הרשמה

משחקים בקנה: Venetica

היא לא ידעה מי היא... עכשיו היא יודעת, והמצב הרבה יותר גרוע

סקארלט, גיבורת משחק תפקידים-פעולה שמתרחש בונציה במאה ה-16, היא קרובת משפחה של מישהו מאוד מיוחד וקרוב ללב כולנו

מסתבר ש-Assassin's Creed 2 הוא לא המשחק היחיד שיוצא השנה ומתרחש בחלקו הגדול בונציה, לראות-אותה-ולמות (ההיפך במקרה של AC2). אני חושד במעורבות של לשכת התיירות המקומית.

המשחק הנוסף שמעלה על נס את יהלום צפון איטליה אפילו נקרא על שמה, Venetica. בעלילה שנשמעת כאילו קפצה היישר מתוך עולם הדיסק של טרי פראצ'ט, מגלה הגיבורה, ונציאנית בת המאה ה-16 בשם סקארלט, שהיא בתו של המוות. ההוא עם החרמש ובעיית האנורקסיה, כן.

למעשה, היא בתו של מי שהיה מוות. בעולם של Venetica, המוות, או לפחות התפקיד של המוות, לא נמשך לנצח. אדם חדש נבחר למלא את תפקיד המוות כל כמה שנים, עבודה חיונית אך כפויית טובה, בוודאי תסכימו. הבעיה היא עם המוות האחרון שנבחר - הוא חטף שגעון גדלות, והחליט שבמקום לעבוד אחד-אחד, או במקרה של רעידות אדמה קשות חמישים אלף-חמישים אלף, הוא יקח דרך קיצור ויהרוג את כולם במכה. אף אחד לא סיפר לו, כנראה, שלא מדובר בעבודת קבלן.

סקארלט היא הכוח היחיד שיכול לעמוד מול המוות ולדאוג שהעריץ יוחלף על ידי טיפוס חיובי יותר במובן הקודר של המילה. זאת מפני שהיא ירשה כל מיני כוחות מיוחדים מאביה. היא יכולה, למשל, לעבור בין מימד החיים והמתים, לשלוט בתנועת הזמן, שלמוות ככל הנראה יש מניות בו, ולעשות פלאים עם רעל, מגיפה ותותים בשמנת.

 Venetica הוא משחק תפקידים-פעולה שמרכזו יהיה, כאמור, בונציה, שתוצג במשחק כאזור גדול, פתוח לחקירה, בו סקארלט יכולה לנוע בריצה, טיפוס ושחיה. מחזור יום-לילה יטיל את העיר מקוטב החיים, שעות השמש בהן העיר היא פחות או יותר עיר אירופאית נורמלית (עם תוספות על טבעיות שונות), אל קוטב המוות, שעות החשיכה בהן רוחות ומפלצות ישלטו בכיפה.

לסקארלט יהיו דרכים לטפל במפלצות האלה, בעיקר על ידי הריגתן, מה שמעלה את השאלה טורדת המנוחה: האם היא לא מחזקת את האויב שלה בכך שהיא שולחת אליו מגוייסים פוטנציאליים? בהנחה ששאלה זו תיפטר לשביעות רצוננו, הקרב יתנהל בזמן אמת ובסגנון אקשני, רק שבכל רגע גם נוכל להשתמש בחפצים, כוחות וקסמים מהמאגר שסקארלט תאסוף לעצמה במהלך ההרפתקה, על ידי חקירת העולם וצבירת ניסיון.

בתור בתו של ידוען שמתמחה באלימות, ריקבון ותופעות שימושיות אחרות, כוחות הקרב של סקארלט יכללו בין השאר גם את היכולת לזמן זומבים ועורבים ולהטיל אימה על אויבים רגישים. מגוון כלי הנשק שהיא תמצא ותשתמש בהם לא יבדלו זה מזה רק בצורה, טווח וכוח, אלא גם בסוג הנזק שהם גורמים. כך שאם קופץ עליכם פתאום אריה אבן שלפני רגע היה פסל דומם באחת הכיכרות, אל תנסו להשתמש בחרמש המסורתי - עברו לפטיש ממש גדול.

ונציה של Venetica תכיל הרבה מעברים סודיים ואוצרות, שהמשחק כמובן מעודד אותנו למצוא, כאשר כדי לפתוח תיבות נעולות נצטרך להתמודד עם מיני-משחק של פריצת מנעולים. בעיר פועלות שלוש גילדות - השודדים, הסוחרים והשליחים - ונוכל לבחור בעבור מי לעבוד כמו גם אם לפתור דברים בצורה עדינה יותר או רק-אכפת-לי-מעצמי שכזו, בחירות שיקבעו בסופו של דבר לאיזה מסופי המשחק נגיע. כל אלה דברים שגרתיים למשחק התפקידים המודרני, אבל חשבתי שתשמחו לדעת שזה קיים גם ב-Venetica, למרות היותו RPG-Lite.

כמו במשחקי התפקידים הפתוחים ביותר, ניתן יהיה להיכנס לכל דלת ולחקור כל מבנה בעיר, כך מבטיחים המפתחים. עלילת המשחק תיקח אותנו למספר מקומות נוספים בעולם, כמו צפון אפריקה, למרות שהציר המרכזי ישאר תמיד העיר.

צריך להקדיש מילה או שתיים נוספות ליכולתה של סקארלט לעבור בין עולם החיים והמתים. כמו ב-Edge of Twilight, יהיה מדובר בשתי גרסאות של אותה מציאות, ביניהן יכולה סקארלט לעבור פחות או יותר כרצונה - סביר שיהיו מגבלות. בנוסף לתוכן השונה של כל צד - למשל, אם בצד אחד יש גופה טריה יכול להיות שבצד השני נמצא את הנשמה שעוד לא הספיקה לחזור לבוראה ולתשאל אותה - ניתן יהיה גם להשתמש ביכולת באופן כללי כדי להתגנב על פני יצורים שקיימים רק באחד המימדים, או להיעלם להם פתאום באמצע הקרב ולהופיע בחזרה מאחוריהם.

Venetica מפותח על ידי Deck13, אולפן גרמני שבעברו אחראי למשחקי ההרפתקה-פעולה Ankh ו-Jack Keane, שזכו לציונים טובים-אבל-לא-מדהימים. המשחק החדש נראה השאפתני ביותר שלהם עד כה. אם הוא משיג את שאיפותיו נראה כשהכותר יצא, לקראת סוף השנה למחשב ול-Xbox360. אני, באופן אישי, כבר מאוד מחבב את הסגנון הגרפי, שהוא לא ריאליסטי-משעמם מצד אחד ולא אנימה-ילדותי מצד שני.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:53 08.06.2009 | HeavenTear HeavenTear

    פלאים עם תותים בשמנת ם:

    חעחעחעחעחןעחחעחעחע ראשון חעחעחעחעחעחעחחע

  2. 2

    23:28 08.06.2009 | מה אתה גנוב מה אתה גנוב (אורח)

    מה אתה מבסוט שאתה ראשון

  3. 3

    23:43 08.06.2009 | Xaldin Xaldin

    אם לומר את האמת, נשמע הרבה יותר טוב ממה שחשבתי כשקראתי עליו מידע, מזמן...
    בכל אופן ח"ח על הכתבה, היא הייתה טובה ומשעשעת.
    תודה על המידע.

  4. 4

    00:08 09.06.2009 | גל גל (אורח)

    דווקא הגרפיקה לא נראת משהו...

  5. 5

    06:55 09.06.2009 | ... ... (אורח)

    נראה משחק מאד נחמד ומשעשע אבל אני לא חושב שאני ישחק בו כי זה לא הסגנון שאני אוהב...

  6. 6

    17:35 09.06.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    מסכים עם 4

  7. 7

    18:35 09.06.2009 | Woolin Woolin

    כתבה נחמדה,
    מצפה לשמוע יותר על המשחק בהמשך.

  8. 8

    19:40 09.06.2009 | XENO XENO (אורח)

    לא הבנתי מה יש לכם עם הקטע של להיות המגיב הראשון.
    בכנות.... זה קצת פאטתי.

  9. 9

    20:59 09.06.2009 | NaorBlader NaorBlader

    ושוב..דמות כוסית..
    איך אפשר להתרכז במשחק ככה, זה לא..לא הולך.

  10. 10

    15:24 10.06.2009 | DIABELO666 DIABELO666 (אורח)

    מה זה החרא הזה? היא נראית כמו דמות מסימס!!

  11. 11

    21:03 10.06.2009 | ga97 ga97

    נראה טוב מחכה3:

  12. 12

       | פורסם ע"י