הרשמה

משחקים בקנה: Dragon Age Origins

Bioware מזמינה אתכם לפנטזיה שכולה פרי יצירתה

משחק התפקידים המתקרב של Bioware שואף לתת לנו את כל מה ש-Baldur's Gate 2 נתן, אבל עם כל הפירוט והמוחשיות שמאפשרת טכנולוגיה מודרנית

Dragon Age: Origins. אנחנו יודעים ש-Bioware רואה במשחק התפקידים הזה את "המשכה הרוחני" של סדרת Baldur's Gate, עדיין סדרת המשחקים הכי מוערכת של החברה. מה זה אומר?

  • עולם פנטזיה גבוהה (הרבה קסם, מפלצות, אירועים שהיו נחשבים על טבעיים בעולם ריאליסטי יותר)
  • עלילה אפית שמותירה הרבה בחירות, קטנות כגדולות, בידי השחקן
  • משחק מבוסס חבורה עם מידה רבה של אינטראקציה בין הדמויות בחבורה
  • קרבות טקטיים בזמן אמת עם אפשרות להשהות את הקרב ולחלק פקודות

אחת הסיבות שנבחר שם המשנה Origins למשחק הוא הרצון של המפתחים לסמל את חזרתו של Dragon Age למקורות החברה - Baldur's Gate הוא מותג התפקידים הראשון של Bioware. ב-Dragon Age הם עושים את מה שמשחקי העבר המצליחים שלהם עשו - אבל בשאיפה לגדול ומפורט יותר.

אין ניסיון להכניס חידושים גדולים לנוסחת המשחקיות שמשחקי BG וסדרת ההמשך שלה, Neverwinter Nights, נבנו עליה: לא תמצאו כאן עולם פתוח בנוסח Elder Scrolls, לא מערכת יצירת חפצים עמוקה בסגנון MMO, גם לא מרכיבי חקירת-מבוכים שאף פעם לא היו בסדרה, כמו היכולת לזחול, לטפס, לשחות, או להשתמש בקסמי ריחוף וטלפורטציה.

עולם ענק, מלא בהרפתקאות ובדמויות

מה שכן תמצאו הוא עולם לא ליניארי ברובו שבנוי ממספר רב של אזורים נפרדים (משווים את גודלו ל-BG2, הגדול שבמשחקי Bioware), מספר גדול של דמויות לדבר איתן ומספר גדול של קווסטים להשלים, רבים מהם אופציונליים.

מהבחירה שלכם במקצוע וגזע, דרך הדמויות שתצרפו לחבורה שלכם ועד הצורה שתתייחסו אל אותן דמויות, המשימות שתשלימו והבחירות שתעשו בדיאלוגים המרובים עם אוכלוסיית העולם - הבחירות הללו ישפיעו גם על הקווסטים שתקבלו, גם על הכוחות שתוכלו לפתח וגם על התקדמות הסיפור וסופו.

מרכיב מוכר נוסף יהיה הקרב - צפויים קרבות רבים נגד מגוון רחב של חיות, יצורים, בני אדם ודמויי בני אדם, מפלצות, שדים ואפילו כמה דרקונים, שהם כוח רב עוצמה ונדיר בעולם של Dragon Age, ושרק לאחרונה חזרו אליו. הקרב יתנהל בזמן אמת בהתאם לפקודות האחרונות שנתתם לדמויות שלכם, אבל גם ניתן יהיה לעצור אותו כדי לשנות פקודות ללא לחץ זמן.

משחק "בוגר"- יעני, יש סקס ואלימות

Bioware בחרה לשווק את המשחק כ"בוגר", דבר שלצערנו, בתעשיית המשחקים, משמעותו לרוב הפוכה. המשחק יהיה "אפל"; הוא יכיל הרבה "דם, נקמה ותשוקה"; סרטונים מהמשחק מראים שהחברה לא חסכה בדם ובדמויות עירומות למחצה כדי להפוך את המשחק לאטרקטיבי בעבור הדמוגרפיה המוכרת.

ברמת המשחקיות והעלילה לא נראה שהמשחק יהיה שונה קיצונית ממשחקי החברה הקודמים - אבל מה שקודם התרחש יותר בדמיון יוצג עכשיו מפורשות, או לפחות ברמיזות עבות מאוד.

ועכשיו לדברים החדשים בכל זאת

הדבר הכי בולט על פני השטח הוא שבנבדל מ-BG ו-NWN, שהתרחשו בעולם הממלכות הנשכחות של מבוכים ודרקונים, Dragon Age הוא כולו, מהקונספט ומעלה, יצירה של Bioware. זה אומר שעולם המשחק מקורי, הקסמים והיכולות מקוריים, מערכת פיתוח הדמות מקורית.

עם זאת, ההצצות שניתנו לנו לתוכנו של המשחק מגלות עולם פנטזיה די מוכר, עם אלפים וגמדים, לוחמים וקוסמים, אורקים וכדורי אש. אין כאן חס וחלילה טענה שלא יהיה תוכן מקורי ב-Dragon Age, אבל הבסיס צפוי להיות מוכר.

ה-Origins שבשם, מלבד היותו מצביע אל עברה של החברה, גם מצפין בתוכו את אחד החידושים שבמשחק. בהתאם לגזע ולמוצא שנבחר לדמות הראשית שלנו, המשחק יפתח באחד משישה Origin Stories, קטעי משחק-עלילה בני מספר שעות שיציגו את הרקע של הדמות ואיך היא נעשתה מעורבת בציר העלילה הראשי.

כל פרולוג שכזה הוא יחודי, ויפגיש אותנו עם דמויות ומקומות שמאוחר יותר יכולים לצוץ בגוף המשחק. בצורה כזאת כל Origin Story יבטיח כמות מסויימת של תוכן יחודי, לא רק בתחילת המשחק אלא גם בהמשכו.

קסמים שמשפיעים זה על זה

כישוף הוא חלק יומיומי מהעולם של Dragon Age. בעוד קסמים עדיין ישמשו אותנו כמעט אך ורק בקרב - תשכחו מקסמי הרפתקה וחקירה, פתרון חידות ותנועה - הם עכשיו יכולים להשפיע אלה על אלה.

למשל, אויב יכול להטיל קסם שימלא את החדר בנוזל שמנוני שיגרום לדמויות שלנו להחליק. אם הוא רוצה ללכת צעד אחד מעבר לזה, הוא יכול להטיל קסם נוסף, כמו כדור אש, שיצית את השמן ויהפוך את החדר למלכודת מוות. מהצד השני אנחנו יכולים להגיב במהירות ולצנן את העניינים עם קסם של סערת שלג, שתקפיא את השמן ותמנע ממנו לבעור.

מערכות יצירה לא יהיו ענפות כמו במשחקי Elder Scrolls, אבל יתאפשר לנו לשלב רכיבים כדי ליצור מלכודות ושיקויים.

חבורה של דמויות משונות ומגניבות

Dragon Age יאפשר לשחקן לשלוט בחבורה של עד ארבע דמויות. כדי לנהל את החבורה במצב קרב, מלבד היכולת להשהות את מהלך העניינים וליצור שרשרת של פקודות לכל דמות, המשחק יתמוך במערכת AI שתאפשר לשחקן המתקדם ליצור חוקים שיכתיבו את התנהגות הדמות, כמו ב-Final Fantasy 12.

למשל, ניתן לחוקק כלל שלפיו הלוחם נסוג מהשורה הראשונה כאשר בריאותו יורדת מתחת ל-25 אחוז ומנסה לתפוס מרחק ולהשתמש בחץ וקשת, או כזה שמורה לגנב לנסות להתחבא בצללים כאשר הקרב מתחיל ולבצע התקפת התנקשות על הדמות הכי חזקה בשורות האויב.

והסיפור? בסוף כל Origin Story תגוייס הדמות הראשית ל-Grey Wardens, מסדר שתפקידו להגן על המלך והממלכה. הארץ נמצאת תחת מתקפה של צבאות רשע בשם הכולל The Blight. מי המפקד העליון שלהם לא בדיוק ידוע, אבל ידוע שכוחות ה-Blight עוררו את הדרקונים, שישנו בעידן האחרון מתחת לאדמה, השחיתו אותם, ועכשיו אלה מהווים גנרלים בשורות האופל, לצד שדים שונים.

השחקן יצטרף למאמץ הכולל של הגנה על הקיום האנושי\אלפי\גמדי, כאשר לא מעט מהמשחק יתרחש בחורבות של ערים שנהרסו או בתוך ערים וישובים שנמצאים תחת מתקפה\מצור של The Blight.

כרגיל למשחקי Bioware, הרבה מהסיפור יועבר דרך עלילות משנה שיפתחו בעזרת דיבור לדמויות משנה ועל ידי אינטראקציה עם החברים שהשחקן יגייס לחבורתו. אלה דמויות הניתנות לגיוס ולפיתוח, שהקשר איתן ישתנה במהלך המשחק בהתאם למעשי השחקן, לאופיין ולאינטראקציה עם דמויות אחרות בחברה.

יהיו לפחות עשר דמויות כאלה וכנראה יותר, ביניהן מכשפה שונאת אדם ומשנת צורה וכלב מלחמה שמבין הוראות פשוטות. כל דמות ניתנת לגיוס באה עם יכולות יחודיות משלה. הכלב, למשל, יוכל להפיל ולרתק אויבים בעוד אנחנו טובחים בהם מלמעלה.

ניתן יהיה לפתח יחסים רומנטיים עם חלק מהדמויות, אבל כנראה שלא עם הכלב, לרכוש את אמונן ובכך לפתוח קוי עלילה חדשים שהן במרכזם, וגם לריב איתן עד למצב שבו הן יעזבו אותנו לכל הרוחות. דמויות שירגישו נוח איתנו יקבלו בונוסים ליכולות הקרב והקסם שלהן, וההפך יהיה נכון לדמויות שלא ירגישו שייכות או לא יסכימו עם מה שאנחנו עושים.

Dragon Age: Origins צפוי לצאת בסוף אוקטובר למחשב, Xbox360 ו-PS3. הוא יגיע עם עורך משחק משוכלל, בדומה ל-Aurora Toolset של Neverwinter Nights, שתאפשר לשחקנים ליצור לו תכנים נוספים מכל סוג ומין.

- Dragon Age: שערוריית סקס?
- סרטון מתוך מנוע המשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:59 22.06.2009 | guy guy (אורח)

    ניראה ממש מגניב שווה קניה

  2. 2

    09:31 22.06.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    לא משהו...

  3. 3

    10:19 22.06.2009 | DareDevil DareDevil

    מומלץ להיכנס לפורום הרישמי של המשחק באתר המפתחת, הצוות עונה על שאלות כל הזמן והם משתתפים במרבית מהדיונים שנפתחים שם. אגב, למיטב הבנתי ישנם גם 2 ספרים קצרים שנכתבו כהקדמה למשחק עצמו ואמורים לתת יתרון בהבנת הסיפור למי שקורא אותם.

  4. 4

    10:26 22.06.2009 | טל טל (אורח)

    אף פעם לא התחברתי למשחקי פנטזיה

  5. 5

    10:48 22.06.2009 | Jeez Jeez (אורח)

    ל-1 :תיקון: לא שווה קנייה אלא שווה הורדה...

  6. 6

    12:06 22.06.2009 | נועם נועם (אורח)

    אוקי, הבנו שאתה גונב משחקים, אתה באמת לא צריך להשוויץ בזה.
    ולנושא: אני לא יודע אם הכתבה הזו גרמה לי לצפות יותר או פחות למשחק... בכל מקרה, כנראה שאני אקנה אותו אם אם הוא יצא לסטים.

  7. 7

    13:10 22.06.2009 | שאלה שאלה (אורח)

    זה יהיה משחק מבוסס תורות בסגנון של FF או משהו כמו FABLE ?

  8. 8

    14:06 22.06.2009 | blackheim blackheim

    נראה משחק מבטיח , כבר הרבה זמן שאני מחפש משחק תפקידים ברוטאלי

  9. 9

    14:36 22.06.2009 | לא הבנתי אז.. לא הבנתי אז.. (אורח)

    מזה לינארי?
    זה יהיה עולם פתוח או לא?

  10. 10

    15:03 22.06.2009 | זס ש זס ש (אורח)

    שד

  11. 11

    15:41 22.06.2009 | Xaldin Xaldin

    לא בדיוק מבוסס תורות...
    יש לך מספר מסוים של יכולות שאותן אתה יכול להפעיל, גם לאויב יש מספר מסוים של יכולות שהוא יכול להפעיל.
    העניין הוא שאתה משחק מספר דמויות במקביל ולכולם אתה צריך לתת פקודות באותו זמן, אז אפשר יהיה לעצור את המשחק, לתת פקודות ולראות את הדמויות נלחמות, ואז שוב לעצור... או לתת להם כמה פקודות מראש...
    כמו BG וכמו Freedom force אם אתה מכיר, אלו שתי הסדרות שעלו לי לראש כרגע שיש בהם את זה...

  12. 12

    15:47 22.06.2009 | guy guy (אורח)

    לא חסרים קמצנים כמוך :) ל-5!

  13. 13

    16:14 22.06.2009 | תומר תומר (אורח)

    משחק אדיר שכל מי שאוהב משחקי תפקידים חייב לשחק בו,מה גם שעוד מעט divinity 2 ego draconis ייצא כך שמשעמם בטוח לא יהיה.דרך אגב מישהו יודע אם פייבל 2 ייצא לpc?

  14. 14

    17:00 22.06.2009 | דוד דוד (אורח)

    אני מתכוון לקנות מחשב חזק בסמוך ליציאת המשחק (שלי מחורבן),
    ולקנות את המשחק (אני מוריד משחקים, אבל משחקים כאלה חייבים לקנות בשביל לעודד פיתוחים נוספים).

  15. 15

    22:37 22.06.2009 | Namos Namos

    פנטזיה גבוהה היא פנטזיה בה הקסם משמש פחות או יותר תחליף לטכנולוגיה בת-ימינו - לא בדיוק מה שרואים במשחק. הכוונה היא ככל הנראה לפנטזיה אפית...
    היה לי המון תקווה עבור הכותר הזה, בגלל שבאלדורס גייט 2 היה אחד מהמשחקים האהובים עלי. אבל ככל שהשיווק ממשיך, התלהבותי דועכת. מצער.

  16. 16

    22:58 22.06.2009 | david221 david221 (אורח)

    ניראה חייתי אחושרמוטה תאמת שווה קנייה

  17. 17

    02:05 23.06.2009 | DareDevil DareDevil

    16, אל תיתן לכיוון השיווק הנוכחי להרתיע אותך, זה פשוט ניסיון שלהם להציג צד אחר למשחק ובכך למשוך גם קהל שונה. כבר אמרתי, למי שמחכה למשחק מומלץ מאוד להיכנס לאתר הרישמי. יש שם המון חומר.

  18. 18

    01:46 29.09.2009 | Gypsy Gypsy

    ממש אהבתי את KotOR, זה כנראה הולך להיות פצצה :)

  19. 19

    15:20 04.10.2009 | עמרי עמרי (אורח)

    איזה משחק סוס !!!!

  20. 20

    15:23 04.10.2009 | אלון אלון (אורח)

    משחק מדהים אם אפשרויות ענקיות

    משחק סוס לעלה

    אבל אני לא קונה אני מוריד!!!

  21. 21

    13:43 24.10.2009 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    אני פשוט שונא לוחמים בשיריון כבד.... זה דפוק לדעתי...
    איך הם נילחמים ככה בכלל? שיקחו שיריון טבעות, או שמיצידי יהיו בלי חולצה, ככה זה יראה הרבה יותר מרשים.. הם יראו שהם בכלל לא צריכים שיריון.. ויראו את השרירים שלהם, לא סתם כמו אלפים מיסכנים שלא יודעים להילחם....

  22. 22

    13:45 24.10.2009 | אביב אביב (אורח)

    וואלה צודק לגמרי....
    אני גם לא מבין למה תמיד עושים שהדרקון תמיד נגד האדם....

  23. 23

    13:48 24.10.2009 | נו באמת.. נו באמת.. (אורח)

    נו באמת... סתם עוד מישחק תפקידים דפוק.... אשכרה MU מיסכן שלא ברשת.. אבל התריילרים ניראים כמו משהו מטורף....

  24. 24

    15:15 02.11.2009 | lio543 lio543 (אורח)

    מערכת הקסמים דומה למערכת הפלסמידים שתהיה ב-bioshock 2.
    גדול!

  25. 25

    16:21 02.11.2009 | בוגר בוגר (אורח)

    שיט! אי אפשר לעשות סקס עם הכלב! לא!!!

    גם כן משחק "בוגר". ממתי "אם זה ממין נקבה אני יכול לשכב עם זה" נחשב בוגר?

    ודגש על המילה "מין" בשורה האחרונה.

  26. 26

    17:36 04.11.2009 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    המשחק קיבל ציונים הכי גבוהים, אפילו יותר מבטמן.
    לכל הילדים הבכיינים, גם ככה לא תוכלו לשחק במשחק כי הוא דורש אנגלית ברמה גבוה, בדיוק כמו BB2 , משחק שנהיניתי ממנו כל כך.

  27. 27

       | פורסם ע"י