הרשמה

בקרוב: Fallout 3

עשר שנים לאחר המשחק האחרון בסדרה, Fallout 3 הוא אחד ממשחקי התפקידים המושקעים והמבטיחים של השנה. כנסו לעולם שמפחיד... עד כמה שהוא יכול לקרות באמת

בתאריך ה- 22 לאפריל, שנת 1904, נולד בעיר ניו-יורק שבארה"ב למשפחה יהודית ילד בשם רוברט אופנהיימר. בשנת 1929, בהיותו בן 25 בלבד, מונה רוברט למשרת פרופסור לפיזיקה באוניברסיטת קליפורניה בברקלי ובמכון הטכנולוגי של קליפורניה. עיסוקו העיקרי של רוברט היה מכניקת הקוונטים והתנהגותם של חלקיקים.

ב- 1942, בעקבות מלחמת העולם השנייה, נקרא רוברט (בן 38 בלבד), לעמוד בראש צוות גדול של מהנדסים, טכנאים ופיזיקאים. הפרוייקט עליו שקד הצוות, יומם וליל, היה כה סודי שאפילו סגנו של נשיא ארה"ב, הארי טרומן, לא ידע על קיומו. לפרוייקט עליו עבד הצוות המוכשר, בהנהגתו של רוברט, קראו: "פרוייקט מנהטן". ב- 16 ביולי 1945, בלוס-אלאמוס שבניו-מקסיקו, בוצע ניסוי בפרוייקט המדובר בהצלחה יתרה. מאותו יום, העולם הכיר את רוברט בשמו החדש והמצמרר.

הם קראו לו: אבי פצצת האטום.

החיים אחרי מלחמה אטומית הם לא יפים

דמיינו לרגע שהכל נשרף, מתאדה ונעלם. כל הנוחות הזו שאנו רגילים אליה, היציאות עם החברים, הסרטים המוקרנים בבתי-הקולנוע הממוזגים, הפאבים ספוגי העשן או סתם טיול רגלי בחוף הים עם הבחורה הכי יפה בכיתה. דמיינו לרגע שהאנשים החשובים לכם ביותר נעלמו כליל מעל פני האדמה, חבר טוב, אמא, אבא או אולי אפילו האח הקטן, זה שהבטחתם לו שתמיד תהיו שם בשבילו. דמיינו לרגע שאתם לבד, ללא אינטרנט, ללא חשמל וללא מזון. 

עכשיו, אחרי שסיימתם לדמיין ואתם שוב יושבים, בטוחים, אל מול מסך המחשב, זכרו: לא כל-כך רחוק מפה נמצאת איראן.

אני מודה, המחשבה הזו תמיד הפחידה אותי, תמיד עוררה בי צמרמורת נוראית. לא הפחד מלהיות לבד וגם לא הפחד מלאבד את כל הנוחות והפינוקים. אני מדבר על הפחד שבו כל אדם יהיה לעצמו, המוסר יעלם כליל ואינסטינקט ההישרדות שלנו ישתלט על קבלת ההחלטות שלנו. אנו נהפוך להיות הציידים והניצודים, כל אדם לעצמו, רק החזק שורד, אדם לאדם זאב.

בפעם הראשונה נתקלתי בתחושה הזו במשחק הראשון בסדרת Fallout. המשחק ניסה, בהצלחה מרובה, לדמות לנו את העולם לאחר שואה גרעינית. להראות לנו שטבע האדם, ללא מעצורים, חוקים ומוסר, הוא הנורא מכל. העולם נמצא באנדרלמוסיה מוחלטת לאחר מלחמת עולם אטומית שהתרחשה בשנת 2077 ונמשכה שעתיים בלבד. בני-האדם מעטים ניצלו, ורק בגלל שנכנסו בזמן למעין בונקרים (הקרויים במשחק "כספות") שהמדינה בנתה לפני המלחמה.

עתה, עשר שנים לאחר יציאתו של Fallout 2, מבטיחים לנו אנשי Bethesda (יוצרי Oblivion) המשך פוסט-אפוקליפטי ראוי לסדרה. רבים מחובבי הסדרה סקפטיים. האם החברה מסוגלת לעמוד ברף הציפיות הגבוה שהציבו המשחקים הקודמים בסדרה?


מתחיל כפרסומת ל"כספת אטומית" וממשיך עם קטעי משחקיות

אנחנו נולדים לבד ומתים לבד. ובעולם כמו זה, אנחנו גם חיים לבד

את המשחק החדש אנו מתחילים באחת הכספות הפזורות ברחבי ארה"ב, כספת 101 ליתר דיוק. הכספות הן בעצם ערים תת-קרקעיות שנבנו על-ידי הממשלה כדי לשרת את האוכלוסיה בתקופה של מלחמה גרעינית. אנו מתחילים את המשחק כשאנחנו נולדים. כן, שמעתם נכון, תהליך בניית הדמות שלנו (שקיים בכל משחק תפקידים), לא מתבצע בבת-אחת. לדוגמא, ברגע שאנו נולדים נוכל לקבוע את המראה שלנו שיתפתח עם הזמן. יתרה מזאת, לפי המראה שנקבע המשחק מתוכנת לעצב את המראה של אבא שלנו כדי שיהיה דומה לנו - לזה קוראים תשומת לב לפרטים הקטנים!

אנחנו נעבור את 19 שנותינו הראשונות בקפיצות בין רגעים חשובים בחיינו, ובין קפיצה לקפיצה נוסיף משהו חדש לדמות שלנו. לדוגמא, ביום-ההולדת ה- 16 נצטרך לעבור מבחן שיקבע אלו כשרונות יש לנו, וכך נוכל לבחור את הכשרונות שיאפיינו את דמותנו במהלך המשחק. כמו-כן, בשלב ההתבגרות שלנו נוכל לגלות דברים אודות הכספת בה אנו שוכנים, ואף להשלים כמה משימות צדדיות. כך שהתהליך הראשוני בבניית הדמות רחוק מלהיות בנאלי ומשעמם.

לאחר שנסיים לבנות את דף הדמות שלנו - או, אם תרצו, נגיע לגיל 19 - המשחק יתחיל באופן רשמי. אנו נגלה שאבינו האהוב נעלם מהכספת, ונצא לבדנו אל העולם הרחב שבחוץ כדי לתור אחר עקבותיו ולגלות מה עלה בגורלו.

אותה הגברת בשינוי אדרת

כאשר נצא, לראשונה בחיינו, אל מחוץ לכספת, ולאחר שנסתגל לקרני השמש (שמעולם לא ראינו!), נוכל להתרשם מהעולם השבור, המדכא והאפרורי שהמפתחים יצרו. אגב, הכספת שלנו ממוקמת תחת עיר הבירה של ארה"ב, וושינגטון - כך שהמראות שיתגלו לפנינו הן בעצם הריסות של העיר עצמה. מתמונות וסרטוני משחק שפורסמו ברשת ניתן בהחלט להתרשם מכך שאווירת המשחק הועברה בצורה מדוייקת מהמשחקים הקודמים בסדרה.

הגרפיקה, מן הסתם, נראית הרבה יותר ריאליסטית, בוגרת, אפלה ודכאונית לעומת המשחקים הקודמים בסדרה. המנוע הגרפי עליו מבוסס המשחק הוא המנוע הגרפי ששימש את Oblivion, שעבר מסכת שיפורים ושדרוגים משמעותיים לכבוד המשחק החדש. בנוסף, את המשחק ניתן לשחק מכמה זוויות צילום שונות. השיטה המומלצת על-ידי המפתחים היא ממבט ראשון, אך יש אפשרות לשחק ממבט מגוף שלישי עם מצלמה דינאמית ולהביט על המשחק מכל זווית אפשרית ממעל. כך שמי שממש מתעקש יוכל לגרום למשחק להיראות כמו המשחקים הקודמים בסדרה (שהיו דו-ממדיים), רק עם גרפיקה משופרת.

מוות וחיים ביד הלשון

ישנן מאות דמויות שניתן לשוחח עימן במהלך המשחק. אגב, ב- Oblivion היו יותר מ- 1500 דמויות כאלה. כשנשאל טוד הווארד, המפיק הראשי של המשחק, לפשר העניין הוא ענה: "נכון, יש פחות דמויות - אבל מצד שני, בכל דמות שיצרנו היה לנו הרבה יותר זמן להשקיע. כך שבתוצאה הסופית, הדמויות במשחק הזה הרבה יותר עמוקות וריאליסטיות מאשר ב- Oblivion".

בנוסף, ניהול השיחות במשחק ישפיע רבות על התקדמות המשחק בכיוונים מסויימים, ועשוי להוביל לתוצאות שונות בהתאם לבחירות שתעשו. מפתחי המשחק הבטיחו מספר גדול של סיומות, כך שניתן יהיה לשחק במשחק יותר מפעם אחת ולגלות בכל פעם דברים חדשים שלא ראיתם קודם.

קח רובה, קח תרמיל, בוא איתי אל...וושינגטון?

הקרבות הם חלק בלתי נפרד מהמשחק, ולמרות שהוא משוחק ממבט ראשון (כפי שהזכרתי קודם), ממשק הקרבות של הסדרה ייחודי ומזכיר את המשחקים הקודמים. בכל רגע נוכל לעצור את המתרחש על המסך ולהיכנס למערכת המטרות שלנו (Vault-Tec Assisted Targeting System או פשוט: VATS). במערכת זו, בהתאם ליכולות, לכשרונות ולנשקים שברשותנו, נוכל לקבל תמונת מצב של היריב ולהגיע להחלטה הטקטית המתאימה לנו.

היתרון שבמערכת  החדשה הוא שהפגיעות באזורים שונים בגוף היריב באמת ישפיעו על תפקודו בקרב. לדוגמא, אם נירה בהצלחה ברגלו של היריב, יכול מאד להיות שהרגל תיפצע קשה מספיק בכדי שהוא לא יוכל לנוע יותר. שיטה זו מכניסה שיקולים טקטיים בהתאם למצב.

כמו-כן, הסדרה הייתה ידועה מאז ומתמיד בהצגת העולם בצורה ברוטלית ואלימה במיוחד. גם פה, פגיעות מסויימות יגרמו לפיצוצים ולחלקי גופות להתפזר באוויר, ואפילו ישנה תכונה מיוחדת שניתן לרכוש במהלך המשחק (מבין כלל התכונות הרבות שניתן לרכוש) אשר מבטיחה סיכויים רבים יותר למיתות מסוגננות.

יש דברים שלא ניתן לרכוש בכסף. אלא, בהרבה יזע ודם

ככל שנתקדם בדרגות נוכל לשדרג את הדמות שלנו בהתאם לצרכים ולרצונות שלנו. אפשרויות השדרוג רבות ומגוונות: לצד התכונות הבסיסיות של כוח, מזל, כריזמה, תבונה, זריזות, כושר ותפיסה (הבחנה), ישנן יכולות שניתן לרכוש עם הזמן כגון תיקון מכונות, התמחות בנשקים מסויימים וכד'. ומעבר לאלו, ליכולות המיוחדות שלנו קוראים Perks, והן באמת מיוחדות. לדוגמא, יכולת שממש התלהבתי ממנה היא "אכילת גופות למטרת ריפוי עצמי". יאמי.

כמו-כן, ישנם עשרות נשקים שונים במשחק החדש. חלקם קונבנציונליים וחלקם פחות: הרשימה נעה מאקדחים ורובי-סער ועד לנשקים אטומיים ושריונות מיוחדים. בנוסף, ניתן לתקן נשקים ואף להחליף חלקים בין נשקים שונים (במידה והם מתאימים), ואפילו לבנות נשקים משל עצמנו. כמובן, ביצוע פעולות אלו מותנה ברכישה של יכולות מסויימות.

עכשיו, כל מה שנשאר זה לקוות

הייתי יכול להמשיך ולכתוב עמודים שלמים אודות המשחק שעומד לצאת. רמת ההפקה המרשימה כוללת שעות על גבי שעות של הקלטות עם יותר מ- 40 שחקנים מן השורה הראשונה (לדוגמא: ליאם ניסן שמדובב את אבא שלנו) - רק כדי להבטיח שלכל דמות במשחק יהיה קול ייחודי ואמין משלה. פס-הקול של המשחק נכתב ע"י מלחין מקצועי בשם ינון צור (כן, הוא משלנו ויש לו רקורד מטורף בעולם המשחקים, תקראו עליו בוויקיפדיה). גודל העולם של המשחק יהיה קטן רק במקצת מגודלו של העולם ב- Oblivion, ויהיו בו עשרות מפלצות שונות ומגניבות עם אינטיליגנציה מלאכותית שפותחה במיוחד למשחק - ויש עוד מלא נושאים שבקושי נגעתי בהם. אבל מתישהו צריך לעצור, ואני מניח שעכשיו זה הזמן.

לסיכום, אני פונה לכל מעריציה השרופים של הסדרה (ואני ביניהם) ואומר: תרגעו. Fallout החדש נמצא בידיים טובות, מוכשרות, מנוסות - והכי חשוב, Fallout החדש נמצא בידיהם של מעריצים שרופים של הסדרה, בדיוק כמוכם אם לא יותר.

אני אסיים במשפט, שנחרט בזכרוני, שאמר אבי פצצת האטום, רוברט, לאחר שעיכל את עוצמת ההמצאה שלו:

"כעת אני הופך למוות, מחריב העולמות".

Fallout 3 יוצא לשוק בגרסאות למחשב האישי, לפלייסטיישן 3 ול- Xbox 360 ב- 28 באוקטובר (31 באירופה).

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:20 22.08.2008 | Shadowolf Shadowolf

    oblivion with guns

  2. 2

    17:20 22.08.2008 | Nyromith Nyromith

    אני מאוד מקווה...

    שהמשחק הזה לא יהיה המשך ישיר למשחק שיצא לפני 10 שנים.

  3. 3

    17:26 22.08.2008 | Raver Raver

    אבי פצצת האטום

    זה היה בכלל הכינוי של הנשיא של ארה"ב באותה מלחמה :|

  4. 4

    17:49 22.08.2008 | killer 999 killer 999 (אורח)

    אני קונה אותו!

    נראה מגניב ומפחיד!
    XD

  5. 5

    17:55 22.08.2008 | Harel Gur Harel Gur

    זה הולך להיות טוב...

    מאוד

  6. 6

    18:01 22.08.2008 | aaa aaa (אורח)

    מה הדרישות מערכת?

  7. 7

    18:13 22.08.2008 | infected aviad infected aviad

    תגידו גם לכם זה הזכיר

    גם לכם הפנים של הצוואר של זה שהראש שלו עף מזכיר סלאמי?
    או לקראת הסוף כשהגיבור הולך ליד הכלב את "אני אגדה"?

  8. 8

    18:21 22.08.2008 | Stavv Stavv

    חייב להגיד שבתור כתב חדש אתה עושה את העבודה מושלם !

    אהבתי את הכתבה
    אולי בזכותה אני יקנה את המשחק למחשב ..

  9. 9

    18:43 22.08.2008 | יותם לין יותם לין

    ל-6 ול- 8

    תודה רבה על הפידבק החיובי Stavv...
    אני שמח שהכתבה מצאה-חן בעיניך...
    לגבי השאלה שלך aaa
    נכון לעכשיו, עדיין לא פורסמו דרישות המערכת הרישמיות. אבל, מכיוון שהמנוע הגרפי מבוסס על המנוע ששימש את Oblivion ניתן להבין שהדרישות יהיו פחות או יותר דומות עם כמובן דגש על שיפור קל בחומרה.

    הדרישות של Oblivion היו:
    מעבד 3 ג'יגה של אינטל
    1 ג'גה זיכרון
    ו- ATI X800 או Nvidia 6800 - כרטיס מסך

    כעת קח בחשבון, שויסטה דורש יותר משאבים במידה ויש לך ויסטה...ותעריך בערך את הדרישות.

  10. 10

    18:48 22.08.2008 | unreal weapon unreal weapon

    עוד הרבה לפני הכתבה הזאתי...

    ידעתי שאני בטוח אקנה את המשחק,ואני כל הזמן עוקב אחריו,הוא אמור להיות אדיר.
    אחלה כתבה :).

  11. 11

    19:05 22.08.2008 | wokinstorm wokinstorm

    ל3 ועוד כמה דברים

    3 תגיד אתה מיוחד רוברט אופנהיימר היה אבי פצצת אטום כל אחד יודע את זה איזה נשיא.

    עכשיו אף פם לא שיקחתי FALLOUT אבל בזה אני בטח ישחק כשה יצא אני קונה אותו

  12. 12

    19:29 22.08.2008 | Sitri Sitri

    הגיע הזמן !!!

  13. 13

    19:33 22.08.2008 | Cortez.D Cortez.D

    ליותם

    כתבה מעולה!הזכרת לי את ויגיימס הישן והטוב,כל הכבוד לך,קבל ח"ח.וכמו רוב האנשים פה אני בונה על לקנות את המשחק הזה.

  14. 14

    20:06 22.08.2008 | (אורח)

    וואו נשמע מעולה

    אבל רציתי לקנות Wii. מה יהיה עכשיו?

  15. 15

    20:09 22.08.2008 | BB Queen BB Queen

    בואנה נשמע מגניב מאוד

    אני אחרוש בלימודים רק בשביל זה

  16. 16

    20:53 22.08.2008 | SuBamBa SuBamBa

    10 שנים אחרי המשחק האחרון והמדהים בסדרה

    כמה שאני מחכה לזה!

  17. 17

    21:03 22.08.2008 | (אורח)

    נהנתי לקרוא תכתבה !

    נהנתי מאוד לקרוא תכתבה !
    אמממ מחכה למשחק בקוצר רוח,זה הולך להיות משחק אדיר.

  18. 18

    21:13 22.08.2008 | elronx elronx

    ללא אינטרנט?!

    לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

  19. 19

    21:18 22.08.2008 | darker darker

    כתבה יפה

    כל הכבוד ישר וקולע... :-)

  20. 20

    22:08 22.08.2008 | -=BulleT=- -=BulleT=-

    זהלא משחק תפקידים זה פעולה מגוף שלשי...

  21. 21

    22:54 22.08.2008 | Harvest Harvest

    G>viSioN

    אתה טועה, המידע שבכתבה מדויק.

  22. 22

    23:10 22.08.2008 | Stavv Stavv

    ל 9 ( יותם ) בכיף אחי .. מתי שתרצה =] ! מחכה לעוד כתבות שלך

    ל 9 ( יותם ) בכיף אחי .. מתי שתרצה =] ! מחכה לעוד כתבות שלך ..

  23. 23

    23:49 22.08.2008 | amit20038 amit20038 (אורח)

    תודה יותם

    אני זה aaa
    וכן יש לי ויסטה =[

  24. 24

    23:58 22.08.2008 | Raver Raver

    22 - בטוח?

    אני כמעט בטוח שזה היה הכינוי לנשיא..

  25. 25

    02:07 23.08.2008 | יותם לין יותם לין

    ל- G>viSioN

    לרוברט אופנהיימר קראו אבי פצצת האטום,מ-2 סיבות.

    ה- 1 : כי הוא פיתח את הפצצה ולא נשיא ארצות הברית...ולכן, זה פשוט נכון יותר

    ו- 2: שזו הסיבה האמיתית...ובכן, מקורות ההיסטוריה לא טועים.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A6%D7%A6%D7%AA_%D7%90%D7%98%D7%95%D7%9D
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%98_%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%A8
    http://www.newprofile.org/showdata.asp?pid=509
    http://web.mscc.huji.ac.il/techedu/techedu/nuclear/oppenheimer.html
    http://www.mivzakon.co.il/News_Articles/06_11_2007/index4.html?%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%9E%D7%99%D7%9D
    http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Oppenheimer
    http://www.atomicarchive.com/Bios/Oppenheimer.shtml
    http://history1900s.about.com/cs/robertoppenheimer/p/oppenheimer.htm
    זהו, אני מאמין שיש לך פה מספיק הוכחות חותכות...ואם ממש ממש תתעקש אני יכול לצלם ספרי היסטוריה שיש לי בבית...

    :)

  26. 26

    02:28 23.08.2008 | Raver Raver

    אני לא אתווכח יותר מדי..ניצחת :P

  27. 27

    10:16 23.08.2008 | orikr20 orikr20

    מחכה בקוצר רוח

    זה נוסף לרשימת המשחקים שאני מחכה להם :)

  28. 28

    10:58 23.08.2008 | אופיר אופיר (אורח)

    עכשיו אני מתקשר לכספת XDDD

    .

  29. 29

    12:56 23.08.2008 | מישהו מישהו (אורח)

    יש לזה טריילר הזוי xDDDDDDD

    אהבתי את הכתבה כדרך אגב, ממש מזכירה את הכתבות לפני שנה לפני שהצוות השתנה...

  30. 30

    17:45 23.08.2008 | direct direct (אורח)

    יותם ! תעשה לי גור!!!!

  31. 31

    01:26 24.08.2008 | SkatMan SkatMan

    נשמע אחלה משחק!!!

    חבל שאין לי קונסולה

  32. 32

    01:49 24.08.2008 | lidor323 lidor323

    נשמע משחק פצצה!

  33. 33

    22:09 25.08.2008 | (אורח)

    אין לך מושג

    אם אתה מעז להגיד שהמשחק נמצא בידיים טובות, אז או שאתה עיוור, או שאין לך שום מושג לגבי סדרת fallout

  34. 34

    23:27 25.08.2008 | יותם לין יותם לין

    אמר מי ששיחק במשחק ???

    אני מעז להגיד את זה מהסיבה הכי פשוטה בעולם...

    אני חקרתי אודות המשחק ושיחקתי בשני המשחקים הקודמים בסדרה...
    ולכן, על פניו נראה כי המשחק החדש הוא בהחלט שדרוג של המשחקים הקודמים..

    נכון, יכול להיות שהוא יתברר כאכזבה מטאורית..
    אבל לא אני ולא אתה שיחקנו במשחק. ולכן, כרגע כפי איך שהדברים נראים צוות הפיתוח עשה עבודה מטורפת...

    אז כאמור, לי אין מושג..
    אבל גם לאף אחד אחר אין...עד שהמשחק ייצא לאור.

    לכן אגב קוראים לכתבה הזו בקרוב ולא ביקורת...

    :)

  35. 35

    19:51 26.08.2008 | (אורח)

    כנראה שלא עשית את שיעורי הבית שלך מספיק טוב

    קודם כל, כבר יש לא מעט סרטוני gameplay של המשחק ברשת.
    שיטת הVATS בכלל לא מזכירה את הTURN baseD COMBAT של FALLOUT. פשוט הפכו את המשחק לFPS מן המניין, כאשר הוסיפו אופציית PAUSE. התוצאה: real time with pause.
    אין שום חידוש.
    במקום להשאר למקור, ולהשאר עם TURN baseD, תקעו סכין בגב לאוהדים הותיקים. אם ראית את סרטוני הGAMEPLAY, תוכל לראות כי הVATS זה משהו שהולך להמאס מהר מאד, עם כל הCUT SCENES המיותרות, וכפי שהבנתי לא ניתן לבטל את זה. מה שיהפוך את המשחק לFPS רגיל, כי נבחר רוב הזמן לא להשתמש בPAUSE, מה שגורם למשחק כבר להיות לא אסטרטגי בקרבות כמו שהיה, אלא FPS.

    כמו כן, מאד לא כדאי לך להאמין ל bethsoft כשהם מבטיחים משחק לא לינארי. הם הבטיחו את אותו הדבר באובליביון, ובסופו של דבר לא יכולת להשפיע על כלום באובליביון, וניתן היה לעשות כל QUEST וQUEST באותו המשחק, ולהצטרף לכל הFACTIONS בו זמנית, למרות שכולם מנוגדים אחד לשני. ושיטת הדיאלוגים במשחק הייתה פשוט על הפנים, ולא הייתה שום בחירה.
    ישנם כבר אינסוף REVIEWS ברשת של המשחק, כאשר נתנו לעיתונאים לשחק שעות במשחק, וכולם אמרו: זה כמו מוד של אובליביון

  36. 36

    23:08 26.08.2008 | יותם לין יותם לין

    ועוד פעם...

    לגבי ה- VATS היא בהחלט מזכירה את הקונספט של המערכת הישנה ובנוסף היא משוכללת יותר...וזה שאין חידוש זה הרי בדיוק מה שאתה בתור מעריץ הסדרה רוצה לא? במשחק החדש בגלל, שאין מה לעשות, קהל הגיימרים השתנה עם השנים, ישנה האפשרות לשחק את המשחק באופן רציף ללא הפעלת מערכת הקרב...זו פשוט עוד אופצייה זה הכל...אתה בעצם מתלונן פה על כך שיש לך יותר אפשרויות...שזה מוזר...

    והייתי מחכה ומשחק את המשחק לפני שהייתי מחליט שמשהו הולך להימאס עליי...

    לגבי הבטחות ואובליביואן... חכה, סבלנות ידידי, לא אני ולא אתה שיחקנו במשחק. יכול מאד להיות בסופו של דבר שאני זה שאחשוב שהמשחק הוא בזבוז של זמן ודווקא אתה תחשוב שהוא יצירת מופת...

    הרי זה כל הרעיון של כתבת בקרוב. אני מביא בפני הקוראים את כל החומר והנתונים שאני יכול לאסוף עבור משחק מסויים. אך, אני, לצערי, לא שיחקתי בו אף לא דקה אחת...

    כרגע, על פניו, אני עדיין נחוש בהחלטתי שהמשחק הזה יפתיע לטובה...לפחות כך זה נשמע ונראה.

    אבל אני גם מוכן לקבל את זה שאני אתאכזב...אני לא יודע מה איתך...אבל בתור מעריץ הסדרה, אני מעדיף משחק המשך כלשהו על שום משחק בכלל...

  37. 37

    02:28 27.08.2008 | (אורח)

    דבר שני

    קודם תקרא על ההסטוריה של Fallout:

    http://www.nma-fallout.com/content.php?page=features&id=13

    ואז תקרא על אוהדי הסדרה, בכתבה הבאה:

    http://www.nma-fallout.com/content.php?page=features&id=16

    לבסוף, כדאי לך לבקר באתר הראשי עצמו. הוא אוסף כל מידע קיים על FALLOUT 3, ובזמן האחרון הוא פרסם את כל העיתונים אשר ביצעו סקירה למשחק, וממש שיחקו בו כמה שעות.


    לגבי המשפט האחרון שלך, שאתה מעדיף משחק המשך מאשר שום המשך בכלל,
    אז אני מקווה שראית את הסרט שליחות קטלנית 3, ותוכל להבין שיש דברים שאסור לעשות.

    כמו שהבמאי ג'יימס קמרון כבר לא ביים את הסרט השלישי,
    כך כבר האנשים שהמציאו את FALLOUT כבר לא מפתחים את המשחק השלישי, והתוצאות יהיו בשטח, ולמי שלא עיוור, יכול לראות אותן כבר עכשיו.


    אבל אחרי שתקרא את הכתבות בלינקים שנתתי לך, אני חושב שתוכל כבר להבין את זה בעצמך.

  38. 38

    06:14 27.08.2008 | יותם לין יותם לין (אורח)

    תראה...

    כל מה שאתה אומר הוא נכון מן הסתם, אין פה וויכוח שישנם שינויים כאלו ואחרים במשחק כך שיתאימו לדרישות הקהל של היום...

    אבל זה לא אומר שהמשחק לא יהיה ממשיך ראוי לסדרה...

    כי אחרי הכל, טעם אישי זה משהו מאד אינדיבידואלי.

    ונכון שליחות קטלנית 3 היה סרט נוראי גם לטעמי. אבל הנקודה החשובה היא שלא הייתי חייב לראות אותו, ויכול להיות שמעריצים אחרים שראו אותו מאד נהנו...

    לכן, הנקודה שלי היא כזו... חברת הפיתוח עשו באמת מאמצים לשמר את האווירה האפלה של המשחקים הקודמים תוך כדי שינויים שיבטיחו למשחק פופולאריות...

    תאמין שלי שגם אני, כמוך, מעדיף משחק ראוי וטוב לסדרה...

    אבל מי יודע יכול להיות שהמשחק יתברר כמשחק הטוב ביותר ששיחקת בו...

    זו הייתה המטרה של כל הכתבה שלי, להראות לכל המעריצים השרופים שיש סיכוי שהמשחק ימצא חן בעיניהם... ולהמתין שהוא ייצא לפני שהם שופטים אותו...

    תאמין לי שיש מלא אתרי ביקורות מכורים מראש לטוב ולרע...אני שופט דברים רק לאחר שרק אני משחק בהם ולא אף אחד אחר.

    אני מציע לך את אותו הדבר. חכה קצת, תשחק ואז תשפוט

    יום טוב. ותודה רבה על ההערות. אני מעריך את האכפתיות.

  39. 39

    10:10 30.08.2008 | מייק מייק (אורח)

    אני קונה את זה, ולא משנה לי המחיר

    10 שנים אני מחכה לזה, עשר שנים שאני כל כך רוצה לראות המשכיות.
    עכשיו סוף סוף, זה יוצא, אני פשוט לא מאמין.
    אני גם לא משלה את עצמי, שזה יכבוש את העולם בסערה, כי עדיין לא ראו GAMEPLAY כמו שצריך. אבל לפי מה שכן ראו, המשחק מדהים ואיכותי. לא סתם הוא גרף פרסים. אני משפר את המחשב שלי, קונה את המשחק, ויהנה איתו, אויש כמה חיכיתי!

  40. 40

    18:57 12.10.2008 | 123456789 123456789 (אורח)

    כמה אופייני שהגאון התורן הוא יהודי

    היהודים שולטים בעולם!

  41. 41

    21:02 26.10.2008 | ממה זה משנה ממה זה משנה (אורח)

    זה יוצא גם למחשב? (כי יש את זה בסטים)

  42. 42

    00:53 14.11.2008 | יוסי יוסי (אורח)

    האבתי מאד את הכתבה שלך

  43. 43

    17:12 03.05.2009 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    וואי משחק יפה אני מחכה שהוא יצא לאור(למרות שאני לא שחקתי בכל הסדרה)

  44. 44

       | פורסם ע"י