הרשמה

בקרוב: Underwater Wars

תנועה ולחימה תת-מימית עם צוות אנשי הקומנדו הימי

משחק אקשן צבאי חדש מרוסיה מבטיח להרטיב את הדרך בה אתם משחקים את משחקי הפעולה שלכם

לא חסרים משחקי פעולה שהגיבור\גיבורים שלהם הם אנשי קומנדו ימי - לרוב של יחידת ה-SEALs האמריקאית. אבל בכמה מהם האקשן מתרחש על הים ומתחתיו? אפס, עד כמה שאני זוכר. המשימות התת-ימיות שאני יכול להיזכר בהן עכשיו הן משימות לשם גיוון במשחקים כמו No One Lives Forever 2 ו-Sin - וגם בהם הלחימה היא לא עניין מרכזי.

החסך הזה נמצא על הכוונת של חברת BiArt המוסקבאית, שמגדירה את Underwater Wars כ"משחק הפעולה הטקטי הריאליסטי התת-מימי הראשון". בתור חברה שמוצרי העבר שלה הם סימולציות צלילה, אולי יש ל-BiArt את הניסיון הדרוש כדי לומר כזה דבר, לפחות בכל הקשור לחלק של הסביבה הימית.

לוט"ר צוללנים

עלילת המשחק מתרחשת בעתיד הקרוב, כאשר הגיבור הוא איש שייטת, לא ברור מאיזו לאומיות - אולי רוסי, בהתחשב בזהות המפתחים - שנשלח למשימות כנגד מטרות טרור שונות. בסביבות שני-שליש מהמשחק יתרחשו מתחת למים, כאשר הים ישמש לא רק כנתיב גישה אידיאלי למטרה ונתיב בריחה יעיל לא פחות, אלא גם כסביבה עשירת מטרות בפני עצמו - מספינות ועד בסיסים תת-מימיים סודיים החבויים במערות מוצפות.

בכל רגע, אלא אם הוא בתוך אחת מאותן מערות תת-ימיות, השחקן יכול לטפס אל פני הים כדי לצפות במה שקורה שם למעלה, אולי לתכנן את נקודת הנחיתה שלו על החוף או לאסוף מודיעין על הבסיס היבשתי אליו הוא צריך לחדור. כמובן שצריך לנקוט משנה זהירות אם ספינות פטרול של האויב חותכות את המים שם למעלה. 

המעבר בין הים ליבשה אמור להיות בלתי מוגבל, עד כמה שעיצוב השלבים יאפשר זאת. למשל, אתה יכול לעלות לחוף בנקודה אחת, למצוא שכוחות האויב בינך לבין המטרה כבדים מדי, לחזור לים ולחפש נקודת נחיתה עדיפה.  

תלת-ממד "אמיתי"

החליפה שהגיבור לובש אמורה לאפשר לו תנועה מהירה מתחת למים בעזרת סילוני אוויר דחוס, שגם מאפשרים קפיצות התחמקות זריזות לכל הצדדים במקרי חירום.

המרכיב הטקטי של האקשן אמור להתבטא במערכת המחסה, עניין שגרתי למשחקי פעולה צבאיים של ימינו - אבל הפעם בסביבה שדומה יותר לחלל החיצון מאשר לסביבת הלחימה היבשתית המוכרת. אויבים יכולים להופיע מכל כיוון, ומדף סלע שטוח יכול לשמש מחסה לא פחות מקיר - הגיבור נצמד אליו מלמטה כדי להגן על עצמו מאויבים שנמצאים במים רדודים יותר.

למחסה הסטטי בשלושה מימדים מלאים יצטרף גם מחסה דינאמי - חיות ים ורכבים רובוטיים שניתן יהיה לנצל את מסלול התנועה שלהם כדי להתחבא מאחוריהם. אם בידי השחקן לא יופקד רכב שכזה, הוא יוכל לתפוס אחד כזה של האויב ולתכנת אותו מחדש כך שימלא את פקודותיו.

מרכיב טקטי נוסף הוא הפיקוד על חוליה. ברוב המקרים השחקן ילווה במספר אנשי קומנדו נוספים, ויוכל להשתמש בהם בעזרת הפקודות הרגילות - הגן, תקוף, חזור אלי וכו'.

בוא אלי צולל נחמד

כמו מערכת המחסה, גם הנשקים קיבלו הסבה לסביבה החדשה, שפותחת בפני מעצבי המשחק אפשרויות חדשות. בנוסף לרובים הרגילים שישמשו אותנו ביבשה, נישא ציוד מיוחד שיעילותו תתגלה מתחת למים. רובה הצלצל, למשל: ניתן לירות אותו כך שיפגע באויב, ואז למשוך בחזרה את החבל ולחסל כל רוח חיים שנותרה באומלל מטווח אפס בעזרת סכין קומנדו. תמרון זה אפשרי גם כלפי אויבים שנמצאים מחוץ למים, נגיד על סיפון ספינה: ירי צלצל, משיכה, והטרוריסט שלא יודע מה פגע בו עף מעבר למעקה וצולל למים, שם אנחנו גומרים אותו ביעילות של כריש.

 זה לא הדבר היחיד שניתן יהיה לעשות עם הצלצל. אם יש משהו מאחורי הקורבן, הצלצל יחדור דרכו וימסמר אותו לחפץ או לקיר. במלחמה תת-מימית אין רחמים.

עוד ציוד שיפתח במהלך המשחק כולל אופנועי רחף, לתנועה מהירה על פני המים, ומשגרי טורפדו מתבייתים שניתן יהיה לכוון אל תוך מטרות אויב ממרחקים גדולים.

מים עשירים בחמצן

החיות שהוזכרו קודם לכן, כרישים, דולפינים ואחרים, לא ישמשו רק למחסה מזדמן. האגרסיביות שבהן עלולות לתקוף את השחקן - במיוחד כאשר הוא פצוע ומדמם. אחרות, שעברו אימון מיוחד, יעזרו לגיבור בנשיאת חומרי נפץ לנקודות אסטרטגיות ללא שהאויב יוכל להבחין בכך.

מעבר לחיות צפויים להסתובב בעולם המשחק בסביבות 35 סוגי אויב - ביניהם סוגים שונים של לוחמים, חלקם יכולים לעבור בין המים ליבשה וחלקם לא, ויחידות רובוטיות, בעיקר במים אבל גם ביבשה ואפילו מזל"טים חמושים באוויר.

התוכן הצפוי: 12 משימות לשחקן יחיד עם כעשר שעות משחק, ומרכיב מולטיפלייר ל-16 שחקנים עם מספר מפות יעודיות. משימת הסינגלפלייר היחידה שנחשפה כרגע  שולחת את השחקן לקרקעית האוקיינוס, לבדוק את סיבות טביעתה של צוללת גרעינית.

המשחק מפותח במקביל ל-PC ול-Xbox 360. גרסה מופחתת ביצועים אמורה לצאת בהמשך גם ל-PSP.

למחשב, דרישות המערכת המומלצות עומדות כרגע על 1 ג'יגה זכרון, מעבד כפול-ליבה 2 ג'יגהרץ וכרטיס 8600GT או מקביל AMD. תאריך היציאה המשוער, עד לפני מספר חודשים סוף 2009, נדחה לאביב 2010.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:18 02.07.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    לא התייחסת לפרט הכי חשוב (כמעט):
    המשחק הוא בגוף ראשון או שלישי?

    אם הוא בגוף ראשון, הוא מאבד כל ערך בעיניי.

  2. 2

    10:33 02.07.2009 | ududy ududy

    גוף שלישי.

  3. 3

    10:41 02.07.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    טנקס!

  4. 4

    11:52 02.07.2009 | roieyona roieyona (אורח)

    וואו!!!!
    גרפיקה מרשימה, נראה יפה מאוד, במיוחד החלק מתחת למים.
    מעל המים המשחק מזכיר מאוד את "קרייסיס".
    אני מחכה לזה!!!

  5. 5

    11:56 02.07.2009 | dark knight dark knight (אורח)

    ניראה מעולה בגרפיקה ניראה קריסיסי רצח חח

  6. 6

    12:14 02.07.2009 | pkakr pkakr

    נראה טוב אבל אני מחקה לראות את הגראפיקה של cryengine 3

  7. 7

    12:31 02.07.2009 | 1tamar 1tamar

    חחח מזה זה Crysis הסרטון הזה

  8. 8

    12:51 02.07.2009 | Gsmart Gsmart

    רוסים סוסים עושים ניסים

  9. 9

    14:04 02.07.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    גם אני^^

    ניראה משחק טוב!

  10. 10

    14:52 02.07.2009 | BlackStar BlackStar (אורח)

    נראה אדיר!
    יש לזה פוטנציאל ענק, רק צריך לחכות למשחק כדי לגלות לאיזה כיוון המפתחים יקחו אותו ולראות בכלל אם הוא כיפי

  11. 11

    14:52 02.07.2009 | אגוזה אגוזה (אורח)

    להגיד לך מה עוד לא חסר כיום? משחקי יריות כי כולם סתם חוזרים על עצמם, קח רובה ותירה על כול מה שזז עד שימאס לך,
    למה אף אחד לא טורח ליצור למשחקים דברים חדשים וסיגנון חדש לגמרי שלא ניראה מעולם? תשובה: כי היוצרים יותר מידי עצלנים כדי להפעיל תמוח

  12. 12

    16:03 02.07.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    ל-1 למה לעזעזל חשוב לך משחק פעולה גוף שלישי? זה ידוע שמשחקים בגוף ראשון מרגישים הרבה יותר מציאותיים וכיפים

  13. 13

    16:13 02.07.2009 | LooLzzz LooLzzz

    ל2: אתה בטוח שזה גוף שלישי?
    כי אם כן אז בעצם הרסו את המשחק =\

  14. 14

    16:39 02.07.2009 | ududy ududy

    לאחר בחינה מחודשת, הסרטון הקודם שפורסם נראה כמו זיוף. תוכלו לראות את מנוע המשחק בסרטון שהחליף אותו, ראיון עם אחד היוצרים בתערוכת משחקים רוסית שנערכה לאחרונה.

  15. 15

    17:03 02.07.2009 | X X (אורח)

    מת לראות משחק כזה כגוף ראשון משהו כמו cod4 בטח יראה חזק :] שיחקתי ביותר מדי גוף שלישי לאחרונה :\

  16. 16

    18:35 02.07.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ל-11:
    לא, הם פשוט רוצים ללכת על בטוח.
    בכ"מ, זה משחק הזה שמחדש, לפחות קצת.

    ל-12:
    גם משחקי גוף ראשון לא מרגישים לי מציאותיים...
    בכל מקרה, מציאותיים או לא, אני פשוט לא אוהב אותם.

    וזכור גם שלא כולם אוהבים דווקא מציאותי...

  17. 17

    19:18 02.07.2009 | יואב יואב (אורח)

    זה נראה טוב כאשר הוא מתחת למים.
    מתי שהוא על היבשה ונלחם זה נראה כמו גרסה גרועה מאוד שלי gears of war

  18. 18

    21:15 02.07.2009 | הלו? הלו? (אורח)

    13 צודק...
    עד שיש רעיון מקורי זה בגוף 3 איכס!!!!

  19. 19

    13:19 03.07.2009 | david221 david221 (אורח)

    איזה מגניב אני יכול גם לשחק במחשב וגם בPSP
    זה טוב לישמוע את זה אבל מה עם PS3 לזה זה לא יוצא????

  20. 20

    23:25 03.07.2009 | ????? ????? (אורח)

    13 אם זה גוף ראשון זה דפוק לא אם זה גוף שלישי - אם זה גוף ראשון אתה לא תוכל לראות את עצמך ולא תוכל למקם את עצמך במים

  21. 21

    11:03 04.07.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    שייטת!

  22. 22

    18:30 04.07.2009 | dorian101 dorian101

    הרוסים נותנים בראש בשנים האחרונות, ח"ח מכל הלב.

  23. 23

    19:09 05.07.2009 | די לשאול די לשאול (אורח)

    יפה מאוד לא ראיתי על התלת מימד ה סבר!,מישהו יודע?

  24. 24

    23:14 05.07.2009 | יוס יוס (אורח)

    נו באמת....אייך יש רשף לרובה מתחת למיים.
    זה כמו להדליק גפרור במיים

  25. 25

    15:35 06.07.2009 | zivbu9 zivbu9

    13 צודק,גוף שלישי זה חרא

  26. 26

    11:35 10.07.2009 | Caylus Caylus

    חבר'ה, זה תת-מימי דווקא אני מאמין שגוף שלישי לא יהרוס...

    נראה משחק אדיר, מעניין עד כמה הוא יהיה מציאותי (בעניין של הצלילות)...

  27. 27

       | פורסם ע"י