הרשמה

מודים אסטרטגיים: חלק ב'

מסע בין כוכבים, מלחמת הכוכבים ובטלסטאר גלקטיקה: שלושה בסירת חלל.

מאת: תומר רובין

כתבות קודמות בסדרה:
- מודים למשחקי אסטרטגיה, חלק א'
- מודים למשחקי תפקידים, חלק ב'

- מודים למשחקי תפקידים, חלק א'
- מודים למשחקי פעולה מגוף ראשון, חלק ב'
- מודים למשחקי פעולה מגוף ראשון, חלק א'
- מודים למשחקי חלל, חלק ב'
- מודים למשחקי חלל, חלק א'

ברוכים הבאים לחלק האחרון של סדרת כתבות המודים, ומה יתאים יותר מלסגור אותה באותו נושא שפתח אותה - משחקים שמתרחשים בחלל. הבאתם משקפי שמש? מצויין.

מודים ל-Sins of a Solar Empire

למי שלא מכיר, זהו אחד המשחקים המוערכים ביותר בתחום האסטרטגיה בחלל בשנים האחרונות, ויכול להציג לזכותו שורה של פרסים שקיבל מאתרים כמו Gamespy ,Gamespot ו-IGN.

Sins פותח על ידי עובדים לשעבר מחברות Rockstar ו-Barking Dog Studios, שהתאחדו להקמת Ironclad Games. הכותר, שהוא הראשון של החברה, שילב בצורה מופלאה בין המשחקיות של משחקי כבוש-את-החלל לפי תור קלאסיים לאסטרטגיה בזמן אמת, ומלבד היותו משחק מהנה ומוצלח בזכות עצמו, הוא גם מהווה חממה מעולה ליצירת מודים, ולא מעט יוצרי מודים מנוסים עברו אליו ממשחקים אחרים במטרה ליצור מודים מעמיקים יותר.

Scott me up Beamy!

שם המוד, Star Trek: Sacrifice of Angels 2, מתייחס לפרק שהציג את קרב החלליות הגדול ביותר בין הפדרציה לדומיניון בסדרת 9 Deep Space. המוד המעולה, שהתחיל כמודיפיקציה ל-Homeworld, מביא את השחקן ליקום של הפדרציה, הקלינגונים, הרומולנים, הדומיניון ואחרונים אך בהחלט לא חביבים - הבורג.

קמפיין המוד מתרחש בשנת 2388, וסיפורו, שמתרחש במהלך מלחמת הדומיניון השניה, הוא פרי מוחם הקודח של יוצריו, אבל מסתמך כמובן על סיפור הרקע העשיר של המותג. פחות או יותר כל החלליות האהובות מהעולם של מסע בין כוכבים נמצאות שם, מה-Galaxy Class האימתנית, ל-Defiant הקטנה אך בעלת החימוש המשוכלל, דרך ה-Bird of Prey האייקונית של הקלינגון ועד הקובייה העצומה של הבורג.

מאחר וזהו מוד Total Conversion, הצד האודיו-ויזואלי של המשחק עודכן בגרפיקה ומוזיקה תואמות, ועץ הטכנולוגיה שלו הותאם למילה האחרונה בפסודו-מדע טרקי. הנאמנות של המוד לעולם מסע בין כוכבים באה במקום הראשון, אפילו מסתכנת לעיתים בפגיעה באיזון המשחק. למשל - זוכרים את הקוביה של הבורג שהיה צריך צי שלם של חלליות בשביל לחסל אותה בסדרה? זה אותו דבר גם במוד.

שאר הסיעות מוצגות באופן מדויק אף הן: לרומולונים ישנו צי חלליות חזק מאוד אבל יקר. לפדרציה, שמחזיקה בפילוסופיה של רדיפת שלום, ישנן חלליות מתקדמות מאוד, מהירות ומוגנות, אך לוקות בכוח אש. הקלינגון אוהבים את החלליות שלהם אגרסיביות, אבל הטכנולוגיה שלהם ברוב התחומים פחות משוכללת, וכו'. הצורך לשמור על נאמנות למקור תוך יצירת איזון בין מספר רב של צדדים הוא אתגר בעבור מפתחי המוד, שמעדכנים אותו כל הזמן בניסיון להגיע לשיווי משקל אופטימלי. לסיכום - מוד מהנה ביותר, גם לסינגל וגם למולטי, שכל הזמן מתפתח ומשתפר.

- עמוד המוד

Lost a Planet Obi-Wan has

 כן, קוראים יקרים, סוף כל סוף מוד שמייצג בכבוד את Star Wars, ושמו: Sins of Galactic Empire. יש לא מעט מודי Star Wars, כצפוי בהתחשב בפופולריות של היקום, אבל אחד מושקע ומהוקצע כמו הנ"ל קשה למצוא.

Sins of Galactic Empire כולל ארבע סיעות: המורדים, האימפריה, הרפובליקה ופדרציית הסחר. לאימפריה יש כוח אש בלתי מנוצח וספינות חלל עצומות, למורדים יש זריזות וטכנולוגיות מיוחדות, לפדרצית הסחר יש רובוטים ולרפובליקה? כוח אדם בלתי מוגבל.

 היופי האמיתי במשחק, מה שיוציא מכל חובב סטאר וורס את הילד האבוד, הם הקרבות בין המורדים והאימפריה; Star Destroyers אימתניות מול סיירות Mon Calamari אורגניות למראה, קבוצות של Tie Fighters שמגיחים עם רעש המנוע הידוע לשמצה ועטים על כנף של X-Wings אציליים, אי אפשר להיות הרבה יותר אייקוני מזה.

בנוסף למגוון הגדול של ספינות החלל, שלרובן יכולות מיוחדות שתכירו מהסרטים, מציע המוד גם מבנים וטכנולוגיות חדשים, וליווי קולי בצורת המוזיקה האהובה של ג'ון וויליאמס.

שימו לב - חובה את גרסת Entrenchment של המשחק המקורי.

- אתר המוד
- קישור ישיר להורדה

מודים ל-Homeworld 2

Fleet Commander: Battlestar Galactica

למי שלא מכיר את אחת מסדרות האסטרטגיה בחלל הטובות שיצאו, ב-Homeworld של Relic מסופר על עם בשם ה-Kushans שמגלה שלמעשה הוא לא התפתח בכוכב עליו הוא חי, אלא גורש מעולמו המקורי לפני עשרות אלפי שנים. בעזרת הטכנולוגיה העתיקה מימי הגירוש שמוצאים אנשי אותה ציביליזציה הם בונים ספינה משוכללת שמטרתה להחזיר אותם הביתה. זמן קצר לאחר השקתה של הספינה מותקף הכוכב ונמחה מהיקום כל זכר ל-Kushans - מלבד אלה שהיו בחלל בעת התקיפה. מכאן מתחיל מסע אפי של שארי הפליטה לעבר העולם שממנו הגיעו ואף פעם לא ידעו - סיפור שמהדהד חזק בנפש האנושית.

מה, אם כן, מתאים יותר מהמנוע של Homeworld, או למעשה זה של Homeworld 2, ליצירת מוד שמספר על עם שמנסה להגיע לעולמו המקורי לאחר שואה שהומטה עליו, אחד שמבוסס על אחת מסדרות המד"ב הטובות של העשור האחרון? כן, אני מדבר על Battlestar Galactica. אין ספק שקרבות החלל בסדרה ובמיני סדרה היו תענוג לעיניים. למה לא ליישם את זה במשחק מחשב? ופה המוד נכנס לתמונה.

Fleet Commander שם בידינו את גורלה של ספינת החלל Galactica, במלחמתה הנואשת נגד ה-Cylon הרובוטיים וה-Basestar האימתניים. כל כלי החלל האהובים נמצאים בסדרה - Viper MKII, Viper MKIV, Raiders וה-Raptors, ואפילו נשקים קיצוניים כמו הטילים הגרעיניים. 

עכשיו יש חדשות טובות ורעות: החדשות הרעות בכל הסיפור הן שהמוד בפיתוח כבר מספר שנים, וסיומו לא נראה באופק. החדשות הטובות - הוא ממשיך להתעדכן באופן כמעט קבוע, וכרגע כבר קיימות בו כ-13 משימות, שחלקן מבוססות על פרקי הסדרה. היוצרים טוענים שעוד משימות בתכנון. בקיצור, שווה לשחק, ולא לשכוח לבדוק את העדכונים התקופתיים.

- עמוד המוד


הגענו לסוף סדרת כתבות המודים (אם כי לא לסוף עדכוני המודים באתר), וזה הזמן להזכיר שכל התוכן שהוצג בכתבות הללו קיים בזכותם של שחקנים שהשקיעו מזמנם, מרצם ודמיונם כדי להראות לכולנו את אחד הצדדים היפים בתעשיה שהרבה ממנה סובב על כסף ומציאת המכנה המשותף הרחב (והלעיתים קרובות נמוך): שבפלטפורמה פתוחה כמו ה-PC, ובעזרת שיתוף הפעולה של מפתחים שמעריכים כראוי את השחקנים שלהם, אין סוף ליצירתיות שיכול להפיק מעצמו אדם גם בלי צוותים של עשרות מקצוענים ותקציב של מיליוני דולרים. לחיי המודים!

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:46 16.09.2010 | vGaMeR_360 vGaMeR_360

    כתבה נהדרת...
    כזה מבאס שזה החלק האחרון...

  2. 2

    19:17 16.09.2010 | Star Trek Star Trek (אורח)

    Isn't it supposed to be "Beam me up, Scotty" ?

  3. 3

    19:22 16.09.2010 | X X (אורח)

    2-פייל...
    ולנושא-באמת היו פה הרבה מודים מצוינים (מניסיון)

  4. 4

    21:15 16.09.2010 | עומר עומר (אורח)

    יחי המודים!

  5. 5

    21:52 16.09.2010 | SkatMan SkatMan

    מה עם WC3? יש לו יותר מודים מלכל משחק אחר שקיים

  6. 6

    21:57 16.09.2010 | Shmati Shmati

    חבל שנגמר, אבל אחלה סדרת כתבות, אהבתי מאוד את המוד של BSG.

  7. 7

    22:03 16.09.2010 | AirZone AirZone

    1 - אל תדאג, אני לא אזניח את הנושא, יהיה סיקור חודשי של מודים מובחרים.

    ול5 - מודים לWC3 אכן יש המון, אבל כמה מאותם מודים הם Total Conversion שסיימו לפתח אותם והם באמת איכותיים? אפשר לספור על יד אחת...

  8. 8

    10:08 17.09.2010 | srbzrdk srbzrdk

    עוד מודי פעולה מגוף ראישון

  9. 9

    01:56 19.09.2010 | דניאל דניאל (אורח)

    Launch all alert vipers!

  10. 10

    17:53 23.09.2010 | ... ... (אורח)

    X WING אצילים? LOL

    בכל אופן נראה לי שהמוד של מלחמת הכוכבים יחזיר אותי
    ל SINS OF SOLAR

  11. 11

       | פורסם ע"י