הרשמה

משחקים בקנה: AvP

שלושה מינים נלחמים על הישרדות, סיכוייו של המין האנושי לא מבטיחים

שלושה מינים נלחמים על הישרדות, סיכוייו של המין האנושי לא מבטיחים

עשר שנים אחרי, המפתחת הבריטית Rebellion חוזרת למותג Aliens vs Predator, שבינתיים סבל מסרט אחד בינוני מינוס ושני נוראי. באמצע גם היה משחק AvP של Monolith (יוצרי NOLF ו-F.E.A.R), אבל למרות ש-AvP 2 היה עלילתי יותר מהמשחק המקורי, הוא נחשב לפחות מפחיד ואטמוספירי. היוצרת המקורית, אם כן, חוזרת לעבוד על AvP 3, רק שהוא נקרא פשוט Aliens vs Predator, במין reboot של הסדרה.

כרגיל, משחק הפעולה מגוף ראשון יורכב משלושה חלקים, אחד לכל מין: הטורף, צייד בין-כוכבי חמוש בקומה מאיימת, שריון חכם וכלי משחית יחודיים; נחתי החלל האנושיים, שתפקידם העיקרי הוא להיגרר בצרחות לתוך פתחי אוורור; והחייזרים המפלצתיים עם הזנב המשוריין, הפיות שאת מספרם המדויק קשה לאמוד, הדם החומצתי ומנהגי ההתרבות הלא סימפטיים. באופן אישי תמיד סברתי שלתת לנו לשלוט בחייזרים זה חילול הקודש: יש דברים שהם אפלים וזרים מדי להתנסות בן אנוש. הנוסע השמיני תמיד היה צריך להישאר "האחר".

Another Bug Hunt

עלילת המשחק - הפעם תהיה עלילה - תתרחש בתוך, מסביב ומתחת לבסיס כריה אנושי על כוכב רחוק. בני האדם, חרקים סקרנים שכמותם, דחפו את האף בלי לבדוק קודם את השטח והעירו קן צרעות של חייזרים. בעוד צוות של נחתים מוזעק למקום כדי לשמש קינוח לנחיל המשתולל, נוחת על הכוכב גם צייד אצילי שמטרתו לחסל את המלכה, ובדרך להרוויח כמה סיפורים לנכדים על ידי חיסולים מעניינים של חייזרים ובני אדם כאחת.

למעשה, מתחת לבסיס הכריה נמצא מקדש של הטורפים, שכידוע משמש כדי לבחון את יכולותיהם של ציידים מתחילים על ידי שחרור מבוקר של חייזרים ממלכה שבויה. בני האדם שוברים שם כמה דברים ומשחררים את מלוא העוצמה של הנחיל. לאחר שמספר טורפים "מתחילים" נשלחים לסדר את העניינים והופכים לארוחת בוקר קלה, מגיע למקום אחד מהציידים המהוללים של הגזע, מחסל חייזרים עם כמה מאות שנות ניסיון, כדי להשתלט על המצב.

I LOVE The Corps

הנחתים יפעלו בעיקר בסביבות קלסטרופוביות כמו מסדרונות הבסיס ומחילות הקן, כאשר מהירותם הצנועה וחוסר בשריון משמעותי הופכים אותם לשחקן הפגיע ביותר בשדה הקרב. כדי לשרוד הם יעזרו בשלושה אמצעים עיקריים:

הרוס"ר העתידני, עם קצב האש הגבוה שלו והמחסנית המאסיבית; חיישן התנועה המפורסם, שעוזר להם, מלבד לחטוף התקפי לב קטנים כל כמה שניות, גם לחוש באויבים מתקרבים עוד לפני שהם קופצים אל תוך שדה הראיה; ועמדות ירי אוטומטיות שניתן יהיה למקם אסטרטגית כדי לכסות נתיבי התקדמות של האויב.

השלבים המוקדמים של הטורף יתרחשו בג'ונגל הבראשוני של פני הכוכב, והצייד חמוש בכל-כך הרבה גאדג'טים ונשקים שהבעיה העיקרית שלו צפויה להיות לבחור באיזה מהם להשתמש.

You're One Ugly Motherfucker

תותח הפלסמה מורכב הכתף שלו הוא הנשק העיקרי לטווח ארוך, עם כוונת הלייזר המשולשת, לרוב הדבר האחרון שאתה רואה לפני שהראש שלך נשפך על העץ הקרוב. לחיסולים מטווח קרוב, כמו שליפת עמוד שדרה אנושי או קטיעת זנב חייזרי, אין הרבה נשקים שמתחרים עם להבי הטונגסטן או איזה חומר שזה לא יהיה שנשלפים מפרקי ידיו של הטורף.

מערכת ההסוואה שמורכבת בשריון הטורף מאפשרת לו לעקם את קרני האור מסביבו ולחמוק מעיניהם של הנחתים ב-90 אחוזים מהפעמים - למרות שהתותחים האוטומטיים שלהם יודעים להבחין בו, ורעש יסגיר אותו. החייזרים, שמסתמכים על חושים נוספים מלבד ראיה ושמיעה, לא יתבלבלו. כדי לטפל בהם יש לטורף אפשרות להשתמש בוו טיפוס כדי לקפוץ אל גגות מבנים ואל ענפים גבוהים. משם הוא יכול לסקור את השטח בעזרת משקפת רבת עוצמה, שכוללת מצבי ראיית חום והגברת אור, ולאתר את אויביו לפני שהם מודעים לקיומו.

טריק נוסף שיכול לבלבל את הנחתים המסכנים הוא הרמקול הטלסקופי, עוד גאדג'ט מחנות הציד הגלקטית הקרובה. כאשר מתמקדים בקבוצת נחתים בעזרת המשקפת ניתן גם לשמוע את השיחות שהם מנהלים, להקליט את הקולות שלהם ואז "לזרוק" את הקולות לנקודה אחרת ביער ולהוביל לשם נחתים אחרים כדי לארגן מארב או מפגש רומנטי עם חייזרים שישמחו להפרות אותם. 

אפשרות נוספת לחיסול ערמומי של אויבים נמצאת במלאי המוקשים שהטורף נושא. מקמו מספר מוקשים בנקודה או נתיב שבחרתם, ואז הובילו לשם אויבים, אם על ידי פונקציית זריקת הקול או על ידי שתחשפו לרגע ותארגנו מרדף שסופו בעלייתם על ההפתעות שהכנתם בדרך.

השימוש בכוחות ובנשקים המיוחדים של הטורף מנצל אנרגיה, שניתנת לחידוש מגנרטורים שמפוזרים בבסיס האנושי ומסביבו. דרך נועזת ומכובדת יותר לחידוש מלאי האנרגיה הוא בהריגות טקסיות מטווח אפס - על כל הריגה כזאת תזכו בבונוס אנרגטי.

That's it Man, Game Over Man!

המשחקיות של הנחתים מתוארת על ידי Rebellion כ"אימה-הישרדות", עם דגש על חושך ופגיעות, על "שיפור עמדות" מתמיד לאחור תוך החלשת האויבים ושימוש יעיל בכל קליע. הטורף, לעומתם, אורב לטרף: הוא עוקב אחר אויבים, מגלה אותם מרחוק ואוסף עליהם מודיעין, מפריד אותם לקבוצות קטנות יותר ואז אורב להם.

ומה עם החייזרים? Rebellion עוד לא הדגימו את המשחקיות כחייזר, אבל ניתן לצפות להסתמכות על מהירות, יכולת טיפוס כמעט על כל משטח ושימוש במנהרות ופתחים צרים להפתעת האויב ואיגופו. הנשקים הטבעיים של החייזר - זנב, מלתעות וטלפיים - הם קטלניים מטווח קרוב, ובל נשכח את הדם החומצי שעף בכל פעם שפוצעים אותו. כנחת או טורף, החומצה גם תסב לנו פצעים קשים וגם תטשטש את הראיה למספר שניות, עניין מסוכן מאוד כשלהקה של חייזרים דולקת בעקבותיך.

 תכונה נוספת של החייזרים היא כוח ההתמדה. כל עוד שמץ חיים פועם בשלדם הכיטיני, הם ממשיכים לעשות את רצון הכוורת - במקרה הזה "להרוג, להרוג, להרוג". הורדתם להם זרוע? לא אכפת להם. הורדתם להם רגל? הם ימשיכו לזחול אחריכם, וחייזרים זוחלים די מהר.

מלבד הטורפים והחייזרים, מצפות לשחקנים כמה הפתעות לא נעימות נוספות. יש כמובן את מלכת החייזרים - איפה ריפלי כשצריך אותה? יצור נוסף שנחשף, ולכן הוא כבר פחות הפתעה אבל עדיין בהחלט לא נעים, הוא ה-Predalien. כמו שזה נשמע, מדובר בבן-תערובת של חייזר וטורף - יצור שלפי כל חוקי ההגינות לא צריך להתקיים, ותפקידכם יהיה לדאוג שהוא אכן יפסיק להתקיים.

יהיה כמובן גם מולטיפלייר שצפוי להיות מעניין, אבל עדיין לא נחשף.

 Aliens vs Predator יגיע למחשב, ל-PS3 ול-Xbox 360, לפי התוכנית, בינואר 2010.

- עוד סרטונים ותמונות מ-Aliens vs Predator

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:31 06.07.2009 | navekeinan navekeinan

    המשחק נראה ממש טוב וגם המשחקיות מעניינת.

    מחכה לראות עוד :)

  2. 2

    11:41 06.07.2009 | shishishi shishishi (אורח)

    אחת הכתבות היותר מעניינות שיצא לי לקרוא באתר בזמן האחרון. בכלל, אני חייב לומר שאני נכנס לאתר בעיקר בכדי לקרוא את מה שאתה כותב :) הנאה רצופה. ח"ח על העבודה המעולה.

  3. 3

    11:58 06.07.2009 | yuvganuv yuvganuv

    מסכים עם 2..

    כ"כ מחכה לזה!!!
    אני מת על הסדרה הזאת D:

  4. 4

    14:39 06.07.2009 | alienkiller alienkiller (אורח)

    סופסוף משחק חדש בסדרה אני מקווה שיעשו שהalien יוכל להכנס לתוך בן אדם ולהתחיל להתפתח

  5. 5

    14:42 06.07.2009 | itay169 itay169 (אורח)

    באמת נראה משחק טוב מאוד, נחכה לזה...
    ודרך אגב, מי שקראת בכתה שלך "החייזרים" הם בעצם הטורפים, ומי שקראת להם "הטורפים" הם החייזרים,או כמו שהם נראים בעברית "הנוסע השמיני".

  6. 6

    15:22 06.07.2009 | ל5 לא נכון! ל5 לא נכון! (אורח)

    ל5 לא נכון!

  7. 7

    16:46 06.07.2009 | david221 david221 (אורח)

    דם דם ועוד דם ועוד דם אחד נווו באמת זה אחלה משחק
    מתי זה יוצא אני מישתוקק לשחק בזה^^

  8. 8

    00:03 07.07.2009 | wokinstorm wokinstorm

    דרך הגב הPredalien זה יצור שרואים בסוף של הסרא AVP כשה רואים את הטורף מת וממנו יוצא כזה.

  9. 9

    02:59 07.07.2009 | david221 david221 (אורח)

    ל wokinstorm זה בסרט הראשון קרה אחי עבר זמן רב מאז הסרט הראשון תראה תסרט השני יצאה כבר מיזמן

  10. 10

    10:44 07.07.2009 | R-DeifY R-DeifY

    נראה משחק יפה, אבל לדעתי הוא לא נראה אחד ששווה לקנות אותו, רק אם יהיה איזה מולטי טוב..
    אם אין מולטי טוב, אני אישית אוריד אותו, נראה איך אני אהנה ממנו, אולי אח"כ אני אקנה

  11. 11

    10:57 07.07.2009 | wokinstorm wokinstorm

    9 וואלה לא ידעתי שיצא סרט שני,תודה אני יבודק איפה אפשר ליראות אותו.

  12. 12

    17:10 12.07.2009 | gardmans gardmans

    ל-8 רואים את הpredalien בכול הסרט ה2.בסרט ה2 הpredalien הוא המלכה

  13. 13

    16:11 11.08.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    מישהו זוכר את הסרט הרביעי או שבעצם זה היה רק אליינס? כשריפלי בונים אותה כרובוט או משהו כזה ואז בסוף הסרט היא הורגת איזה יצור חצי בן אדם חצי חייזר סצינה אכזרית =O

  14. 14

    07:34 17.01.2010 | OblivionJustice OblivionJustice

    זה מזכיר קצת את אוואטר

  15. 15

       | פורסם ע"י