הרשמה

בקרוב: אפיק מיקי

עד כמה אפי הוא מיקי?

מאת: ערן שבי

איך מצליחים לגרום למשחק מיקי מאוס להגיע לכותרות?

קוראים לו בשמות כמו "הפרויקט הסופר סודי של וורן ספקטור". משחררים כמה ציורי קונספט מרהיבים ואפלים - שבסופו של דבר לא מתבטאים במוצר הסופי - ונותנים לוולט דיסני לעשות את מה שהיא מומחית בו - שיווק.

וזה מצליח.

מיקי כמו שלא הכרתם?

הכל התחיל בציורי קונספט אפיים בהחלט שדלפו תחת הכותרת Epic Mickey. דלפו או "דלפו", לא נדע, אבל בכל מקרה הם היו אפקטיביים.

עוד עשרה חודשים לפני היו שמועות שספקטור - שבנה לעצמו מעמד של אושיית Game Design בזכות Deus Ex - ודיסני עובדים יחד על פרויקט משותף, "משחק פלטפורמה ששם לו כמטרה להתחרות בשרברב מסוים". ומי יתחרה בשרברב אם לא העכבר בכבודו ובעצמו? אמרו השמועות.

ציורים שדולפים מפרוייקט שאף אחד לא שמע עליו כבר עשרה חודשים, וגם אז הוא היה בגדר שמועה? זהו הרי סימן ההיכר למשחקים שבוטלו. או שלא?

Epic Mickey המשיך להתבשל ברקע, בעודו עובר תהפוכות רבות. עד לאמצע השנה שעברה הוא בכלל לא הוכרז רשמית, ובאותו הזמן פותח לא ל-Wii, כפי שהוא עכשיו, אלא למחשב האישי, ל-Playstation 3 ול-Xbox 360.

אחר כך הגיעה לרשת עוד Concept Art, ואז מסכים שהראו שהסגנון הויזואלי שנבחר לבסוף הוא רך וילדותי יותר ממה שקיווינו לו. באופן לא מפתיע, בערך באותו זמן גם נודע שהמשחק החליף פלטפורמה, ומפותח עתה בלעדית ל-Wii, שאמצעי השליטה שלה נתפס כמתאים ביותר למשחק שמבוסס על כוחות ציור ומחיקה (זה היה לפני שהופיעו בשטח הקינקט וה-Move).

פחות אפי מהציורים, זה בטוח. למרבה המזל, המשחק נראה מעניין יותר מהסגנון הגרפי שבו הוא התקבע לבסוף.

העכבר נחשף

שמונה חודשים עברו והגיע E3, שם הופיע המיקי רשמית לראשונה. טריילר הבכורה אולי לא הראה יותר מדי מהמשחק, אבל הוא בהחלט גירה את הסקרנות.

המצויירים הנשכחים 

אפיק מיקי הוא סיפור על יצירות דחויות ונשכחות מתוך ההיסטוריה בת 80 השנים של דיסני. המכשף ין סיד (דיסני בהיפוך אותיות), יוצר עולם קסום שבו יוכלו היצירות האלו להמשיך ולהתקיים במקום להישכח לחלוטין, בערך כמו שוורן ספקטור עושה בכך שהוא בחר לספר במשחק שלו דווקא עליהן.  

באותו הזמן שין סיד עסוק בבריאת עולמו, מיקי מאוס מתעורר ומגלה שבדיוק כמו בספר הקלאסי שקרא לפני השינה, גם דרך המראה שבביתו אפשר לעבור, ובצד השני נמצא לא אחר מחדר העבודה של הקוסם. ביצר משחק שלא מאוזן על ידי חוכמת העשיה, ניגש מיקי למברשת יוצרת העולמות, אבל במקום להוסיף ליצירה הוא מפשל בגדול ובורא פנטום-כתם מפלצתי.

ניסיון חובבני ונמהר לתקן את הנזק רק מגדיל אותו, וצבע יחד עם חומר מדלל נשפך על העולם הקטן שעל שולחן העבודה, והופך אותו לשממה.

אם זה לא מספיק, אל ארץ הישימון פולש הכתם המפלצתי שיצר מיקי ומדיח את שליטה הקודם - אוסוולד הארנב, דמות דיסני ותיקה אפילו ממיקי - מכסאו.

שנים רבות אחר כך, אחרי שמיקי הופך לדמות ידועה, אהובה ומהוללת, חוזר העבר שלו לרדוף אחריו והוא נחטף לתוך הארץ שהרס, וכדי להציל את עצמו הוא צריך לתקן את הנזק שגרם ולהציל אחרים, ובדרך גם להחזיר את אוסוולד, שמקנא בהצלחה של מיקי עד כדי שנאה, לדרך הישר.

את זה ועוד קצת תוכלו לראות בסרטון הפתיחה המלא, כולל שתי דקות חדשות במנוע המשחק, ששוחרר לרשת לכבוד תערוכת PAX.

על שלושה צבעי יסוד

שממת הדחויים שיצר מיקי מורכבת משלושה סוגי איזורים - איזורי חקר, איזורי פעולה ואיזורי מעבר.

באיזורי החקר יפגוש מיקי דמויות, יקבל משימות קטנות וגדולות, ואפילו יסחור בחפצים. האיזורים הללו מלאים ביצירות של דיסני, חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות, מוזיאון שלם של דמויות שנולדו בבית האנימציה המפורסם בעולם.

המשימות הגדולות\דרמטיות\מסוכנות ישלחו את מיקי אל איזורי הפעולה, שם נמצאים האקשן והאויבים.

בין איזורי החקר והפעולה השונים יקשרו איזורי מעבר בצורה של משחקי פלטפורמה דו מימדיים. כל איזור שכזה יעוצב בסגנון יחודי המבוסס על סירטון אנימציה קלאסי של דיסני (ולכן רבים מהם יהיו בשחור לבן), כפי שתוכלו לראות בסירטון להלן.

אם כבר הזכרנו סירטונים קלאסיים, במהלך המשחק ישובצו קטעי אנימציה קלאסית שיראו את האינטראקציה בין מיקי לדמויות אחרות. כחלק מהמסע שהמשחק מארגן לנו להיסטוריה של הסרטים המצוירים, הדמויות ישארו אילמות בקטעי מעבר אלו, ואת תפקיד קולותיהן ימלאו כתוביות. בכל זאת, לפני 80 שנה כולם היו אילמים.

לצבוע או למחוק, זאת השאלה

למזלו של מיקי הוא מגיע לשממה חמוש במברשת הקסם, אותה אחת שאיתה הרס את העולם. כאן נמצא את אחד החלקים המעניינים במשחק - בעזרת המברשת מיקי יוכל לצבוע ולמחוק אלמנטים מעולם המשחק.

תהום מונעת מכם לעבור? ציירו מעליה גשר. קיר חוסם לכם את הדרך? מחקו אותו.

בין שאר כוחות היצירה של מיקי הוא יוכל לצייר חפצים שלא קשורים ישירות לסביבה, כמו שעון - שיאט את הזמן - וטלוויזיה - להסחת דעתם של האויבים.

מבחינת האויבים - גם אותם מיקי יוכל לצבוע ולמחוק. צביעה תגרום לחלק מהאויבים להפוך לידידים, ואחרים, שפחות קל לתקן, היא רק תדחוף. מחיקה, כמו כוחו האיום של השופט ב"מי הפליל את רוג'ר רביט", היא כמובן גזר דין מוות, אפילו ללא קבורה הגונה. מאגרים מתמלאים של צבע ומדלל ידאגו לכך שלא ניתן יהיה פשוט לכוון את המברשת לכיוונה הכללי של כל בעיה וללחוץ עד שהיא תיפתר.

צביעה ומחיקה לא יהיו הבחירות היחידות שיעמדו בפני השחקן, ולכל החלטה שלו ושל מיקי יהיו תוצאות - מרכיב משחקיות שספקטור נחשב לאחד מחלוציו. האם השחקן יבחר להיות מיקי מפריח השממות, או מיקי שרק רוצה לחזור הביתה וכמה שיותר מהר? האם לפתור בעיות באופן יעיל ומהיר, או גם באופן שמתחשב ביצורים שיושפעו מהפתרון? צורת ההתמודדות של השחקן עם הדילמה הזאת ואחרות תשפיע על היכולות של מיקי ועל הכיוון אליו יתקדם עולם המשחק. אם תמחקו הרבה, לדוגמא, יכולת המחיקה שלכם תשתפר, ותוכלו להתחיל למחוק דמויות חיות, אבל אז הארץ תהפוך אט אט לשוממת ומתה.

להציל את הוק

הנה למשל דוגמה למשימה מרובת-שלבים, כולל הדילמה שהשחקן יצטרך להתמודד איתה במהלך השלמתה:

אחד מהאיזורים במשחק הוא "ארץ ההרפתקאות", שם תמצאו את סמי, יד ימינו של קפטן הוק, בוכה, כי אדונו וידידו הפיראט הידוע הפך לרובוט באי הגולגולת.

כדי להגיע לאי על השחקן לאסוף כמה חלקים כדי לתקן את הספינה שתשיט אותו לשם. לדמיאן סאלט יש חלק שאתם צריכים אבל הוא לא יעזור לכם אם לא תעזרו לו לזכות באהבת של הנריאטה, הפרה השחורה-לבנה. אתם יכולים לקנות לו פרחים אצל טיקי סם, אבל כדי שזה האחרון יסכים למכור לכם תצטרכו קודם למצוא בעבורו כמה מסיכות שמוחבאות באיזור...

באי הגולגולת המטרה הראשית היא למחוק את שלושת העוגנים שמרתקים את הספינה של סמי למקומה, זאת כדי לשוט אחר קפטן הוק, אבל יש עוד בעיה: מכונה שהופכת פיראטים לרובוטים.

תוכלו לבחור לצבוע אותה כך שתהפוך רובוטים בחזרה לפיראטים, או למחוק אותה ולהשאיר את הפיראטים לגורלם האכזר. הבחירה תשפיע על התפתחותם של העולם ושל מיקי. לבחירות שלכם אמורה להיות השפעה גדולה מהרגיל על חווית המשחק, אולי לא פחות גדולה מאשר ב-Deus Ex, למרות שפחות טקסטואלית: משימות מסויימות יהיו זמינות ואחרות לא; תתקלו בבוסים כאלה או באחרים; הכל בהתאם לבחירותיכם.

מחכים לנובמבר

המשחק, אומרים במפתחת Junction Point, הוא באורך מינימלי של 10 שעות לפעם הראשונה, אורך שאמור להיות כפול אם תבחרו לבצע את כל המשימות הצדדיות ולא לרוץ דרך העלילה. הרשמים בינתיים חיוביים, אבל השאלה היא האם המשחק לא נכנע ללחץ הכפול Wii\דיסני והפך למשחק שמתאים לילדים יותר מאשר לגיימרים. נדע בנובמבר. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:28 05.09.2010 | 1 1 (אורח)

    חחחחחחח ווי זה לילדים קטנים!!!!11

    טוב, סיימנו עם התגובה הקבועה. אפשר להגיב כמו בני אדם עכשיו.

  2. 2

    18:35 05.09.2010 | Itay_pro Itay_pro

    1 שחכת להגיד ראשון עכשיו אי אפשר להגיב כמו בני אדם

  3. 3

    18:36 05.09.2010 | talbarda talbarda

    לפי דעתי השקעה מיותרת...
    למה להשקיע כל כך הרבה בWII?
    זה בזבוז זמן...
    גם כסף הם לא ירוויחו על זה.

  4. 4

    18:36 05.09.2010 | Calavera Calavera

    נראה לא רע, אבל עדיין לא גורם לי להתחרט על זה שאין לי ווי. הגיימפלי פחות יצירתי משקיוויתי שהוא יהיה, וגם העיצוב הרבה פחות מבריק מהקונספט שהוצג. לעומת זאת, אני מניח שאם אתה בעל ווי לא כדאי לפספס את זה.

  5. 5

    18:54 05.09.2010 | Aldor Aldor

    מזכיר מאוד את סופר מריו גלאקסי

  6. 6

    18:59 05.09.2010 | TheHunter159 TheHunter159

    סוף סוף השם שלי מתפרסם קצת

  7. 7

    20:40 05.09.2010 | שןכין שןכין (אורח)

    זה נראה ממש ממש מעפן

  8. 8

    20:58 05.09.2010 | fff fff (אורח)

    אחלה קידמון.
    אני מניח שאי אפשר להניח כלום לפני שהמשחק יצא אבל בנתיים זה נראה אכזבה

  9. 9

    22:08 05.09.2010 | chopacabra chopacabra

    נראה אכזבה בנתיים

  10. 10

    22:49 05.09.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    נראה מעניין מאוד... לצערי אין לי ווי אז אני לא אוכל לדעת איך המשחק :/

  11. 11

    16:20 06.09.2010 | dror114 dror114

    לא משנה כמה יעשו מזה "אופל" זה עדין מיקי מאוס

  12. 12

    18:41 06.09.2010 | ילד ילד (אורח)

    חרא, חשבתי שזה הולך להיות משחק M! סתם משחק של לטנים לWII

  13. 13

    05:06 10.09.2010 | לול לול (אורח)

    זה סתם שילוב של סלי קופר עם קינגדום הארטס.

  14. 14

    19:45 29.09.2010 | MisterFF MisterFF

    13- איך לעזאזל זה קשור לסלי קופר או לקינגדום הארטס?

  15. 15

    19:14 15.01.2011 | אורח אורח (אורח)

    מתי יהיה אפשרל להוריד זה אחד המשחקים יש לחבר שלי

  16. 16

    19:49 22.01.2011 | עמרי עמרי (אורח)

    זה משחק אלוף יש לי אותו במחשב ובסוני זה ממש כיף לא ידעתי שמיקי מאוס כזה

  17. 17

    08:43 29.01.2011 | אבי אבי (אורח)

    איפה קנית את המישחק אפיק מיקי

  18. 18

    15:22 30.01.2011 | אסיף אסיף (אורח)

    אפו מורידים את זה

  19. 19

    15:59 11.02.2011 | לורן לורן (אורח)

    נראה לי שזה יצליח ובגדול ...

  20. 20

    21:29 11.02.2011 | מתן המלך מתן המלך (אורח)

    ענק!!!!בעיקר החלק שמיקי ניכנס לתוך המראה ויוצר את המיפלצת הנוזלית
    על בטוח אני קונה את זה לwii

  21. 21

    12:32 12.02.2011 | אני בטגובה 20? אני בטגובה 20? (אורח)

    למה תמיד גונבים לי את השם

  22. 22

    17:55 17.02.2011 | מתן המלך מתן המלך (אורח)

    אני לא באמת מתן המלך:]
    סתם רציתי להגיב:]
    תשימו עוד סרטונים כי זה נורא מגניב ורציתי לראות עוד:]
    יש לי שאלה:]
    בערוץ דיסני יש פרסומת ממש מגניבה עם מוזיקה קיצבית ואפקטים והיה כתוב למטה "אפיק מיקי" אז הייתי בטוחה שיש את הסרטון הזה פה ואין אותו...
    למה?:]
    אה ואיך נרשמים?
    אני חושבת שזה אתר מגניב:]
    אבל צריך אי מייל?כי אם לא אני יכולה לרשום מלא ילדים לאתר כי אני מלכת השכבה...
    אם כן אני ינסה אבל מה שבטוח-ירשמו פחות:]
    אני כותבת מלא כי בא לי לצ'וטט ואסור פייסבוק ואני לא מכירה אתרים אחרים אז נכנסתי לפה ואני כל הזמן שומעת בU-TUB(יוטיוב)
    לגבי הסרטונים שלמעלה יש משחק כזה?איך משחקים בו?איך מגיעים אייליו?נכון שזה מגניב לכתוב מלא:] מי שהסכים לקרוא את זה (תודה אם קראתם:])בבקשה תענו לי על השאלות:]אני אכנס לאתר וארשם לו כמובן (אם אני נרשמת מלא נרשמים:]) אז אני יוכל לצ'וטט כל הזמן ואני יעשה את זה...

  23. 23

    19:03 17.02.2011 | אני שלמעלה אני שלמעלה (אורח)

    אני עכשיו מלא כותבת...
    תראו איזה ארוך זה!
    אה ונכון כתוב למעלה "יש לך מה להוסיף?"אז כן יש לי מה להוסיף אני מוסיפה! עובדה!
    מי רואה השרדות 5? איי קמרינס...
    אין זה ענק אבל נכון יש את אירית? איזה מכשפה היא,תשמעו,היא לא הצליחה במשימת חסינות והייתה אאיתה עוד מיהי שהייתה אמורה לעשות איתה את המשימה והיא הישטלתה לה וביגלל אירית הם הפסידו.אחרי המשימה נטלי(האישה שהייתה איתה) רבה איתה ריב כזה קטן כזה ובגללה הדיחו את נטלי... חבל היא ההיתה נחמדה אה והיי הדר ואמא!

  24. 24

    13:13 18.02.2011 | אורושי החמודה אורושי החמודה (אורח)

    נכון בערוץ דיסני אז אתם שומעים מיקס מיזיקלי אז הנה האתר (כולל "מתן המלך")תקשיבו אני יתן את האתר אבל יש כמה דברים כאילו יש פרקים של מיקי והחבר'ה ויש של עוד מוזיקה ויש גם לראות חלק מהסרט של מיקי ויש גם את המיקס מוזיקלים אז הנה זה האתר :http://disney.co.il/mickey/#/video/12_musicmashup
    תיכנסו בכיף :)

  25. 25

    09:33 19.02.2011 | אני שכתבתי שאני מתן המלך אני שכתבתי שאני מתן המלך (אורח)

    תודה על התשובה אני רוצה להיות חברה שלך באתר הזה רוצה?
    השאלה נשאלת לאורושי החמודה...
    כמובן שמי שרוצה להיות חבר שלי קוראים לי בשם בדוי מאיה(שם בדוי!)ואני רוצה להתכתב איתכם...
    רציתי להמליץ על אתר של ילדים "מיקמק" מי שמכיר...
    אם מישהו פה מכיר בית ספר שקוראים לו ניצני השרון?לא שאני בו אבל יש לי חברה שם והיא החברה הכי טובה שלי והיא באתר הזה גם אבל לא יומר איך קוראים לה אפילו לא בשם בדויוגם לא איך קוראים לה פה...כי היא לא תוהב את זה...

  26. 26

    09:36 19.02.2011 | היי היי (אורח)

    איזה שמות מוזרים יש לכם...

  27. 27

    16:16 19.02.2011 | שאלה מתורית ברווחים גדולים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שאלה מתורית ברווחים גדולים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (אורח)

    אני יש לי מלא שמות
    אני ימשיך את הרשימת שירים שלי:
    למה
    זה
    קורא
    לי
    השיר
    שאותו
    חיפסתי
    ו...
    המשך יבוא מיד...!

  28. 28

    16:20 19.02.2011 | ההמשך ממיקודם!... ההמשך ממיקודם!... (אורח)

    למה
    זה
    קורא
    לי
    השיר
    שאותו
    חיפסתי
    ואני
    לא
    מוצאת
    את
    הרשע
    ששם
    מתחבא
    אווווווווווו
    פזמון:(לא להגיד את המילה פזמון)
    אני
    ימצא
    אותך
    בלב
    הים
    בלב
    מדבר
    גדול
    והלב
    פועםםםםםםםםםםם
    המשך כאן למטה!

  29. 29

    16:33 19.02.2011 | המשך כאן למעלה! המשך כאן למעלה! (אורח)

    למה
    זה
    קורא
    לי
    השיר
    שאותו
    חיפסתי
    ואני
    לא
    מוצאת
    את
    הרשע
    ששם
    מתחבא
    אוווווווווווווווווווווו
    פזמון:(לא להגיד את המילה פזמון)
    אני
    ימצא
    אותך
    בלב
    הים
    בלב
    מדבר
    גדול
    והלב פועםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    פועם ומתפעם
    מהכלללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללל
    בית שני:
    כשאמצא
    לי
    אותך
    גשר
    זהב
    אבנה
    אל
    לבך
    ציפור
    שבשמיים
    אוניה
    במים
    תביא
    אותך
    אהבה
    ער?
    כל
    הלילה
    איתך
    אדבר
    עד
    בוא
    השעה
    שהבקר
    יאיר
    לא
    לא
    אדע
    אם
    מאצתי
    אהבה
    ....................................
    לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים
    לאוטובוס
    נכנסת
    גברת
    עם
    סלים
    תראו
    איך
    היא
    תופסת
    את
    כל
    הספסלים...
    להטרלהטרלהטרלהטטה
    הייי!
    להטרלהטרלהטרלהטטה
    הייי!..............
    אווווווווווואוווווווווווווואואוווווווווווווווווווווווווו
    לאוטובוס
    נכנסת
    גברת
    עם
    סלים
    תראו
    איך
    היא
    תופסת
    את
    כל
    הספסלים........

  30. 30

    08:32 05.03.2011 | משחק יפה משחק יפה (אורח)

    ק יק י ש ב נ ונ ס ק י נ ה ג מ ו ש ל ם11111111!

  31. 31

    14:29 05.03.2011 | רותמושי רותמושי (אורח)

    לא
    יודעת
    שיר
    יפה
    נורא
    אני
    מכירה
    אותו

  32. 32

    14:35 05.03.2011 | רעיון רעיון (אורח)

    יש לי רעיון למשחק
    אני יכתוב מילה לא משנה איזה רק שהמילה תיהייה קיימת והבא שיגיב פה יכתוב מילה מהאות האחרונה של המילה הקודמת.
    לדוגמא:גלידה-הר-ראש וכך הלאה...
    המילה הראשונה היא:פורים(להתחיל מהאות מ)

  33. 33

    09:13 04.11.2011 | קקי (אין לי שם אחר) קקי (אין לי שם אחר) (אורח)

    בקיצר המשחק כבר יצא לאור או משו ????????

    אני מת לקנות את
    המשחק!!!

  34. 34

       | פורסם ע"י