הרשמה

משחקים בקנה: Divinity 2

מה זה חצי אדם, חצי דרקון, 100% אלוהי, ומגיע מבלגיה?

הקדוש הבלגי

Divine Divinity (ביקורת)הוא אחד ממשחקי התפקידים הטובים ל-PC, נקודה. העולם הפתוח והמגוון, רמת האינטראקציה הגבוהה עם הסביבה ודמויות המשנה, פיתוח הדמות הגמיש, המספר האדיר של אוצרות, חפצים ומפלצות: אין אף משחק תפקידים-פעולה שמתקרב אליו לטעמי.

מפתחי המשחק, Larian Studios, הם בלגים, אבל אני סולח להם. משחק ההמשך Beyond Divinity (ביקורת) היה מעט פחות טוב, אבל גם עליו אני סולח להם בגלל שהוא רק נועד לשמש חטיף למילוי הקיבה בעוד המפתחים עובדים על ההמשך האמיתי: Divinity 2: Ego Draconis.

דוני דרקון

הפיתוח הממושך של Divinity 2 מתקרב לקיצו, והמשחק צפוי לצאת עוד הקיץ - לקראת סוף אוגוסט שכזה. הנה יותר מקומץ סיבות למה כדאי לחכות ולצפות לו:

- מה דעתכם על גיבור שהוא גם אדם וגם דרקון? בתחילת המשחק אתם נשלחים לחסל את הדרקונים, אבל עקב טעות מצערת בתכנון ישותכם מתרכבת עם זו של דרקון עתיק. אופס! זה בהחלט מכניס מקל לגלגלי המצפן המוסרי של גיבור המשחק, וגם מאפשר לו לשנות צורה לדרקון, לעופף בשחקים ולנשוף אש. לא רע בשביל תאונת עבודה. פיתוח הדמות מתקדם במקביל אך בנפרד: הניסיון שלכם מומר לנקודות שניתן להשקיע ביכולות האנושיות ו\או הדרקוניות שלכם. מאחר ועולם Rivellon לא מחבב דרקונים, אפילו פחות מעולם הפנטזיה הממוצע, לעיתים קרובות יהיה כדאי להחביא את האישיות המפוצלת שלכם... או שלא, ופשוט לשרוף הכל. יהיו במשחק קרבות אוויר-יבשה, יבשה-אוויר ואוויר-אוויר - כולל קרבות מאסיביים כנגד מבצרים מעופפים.

- נמאס לכם מהקווסטים הפשטניים הנפוצים ברוב סוגי משחקי התפקידים (חוץ ממשחקי תפקידים רציניים, חיה נדירה בימינו)? לקווסט הממוצע ב-Divinity 2 יש 10 עד 20 דרכי פתרון שונות, לחלקם עד 30. קרב הוא רק אופציה אחת, ובמקומה ניתן לפנות לתחום האיומים, שוחד, חנופה, רמיה, רמיה כפולה ומשולשת, קסם ועוד. לכל החלטה כזו יש השלכות מתגלגלות. למשל, אשה מבקשת מכם להעביר מכתב לנפח המקומי. האם אתם מעבירים אותו בדיסקרטיות או פותחים אותו? אם אתם פותחים אותו, למי אתם בוחרים לגשת עם המידע שבפנים? או שאולי תבחרו בכלל להשתמש באחד הכוחות שלכם כאביר דרקון, ולקרוא את מחשבותיה של השולחת (במחיר מספר נקודות ניסיון), דבר שיחשוף מידע שאם תפעלו לפיו יכול להאיר את כל הפרשה באור חדש. בסופו של דבר, הפתרון אליו תגיעו בהתאם לגישתכם יקבע מי יהיה ידיד ומי יהפוך אויב.  

 - העולם עומד להיות גדול מאוד ופתוח לגמרי כמו ב-Divinity הראשון, בניגוד למבנה מבוסס הפרקים של Beyond Divinity. לא קיבלתי מושג גיאוגרפי לגבי שטח המפה, אבל הוא מאוכלס ב-400 דמויות משנה אינדיבידואליות (כל אחת עם עץ דיאלוג מדובב משלה והתנהגות יום-יום שתפעיל אותה ללא קשר לגיבור), שזה מספר יפה. בתור עולם שאתה יכול להמריא גבוה לשמיים ולחקור אותו ממעוף הדרקון, קטן הוא לא יכול להיות - וכמובן, יש גם את כל החלקים התת-קרקעיים, שב-Divine Divinity היו עצומים בשטחם. ניתן יהיה להפוך לדרקון בתוך מערות רחבות במיוחד, אבל זה עלול להיות לא נוח במסדרון המבוך התקני. מצד שני, הדרקון יוכל להגיע בקלות לראש צוקים וכל מיני מקומות נישאים שדמותו האנושית תוכל רק להתבונן אליהם מברכי קומתה הננסית.

לאבא שלי יש מגדל

- מעט אחרי שתהפכו לחצי דרקון, תקבלו עוד בונוס מרשים: מגדל משלכם, מבצר ביתי שאותו תוכלו ותרצו לפתח במהלך המשחק לא פחות מאשר את הדמות שלכם. המגדל בנוי ממספר חלקים, ואתם תוסיפו לו חלקים נוספים כדי לשדרג את יכולותיו. כדי שהוא יהיה יעיל באמת תצטרכו לשכור כוח אדם מיומן ויצרני שיעבוד בעבורכם בעוד אתם יוצאים להרפתקאות בשטח - אלכימאי, נפח, קוסם וכו'. עוד מועסק חשוב יהוו ה"רצים". הגרסה הזו של עולם Rivellon לשליחי פיצה תמלא תפקיד חשוב ומסוכן במגדל שלכם, או למעשה מחוצה לו. נגיד שחסר לכם מרכיב לשיקוי רב עוצמה, או יהלום קסום מסוג מסוים לשבץ בחרב החדשה שמצאתם. אם אין לכם זמן לעסוק בשטויות כאלה - אתם בסך הכל דמות חשובה - אתם יכולים לשלוח רץ אל העולם שבחוץ, לחפש בעבורכם את הפריט. סיכויי ההצלחה של הרץ - לעומת נפילת חלל תוך מילוי חובתו -  יהיו תלויים בנדירותו ועוצמתו של הפריט, ביכולותיו של הרץ ששלחתם ובציוד בו חימשתם אותו לקראת המשימה מתוך מחסן המשומשים שלכם.

- משהו מגניב שאפשר לעשות ב-Battle Tower: בהרבה משחקי תפקידים ניתן לקחת חלקי גוף של אויבים מובסים, לרוב למטרות אלכימיות או כדי לסחור בהן. במגדל שלכם תוכלו לעשות עם כל החלקים האלה משהו מעניין יותר - לבנות מהם כימרה, מפלצת פרנקנשטיין משלכם, יצור משועבד שבנוי מרכיבי מפלצות שכיסחתם, ושיכולותיו ותכונותיו נקבעים על פי שילוב האיברים בו תשתמשו. את הזוועה היצירתית הזאת תוכלו לזמן בקרבות כדי שתילחם לצידכם.

- ולסיום - המוזיקה. המלחין של המשחקים הקודמים אחראי גם לפס הקול של Divinity 2, וכפי שיאמר לכם כל מי ששיחק בקודמים, מדובר במוזיקה נוסכת השראה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:06 14.05.2009 | ראשון ראשון (אורח)

    ?
    נראה משחק נחמד
    שיחקתי בראשון

  2. 2

    22:08 14.05.2009 | Dodge1 Dodge1

    מה זאת אומרת הם בלגים אבל אני סולח להם?

  3. 3

    22:39 14.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    נשמע ממש טוב, אבל לא הבנתי למה זה יוצא? קונסולות? מחשב אישי? זה משחק של סינגל או של מולטי? ובקשר לבלגים... יצא לבלגים שם די רע בעולם לדוגמא בתור הכי הרבה פדופילים ורוצחים אבל אני לא בטוח שלזה הוא התכוון... כנראה סתם הומור גרוע.

  4. 4

    02:25 15.05.2009 | ToMuSH ToMuSH

    נשמע אדיר, למה הוא יוצא? אני מנחשב שבטוח למחשב.

  5. 5

    04:49 15.05.2009 | ududy ududy

    שוב שכחתי פלטפורמות, זה הופך להרגל. המשחק סינגל פליירי לגמרי, אני חושב שזה ברור מהכתבה. הוא יוצא למחשב ול-Xbox360.

  6. 6

    05:09 15.05.2009 | DareDevil DareDevil

    בהתחלה לא חשבתי שהמשחק מעניין כ"כ, עם הכתבה הזו התעניינתי קצת יותר, באמת נשמע טוב.

    מה שלא נשמע טוב זה שנאבד נקודות ניסיון (EXP) בקריאת מחשבות של דמויות במשחק, לאבד נקודות ניסיון זה רעיון גרוע ולא משנה מאיזו סיבה. סביר להניח שישנם עוד פעולות שנאבד נקודות ניסיון בגללם - שזה בכללי רעיון גרוע.

  7. 7

    08:22 15.05.2009 | jojo jojo (אורח)

    תוכל בבקשה לרשום מה דרישות המחשב למשחק
    תודה מראש??

  8. 8

    11:01 15.05.2009 | ududy ududy

    אני לא רואה בעיה עם איבוד כמות צנועה של נקודות ניסיון על שימוש ביכולת חזקה במיוחד כמו קריאת מחשבות. ככה יש לשחקן דילמה אמיתית אם להשתמש בה, וזו לא הופכת לסתם עוד אופציית דיאלוג.
    לא שוחררו עדיין דרישות מערכת ככל שאני יודע.

  9. 9

    13:01 15.05.2009 | יוסי אבוקסיס יוסי אבוקסיס (אורח)

    נראה ממש טוב
    והקטע עם המפלצות שבונים מאיברים הוא ממש מגניב

  10. 10

    14:56 15.05.2009 | יואב יואב (אורח)

    אני מניח שכמות נקודות הנסיון היא ממש סמלית, לדוגמא 12 מתוך כמה עשרות אלפים... סתם כדי שלא נחרוש על היכולת הזאת במקום לגוון. מתי המשחק אמור לצאת?

  11. 11

    16:50 15.05.2009 | Joni-r Joni-r

    איזה באסה שזה לא יוצא לPS3 נראה משחק מגניב...

  12. 12

    19:41 15.05.2009 | גל זינגר גל זינגר (אורח)

    שמחתי לשמוע שהוא יוצא לאקס בוקס, נראה כמו משחק טוב...

  13. 13

    13:56 16.05.2009 | AgentZ AgentZ

    קצת דומה לOverlord אבל נשמע הרבה יותר טוב

  14. 14

    19:22 16.05.2009 | יייייש יייייש (אורח)

    זה יוצא לבוקס:) אני יקנה את זה

  15. 15

    12:22 06.02.2010 | משחקה    רמיה משחקה רמיה (אורח)

    זה משחק יפה

  16. 16

       | פורסם ע"י