהמשך.

לחימה באמצעות קלאסים שונים כמו ב- Team Fortress 2 או Enemy Territory

הסיפור מתרחש במאה ה-22, כאשר גוף בשם The Commonwealth שולט באמצעות כוח בכדור הארץ. אבל בני האדם לא פראיירים, ובמהרה מקימים קבוצות של סוכנים מיוחדים שנלחמות זו בזו על השטחים שנותרו. נכון, העלילה היא לא בדיוק איזו יצירת מופת, אבל גם לא ביקשנו כזאת.

כשרק תתחילו לשחק ב-Global Agenda, תתבקשו, כמו בכל MMO ממוצע, ליצור את הדמות שלכם תוך בחירה מארבעה 'קלאסים' שונים: Assault, סוג מיוחד של חיילים בעלי הרבה כוח אש; Recon, סוכנים מיוחדים בעלי יכולות התגנבות (קצת בדומה למרגל של טים פורטרס); Medic, שיכול, כמובן, לרפא את שחקני הקבוצה ומשמש תמיכה; ו-Robotics, שיכולים לבנות צריחים ומגנים (שוב, בדומה ל-Engineer של TF2). המקצועות האלו שונים זה מזה גם במשחקיות וגם באמצעים העומדים לרשותם.

לאחר שבחרתם את הקלאס שלכם תוכלו לעצב את המראה של הדמות, ואז להכנס ישר לעולם המשחק- או לעבור דרך מספר שלבי הדרכה שיספרו לכם בקצרה על העלילה וילמדו אתכם את התנועות הבסיסיות במשחק. ברגע שתיכנסו לשרת אמיתי, הדמות שלכם כבר תהיה ברמה 5 - כאשר המקסימום הוא 30.

מצבי משחק מוכרים

הדמות שלכם נכנסת לשרת משחק גדול- מעין עיר וירטואלית בשם Dome City. בתוך העיר הזו תפגשו מאות שחקנים אחרים, איתם תוכלו לצ'וטט, להיכנס למשימה או לצרף לגילדה שלכם (שנקראת במשחק Agency).

בעיר תוכלו גם להיכנס לחנויות שונות ולרכוש אביזרים חדשים לדמות שלכם עם נקודות שתרוויחו במשימות. חוץ מזה, תוכלו להתאמן בקרב אחד-על-אחד עם שחקנים אחרים ב"Arena", או- כמובן- לבחור לאילו משימות להצטרף.

Global Agenda כולל מספר מצבי משחק, שמתחלקים לשני סוגים עיקריים. הראשון הוא משחק PvE שבו תשחקו עם חברים נגד דמויות ממוחשבות. המטרה במשימות PvE היא לפרוץ למפעלים של ה-Commonwealth, כאשר בדרך יעמדו בפניכם עשרות אויבים ובסופם בוס אימתני. המשימות הללו מגיעות בשלוש רמות של קושי, כאשר הרמות הגבוהות יותר דורשות שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה - וכן, רצוי שכולכם תהיו שחקנים מנוסים.

מצב המשחק המעניין יותר הוא ה-PvP, כפי שאתם בטח מכירים ממשחקי MMO אחרים. משחקי ה-PvP משוחקים נגד שחקנים אנושיים, במגוון מודים שיהיו מוכרים לכל מי שמשחק בטים פורטרס: Payload, Control וכו'.

קרבות PvP- כמו משחק פעולה מולטיפלייר רגיל

הכיף האמיתי מתחיל כשנכנסים לשרת כזה. לכל דמות, לא משנה מאיזה קלאס היא באה, יש Jetpack- מעין 'תיק סילון' שמאפשר לנו לרחף בחופשיות מעל כל אזור במפה. הוא שימושי לא רק במקרים דחופים של תפיסת נקודות שליטה, אלא גם אם שחקן נמצא תחת ירי ונאלץ לברוח.

מעבר לזה, לכל דמות יש נשק שמשמש אותה ללחימה פנים-אל-פנים, נשק לטווח ארוך ונשק לטווח קרוב. ארסנל כלי הנשק מגוון למדי וכולל, בין היתר, להביורים ומשגרי טילים ורימונים.  את כלי הנשק כל אחד יכול לבחור לעצמו בלחיצה אחת.

לכל דמות מוקצות נקודות מיוחדות שנקראות "Device Points", ובעזרת מספר מוגבל שלהן, על כל אחד לבחור לעצמו את הנשק המתאים בשבילו- כל נשק 'יעלה' מספר מסוים של נקודות. כלי הנשק מחולקים לרמות שונות, כך שאם תרצו לשלב בין משגר טילים לבין רימונים מיוחדים, תוכלו לבחור סוג נשק חזק פחות וכך להשתמש בשניהם. ככל שתעלו ברמות, כך תקבלו את האפשרות להשתמש בכלי נשק חדשים.

רגע, משחק המוני?

משימות ה-PvP הן המהנות ביותר, שכן הן כוללות 20 שחקנים שלכל אחד מהם יש תפקיד בקרב- להשתמש במוקשים, להתגנב, לבנות או לרפא. השילוב הזה עובד לא רע, ואת זה המפתחים כבר בטח יודעים מניסיון קודם.

הבעיה הגדולה של Global Agenda היא שהוא מתיימר להיות משחק פעולה המוני, למרות שכל מיני מאפיינים שאופייניים לז'אנר ה-MMO בכלל לא מופיעים כאן. מכיוון שמספר השחקנים בכל קבוצה, אפילו במצבי ה-PvP, מוגבל לעשרה שחקנים- זהו בעצם משחק פעולה מגוף-שלישי רגיל ולא ממש משחק המוני.

נכון שהוא כולל מערכת עלייה ברמות ו-Loot, אבל זה פשוט לא מספיק. כל זה, כמובן, לא היה מפריע לי אם Hi-Rez היו מציגים את המשחק כמשחק פעולה רגיל לכל דבר- אבל כמו שזה נראה עכשיו, הוא פשוט מאבד את הייחוד שלו.

מה שכן אני יכול להגיד זה שהחבר'ה ב-Hi-Rez כנראה הרגישו קצת כמוני, ולכן ניסו לפתור את הבעיה באמצעות מצב ה-Conquest, שיהיה זמין אך ורק ללקוחות משלמים (על בסיס חודשי). מצב ה-Conquest הוא בעצם מפה אסטרטגית גדולה, שבתוכה נלחמות קבוצות על שטחים ממפת העולם אחת נגד השניה.

כל ראש קבוצה יכול למצוא בני ברית- קבוצות אחרות- שיעזרו לו במצב של מלחמה, ויכול כמובן להכריז מלחמה על כל קבוצה אחרת. נשמע מגניב? בהחלט כן. לצערי, בעת בדיקת הבטא עדיין אי אפשר לשחק במצב הזה, ולכן לא יכולתי לבדוק אותו. וכן, זה די מחשיד שהמצב הכי מסובך מבחינה טכנית לא זמין לבדיקת בטא שבועיים ומשהו לפני ההשקה.

גרפיקה מעולה

מהבחינה הגרפית, Global Agenda לא מאכזב. הוא משתמש במנוע ה-Unreal Engine 3, והדמויות- כמו גם סביבות המשחק- מפורטות למדי. כמה חבל, לפיכך, שהמפות יותר מדי דומות אחת לשניה.

אפקטי הסאונד- הפיצוצים, היריות וכל מה שמסביב- משתלבים ביחד לא רע, אבל בסופו של דבר לא תורמים הרבה למשחק, ויש לי תחושה שהם רק שם בגלל שהם חייבים להיות שם.

זמני הטעינה בין 'העיר' למשימות והפוך מעולים - כדקה לכל היותר על מפרט גיימינג ממוצע. מה שכן, לפעמים נתקלתי בלאגים קטנים בזמן משימות, אבל הם לא היו מעיקים ברמה שלא מאפשרת לשחק.

בשורה התחתונה:

Global Agenda הוא משחק פעולה מולטיפלייר עם עליה ברמות הרבה יותר מאשר משחק המוני של ממש, ובינתיים הוא לא מציג איזושהי משחקיות חדשנית או רעיונות יוצאי דופן- אולי חוץ ממצב ה-Conquest, שבכל מקרה תיאלצו לשלם עליו תשלום חודשי. 

בשלב הבטא הנוכחי הוא עדיין מרגיש כמו יהלום לא מלוטש- הרי יש למשחק פוטנציאל להפוך ללהיט, אבל באותה מידה גם להיכשל בגדול. מדובר במשחק אקשן מגניב, אבל לא בטוח שהוא אפילו שווה את ההשקעה החד-פעמית למרות שהוא משחק טוב, ובסופו של דבר הקהילה היא זו שקובעת. הייתי ממליץ לחכות ולראות מה יקרה שבועות ספורים לאחר ההשקה.

- עמוד המשחק בסטים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:45 13.01.2010 | DarinX DarinX

    מכיר,שיחקתי בבטא תקופה קצרה,והפסקתי מחוסר זמן,ולא הצלחתי להוריד ולהכנס לבטא שוב פעם.
    בכל אופן,המשחק הזה יכול להיות מגניב לגמרי,כמו שאמרת,או כישלון גמור,אמרת גם אמרת.
    בכל אופן,באיזה פורום זה הולך להיות?פעולה או המוניים?

  2. 2

    19:52 13.01.2010 | אילם אילם (אורח)

    משחק טוב

  3. 3

    20:01 13.01.2010 | כגד כגד (אורח)

    זה מזכיר מאד את המשחק הזה שיצא השנה.כשנוחתים מלמעלה במהירות אחרי תחילת כל פסילה..

  4. 4

    20:07 13.01.2010 | VoltMate VoltMate

    נשמע נחמד אבל לא ממש האבתי את הקטע אם TPS

  5. 5

    20:24 13.01.2010 | אביב אביב (אורח)

    Tribes מישהו?

  6. 6

    20:37 13.01.2010 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    נחמד לדעת שאני לא היחיד שנמצא בבטא...
    מה הכינויים שלכם? נוכל לשחק ביחד...

  7. 7

    20:59 13.01.2010 | -chubaka -chubaka

    סוףסוף רואים עוד ועוד מסקרים שונים ולא רק את יובל D:
    תאמתת נראה משחק אחלה

  8. 8

    21:54 13.01.2010 | navekeinan navekeinan

    ל3

    אתה מתכוון למשחק SECTION 8

  9. 9

    23:40 13.01.2010 | alon116 alon116

    ניראה משחק טוב, שווה בדיקה.

  10. 10

    00:14 14.01.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    ל5, כל מה שמזכיר TRIBES זה טוב אבל זה היה מת להיות TRIBES.

    מעבר לזה זה אחלה משחק אבל הוא לא מתקרב לתהילת יקום STARSIEGE.

  11. 11

    11:34 14.01.2010 | בלה בלה (אורח)

    5 כן טרייבס

  12. 12

    14:05 14.01.2010 | timmy timmy

    נראה ממש טוב!

  13. 13

    14:07 14.01.2010 | thespeeder thespeeder

    חבר שלי קנה את זה דרך סטים.. לפי מה שהוא אמר הוא מאוד אהב את זה

  14. 14

    17:09 14.01.2010 | REDbOy REDbOy

    בוזזז

  15. 15

    17:52 14.01.2010 | yovel960 yovel960

    נחמד

  16. 16

    19:16 14.01.2010 | 87 87 (אורח)

    נראה כאילו הם מחכים את TF2 יש אחד שמרפא(מדיק) יש אחד שמתגנב(ספי) ויש אחד עם תחמושת כבדה הבנתם את הקטע

  17. 17

    17:55 09.07.2010 | מישהו מומחה מישהו מומחה (אורח)

    קודם אפשר להגיע עד רמה 50 והמישחק מומלץ בחום לגיימרים אבל גיימרים לעלה והמישחק אלה שפעם שיחקו במישחקי יריות מי שלא אולך ליסבך במישחק בצורה רצינית וכל הקטע זה לא ליקפוץ על האויבים עם התחמושת הכי כבדה לחשוב מה הכי אגיוני לעשות
    כיצר מישחק טובבב......... מי שמשחק קוראים לי torken.

  18. 18

    20:07 08.09.2010 | BB Queen BB Queen

    ל5 לא שמעתי שיש זורק דיסקים...

  19. 19

       | פורסם ע"י