הרשמה

הצבע והקלק: הרצון להרפתקה

מאת: איתי ברנר

המסע הגדול ביותר

Adventures Games Studio היא תוכנה המאפשרת לכל אחד ליצור משחקי הרפתקאות קלאסיים דו ממדיים בקלות יחסית, בלי להתמצא בסביבות תכנות מורכבות. ל – AGS יש גם אתר קהילתי תוסס בו מפתחים מעלים משחקים חדשים ומקבלים עליהם פידבק משחקנים ומפתחים אחרים. פעם בשנה נערכת הצבעה בפורומים שתפקידה לקבוע מהם המשחקים הטובים ביותר ששוחררו בשנה החולפת. השנה הטקס נערך בערוץ צ'אט ייעודי והועבר "בשידור חי" באמצעות משחק מיוחד שהתחבר לערוץ. הטקס נמשך כמעט שעתיים והזוכה הגדול שלו היה ללא ספק The Journey Down: Over the Edge, שזכה ב-11 קטגוריות שונות כולל "המשחק הטוב ביותר", "המשחקיות הטובה ביותר" ו – "הדמות הלא שחיקה הטובה ביותר" (כן, יש פרס כזה...). משחק בולט אחר שזכה בשתי קטגוריות (דיאלוגים והמשחק הקצר הטוב ביותר) הוא Eternally US. משחק נוסף שעורר התלהבות הוא Operation: FORKLIFT, אבל מדובר בכלל במשחק אסטרטגיה בסגנון Advance Wars - המנוע גמיש מספיק גם לכאלה - ולכן הוא זכה בין היתר בקטגוריית ה"משחק שאינו הרפתקה".

אגב, אם חיפשתם כאן את Gemini Rue, שזכה ללא מעט שבחים מאז יציאתו, הוא כנראה יכנס לתחרות הבאה. את רשימת כל הזוכים והמועמדים שלא זכו ניתן לראות כאן.

יורש רוחני ל-Quest for Glory

שמו של המשחק, Mage's Initiation, כבר מרמז שלא מדובר בקווסט טהור והמפתחים אכן הצהירו שמדובר במחווה לסדרת Quest for Glory (בארץ נקראה "הרצון לעוצמה"), הסדרה הידועה של Sierra ששילבה אלמנטים של משחקי תפקידים ומשחקי הרפתקאות.

במבט ראשון, המפתחת, Himalaya Studios, אולי נשמעת אלמונית , אבל מדובר בסך הכול בשם אחר ל- AGD Interactive, אותה קבוצת מפתחים שהביאה לנו את החידושים המרהיבים לקינג קווסט 1-3 ול – Quest for Glory 2. החלוקה הזו נעשתה על מנת להפריד בין המשחקים שניתנים בחינם והמשחקים המסחריים שבעצם מפרנסים את המפתחים המוכשרים הללו.

המשחק מתרכז סביב דמותו של מכשף צעיר שנדרש לעבור את מבחן ההסמכה שלו ולצאת למסע בעולם החיצון שאפילו מוריו מעדיפים להימנע מלבקר בו בדרך כלל. בניגוד ל – Quest for Glory, השחקן לא בוחר את ההתמחות שלו בתחילת המשחק והיא נקבעת לפי הצורה בה הוא משחק. ההתמחות משפיעה בין היתר על סוגי הלחשים אותם ניתן להטיל. את הדמיון למשחקי Sierra הישנים משלים העיצוב הגרפי, שאמור להיות דומה לזה של King Quest, אבל מן הסתם ברזולוציה גבוהה הרבה יותר. Mage Initiation יראה אור רק ב-2012, אבל ניתן לקבל התראה כאשר יהיה ניתן לבצע הזמנה מוקדמת כבר מעכשיו באתר הרשמי.

בסבך הקונספירציות

מסתבר ששוק ה"סרטים אינטראקטיביים" באמת יותר פעיל ממה שחשבנו : Conspiracies 2 : Lethal Networks הוא משחק המשך למשחק די אלמוני שראה אור ב-2003, ובכל זאת הצליח למכור מספיק כדי שייצא לו משחק המשך. מבט קצר בשני קטעי הוידיאו היחידים ששוחררו נותן תחושה של הפקה בתקציב דל מאוד, עם אפקטים לא משכנעים של מסך כחול (הדבקה של דמויות על רקעים מוכנים מראש). גם העלילה של המשחק נשמעת סתומה עד מאוד, ובמהלכה "גיבור המשחק ניק דלאיוס פוגש אנשים חדשים, מתעמת עם אויבים וחושף קונספירציות חדשות ברחבי כוכבים שונים בגלקסיה". ולא , זו לא טעות, מדובר פחות או יותר בציטוט של ההכרזה על צאתו של המשחק.

כל העובדות האלו לא מפריעות ליוצרים להתהדר בפרטים טכניים כגון תמיכה במנוע PhysX ו 10 DirectX. מכיוון שהם גם מתהדרים ב-34 שעות של משחק ומתוכן "רק" 90 דקות של וידאו, יכול להיות שבכל זאת יש כאן כמה רגעי משחקיות שפויים. המשחק לא מופץ כרגע במהדורה דיגיטאלית, אלא בעותקי DVD פיזיים בלבד.

- האתר הרשמי

Gray Matter - איחר את הרכבת?

אז לאחר שהמשחק המצופה של ג'יין ג'נסן סוף כול סוף ראה אור במהדורה אנגלית רשמית, אפשר לבדוק האם באמת מדובר בפריצת דרך או פשוט בעוד משחק טוב שיצא מעט מאוחר מדי. מבחר הביקורות ברשת מצביע על האפשרות השנייה, כאשר אין עוררין על איכות הסיפור הבוגר והמלודרמתי והסביבות המרשימות, אבל לא מעט מבקרים מתלוננים על פאזלים מעט מטופשים, במיוחד אלו בהם מחפשים כל מיני חפצים בשביל להכין קסמים שונים ומשונים.

חלק קטן מהם מתלונן גם על הרמה הטכנית של האנימציות והמעברים בין הסצנות הרומזים באופן ברור מאוד על תקופת הפיתוח הארוכה. מבחינה מספרית, ממוצע הציונים הן ב – Game Rankings והן ב – Metacritic עומד על 75, בהחלט לא רע בשביל משחק בז'אנר שסובל באופן מסורתי מביקורות קשוחות באתרי מיינסטרים.

- בקרוב Gray Matter
- עמוד המוצר בגיימרסגייט
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:13 16.03.2011 | itay169 itay169 (אורח)

    יום אחרי הפרסום אין אף תגובה?
    כנראה שזה אומר שמשחקי ההרפתקאות כבר איבדו את הפופולאריות

  2. 2

       | פורסם ע"י