הרשמה

הצצה ל- UT2007

המאמר הזה נכתב כדי ספק את הסקרנות של כל מי שכבר לא יכול לחכות למשחק הגדול הבא: Unreal Tournament 2007.

המשחק אמור לשלב אלמנטים מ-UT2004 ומ-UT הראשון, ובכך לאחד את שתי הקהילות, שבנתיים קצת סולדות אחת מהשניה. כאן נשאלת השאלה - האם חזרה לשורשים של UT היא דבר טוב? כדי להבין למה השאלה נשאלת, צריך להבין איך הייחוד של UT99 (האנריל המקורי) השתנה ב-UT2004, ואיך תוספת סוגי משחק הרחיבה את הפער בין הקהילות.

אחרי שאנריל 2004 יצא, התחילו ויכוחים על הנשקים המחודשים, התזוזה שהשתנתה במידה רבה והאווירה "המצוירת" של העולם החדש, אבל בראש ובראשונה על הוספת הרכבים למשחק. ההבדל בהחלט יותר בולט, כשמדובר על המרחב העצום במפות עם הרכבים - הדבר לעיתים קרובות יצר קרבות שמתרחשים על גבי מרחק של עשרות עד מאות מטרים, במקום פנים אל פנים כפי שהיה בUT.

המטרה היא, כפי שנאמר, ליכוד של הקהילות. מאמץ זה הוא שגורם ל-Epic Games (החברה המפתחת את הכותר) להשקיע כל כך הרבה זמן בפיתוחו וגימורו של המשחק. קל מאוד להפוך לפסימיסט בגלל הסטנדרטים הגבוהים, אבל המידע שנחשף עד עכשיו דווקא נותן רוח גבית למאמינים...

אז בלי לשעמם אתכם יותר מדי, בואו נתחיל להסתכל על קטעים שנלקחו מסרט שפורסם בתערוכת המשחקים E3 ב-2006.

חלק 1:קרב DM

בחרתי בתמונה הזאת להתחיל בניתוח בגלל שהיא באמת אומרת הרבה על המשחק. הרושם הראשוני שמקבלים הוא שמדובר ב- UT. וכשאני אומר UT אני מתכוון שהוא נראה כמו גירסא פצצתית מהדור-הבא של המשחק המקורי מ- 1999. הגרפיקה מ-99 הוחלפה במראה עתידני מגניב, ומושלמת ע"י מבנים ברזולוציה גבוהה ואפקטים עוצרי נשימה. אפשר גם לראות שהממשק (HUD) דומה מאוד במתכונתו לממשק של UT, אך משלב בתוכו אלמנטים מ-UT2004 כמו גם אלמנטים חדשים (שורת הנשקים נראת אחרית לגמרי).

רואים את הכדור באמצע, מוקף בשריון וקרניים? זהו צומת כוח (Power Node). במשחק Onslaught צריך להשתלט על כל צמתי הכוח ולבסוף על הליבה של הקבוצה האוייבת כדי לנצח במשחק.

הבסיס, שבקלות יכול להיות חלק במפת Deathmatch או Capture the Flag, בעצם חלק ממפת Onslaught (בקיצור ONS) הידועות כגדולות ופתוחות. כשאתם יורים על השריון של צומת הכוח הוא ניזוק והפאנלים מתחילים לעוף ממנו. אחרי שהרסתם אותו, השתלטתם על הבסיס והתחלתם לבנות אחד של הקבוצה שלכם, פנלים מרחפים מלמטה בונים צומת כוח חדש בשליטתכם.

הצמתים נראים כמו ליבת הכוח (שנחשפנו אליה בסרטים מוקדמים) באופן חשוד. אפשר לנחש שהמפתחים עשו זאת בכוונה כדי להראות המשכיות, כמו גם כדי לתת לנו מטרה קצת יותר גדולה לירות עליה. ב- UT2004 צמתי הכח קשים לאבחנה וכמובן גם לפגיעה.

אז הרושם הראשוני שאנחנו מקבלים הוא שזה UT. השני הוא שלא הקריבו מה שטוב ב-UT2004 כדי לבצע את זה. אוהבי ONS, אתם יכולים להרחיק את הסכינים מהזרועות עכשיו!

בתמונה הזאת ניתן לראות בבירור את אפקטי התאורה המרשימים של המשחק. השחקן האדום מואר כולו מהקומבו שהתפוצץ בקרבת מקום.

אין הרבה מה להגיד פה, חוץ מלהראות שהסמיילי המפורסם על כדור הפלאק חזר! אפשר גם לראות תמונה מסורבלת של האקדחים החדשים שחוזרים מUT99 בפעולה. אבל נדון באקדחים מאוחר יותר...

כאן ניתן לראות את השקעת המפתחים בפרטי הסביבה: הקירות והרצפות עברו Grungification - תהליך שהמפתחים עושים כדי לגרום למפה להראות בלויה. אפשר גם לראות תיקון כלשהו מ-UT2004: הייתה בעיה רצינית לראות אוייבים. הסקינים היו כהים, ובמפות חשוכות או איזורים מוצללים הם הפכו כמעט בלתי נראים. כאן ניתן לראות שהאויב מואר הייטב ואפשר להבדילו מהרקע, במיוחד כשהוא יורה בנשק.

תמונה יפה שמראה את אפקט הפגיעה בנקודת השיא שלו. הוא נראה כאילו הוא מסיח את הדעת, אבל קחו בחשבון ש:

1. זה מאוד קצר

2. זה משתנה בהתאם לפגיעה

3. בטוח יהיה אפשר לכבות אותו.

הדבר נראה די מרשים, כאילו הפיצוץ גורם למיגרנה, או לפחות לנסיעה קצרה בHyperspace.

בתמונה הזאת רואים שלשחקן האדום יש הרבה אורות על הסקין - מה שאומר שיהיה ניתן לראות אותו גם בחדר חשוך לחלוטין! כפי שציינתי קודם - סוף סוף נמצא פיתרון לבעיית הסקינים החשוכים.

 

חלק 2: ONS

משנים עכשיו כיוון לקצת אקשן מחוץ לבניינים:

כשלראשונה שמעתי על הגלשנים המרחפים החודרים לעולם של UT, כמו הרבה אנשים נהייתי לחוץ. האם הם יהיו כלי תחבורה או הסחת דעת מהמשחק? האם הם יהיו כמו הגלשנים הקטנים והמכוערים מ"בחזרה לעתיד", או שהם באמת ישתלבו בתוך המפות?

אי אפשר לראות זאת כאן, אבל הגלשן הוא די גדול ויש לו מנועים שגורמים לו לרחף. ככל הידוע אי אפשר להשתמש בנשקים כשאתה על הגלשן, אבל אפשר להשתמש במעין וו אחיזה (שנראה יותר כמו קרן לייזר) בשביל להיגרר אחרי רכבים.

לא צריך עוד לנסות לקפץ על כנפי המנטה (Manta) כשהנהג בעצם נוב מוחלט שלא רוצה לתת לכם טרמפ, ואם אתם הוא הנוב - לא תצטרכו להרגיש מרוחקים בגלל שאתם לא יודעים את כללי הפעולה של המשחק. פשוט ננעלים על רכב לפני שהוא בורח, ותוכלו להגיע בדיוק לאותו מקום שהוא נוסע. אם הוא מתחיל לסטות מהדרך אז היי, עדיין יש לכם את הגלשן וגם עוד קצת תנופה. אפשר להגיע למקום הרצוי בלי לבזבז יותר מדי זמן (חוץ מהשניות הבודדות בהן צריך לעצור ולקלל את הנהג ). תוכלו גם לעשות איזה טריק בדרך בשביל לחגוג. למי אכפת אם יש עוד הסחת דעת עכשיו, המשחק נהיה הרבה יותר פרודוקטיבי!

למרות שאי אפשר להשתמש בנשקים בזמן שאתם על הגלשן, עדיין אפשר יהיה לקחת כדורים כמו בתמונה (שעדיין לא יודעים הרבה עליהם). אפשר להניח שגם את הדגלים במשחקי Capture The Flag (בקיצור CTF) יהיה אפשר לקחת באותו אופן, בגלל שכל יתרון המהירות יאוזן בכך שאין אפשר להגן על עצמך.

מר כדור מעופף עכשיו מעל ההלבנדר (Hellbender) של השחקן, ואפשר לראות את לאורן (Lauren) בכיסא התותחן. הרובה בחלק הקדמי ימיני הוא התותח קומבואים (Skymines) של הרכב, ובניגוד ל- UT2004 שבו התותח היה מופעיל ע"י נוסע נוסף, כאן הוא מופעל ע"י הנהג.

תמונה יותר קרובה של ההלבנדר, שנראה עכשיו הרבה יותר כמו באגי שטח מאשר טרקטור. משום מה החליטו לאתר אותו בגולגולת לא מוסברת... מילא.

מראה מלבב של הרס. כדור הארץ ניצח! טום קרוז מציל את העולם! סתאאאם... בתמונה הזאת רואים אפקטים ממש מגניבים של פיצוצים, וטרייפוד.

איך אפשר לקרוא לזה "שיפור גרפי שלUT2004"? זהו משחק חדש לחלוטין!

הלויתן (Leviathan) האהוב אלינו. לתותחים הצדדיים יש עכשיו תפקיד הרבה יותר חשוב ברכב במקום לירות "דברים ירוקים על יריבים ולקוות שזה יפגע בהם". התותח שמאוייש ע"י השחקן הקירח מתפקד כמגן די כמו בפלדין (Paladin). התותח שממול כנראה יורה קרני שוק (Shock) והאחר שמוחבא מאחורי התותח הענק כנראה יורה רסיסים.

בתמונה הבאה אפשר לראות את ההרס העצום שנוצר על ידי התותח הענק:

מדהים!

כאן ניתן לראות את ה- Defence Turret החדש שנראה כמו עוד נשק שנגנב מסרט אמריקאי גדול. UT2007 - נותן לך להרגיש בהוליווד.

אבל ברצינות, הדבר שהכי בולט לעין הוא הצורה שבה השחקן מואר באופן נהדר ע"י החליפה, מבלי שהוא נהיה עליז ובולט יותר מדי מהסביבה.

 

חלק 3: ביקורת

בחרתי לשמור ביקורות על סמך הדברים שראינו פה לסוף. התלונה הראשונה שלי תבוא לגבי הנשקים: בתמונה אנחנו סופסוף רואים את האקדח החדש: ה-Enforcer מ-UT. לדעתי הם פישלו פה. הוא נראה כמו צעצוע כשמשווים אותו לקודם. הוא נראה צר וקטן, ונראה הרבה יותר כמו רובה הסער (Assault Rifle) מ- UT2004 מאשר האקדחים ב-UT99.

עוד צד של הבעיה הוא שכדי לקבל את האפקט מ-UT, צריכים לראות יד אוחזת בנשק שתתן מין הרגשה הרבה יותר קרובה אליו, במיוחד כשהוא היחידי שאיכשהו אפשר לקשר לעולם שלנו במשחק הזה... לזכותם יאמר שעם המנוע החדש אני בספק אם יהיה קשה ליצור גם יד שתתאים לסוג הסקין של השחקן, כך שהבעיה יכולה להיפתר.

למטה יש תמונה של רובה הלינק (Link Gun) החדש, שגם אותו אני לא ממש מחבב:

אין ספק שהוא נראה מגניב, אבל אנחנו שחקני UT רגילים עוד מהמשחק הראשון שהלינק יורה תחמושת ירוקה... לראות אותו משתמש בתחמושת בז'ית ופשוטה מוריד את הערך שלו ואת היחודיות שלו בעשרות מונים לדעתי. הדבר שקול לרובים במשחקי פעולה מציאותיים, שהופכים פתאום לורודים.

התלונה השנייה והקטנה שלי היא שלמרות שאני מת על הדומיננטיות של הצבע השחור על הממשק (HUD), יהיה קשה לשחקן הממוצע לדעת באיזו קבוצה הוא. אני יכול לנחש שהשעון, הגולגולת והגבול מסביב לנשק המשומש נהפכים לכחול או אדום בהתאם, אבל לדעתי צריך להוסיף איזה אייקון שיראה בוודאות אם אתה בקבוצה האדומה או הכחולה.

לסיום אומר שאף אחת מהתמונות האלו לא היו ממשחק DM או CTF, אבל הן נותנות לנו רמזים בנוגע לאיך סוגי המשחק יראו בהשוואה למשחק המקורי. המסקנה שלי היא שחלק גדול ממה שאנשים חושבים שנאבד ב-UT2004, חזר ב- UT2007. אני מאמין שאפיק למדו ותיקנו שגיאות מהעבר, הוסיפו תוכן לדברים שעד עכשיו היו כיפיים, והפכו אותם להרבה יותר כיפיים. הדעה שלי היא שדרושה עוד קצת עבודת גימור עד שיצליחו להוציא משחק שיביא את שתי הקהילות לשבת ליד אותו שולחן, ולשחק ביחד ללא הבדל דת, גזע, ומשחק קודם. (כי בנות לא משחקות במשחקים אלימים... :) )

*תודות ל- Bersy ו- Shooky*

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י