הרשמה

תפקידים ואסטרטגיה 2010

משחקי התפקידים והאסטרטגיה שמצפים לנו בהמשך השנה

משחקי התפקידים והאסטרטגיה הבולטים של 2010

לא להאמין, אבל אנחנו כבר חודש וחצי בתוך 2010. העתיד כבר כאן, אבל משום מה עדיין אין לנו מכוניות מעופפות או בני אדם על מאדים. מה שכן יש לנו הוא מבחר (לא מספיק גדול לטעמנו) של משחקים שהולכים לצאת לקונסולות ולמחשב האישי בז'אנרי התפקידים והאסטרטגיה. רובם, דרך אגב, הם משחקי המשך, אבל אנחנו פותחים דווקא עם יציאה מקורית, משחק התפקידים-ריגול הראשון מזה שנים רבות.

Alpha Protocol

מפתחת: Obsidian
פלטפורמות: PC, PS3, Xbox360
תאריך יציאה: קיץ

לא רק ש-Alpha Protocol הוא מותג מקורי, אלא שהוא גם מתרחש בנוף אותו אנחנו לא רגילים לראות במשחקי תפקידים: העולם החשאי, המסוכן, הרומנטי, המלוכלך וההי-טקי של הריגול. כסוכן ה-CIA מייקל תורטון נצטרך לחשוף את מקורותיה של קנוניה בינלאומית תוך שימוש בגאדג'טים, נשק מודרני, שיטות חקירה מתוחכמות (או סתם לנטוע את ראשו של הנחקר בשולחן) וקרב מגע.

אם אתם רוצים לדבר כמו ג'יימס בונד, להילחם כמו ג'ייסון בורן ושהמשפחה שלכם תיחטף שוב ושוב כמו אצל ג'ק באוור - כדאי שתשימו עין על המשחק הזה.

 

Dragon Age: Awakening

מפתחת: Bioware
פלטפורמות: PC, PS3, Xbox360
תאריך יציאה: מרץ

חבילת ההרחבה של משחק הפנטזיה האפית של Bioware ימשיך להעניק לנו את אותו שילוב של בני לוויה מפורטים, דיאלוג מאוד אינטראקטיבי וקרבות שדורשים, ברמות הקושי הגבוהות, שליטה מתוחכמת בכוחותיה של כל דמות, לבדה ובתמיכה בדמויות שנלחמות לצידה.

עלילת ההרחבה מתרחשת באזור של העולם שלא נכלל ב-Origins, אליו מגיע ה-Grey Warden גיבור המשחק הקודם (או בן המסדר שמגיע מארץ אחרת, למי שמעדיף ליצור דמות חדשה) כדי להקים בו מחדש את כוחו של המסדר. שם הוא מוצא שכוחם של ה-Darkspawn שהובסו בסוף Origins לא נסוג לגמרי אל מתחת לאדמה, ונתקל באויב חדש שמתכנה "הארכיטקט".

חבילת ההרחבה תימכר במחיר תקדימי, קרוב לזה של משחק מלא - 40 דולר. Bioware מבטיחה שהיא מכילה המון משחק, אבל רק בחודש בא נוכל להחליט האם מספיק כדי להצדיק השקעה שכזו.

 

Fallout: New Vegas

מפתחת: Obsidian
פלטפורמות: PC, PS3, Xbox360
תאריך יציאה: סוף השנה

עוד משחק מ-Obsidian - הם עסוקים השנה. המשחק-שאינו-המשך-ישיר ל- Fallout 3 - אבל משתמש במנוע שלו - מתרחש בלאס וגאס הפוסט-אפוקליפטית, מקום שנפגע פחות מהמלחמה הגרעינית ישירות, אבל יש לו צרות משלו לאחר התמוטטותה של ארה"ב. המיקום המדברי החדש צפוי לזרוק אותנו לאמצע מלחמה בין ארגון פשע רב עוצמה שסוחר בבני אדם לבין אלה שמנסים להחזיר שמץ של תרבות וחוק לאזור הנידח.

דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שהדמויות שמאכלסות את העולם יותר פיקנטיות מבמקור, וששיפורים למערכות האינטראקציה עימן אמורים להפוך כל אקט ובחירת דיאלוג שלנו למשמעותיים יותר.




 

Final Fantasy XIII

מפתחת: Square-Enix
פלטפורמות: PS3, Xbox360
תאריך יציאה: מרץ

בחודש הבא יוצא פרק בר המצווה של סדרת פיינל פנטסי הבאמת אלמותית, וזו הפנטזיה האחרונה הראשונה לדור הנוכחי. ביפן, יש לציין, המשחק כבר יצא בסוף 2009 להצלחה הרגילה של המותג. עוד מעט יוכלו גם אוהבי משחקי תפקידים יפניים לא יפניים לחזור למה שהם מכירים ורוצים: קרבות טקטיים, המון קסמים וכוחות מרהיבי עין, סרטוני קישור יפהפיים, עלילה בעלת יותר פיתולים מכביש הערבה ודמויות עם יותר סערות בלב ממרקו.

בשונה מהמשחקים הקודמים בסדרה, שהתחילה אצל נינטנדו אבל גדלה למימדי תהילה על הפלייסטיישן לדורותיה, FF13 יוצא גם לקונסולה של מיקרוסופט, לקולות צהלה של בעלי Xbox360 וקולות נהי מפאנבויס של סוני.




WoW: Cataclysm

מפתחת: Blizzard Entertainment
פלטפורמות: PC
תאריך יציאה: סתיו 2010 

המשחק-מדינה חגג לא מזמן חמש שנים לריבונותו ולאחרונה אף נוסף לו מגזין רשמי. את העשור החדש WOW חוגג עם הרחבה שלא רק מרחיבה, אלא גם מחריבה. את מה? בעיקר את אזורי ההתחלה הישנים. כוונת בליזארד היא להפוך אזורים מוכרים במשחק למוכי אסון, ולהפוך על פיהם סדרי עולם במשחק. תוסיפו לזה שני גזעים-למשחק חדשים - גובלינים ו"וורגן" - חמש דרגות נוספות, אפשרויות קידום לגילדות, מקצוע ארכיאולוגיה ועוד, ותקבלו סיבה טובה מאוד למכורים להמשיך לשחק, לשחקנים שעזבו לחזור ולשחקנים חדשים להישאב אל החור השחור של אזרות'.


 

ונעבור למשחקי אסטרטגיה. בדומה למשחקי התפקידים, גם הז'אנר הזה נשלט השנה על ידי משחקי המשך. למזלנו, יש גם פנינה מקורית אחת לפחות בדרך.

C&C 4: Tiberian Twilight

מפתחת: Electronic Arts
פלטפורמות: PC
תאריך יציאה: מרץ

דברים מוזרים קורים עם C&C 4. יורש העצר לאחת מסדרות האב"א (אסטרטגיה בזמן אמת) החלוציות. למשל, העובדה שהמשחק יחייב חיבור רשת לשחק; או שהוא נוטש לגמרי את איסוף המשאבים, מרכיב גרעין בסדרה הותיקה; ומה עם זה שחלק גדול מצוות הפיתוח שלו כבר פוטר, עוד לפני צאת המשחק? עם זאת, יש למה לצפות כאן - וזאת החל מהסיפור, המשלב וידאו וגרפיקה בסגנון הקלאסי של המותג ואמור לסגור את קו העלילה שנפתח אי אז במשחק המקורי, שיצא כשהחיילים של היום שיחקו במעון.

החידושים במשחק כוללים יחידות בסיס ניידות, התמחות מקצועית לשחקן (תקיפה, תמיכה או הגנה), נקודות שליטה שצריך להחזיק בהן כתנאי לנצחון, והיכולת לשחק את כל המערכה במשחק שיתופי, בדומה לאח החורג Red Alert 3. האם C&C 4 יהיה שירת הברבור של הסדרה, או סתם קרקור קרפדה?


 


Napoleon: Total War

מפתחת: The Creative Assembly
פלטפורמות: PC
תאריך יציאה: 23 בפברואר

אם אתם ליברלים, שזופים, גבוהים ובלונדינים, ותמיד רציתם להרגיש איך זה להיות דיקטטורים חיוורים, נמוכים ושחרחרים, אז בטח יש דרכים טובות יותר מאשר להכנס לנעליו של נפוליאון בונפארטה במשחק הבא בסדרת "מלחמה כוללת". אם, לעומת זאת, אתם אוהבים מערכות אסטרטגיות רחבות היקף וקרבות טקטיים מהמאה ה-19, כנראה אין דרך טובה יותר.

גרפיקה משופרת, מנוע פיזיקלי חדש ויכולת לעצב מדים מצטרפים למערכות רבות משתתפים ולתרחישים היסטוריים מגוונים שמחכים למי שירצה לחבוש את הכובע המשולש ולהכנס לערבות הרוסיות בחורף. למצביא המקורי זה לא הצליח - אולי לכם כן? לריאליזם מקסימלי אל תשכחו לפתוח את המזגן על מקסימום קירור ולהכניס קוביות קרח לתחתונים לפני שאתם מתיישבים לשחק.



R.U.S.E

מפתחת: Eugen Systems
פלטפורמות: PC, PS3, Xbox360
תאריך יציאה: מאי

משחק האסטרטגיה המקורי ברשימה שלנו מגיע מצרפת ויופץ על ידי Ubisoft. הוא מאוד לא מקורי בסביבת המלחמה שלו - שוב מלחמת העולם השנייה - אבל הוא כן מקורי בשיטת השליטה שלו – תומך במסכי מגע – ובהתמקדות שלו בהטעיה, מודיעין ותחבולות מלחמה.

Ruse זו תרמית, והמשחק מאפשר כמה אופציות בתחום הזה, בין אם ליצור מתקפת דמה מכיוון אחד או להחביא  את היחידות בכיוון אחר, לרגל אחר יחידות האויב או לפצח את ערוצי התקשורת שלו, נראה לי שזו הפעם הראשונה שמשחק AAA מנסה לדמות את בעיית המידע במלחמה מעבר ל"ערפל הקרב" המוכר והנושן. אם אנשי יוג'ן יצליחו לתפור משחקיות מאוזנת ומעניינת מסביב לעקרונות האלה, אזי יש לחובבי מלחמת העולם השנייה למה לצפות.



Starcraft 2: Wings of Liberty

מפתחת: Blizzard Entertainment
פלטפורמות: PC
תאריך יציאה: קיץ

כמיטב המסורת של בליזארד, גם תאריך היציאה של משחק האסטרטגיה שהכי מצפים לו ביקום נשאר לא ברור. במחלקת התוכן בליזארד משחקת אותה בטוח מצד אחד, בלי שינויים דראסטיים לנוסחה שרוקנה את רחובות דרום קוריאה בעשור האחרון. מצד שני הם בחרו לפצל את המערכה לשחקן יחיד על פני שלושה משחקים, כלומר, כבר מכינים אותנו להמתנה הבאה. תאוות בצע או שאיפה לשלמות? מכיוון שאנחנו מכירים את Activision, זו תאוות בצע; מכיוון שאנחנו מכירים את בליזארד, זו שאיפה לשלמות.

בכל מקרה, בין אם אתם מעריצים של הפרוטוס, חסידים של הזרג או, למרות נסיונכם הישיר, אוהדים של הארצנים, אני בטוח שרמת ההקצעה והאיזון הרגילה של בליזארד ישובו להרשים השנה.


 


Supreme Commander 2

מפתחת: Gas Powered Games
פלטפורמות: PC, Xbox360
תאריך יציאה: מרץ

הרחק בעתיד, רובוטים ענקיים יפצפצו לרסיסים רובוטים קטנים יותר בעוד שמאות טנקים וטילים יתרוצצו לכל עבר. ככה לפחות זה נראה בחזון העתיד על פי SupCom2. השלום שהושג בתום המשחק הראשון הופר, ושוב יוצאות שלוש המעצמות למלחמת חורמה זו בזו (בזו).

אם הקטע האסטרטגי שלכם כולל כלי נשק עתידניים, מספר בלתי שפוי של יחידות לנהל, יחידות נסיוניות מיוחדות, אהבה לשינויי זום מרחיקי לכת ויש לכם מחשב שמסוגל לעמוד בזה, זה המשחק בשבילכם. "מפקד עילאי 2" עושה דברים מגניבים עם פני השטח של שדה הקרב, מרים את הרף לגבי מספר היחידות הנלחמות על המסך ומבטיח אפשרויות רבות לבנייה ושדרוג של הצבאות, כפי שניתן לראות בסרטון למטה.

לא משנה מה היה התפלץ הממוכן האהוב עליכם מהמשחק הראשון, רוב הסיכויים שהוא יחזור כאן, משופץ, משודרג ועם אצבע קלה על ההדק.



 שווים אזכור:

Drakensang: The River of Time

המשך לאחד ממשחקי התפקידים הכי טובים שלא שיחקתם מהשנים האחרונות. הובילו חבורה בעולם "העין השחורה", עולם תפקידים גרמני שיש לו היסטוריה נאה בתעשיית משחקי המחשב. עלילת ההמשך נעה סביב מסעה של חבורתכם על פני נהר גדול, עם סיפור מורכב בו, המפתחים מבטיחים, "נקודת המבט שלכם על המתרחש תשתנה עם כל חוף חדש שתנחתו עליו".

הגרסה הגרמנית של המשחק יוצאת בימים הקרובים; לגרסה הבינלאומית יקח עוד כמה חודשים. משחק PC בלבד.

Elemental: War of Magic

Stardock מנסה לעשות למשחקי אסטרטגיה-פנטזיה את מה שהיא עשתה עם Galactic Civilizations 2 למשחקי כיבוש אימפריית חלל, ולהקים יורש ל-Master of Magic. צפו לקסם, מפלצות, כיבוש ומסחר בקנה מידה אפי. למחשב בסתיו.

Sid Meier's Civilization Network

המשחק הבא בסדרת Civ יהיה בפייסבוק, לא פחות ולא יותר. התכוננו לבקש מכל החברים שלכם לעזור לכם לבנות את הפירמידות. אולי סיד יראה לזינגה איך עושים משחק אסטרטגיה אמיתי.

Warhammer 40K: Dawn of War 2 - Chaos Rising

הרחבה עומדת בפני עצמה ל-Dawn of War 2 המצויין, עם קמפיין שיתרחש בשתי סביבות חדשות - כוכב הקרח אורליה ו-Space Hulk, ה-"Dungeon-ים" המרחפים של עולם Warhammer 40K. כולל יחידות חדשות ומערכת Corruption, שבהתאם לאסטרטגיה של השחקן תטה את יחידותיו של השחקן יותר או פחות אל עבר הכאוס ובגידה בקיסר, וגם תשפיע על הסיום שהשחקן יגיע אליו. למחשב במרץ.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:55 16.02.2010 | MW2PAWNER MW2PAWNER

    מחכה ל-FALLOUT NEW VEGAS

  2. 2

    10:08 16.02.2010 | navekeinan navekeinan

    ruse נשמע ונראה מאוד מעניין

  3. 3

    10:31 16.02.2010 | בהבהבה בהבהבה (אורח)

    Alpha Protocol ניראה אדיר!

  4. 4

    10:54 16.02.2010 | אביב אביב (אורח)

    "עלילה בעלת יותר פיתולים מכביש הערבה ודמויות עם יותר סערות בלב ממרקו" חח גדול

    אולי תעשו שיהיה אפשר לראות סרטים במסך מלא ביוטיוב?
    זה ממש מעצבן לראות ככה בקטן, וזה גם מעצבן לעבור ליוטיוב כל פעם בשביל זה.

  5. 5

    11:52 16.02.2010 | fg fg (אורח)

    מגניב ביותררררררררררר

  6. 6

    11:52 16.02.2010 | oridion oridion

    RUSE ו SC2.. הולך להיות מעניין!

  7. 7

    12:22 16.02.2010 | maxy16 maxy16 (אורח)

    rush נראה מעניין אבל חבל שהפרסומת שלו מזלזלת באינטיליגנציה של הקהל. מזה הדוגמנים האלה עם החליפות? עלק נלחצים\מלאים ביטחון ממשחק שגם ככה יכול לחזור על עצמו שניה אחרי זה (הכוונה סיבוב נוסף). הפרסומת מדגימה בצורה מעניינת את המשחק אבל ה"שחקנים" לא קשורים ופוגעים בחוויה. כמובן שאפשר להתעלם מהם ולהתמקד רק במשחק...

  8. 8

    12:43 16.02.2010 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    מה אם ההרחבה של BORDER LANDS.

  9. 9

    13:48 16.02.2010 | ארז ארז (אורח)

    Where is Magicka?!?!

  10. 10

    13:59 16.02.2010 | דודי דודי (אורח)

    אחלה משחקים, יפה על ההשקעה.

  11. 11

    14:02 16.02.2010 | 11 11 (אורח)

    Fallout!

  12. 12

    14:20 16.02.2010 | בני בני (אורח)

    החילוק של STARCRAFT2 יאלץ אותנו לקנות 3 משחקים שונים?

  13. 13

    14:58 16.02.2010 | דוד דוד (אורח)

    נו באמת...
    אי אפשר לתת ספויילר אלרט??????????
    (מה שכתבתם על supcom 1)
    זה כבר באמת נמאס.

  14. 14

    15:33 16.02.2010 | Spider76 Spider76

    לא לשכוח את המשחק המעניין: THE SETTLERS 7
    שיוצא ב- 26 למרץ

    (יכלול גם אפשרויות רשת)

  15. 15

    15:47 16.02.2010 | swym swym

    נראה לי שפיטר מולינו מאד יעלב כשהוא יקרא את זה. הוא כל כך התאמץ לייצר הייפ לפייבל 3 השבוע ואפילו לא מזכירים אותו...

  16. 16

    16:08 16.02.2010 | adivel adivel

    ל12
    מה שיצא השנה יהיה המשחק הרשמי, והשניים האחרים הם חבילות הרחבה שכל אחת תוסיף עוד קמפיין ועוד כמה תוספות.

  17. 17

    16:14 16.02.2010 | ududy ududy

    מולינו הוא גם זה שהתבטא השבוע ואמר ש-Fable 3 לדעתו לא משחק תפקידים, אלא פעולה-הרפתקה, אז אולי מגיע לו שלא נזכיר אותו...

  18. 18

    16:53 16.02.2010 | Saymonxster Saymonxster (אורח)

    אני השתתפתי בבטא של RUSE ומשחק עכשיו בבטא של C

  19. 19

    17:47 16.02.2010 | reyreymoo reyreymoo

    איתמר... אתה חדש פה? לא ראיתי פה כתבות שלך...
    מאד נהנתי לקרוא...

  20. 20

    17:56 16.02.2010 | Xaldin Xaldin

    כתבה נחמדה מאוד, רק קצת חבל לי שיש כל כך מעט משחקים מקוריים...
    נו טוב...

  21. 21

    20:28 16.02.2010 | ילד ילד (אורח)

    RUSE ממש טוב אבל באמת לא נראה לי שהאנשים במשחק שיפרו את הטריילר אבל לא נורא
    אני מחכה לAlpha Protocol למרות שלא אהבתי את הטריילר בכלל.
    Napoleon:Total War צריך להיות ממש טוב
    לפי דעתי שנה קצת חלשה אבל עדיין יש משחקים טובים

  22. 22

    21:03 16.02.2010 | חגי ש חגי ש (אורח)

    יופי של כתיבה. כל הכבוד.
    יהיה נחמד לקרוא יותר כתבות שלך.

  23. 23

    22:44 16.02.2010 | אים אים (אורח)

    איך שכחתם את GOTICH 4..???

  24. 24

    23:02 16.02.2010 | ududy ududy

    Arcania: A Gothic Tale היה צריך להיכלל בכתבה, אבל הפיתוח שלו בשלב כל-כך שקט שהוא נעלם מהמכ"ם שלנו. תאריך יציאה ב-2010 נראה סביר אם כי לא מובטח - כרגע אין תאריך רשמי, עד כמה שאני יודע מועד היציאה אמור להיחשף תוך מספר חודשים.

  25. 25

    23:07 16.02.2010 | swym swym

    nולינו אמר שפייבל 3 הוא לא RPG במונחים שעליהם חשבנו בשנות ה-90. אבל את זה גם אפשר לומר על פייבל 2, ואולי גם על אלפא פרוטוקול...

  26. 26

    23:15 16.02.2010 | Kazan Kazan (אורח)

    מה עם NWN3??? אני ממש אהבתי את 1 ו 2

  27. 27

    01:05 17.02.2010 | PC Gamer PC Gamer (אורח)

    ובכן, כמו שרואים הPC פשוט שולט (כן כן, לכל הפאנבויז שמתעקשים שהמחשב מת), כל המשחקים ברשימה חוץ מFF עושים את דרכם לPC וחלק גדול באופן בלעדי. דווקא באמת חבל לי שFF הוא המשחק שלא יגיע למחשב, אבל זה לא ישאיר אותי ער בלילה, יש מספיק והותר משחקים מעולים למחשב האישי :]

  28. 28

    07:24 17.02.2010 | א א (אורח)

    @27:
    הבלעדיים זה רק אסטרטגיה, אי אפשר לשחק אסטרטגיה עם ג'ויסטיק.
    נכון להיום אף חברה לא תעשה משחק בלעדי ל-PC, כי זה כמו לירות לעצמה ברגל. עלות הפיתוח של ההתאמה מהבוקס ל-PC היא יחסית נמוכה (להיפך לא תמיד נכון) אז למה לא לעשות את זה? חברה רוצה לשחרר משחק לכמה שיותר פלטפורמות (אלא אם כן משלמים לה לעשות ההיפך), כי ככה ירוויחו יותר כסף.

  29. 29

    09:40 17.02.2010 | Tw‡sTeD Tw‡sTeD

    RUSE נראה גאוני.

  30. 30

    09:51 17.02.2010 | ududy ududy

    Kazan 26, ל-Neverwinter Nights 3 קוראים Dragon Age.

  31. 31

    09:55 17.02.2010 | ududy ududy

    Swym, הטענה שלי לא נאמרה ברצינות יתרה. היה ככל הנראה צריך לכלול את Fable 3 - הוא ברח לי מהראש. אולי בתת-מודע אני עוד כועס על סר פיטר שהתחתן עם מיקרוסופט ובגד בכל הזכרונות היפים שלנו ביחד. פיט, אם אתה קורא את זה, זרקתי את האמיגה שלך מהחלון, אתה יכול לבוא לאסוף את החלקים מהרחוב.

  32. 32

    21:28 17.02.2010 | saymonxster saymonxster (אורח)

    הההםם
    סתם הסתכלתי בגיימספוט ויש כל מיני משחקי אסטרטגיה שנראים טוב שהולכים לצאת בשבוע הבא
    אולי כדאי גם לסקר עליהם?

  33. 33

    05:16 18.02.2010 | Hollow Hollow

    Alpha Protocol מזכיר את Mass Effect אבל אם שילוב של splinter cell

  34. 34

    19:45 18.02.2010 | יו יו (אורח)

    אני מחכה כבר להרחבה של WOW

  35. 35

       | פורסם ע"י