הרשמה

משחקים בקנה: Tales of Monkey Isle

חיים חדשים להרפתקה קלאסית לאחר 9 שנות שתיקה

לאלו שעדיין שומרים אמונים להרפתקאות הקומיות של ימים עברו, E3 2009 נצבעה בזהוב אופטימי כבר ביום שלפני הפתיחה, כאשר הוכרז באופן מפתיע שמותג "אי הקופים" המיתולוגי של לוקאסארטס חוזר אלינו, ובקרוב.

"אי הקופים" המקורי היה ההרפתקה שהפכה את לוקאס למפורסמת, למרות שהוא לא היה ההרפתקה הראשונה של החברה. אפשר לטעון גם שהוא היה המשחק שפתח את תור הזהב של הז'אנר, שנמשך מיציאת המשחק ב-1990 ועד אמצע שנות התשעים. מולו עומד המשחק הרביעי והאחרון עד לפני מספר ימים בסדרה, Escape from Monkey Island,  שיצא בשנת 2000 וסימן את סופו של ז'אנר ההרפתקה כסוגת מיינסטרים ואת דחיקתו לסטטוס נישתי.

בא האינטרנט, כמעט עשור אחר כך, ופתח שוב את השוק למגוון רחב יותר של משחקים בצמצמו את המרחק בין המפתחים לצרכנים. המפתחים כבר לא תלויים במספר קטן של מפיצות גדולות בעלות יכולת ליצור אלפי עותקים פיזיים, להדפיס חוברות, להעמיס משאיות ולהבטיח לעצמן מקום על מדפי חנויות המשחקים המרכזיות. ההפצה דיגיטלית מהירה יותר, ויראלית יותר, זולה יותר וממוקדת יותר.

בזכות ההפצה הדיגיטלית יכולה להתקיים חברה כמו Telltale Games, שהוקמה על ידי ותיקי לוקאסארטס וכבר החייתה מותג הרפתקה אחד שנזנח על ידי החברה הקודמת בה עבדו - Sam & Max. עונה שלישית של עלילות סם ומקס, צמד חיות שבמקרה עובד גם בתחום הבילוש הפרטי, נמצאת בדרך. אבל גם סם ומקס לא יכולים להתחרות בשם של "אי הקופים", סדרת הדגל של תקופה שלמה. למרבה המזל, לאחר ש-Telltale הוכיחו את יכולותיהם עם סדרות "סם ומקס" ו"וואלאס וגרומיט" (לאחרונה אין קשר ללוקאסארטס), כנראה שמשהו זז בהנהלה של לוקאס, והם העניקו למפתחים את הזכויות לפיתוח סדרת משחקי "אי הקופים" חדשה.

רון עובד המון

 קודם כל, משהו שמעציב חובבי "אי הקופים" מאז ההכרזה: רון גילברט, מאבות הסדרה והאיש שכתב את מערכת יצירת ההרפתקאות של לוקאס, לא נמצא בצוות הפיתוח. אז ראשית, הרבה מפתחים אחרים עם ניסיון "אי הקופים" כן נמצאים בצוות, וביניהם דייב גרוסמן, עוד בכיר Monkey Isle לשעבר. שנית, רון גילברט אמנם עסוק עם משחק התפקידים-הרפתקה האישי שלו, אבל הוא כן מצא זמן בתחילת תהליך הפיתוח לשבת כמה ימים עם הצוות ולעזור להם לעצב את הסיפור והדמויות - כך שקולו לא יעדר לחלוטין מהפרק החדש בעלילות הנער-שרצה-להיות-ואכן-הפך-להיות-מין-סוג-של-פיראט, גאיבראש ת'ריפווד.

לאנשי Telltale יש יחס מיוחד למותג. לפיכך, הם לא מתכוונים להפוך אותו לסדרה של מיני-הרפתקאות עצמאיות, כפי שעשו עם סם ומקס. Tales of Monkey Island, למרות שהוא אכן יצא בחמישה פרקים (הראשון כבר בתחילת החודש הבא), יהיה פרק אמיתי בסדרה, עם רוחב והיקף של משחק מלא. חמשת הפרקים יספרו סיפור אחד גדול, כאשר כל פרק יסתיים ב-Cliffhanger שיותיר אותנו במתח - אבל לא יותר מחודש - עד צאת הפרק שאחריו.

כצפוי, המשחק לא יחזור למראה הדו-מימדי של ראשוני הסדרה - לא לפיקסל ארט של "אי הקופים" ולא לסגנון ה-cartoon של "קללת אי הקופים" - אלא יתנהל במנוע ההרפתקה התלת-מימדי של Telltale. יהיה כאלה שיקטרו על המראה החדש, אבל אם להיות כנים, גיאבראש ועולם הפיראטים שלו איבדו את הסגנון המקורי שלהם כבר במשחק השלישי בסדרה - ואנשים התרגלו. גם לזה הם יתרגלו.

הגיע הזמן לתמרון כל חפץ על כל חפץ הידוע

מנוע הפאזלים של Telltale שודרג לכבוד האירוע. משחקי סם ומקס שמרו על הממשק פשוט ולא אפשרו לשחקן לנסות ולשלב בין חפצים שאסף. "סיפורי אי הקופים", ממש כמו ההרפתקה של פעם, יתמכו בפונקציה ויכילו חידות שידרשו שימוש בה.

הזכרתי כבר שדייב גרוסמן, מיוצרי הסדרה הקלאסית, הוא המפיק של הסדרה החדשה. עוד משתתפים ביצירת המשחק מייק סטמל, היוצר המוביל על Escape from Monkey Island, ומייקל לאנד, המלחין שמאחורי המוזיקה של "אי הקופים" ומאחורי פסי קול בלתי נשכחים אחרים, כמו אלה של Outlaws ושל The Dig. השחקן שדיבב את גאיבראש והשחקנית שדיבבה את אהובתו, איליין, החל מהמשחק השלישי בסדרה, שבים גם הם לגלם את הדמויות.

יש לי לה-צ'אק באצבעות

שלא תחשבו שלה-צ'אק, הפיראט האל-מת האכזר שמאוהב באיליין ואויבו בנפש של גאיבראש, נשכח בעבר - גם הוא שב לקלחת, וכדמות ראשית בסיפור, או לפחות מסביבו. סיפור המסגרת הוא שגאיבראש מרכיב חרב וודו בניסיון להשמיד סופית את לה-צ'אק - כאילו זה אפשרי. הוא מפשל, כהרגלו, וההשלכות הן א. לה-צ'אק הופך לפיראט בשר ודם ב. איליין נלכדת בספינה טובעת ג. גאיבראש נופל לים ו-ד. ידו השמאלית סופגת אנרגיית לה-צ'אק מרוכזת והופכת לאחוזת דיבוק מרושע.

 בתחילת הפרק הראשון, שיצא ב-7 ביולי למחשב ול-Wiiware, גאיבראש נסחף לחופו של האי Flotsam, מקום אליו הזרמים והרוחות מביאים כל מיני סוגים של זבל, כולל פיראטים שנפלו לים. זה מין סוג של תחנה אחרונה - מקום שאתה יכול להגיע אליו אבל אין שום אפשרות לצאת ממנו. כמובן שגאיבראש לא משלים עם גורלו ומנסה למצוא דרך לברוח מהאי, גם אם תושביו האחרים לא עומדים לשתף איתו פעולה בקלות.

נותר רק לאחל לסדרה לא לבייש את המסורת, להצליח ולהעמיד צאצאי אי הקופים גם לעשור הבא.

- צפו בטריילר של Tales of Monkey Island

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:03 05.06.2009 | han han

    LUCASARTS FTW

  2. 2

    00:03 05.06.2009 | han han

    חהחה אני ראשון

  3. 3

    01:33 05.06.2009 | Mastix Mastix

    קודם כל, אחלה כתבה, רואים שהכותב מבין במשחקי הרפתקאה.
    דבר שני, אני שמח מאוד ש Telltale מפתחים את זה ולא למשל... LucasArts, כי לוקאסארטס איבדו את דרכם מזמן וכל המשחקים שלהם לאחרונה בינוניים או גרועים, ועוד שטלטייל הוכיחו את עצמם עם שתי העונות של סם ומקס שהיו לדעתי אחלה!

  4. 4

    03:56 05.06.2009 | Nimiauredhel Nimiauredhel

    נשמע כמו ההתחלה של אי הקופים 2. מעניין אם נפגוש את לארגו שוב . P:

  5. 5

    13:13 05.06.2009 | Wan7ed Wan7ed

    חבל שזה לא יוצא לאקבוקס לייב... הייתי בטוח קונה את זה.

    עכשיו כנראה שאני לא אשחק את זה.

  6. 6

    23:40 05.06.2009 | L L (אורח)

    לא חיבבתי במיוחד את מה שעשו עם Sam and max ואני לא משוכנע שאחבב את אי הקופים. המשחקים של Telltale בינוניים למדי ולא מצטיינים בכתיבה הלוקאס-ארטית המובחרת(ששמורה ברובה לגורו שלימד אותנו מה זה קווסטים, טים שייפר) וכל העסק הוא ניסיון החייאת מותג שהיה עדיף שישמר בזכרוננו כסידרת הקווסטים הטובה ביותר בכל הזמנים ולא כסידרה בינונית וחסרת השראה שנועדה לספק מעריצים שלא מרפים.
    אגב, "ידו השמאלית סופגת אנרגיית לה-צ'אק מרוכזת והופכת לאחוזת דיבוק מרושע." - רפרנס לMGS???

  7. 7

    00:36 07.06.2009 | חגי חגי

    אני דווקא מאוד מאוכזב מהתלת-מימד. לעניות דעתי, אין מה להשוות בין היופי והחן של MI3 לזה של MI4, ובתור אחד שגמר את שניהם, אני מכיר אותם מספיק.
    שני היתרונות היחידים של התלת מימד (למיטב ידיעתי) זה ש: א. אחרי בניית הדמות הבסיסית, אפשר להכין לה הרבה אנימציות במהירות (חסכון בתהליך הפיתוח) ב. המפיצות לא רוצות לשמוע על דו-מימד יותר.
    אני ממש עצוב, אבל נראה לי שאדלג על המשחק הזה (אלא אם יתברר פתאום שהוא מצחיק בטירוף).

  8. 8

    16:40 07.06.2009 | L L (אורח)

    משום מה נוצר הרושם המוטעה שדו-מימד שייך לעבר. למה? למה מה שיותר "ריאלי" ויז'ואלית נחשב התפתחות אצל היצרניות?
    ומצחיק בטירוף? לא סביר.

  9. 9

    23:01 08.06.2009 | ududy ududy

    אני לא אהבתי את הסגנון של MI3. אני לא טוען שהסגנון של MI4 או Tales of MI טוב יותר, אבל לא חיבבתי את הקריקטוריות המוקצנת שלו, אני מעדיף בהרבה את הגרפיקה של MI2, למרות הפיקסלים הגדולים.

  10. 10

    02:54 08.07.2009 | דן דן (אורח)

    האם סוף סוף נגלה מה הוא הסוד של Monkey Island?

    במקור הסדרה יועדה להיות סדרה של 5 פרקים שבסופה יתגלה סוף סוף מהו הסוד של אי-הקופים. לרוע המזל המשחק החמישי והאחרון מעולם לא יצא.
    אני מאוד מקווה ש-Telltale יתחשבו בנושא ויפתרו סוף סוף את הסוגיה שמשאירה אותנו במתח כבר כמעט 20 שנה.

  11. 11

    10:47 08.07.2009 | באריו שינו באריו שינו (אורח)

    בתור אחד ששיחק במאנקי איילנד 1-2 האלה בפריים של הילדות שלי (גילאים 5-9), אולי אני משוחד אבל מאוד התאכזבתי משלוש וארבע. הראשון בגדול הכי טוב, השימוש בצבע הכחול השפיע לי על האישיות ומייצר אצלי שטף של רגשות יותר חזק מכל ציור אקספרסיוניסטי שראיתי, ומשקה אותי בתחושת לילה יותר מכל נוקטורן של שופן או מוצרט. השני ממשיך באותו כיוון, שני המשחקים הראשונים ממש רווים בתחושת פולחן מוזרה ויחד עם המוסיקה, התוצאה לא פחות ממפחידה באמת.

  12. 12

    17:27 10.07.2009 | שי הגבר שי הגבר (אורח)

    אך איזה כיף, יום חג לגיימרים אמיתיים.
    בשעה טובה ומוצלחת
    עכשיו נשאר רק מי שישלוף את
    little big adventure מההיסטוריה
    ואני עורך חפלה לכבוד המאורע.

    אגב מעולם לא קניתי משחקים עד לWOW
    ועכשיו רכשתי את אי הקופים החדש.
    אני שמח שהיום כשאני עובד אני יכול לתמוך בז'אנר שאני כל כך אוהב מה שלא הייתה לי אפשרות כשהייתי ילד קטן.

  13. 13

    15:49 27.08.2009 | רועי רועי (אורח)

    נתחיל בכך שזהו המשחק (סדרה) לדעתי, הטובה ביותר שנוצרה אי פעם. אין משחק שמעורר זכרונות או אהדה כמו אי הקופים...אני התחלתי דווקא עם המשחק השלישי בסדרה וכשהבנתי שיש רצף לעלילה מיד שיחקתי עם אחד ושתיים. חברים, אי הקופים שלוש היה מעולה...שנון ויוצא דופן לגמרי. ארבע היה מאכזב יותר מהשאר, אבל אני חייב להודות שאחרי ששיחקתי עם "סיפורי אי הקופים"(שני הפרקים שיצאו עד כה), המשחק מחזיר אותי אחורה בזמן וגורם לי לזכור הרבה...(במיוחד בחלק השני שיש בו מחוות רבות למשחק השלישי- כמו כלב הים ששר את השיר של הצוות של גיבראש במשחק השלישי והמצחיק ביותר עד כה)...המשחק החדש הוא בסדר גמור, מעט קל יותר מהשאר אבל טוב ויש לתת לו סיכוי עד הסוף שלו ולראות מה ניסו להעביר בו...
    ודרך אגב, גיבראש ועולם הפיראטים שאנחנו לומדים אותו איתו, מכירים בדיווי גונ'ס מהסרטים של שודדי הקריביים. וזה מצחיק....משחק שנון מישהו פה שכח לציין?

  14. 14

       | פורסם ע"י