הרשמה

משחקים בקנה: Red Faction Guerrilla

קודם תהרסו את מאדים, אחר כך תשחררו אותו

מה אדום וצהוב ועושה בום?

Red Faction היה המשחק שהיה אמור לשנות את הדרך בה אנחנו משחקים משחקי פעולה מגוף ראשון. שלבי הדמו שיצאו עוד לפני שחרור המשחק הראו לנו קירות שניתן לחצוב בהם חופשי בעזרת רימונים ומטולי רקטות, מבנים שניתנים להריסה כמעט עד היסוד. ואנחנו סמכנו על המפתחים - אחרי הכל, היה מדובר ב-Volition, ששמם באותן שנים נישא בפי כולם תודות לסדרת סימולטורי החלל המצויינת Freespace לה היו אחראים.

אבל מה שהיה אמור לקרות לא קרה. אולי מעצבי השלבים לא היו שאפתניים מספיק. אולי החומרה לא הייתה חזקה מספיק. בכל מקרה, כש-Red Faction יצא התברר שמדובר ב-FPS עשוי היטב אך שגרתי, עם מספר מקומות מאוד מוגבל ומאוד מתוסרט בו ניתן להשתמש בכוחות הרס הסביבה המובטחים. למעשה, אפילו יחסית ל-FPS רגיל המשחק היה ליניארי.

Red Faction 2 כבר אפילו לא ניסה למכור את עצמו על גימיק הסביבה הניתנת להריסה, והתבסס הרבה יותר על קטעי ירי-על-פסים, מה שנראה כויתור סופי של Volition על כל שאפתנות בתחום עיצוב השלבים הלא ליניארי.

מאז עברו הרבה שנים וזוג משחקי Saint's Row של האולפן, שבאופן אירוני היו משחקי סביבה פתוחה, אבל כאלה שמבוססים מאה אחוז על GTA ואפס אחוז על רעיונות מקוריים. עד שבאופן מפתיע נודע ש-Red Faction מקבל הזדמנות שלישית, על דור הטכנולוגיה החדשה, בעזרת כותר פעולה מגוף שלישי בשם Red Faction: Guerrilla. התחושה, מעדויות משחק בגרסאות מוקדמות ודמואים שונים, היא ש-Guerrilla יעשה את כל מה שהבטיח המשחק המקורי בתחילת המילניום - והרבה יותר מזה.

צ'ה צ'ה צ'ה על מאדים

 גיבור Guerrilla מצטרף למחתרת הכוכב האדום, שמנסה לשחרר את מאדים משלטון כוח צבאי בשם ה-Earth Defence Force (ה-EDF), לאחר שאחיו נרצח על ידי חיילים. בתור זאב בודד, הוא יוכל להסתובב באופן חופשי במפה בשטח של 144 קילומטרים רבועים, גדולה כמעט פי שלושה מהמפות של Fallout 3 או Far Cry 2. המפה תכסה את עיר הבירה של מאדים והאזורים שסביבה, ביניהם אזור תעשיה ומכרות וה-Badlands, אזור של אבק רעיל.

תנועה ברגל תהיה רק אופציה אחת, כמובן. ניתן יהיה לחטוף כל רכב, ממכוניות ספורט של אזרחים, דרך משאיות מסוגים שונים, כלי עבודה כמו בולדוזרים, שיהיו יעילים במיוחד בפירוק מבנים, ועד רכבים צבאיים, כולל Mechs (טנקים מהלכים). אחד מפריטי הציוד אפילו יהיה תרמיל סילון אישי שיאפשר לכם לרחף מעל העיר ולפרוץ לבניינים מהחלונות או מהגג.

מה תעשו עם כל השטח הענק הזה? תוכלו לתקוף את נקודות השליטה של ה-EDF ולהשלים משימות שונות, רובן אופציונליות וחלקן משימות סיפוריות. המפה תהיה מחולקת לסקטורים. בכל סקטור תהיה ל-EDF רמת שליטה שונה. כאשר תתקפו מטרות, עליהן תלמדו דרך התקשורת המחתרתית או הטלוויזיה הציבורית, או תאתרו אותן בעצמכם, תוכלו להחליש את אחיזת ה-EDF ולחזק את מוראל האוכלוסיה האזרחית במקום. כאשר מוראל האוכלוסיה יהיה גבוה, הסיכוי שאזרחים יסייעו לכם כאשר תקלעו לקרב עם הצבא יגדל, וכאשר תורידו את אחיזת ה-EDF באופן מספיק יעבור הסקטור כולו לידי כוחות ההתנגדות. משימות כוללות גם הצלה, מודיעין והתנקשות, אבל כמובן שהסביבה ההריסה לגמרי מסיטה את הדגש למשימות חבלה והרס טהור.

הכל נופל בסוף

ניתן יהיה להרוס כל מבנה. אם זה גדול ומעשה ידי אדם, ניתן להרוס את זה - גשרים, בתים, גורדי שחקים, מפעלים, צינורות וכו'. מערכת ההרס מבוססת כוחות הנדסיים - זה לא עניין של לספוג מספר מוגדר של רקטות ואז מופעל תסריט הריסה מוכן מראש. כאשר תכנסו עם מכונית בתוך קיר של בניין - הנזק שיווצר יהיה אינדיווידואלי ומבוסס על קושי החומרים המעורבים, עוביים, מהירות וזוית הפגיעה. ניתן יהיה לראות את הרבדים השונים של מבנה מתפרקים אלו מאלו - מלט, זכוכית, ברזל. כאשר בניין יתמוטט זה לא יהיה בגלל שהוא ספג כמות מסויימת של "נקודות פגיעה" בנזק, אלא בגלל שהרסתם מספיק קירות תומכים ומרכיבי שלד אחרים והבניין כבר לא יכול לתמוך במשקלו. הוא יקרוס בהתאם ללחצים שחלוקת המשקל מפעילה על מה שנותר ממנו, וכך תוכלו לתכנן במידה של דיוק, בהתאם להבנה ההנדסית שלכם, לאן הוא יפול ואת מי הוא ימחוץ בדרך.

 והנזק נותר בשטח. מבנים שרק הסבתם להם נזק יעברו שיפוץ במשך הזמן, אבל מבנים מושמדים יוותרו בהריסותיהם. בסוף המלחמה הקטנה שהכרזתם על שולטי מאדים, פני השטח של Red Faction Guerrilla כנראה יראו כמו מה שנשאר מוושינגטון הבירה ב-Fallout 3. 

Red Faction Guerrilla נשמע כמו שילוב קרוב למושלם בין Freedom Fighters, GTA ו-Red Faction, הגרסה המובטחת מלפני כל אותן שנים. אם הוא יעמוד בציפיות הגבוהות נדע בעוד חודש, עם צאתו למחשב, PS3 ו-Xbox360. 

- קראו את הביקורת שלנו (הי, שלי!) על Red Faction 2
- ביקורת על Red Faction המקורי (הי, גם זאת שלי! אני באגו טריפ היום)
- עוד סרטון Red Faction Guerrilla

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:10 03.05.2009 | יחע יחע (אורח)

    עוד משחק לפח

  2. 2

    22:11 03.05.2009 | ududy ududy

    איזה בחור אופטימי

  3. 3

    22:12 03.05.2009 | DarkRay DarkRay (אורח)

    כן, אני עוקב אחרי התקדמות המשחק פה ושם, כי הוא נראה ממש נחמד, אבל אחרי שראיתי את מה שכתבת, זה נראה משחק מצויין.
    דרך אגב, הפינה הזו, "משחקים בקנה" שווה זהב, בלעדיה לא הייתי שומע, או פחות מרחיב את הידע שלי בקשר להרבה משחקים.

  4. 4

    22:54 03.05.2009 | IceTea IceTea

    יפה, לדעתי משחק מצויין.

    1, עוד אחד שלא מבין כלום.

  5. 5

    01:05 04.05.2009 | אני משם אני משם (אורח)

    וואלה, באופן מפתיע ההבטחות שהיוצרים מפזרים זהים להבטחות שהם הפיצו לפני שהמשחק המקורי יצא... כמה מפתיע.

    תחזית - המשחק יצא עוד חודש ולא יקיים עשירית ממה שהם מבטיחים (כמו תמיד).

  6. 6

    01:28 04.05.2009 | on_air on_air

    אני הייתי חורש על red faction 2 בעבר אני כבר לא יכול לחקות לחדש :)

  7. 7

    01:44 04.05.2009 | ududy ududy

    5, למה להיות ציני ועייף? מה גם שכתבי גיימספוט שיחקו בגרסאות מתקדמות של המשחק ולפחות מערכת ההרס, בהיקפה, בריאליזם וברושם שהיא עושה, עומדת בכל הציפיות.

  8. 8

    04:05 04.05.2009 | dark_kizer dark_kizer (אורח)

    אהבתי את הראשון, מקווה מאוד שזה לא יהיה כשלון

  9. 9

    07:28 04.05.2009 | IceTea IceTea

    שיחקתי בדמו בנתיים, והמשחק מצויין.

    פשוט לא נמאס לשבור כל דבר.. זה פשוט כיף.

    אבל המשחק לא ברשימת הקנייה שלי בנתיים.

  10. 10

    10:40 04.05.2009 | Death_119 Death_119

    נראה לי שהמבקר מעולם לא שיחק בשום משחק בסדרה. מה זה - "קטעי ירי על פסים?" רד פקשן 2 העצים את רד פקשן 1 בכל אופציה אפשרית. יותר סביבות ניתנות להריסה (במיוחד בחציו הראשון של המשחק עד שהורגים את סופאט). גיוון מטורף של סביבות, ופאק - המשחק מתרחש בכדור הארץ.
    בלי להזכיר את המאק המעולה ואת האפשרות להחזיק שני נשקים ביחד.

  11. 11

    10:58 04.05.2009 | Mur'gul Mur'gul

    בניגוד לסתם הבטחות מופרזות, פה כבר יש דמו שמראה מצויין שהמערכת עושה את העבודה ועובדת נהדר. למשחק יש את כל הפוטנציאל להיות טוב, והשאלות העיקריות הן כמובן כמה הגיוון במשימות יהיה גדול, כמה באגים יהיו במשחק, והאם המולטיפלייר יהיה שווה משהו או סתם מודבק.

    ובכל מקרה, באמת צריך לפרגן לududy על ההתמדה בפינה הזו. היא כתובה לא רע בכלל.

  12. 12

    12:52 04.05.2009 | ududy ududy

    המבקר שיחק בשני משחקי Red Faction הקודמים, כפי שהיית מגלה אם היית קורא את הכתבה עד הסוף. ו-Red Faction 2 בהחלט הכיל הרבה קטעי ירי-על-פסים, בניגוד למשחק המקורי שאפשר לך לנהוג ברכבים בעצמך.

  13. 13

    16:22 04.05.2009 | Joni-r Joni-r

    הדמו אדיר!!!! שווה קנייה בתוחה

  14. 14

    20:30 04.05.2009 | darkes darkes

    נראה אדיר, חבל שהם לא השקיעו בקטע של החפירה כמו בRF הראשון

  15. 15

    21:04 04.05.2009 | ??? ??? (אורח)

    היי
    בתמונה הראשונה, החלליתמשמאל למעלה היא ה TITAN
    של הרוסים ב BATTLEFIELD 2142

  16. 16

    21:11 14.05.2009 | חסוי חסוי (אורח)

    שיחקתי בדמו שלו בPS3 והוא אחד המשחקים הקטלנים!

  17. 17

       | פורסם ע"י