הרשמה

משחקים בקנה: Arcania

המשחק הרביעי בסדרת Gothic הוא התחלה חדשה לאפוס התפקידים

סדרת התפקידים Gothic הופכת ל-Arcania בפרק רביעי ששולח אותנו כנגד גיבור המשחקים הקודמים

משחק התפקידים הרביעי בסדרת Gothic הוא התחלה חדשה. לא מדובר רק בתחילתו של קו עלילה חדש, אלא במפתחת חדשה לגמרי שמופקדת על הסדרה. המפתחים המקוריים ב-Piranha Bytes עברו לעבוד על Risen בעוד Spellbound, אולפן פיתוח גרמני אחר, הופקד על Gothic, שהזכויות לו נשמרו בידי המפיצה, Jowood.

כדי לסמן את ההתחלה החדשה, Gothic 4 אפילו לא נקרא Gothic 4, אלא Arcania: Gothic Tales. לגבי Spellbound, אנחנו מכירים אותם ממשחקי אסטרטגיה כמו Desperados ו-Robin Hood.

עולם גדול ופתוח, מלא בהרפתקאות- אבל נגיש יותר

מה שומרים המפתחים מ-Gothic כפי שאנו מכירים אותו? העולם הפתוח הוא עדיין עיקרון עיצובי חשוב. המשחק יתרחש על שלושה איים גדולים, למרות שבהתחלה תהיה לנו גישה רק לאחד. כנ"ל ריבוי הקווסטים, שמספרם הוא כ-300, כשליש מהם משימות צד שלא קשורות ישירות לסיפור.

כמו כן, חלק משישים סוגי האויב ומאות הדמויות שנפגוש יהיו מוכרים לשחקני הטרילוגיה. מערכת השיחה צפויה להיות דומה (עצי דיאלוג סטנדרטיים), ונשמרים מנגנוני הנפחות והאלכימיה שמאפשרים לשחקן ליצור נשקים, שריון ושיקויים.

מה הם רוצים לשנות? Jowood מדגישים בכל הזדמנות שהם רוצים להפוך את המשחק ל"נגיש יותר". לשם כך הם יישמו מיני-מפה שמראה לשחקן את מיקומו המדויק בסביבה וסמני קווסטים, שחס וחלילה שחקנים לא יצטרכו לחפש בעצמם את מטרות המשימה שלהם. כמו כן כולל Arcania מערכת נעילה על אויבים לירי חיצים וקסמים, אבל התקפה שמשתמשת בנעילה תגרום רק לחצי מהנזק שתגרום התקפה מכוונת ידנית.

בקרב נוכל, ככל הנראה, לפגוע בחלקי גוף ספציפיים לבונוסים לנזק ואולי לאפקטי פציעה מיוחדים- בדומה ל- Fallout 3. כמו ב-The Witcher ניתן יהיה לשרשר התקפות על ידי לחיצה על כפתור ההתקפה בתזמון הנכון, כאשר בהתחלה יהיו פתוחים לרשות הדמות שלנו רק קומבואים פשוטים, ועם צבירת ניסיון יפתחו התקפות מורכבות יותר שכוללות גם שימוש במגן, בשני נשקים וכדומה.

הגיבור של המשחקים עד כה הוא ה'רע' של המשחק החדש

המשחק מתרחש ב"איים הדרומיים", אותם מנסה המלך רובאר השלישי להוסיף לממלכתו. מתברר שלאחר שנתיים במימדים שמעבר, אליהם הגיע בסוף Gothic 3, חוזר גיבור הסדרה למירטאניה כדי להתערב במלחמה חדשה בין גורן, ידידו הותיק, לבין ת'ורוס, בן-אנוש שמאחד מאחוריו מחדש את האורקים.

לאחר שהוא מנצח במלחמה הוא מאחר מאחוריו את הממלכה, מכתיר את עצמו למלך החדש ויוצא לכיבושים כדי להגדיל את ה"פאקס מירטניה" שלו. גיבור המשחק החדש הוא בן האיים הדרומיים שמוצא שכפרו נבזז ונשרף על ידי צבאו של המלך, ויוצא לעולם הגדול כשבליבו בוערת הנקמה.

מנוע גרפי חדש לגמרי, תומך במזג-אוויר דינמי

Arcania משתמש במנוע חדש לגמרי, שתומך בכל מיני טכנולוגיות כמו HDR (תאורה דינמית שמחקה את תכונת ההסתגלות לאור של העין) ומים פיזיקליים (מים שזורמים ודולפים בהתאם להתנהגותם בעולם האמיתי). עולם המשחק תומך, מלבד במחזור היום-לילה המוכר, גם במזג אוויר דינאמי - היום האביבי יכול להתחלף פתאום בסגריריות גשומה או בערפל.

מזג האוויר משולב במשחקיות על ידי הצורה בה הוא משפיע על התנהגות אויבים ודמויות. הדוגמה שניתנת כל הזמן היא שומרים, שבמקרה גשם יכנסו למבנה ויהיה קל יותר לעקוף אותם ללא קרב. השחקן לא בהכרח יצטרך לחכות לגשם שיפחית את ההתנגדות בדרכו, מאחר והוא יוכל ללמוד קסם שמשנה את מזג האוויר לפי טעמו.

ועוד פרטים

למרות עולם המשחק הפתוח, הסיפור יהיה בנוי באופן קשיח יותר, מחולק לפרקים, כך שאולי ניתן לצפות ליותר אירועים עלילתיים גדולים. המבנה גם ישפיע על הצורה שבה תחקרו את העולם - יותר ויותר אזורים יפתחו עם ההתקדמות בסיפור. 

כמו כן ניתן דגש רב יותר למבוכים תת-קרקעיים, שהיו זניחים במשחקי Gothic הקודמים. עולם המשחק יאוכלס בשלוש קבוצות יריבות וחמש גילדות מקצועיות, מהן נוכל לבחור בעבור מי לעבוד. לגבי נפח המשחק - המפתחים מעריכים 50-80 שעות, בהתאם למספר משימות הצד שהשחקן ירצה לקחת על עצמו.

מערכת פיתוח הדמות תהיה מבוססת על עץ יכולות, שהתקדמות בו תעצב את דמות הגיבור. הצטרפות לגילדות וקבוצות כוח לא תגביל את התפתחות השחקן בקסם, קרב או כיוונים כלליים אחרים, למרות שהיא יכולה לפתוח לפניו מספר יכולות מיוחדות.

Arcania: A Gothic Tale צפוי לצאת למחשב בסוף 2009\תחילת 2010 (התאריך המאוחר נראה כרגע סביר יותר), ויצא ל-Xbox360 ול-PS3 בהמשך 2010.

הדגמה של Arcania מתערוכת E3 האחרונה:

תגובות

  1. 1

    10:47 12.06.2009 | gothe gothe (אורח)

    יש אני ראשון וקול ואתם לא

  2. 2

    10:47 12.06.2009 | gothe gothe (אורח)

    יש אני ראשון וקול ואתם לא

  3. 3

    11:30 12.06.2009 | .oN .oN

    אני מת למשחק הזה

  4. 4

    12:01 12.06.2009 | daniel926 daniel926

    3 זה מספר קדוש בתורה,ואני מגיב מספר 3 [:
    (לא אני לא דתי (!) אני סתם חכם :)

  5. 5

    12:19 12.06.2009 | Xaldin Xaldin

    השלישי היה נחמד, וזה נראה טוב אפילו יותר.

  6. 6

    13:01 12.06.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    3 אתה טיפש בשכל שאתה שרוף עליו!
    לא משהו

  7. 7

    13:01 12.06.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    3 אתה טיפש בשכל שאתה שרוף עליו!
    לא משהו

  8. 8

    14:28 12.06.2009 | baromba baromba

    זה לא יוצא למחשב?

  9. 9

    14:29 12.06.2009 | baromba baromba

    אה לא שמתי לב שרשמת שזה יצא למחשב קודם

  10. 10

    15:03 12.06.2009 | ga97 ga97

    משחק נחמד אני מת לנסות אותו!

  11. 11

    16:07 12.06.2009 | Ethanbarker Ethanbarker (אורח)

    נראה מעניין ((:

  12. 12

    16:07 12.06.2009 | Ethanbarker Ethanbarker (אורח)

    נראה מעניין ((:

  13. 13

    19:44 12.06.2009 | יואב יואב (אורח)

    מה אני יגיד לכם.
    לא יהיה משחק אחד שיצליח להיות יותר טוב ממשחקי תפקידים אמיתיים. (D

  14. 14

    19:44 12.06.2009 | יואב יואב (אורח)

    מה אני יגיד לכם.
    לא יהיה משחק אחד שיצליח להיות יותר טוב ממשחקי תפקידים אמיתיים. (D

  15. 15

    00:26 13.06.2009 | ערן ערן (אורח)

    או, זה סוג המשחקים שאני אוהב ושווה להשקיע בו - משחק תפקידים בעולם פנטזיה פתוח, עם גרפיקה שהיא חוד החנית ושלל ההרפתקאות, הקווסטים וניפנופי החרב הנלווים לכך.

  16. 16

    00:26 13.06.2009 | ערן ערן (אורח)

    או, זה סוג המשחקים שאני אוהב ושווה להשקיע בו - משחק תפקידים בעולם פנטזיה פתוח, עם גרפיקה שהיא חוד החנית ושלל ההרפתקאות, הקווסטים וניפנופי החרב הנלווים לכך.

  17. 17

    01:28 13.06.2009 | DareDevil DareDevil

    השמטתה פרט חשוב מס' 11 - שחיטת מפלצות בלתי פוסקת ואיסוף שלל לרוב.

  18. 18

    02:09 13.06.2009 | לא משהו לא משהו (אורח)

    ראיתי מספר סרטונים שלו, בכלל לא משהו. לא יותר צחיקוי גרוע של Oblivion בגוף שלישי.
    הגרפיקה, הקסמים, צורת הלחימה ובכללי - הכל, נראה מאוד רופף ולא מושקע. בקיצור, לא שווה את הכסף לדעתי.

  19. 19

    02:09 13.06.2009 | לא משהו לא משהו (אורח)

    ראיתי מספר סרטונים שלו, בכלל לא משהו. לא יותר צחיקוי גרוע של Oblivion בגוף שלישי.
    הגרפיקה, הקסמים, צורת הלחימה ובכללי - הכל, נראה מאוד רופף ולא מושקע. בקיצור, לא שווה את הכסף לדעתי.

  20. 20

    03:04 13.06.2009 | ududy ududy

    13, אתה בטח מתבדח. החלטת מכמה סרטוני משחקיות שראית שהמשחק, שנמצא עדיין עמוק בפיתוח, לא שווה? מאיזה מין סינדרום של פזיזות מנטלית אתה סובל?

  21. 21

    09:44 13.06.2009 | עידו עידו (אורח)

    הייתמבל מאתה אוקפ

  22. 22

    09:44 13.06.2009 | עידו עידו (אורח)

    הייתמבל מאתה אוקפ

  23. 23

    09:58 13.06.2009 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    "מערכת נעילה אוטומטית"?

    נו באמת... יהרסו את המשחק ככה...וזה לא שהשלישי היה יותר טוב.

  24. 24

    11:48 13.06.2009 | DareDevil DareDevil

    הם חייבים להשמיט את השמות והכיתוב שמרחף מעל למפלצות ודמויות, זה ממש מציק,
    אני מקווה שזה רק זמני. שיעשו הצגה של הכיתוב כשעולים על המפלצת עם הסמן, או כשננעלים עליה.

  25. 25

    15:30 13.06.2009 | NatureCall NatureCall

    אההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
    אני חולה על GOTHIC מוואההההההההההההההההההההההההההההההההה
    חייב שזה יצא כבר :DDDDDDDDDD

  26. 26

    11:22 17.06.2009 | רובי רובי (אורח)

    זה מעצבן הם רק עושים את המשחק פחות ראליסטי עם המיני מפ עכשיו עם מערכת נעילה ושמות מעל הפלצות
    באסה

  27. 27

    11:22 17.06.2009 | רובי רובי (אורח)

    זה מעצבן הם רק עושים את המשחק פחות ראליסטי עם המיני מפ עכשיו עם מערכת נעילה ושמות מעל הפלצות
    באסה

  28. 28

    09:50 03.07.2009 | לידור לידור (אורח)

    אני רק מתחיל לשחק בזה
    אני מאוד הואב את המשחק
    הזה.

  29. 29

    09:50 03.07.2009 | לידור לידור (אורח)

    אני רק מתחיל לשחק בזה
    אני מאוד הואב את המשחק
    הזה.

  30. 30

       | פורסם ע"י  

     

יש להתחבר כדי להגיב בדיון