הרשמה

משחקים בקנה: Call of Juarez 2

עלו על הסוס, המערב הפרוע מזמן לא היה כל-כך פופולרי

אח אל אח ישא אקדח

המערב הפרוע. דומה למציאות ההיסטורית בערך כמו שמלחמת הכוכבים מתאר את עתידו של האדם בחלל. אבל כמה סרטים טובים היינו מפסידים אם הז'אנר לא היה קיים. וגם משחק או שניים - לא מספיק, אבל יש סיכוי שהמצב משתפר.

אולי משחק המערב הפרוע הטוב ביותר של השנים האחרונות, אם לא סופרים את משחק האסטרטגיה Desperados, היה Call of Juarez מ-2006 (כל מעריצי Gun להירגע). המשחק, באופן מפתיע במיוחד בעבור מערבון, פותח על ידי פולנים, ולא אמריקאים (או יפנים, זה מזכיר להם את הסמוראים שלהם). אחרי ש-Chrome של אולפן Techland הפולני הדגים לראשונה את המנוע הגרפי הלא פראייר של החברה, עשו המפתחים סיבוב של 540 מעלות, נטשו את ז'אנר המד"ב ולקחו את המשחק הבא שלהם לערבות המאובקות של צפון אמריקה בסוף המאה ה-19. זה עשה להם רק טוב.

 Call of Juarez היה משחק פעולה מגוף ראשון שאפשר לנו לשלוט בשתי דמויות: ריי, אקדוחן זקן שהפך לאיש דת וחוזר לתחביבו הישן (להרוג אנשים) בלהט דתי כדי לנקום מוות במשפחה; ובילי, הצעיר שריי רודף אחריו. ריי היה הלוחם, יבש כמו אדמת טקסס אבל עדיין מהיר וקטלני כמו נחש, עם יכולת האטת זמן, מומחה בשימוש בשני אקדחים במקביל ובהימום אויביו על ידי קריאת פסוקי ברית חדשה באוזניהם הלא מאמינות (אח, זכרונות Outlaws נעימים); בילי היה מהסוג המתגנב יותר, והקדים בחמישים שנה את אינדיאנה ג'ונס ביכולת שלו לכרוך שוט סביב קורות וענפים כדי להתנודד מפלטפורמה לפלטפורמה.

צלקות מלחמה

Call of Juarez (2): Bound in Blood לוקח אותנו עשרים שנים אחורנית, לקראת סופה של מלחמת האזרחים האמריקאית. בילי קיים רק בתור ביצית בנפתולי גוף אימו, אבל ריי חי ובועט יותר מאי פעם כחייל בצבא הקונפדרציה (דרום). משחק ההמשך שומר על מסורת ויאפשר לנו שוב לחוות את הסיפור דרך שני זוגות עיניים. הזוג השני שייך לאחיו הצעיר של ריי, תומס, גם הוא חייל בצבא הדרום. לאחר שהשניים לומדים שביתם ומשפחתם בסכנה הם עורקים ודוהרים להציל את האחוזה, אבל מגיעים מאוחר מדי. מכאן - מרירות, רגש נקמה, ומלחמה אישית שתמשך הרבה מעבר לסיומה של המלחמה הכללית. אם זה לא מספיק, תכניסו לסיפור גם אגדה של זהב אצטקי שהמרדף אחריה הולך ומדרדר מוסרית את האחים, קולונל דרומי שרודף אחרי האחים במטרה להעניש אותם על עריקתם באמצע קרב חשוב, כוחות החוק שגם רודפים אחריהם לאחר שהם הורגים מרשל פדרלי, ויריבות שמתפתחת בין האחים בגלל אישה, זהב או שניהם - ויש פה מספיק חומר דרמטי לטרילוגיית ספגטי שלמה. מי שיגיע לסוף הסיפור ילמד איך ריי ויתר על אקדחיו והפך לכומר הבית של קהילה נשכחת במקסיקו.

בתחילת המשחק נשחק כמה משימות מנקודת מבטו של ריי וכמה מנקודת מבטו של תומאס, כאשר הסיפור עובר לסירוגין בין שניהם, עם האח השני בשליטת מחשב או תסריט. ריי הוא אותה מכונת הרג מהמשחק הראשון, רק יותר צעיר ופחות אדוק - הוא האקדוחן המדויק והמהיר ביותר בסביבה, ויכול להאט את הזמן כדי לסמן עד שנים-עשר (!) קורבנות ואז לרוקן את שני ה-six-shooters שלו בפחות משתי שניות ולחסל קבוצת אויבים שלמה. תומאס הוא הצעיר והאקרובטי יותר, ויכול להגיע למקומות שריי יתקשה להקפיץ אליהם את השיגרון שלו. הוא גם אמן לאסו, שבדומה לשוט של בילי יכול לשמש לטיפוס ולגישור. קטעי התגנבות, מצד שני, לא יהיו לו רבים כמו לבילי - Techland הפנימו את העובדה שמרכיב משחקיות זה לא היה מהפופולריים. בעוד ריי יכול להשתמש בשני נשקים בו זמנית, למשל לירות ביד ימין ולזרוק מקלות דינמיט עם שמאל (אבל איך הוא מצית את הפתיל?), תומאס מצויין עם רובים, ויכול לצלוף ממרחקים בינוניים עד גדולים בדיוק רב יותר מאחיו. 

פיצול אישיות

בהמשך המשחק תיפתח לנו האופציה לבחור בתחילת משימה באיזו דמות נרצה לשלוט. ביחד עם מפות לא לינאריות, המשמעות היא פתיחות של המשחק לסגנונות משחק שונים ודרכים אלטרנטיביות להתמודד עם כל שלב. לקראת סוף המשחק האחים יתרחקו מזה מזה עד שיהפכו אויבים. בחירת הדמות בשלב זה לא תשנה רק את סגנון המשחק שלנו, אלא תראה לנו חלקים נפרדים של העלילה מנקודות מבט מתנגשות, כך שיהיה כדאי לשחק כל משימה פעמיים כדי לקבל את הסיפור המלא.

מלבד המתואר המשחק מחזיר לפעולה את כל מרכיבי המערב הקלאסיים ששובצו במשחק הראשון - אינדיאנים, באנדיטים, ערבות והרים, עיירות דוהות בשמש, זהב מקולל, רכיבה ולחימה מעל גב סוסים, וקרבות אחד על אחד שמהם יוצא רק מי ששולף מהר יותר ויורה מדויק יותר - הוא רק עושה את זה על הגרסה הרביעית והחדשה של מנוע Chrome, שנראית בסדר גמור ואף למעלה מזה. וכל החבילה מגיעה לשחקני מחשב, Xbox360 ו-PS3 ממש בקרוב - סוף יוני\תחילת יולי, באדיבות  Ubisoft. כמה חודשים אחר כך אמור לצאת Red Dead Redemption ולספק לנו, או לפחות לבעלי הקונסולות שביננו, עוד מנת מערב פרוע, אבל זה כבר סיפור אחר לכתבת בקרוב אחרת. 

עוד בנושא:
- טריילר עלילתי למשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:51 13.05.2009 | ... ... (אורח)

    אחחח אני מת שיהיה מולטי ונשחק עם חבר בתור שני האחים...

  2. 2

    08:04 13.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    נראה נחמד

  3. 3

    08:42 13.05.2009 | נעם נעם (אורח)

    נשמע כמו אחלה משחק =]
    אחלה פינה ! תבורכו !

  4. 4

    13:13 13.05.2009 | elyaz elyaz (אורח)

    מזכיר קצת את הסרט סילברדו

  5. 5

    13:29 13.05.2009 | עידו עידו (אורח)

    נראה בן שרמוטה

  6. 6

    14:50 13.05.2009 | Xaldin Xaldin

    נשמע נהדר, אני הולך לעקוב אחרי המשחק הזה מעכשיו, למרות שזה כבר קצת מאוחר מדי P:

  7. 7

    16:15 13.05.2009 | ido8 ido8

    למה מאוחר? כל עוד לא יצא, עוד לא מאוחר מידי.
    נראה נהדר, עוד מהטריילר הראשון שלו, אני חושב שאני לא הולך לפספס את זה. הבעיה שred dead redemption נראה כאילו גם הוא הולך להיות מדהים, ואני לא יודע אם בא לי לקנות שני משחקי מערב פרוע. אני אראה כבר לפי הביקורות. בכל מקרה, תמיד אפשר לחזור ולשחק בGUN, שהיה אדיר, ולא אכפת לי מה תגידו.

  8. 8

    16:40 13.05.2009 | Lala Lala (אורח)

    יש מולטי?

  9. 9

    18:17 13.05.2009 | ududy ududy

    יש מולטי והמפתחים מבטיחים שגם מושקע.

  10. 10

    19:21 13.05.2009 | בבה בבה (אורח)

    בובובובובובובוב ובובובובובובובו ובובובובובובובובו ובובובובובו

  11. 11

    19:09 16.05.2009 | Kasyo Boka Kasyo Boka

    יש CO-OP????

  12. 12

    19:16 16.05.2009 | lol lol (אורח)

    וואו עומד להיות משחק אדיר. איזו גרפיקה

  13. 13

       | פורסם ע"י