הרשמה

דעה: הקונסולה האנטי-חברתית

למה הקונסולות שלנו כבר לא רוצות שנשחק עם חברים על הספה אלא רק עם זרים באינטרנט?

אור מנטש בסך הכל רצה לשחק עם חברים על הספה. למה המחשב שלו עושה בזה עבודה הרבה יותר טובה מהקונסולות?

כמו הרבה גיימרים ברחבי העולם, גם לי יש קונסולה מהדור הנוכחי בסלון. ולא סתם קונסולה - "מערכת הבידור האולטימטיבית" הלא היא Xbox One... אז למה ברגע שחברים באים ובא לנו להשתעשע קצת עם איזה משחק או שניים, הדבר הראשון שאני עושה זה לחבר את המחשב הנייד לטלויזיה? למה האופציה היחידה שלי למשחק ספה בקונסולות היא Fifa ו-NBA? ולאן נעלם הכיף שבלשחק עם חברים? אנחנו ננסה לגלות את כל זה בטור דעה שכבר לא כועס, הוא פשוט מאוכזב.

במהלך חיי יצא לי לבלות המון שעות עם קונסולות ועם מחשב גיימינג, ואחד הדברים שתמיד הציקו לי עם המחשב זה שהיה קשה לשחק עם חברים. אולי החבר'ה המבוגרים יותר יזכרו את החוויה של לצופף כמה כיסאות מסביב לשולחן המחשב ולשחק Worms, Heroes 3 או GTA בתורות. באותה תקופה, היתרון הגדול ביותר של הקונסולות היה החוויה של לשבת עם חברים על הספה עם שקיות של במבה וביסלי ולשחק אחד נגד השני במשחק המכות התורן. איכשהו, ככל שהשנים עברו ראינו תהליך של היפוך תפקידים עד למצב ההזוי שיש לנו היום, בו המחשב הוא המערכת האולטימטיבית למי שרוצה לשחק עם חברים על הספה, ואילו ה-Xbox One וה-PS4 מושלמות למי שמשחק לבד - בסינגל פלייר או באונליין.


מתוך: Halo 5. הקמפיין המושקע ביותר ל-4 שחקנים, אבל רק באונליין

איך זה שהקונסולות המובילות בשוק פשוט הפסיקו לתמוך באופציה של לשחק עם חברים?

נחזור לסיטואציה שאני נתקל בה לפחות פעם בחודש - חברים באים ורובם כמובן לא גיימרים. אני צריך לשים משחק שיהיה קל ללמוד, כיף לשחק ויתאים גם למי שלא מתעניין בספורט. אני פותח את ה-Xbox One ומביט במדפי המשחקים - הוירטואלי והפיזי. בואו ניקח רגע בחשבון את העובדה שאני מבקר משחקים למחייתי, ויש לי את רוב משחקי ה-AAA שיצאו ל-Xbox One מאז ההשקה, ועדיין - מה אני מוצא שם? שורה של משחקים לשחקן יחיד, לצד משחקים שמתאימים לכמה שחקנים אבל רק באונליין, ועד שהצלחתי למצוא משהו שכן תומך בריבוי שחקנים - אין מה לדבר על 4 אלא על 2 שחקנים בלבד. רק לפני כמה שנים ביליתי עם חברים שעות רבות ב-Halo 3 ומשחקי Call of Duty עם מסך מפוצל ל-4 שחקנים, אבל איפה אנחנו היום? Halo 5 לא תומך בשום סוג של מסך מפוצל, ומשחקי Call of Duty עושים טובה שהם מאפשרים מסך מפוצל לשני שחקנים. מה בדיוק שווה "הדור הבא של הגיימינג" אם אי אפשר לחוות אותו עם חברים באותו מרחב פיזי, על אותה מערכת? מה שווים כל השדרוגים הגרפיים אם בשורה התחתונה אנחנו מקבלים פחות ממה שקיבלנו בדור הקודם? כנראה שהחומרה של ה-Xbox One וה-PS4 כל כך חלשה שמסך מפוצל ל-4 כבר לא מתאפשר טכנית.


מתוך: Speedrunners. אחד ממשחקי החבר'ה המצחיקים והמהנים שתמצאו רק ב-Steam

בינתיים ב-Steam...

ובינתיים, על ה-PC... עולם אחר לגמרי! כל מה שאני צריך לעשות זה לחבר את הדונגל של ה-Xbox 360, להפעיל 4 בקרים ולבחור משחק בספריית ה-Steam שלי הכוללת עשרות אם לא מאות משחקים שתומכים באופן מלא ב-4 שחקנים על אותו מסך. לא חסרות דוגמאות למשחקי קו-אופ כיפיים בטירוף כמו Risk of Rain, Jamestown, Forced ו-Magicka, ומשחקי כאסח אפילו יותר כיפיים כמו Towerfall, Gang Beasts, Speedrunners ו-Crawl. נכון, כל המשחקים שציינתי כאן שייכים לז'אנר האינדי אבל אין ספק שהם מייצגים מגמה חדשה ב-PC. בשנים האחרונות Steam הפך מפלטפורמה לשחקני עכבר+מקלדת הקשוחים ביותר לפלטפורמה שבכלל מעדיפה בקרי משחק. זכיונות כמו Naruto Ultimate NInja Storm, Mortal Kombat ו-Devil May Cry חזרו ל-PC אחרי שנים של הזנחה ואף עזרו ליצור מציאות חדשה שבה Mortal Kombat X, למשל, הגיע ל-PC ביחד עם גרסת הקונסולות. כיום יש ביקוש אדיר ב-Steam למשחקים עם תמיכה ב-4 שחקנים על אותה מערכת, וקהל לא קטן שצמא למשחקים האלה כי הקונסולה המהודרת שלו כבר לא מספקת אותם. אם תנברו מספיק טוב בחנויות הארקייד של ה-Xbox One וה-PS4, אולי תמצאו משחקי אינדי שכן מאפשרים קצת כיף ל-4 שחקנים - אבל לא מצאתי אפילו משחק אחד טוב שלא קיים גם ב-Steam.

ומה לגבי ה-WIi U?

יכול להיות שהתחלתם לקרוא ותוך כמה שניות חשבתם לעצמכם "רגע, אז למה הוא לא קונה Wii U? זאת ה-קונסולה ששמה את הדגש על לשחק ביחד", ותכלס? אתם צודקים. אולי יום אחד אני אקנה Wii U בדיוק בשביל המטרה הזו אבל כמו שה-PC שלי נותן מענה לכמעט כל סוגי המשחק האפשריים, כך אני מצפה גם מהקונסולה שלי וה-Wii U לא ממש עומדת בדרישה הזו. נכון, יש לה אחלה משחקים וחלקם גם מתאימים לקהל בוגר יותר (ואני כבר מת לשחק Bayonetta 2), אבל עבורי זה עדיין לא מצדיק את ההשקעה של רכישת הקונסולה + 4 בקרי משחק יקרים שאינם נתמכים על ידי המחשב.


מתוך: Towerfall Ascension. זמין גם ל-PS4 אם בא לכם לשלם יותר.

וזה לא נגמר בהיצע של משחקים

למרבה הצער יש עוד דברים שהופכים את ה-Xbox One וה-PS4 לקונסולה אנטי-חברתית, כמו למשל הדרישה המגוכחת להתקין כל משחק לפני שאפשר לשחק בו - גם אם הוא על הדיסק! אני לא יודע כמה פעמים נתקלתי במצב המביך שמישהו רואה משחק מגניב על המדף שלי, מבקש לראות אותו בפעולה ואז אני צריך לענות לו "תשמע זה לא כל כך מסתדר, זה קצת מסובך, אין לי את המשחק על ההארד דיסק כי יש לו רק 500 ג'יגה ולהתקין אותו לוקח בערך 40 דקות ובשביל לעשות את זה אני אצטרך למחוק את אחד המשחקים האחרים שיש לי על המערכת אז בקיצור בוא נעזוב את זה ונשים קצת Killer Instinct". עוד בעיה מעצבנת שמאוד מקשה על לשחק עם החבר'ה זה שאי אפשר יותר ליצור חשבונות אופליין על ה-Xbox One, ויצירת חשבון Xbox Live מאפס זה תהליך מאוד מעצבן ומסורבל. ב-Xbox 360 היה אפשר ליצור כמה חשבונות - אחד בשביל כל חבר, וכל ההתקדמות שלהם היתה נשמרת על אותו חשבון אופליין שלוקח בדיוק דקה ליצור. נחשו כמה פעמים נאלצתי להתמודד עם בעיות מהסוג הזה ב-Steam?

והשאלה הגדולה - איך הגענו לכאן?

לפי איך שאני רואה את זה, יש כאן שילוב של כמה סיבות ואת כולן אפשר לתאר במילה אחת - כסף. ה-Xbox One וה-PS4 הושקו בתור מערכות נחותות אל מול המחשב, בגלל שהן היו חייבות להיות במחיר מספיק אטרקטיבי. כעת, כדי שהמשחקים של היום יגיעו אפילו קרוב לרמת הביצועים שמקבלים על מחשב, המפתחים נאלצים להשתמש בכל המשאבים האפשריים של הקונסולות וגם אז רוב המשחקים כלל לא מגיעים לסטנדרט הזהב של 1080p ו-60 פריימים לשניה. אפילו Fallout 4 שיצא בשבוע שעבר, משחק שלא נראה מדהים משום כיוון, רץ על 30 פריימים לשניה במקרה הטוב כי הקונסולות לא מסוגלות ליותר מזה. במקביל לעניין החומרה, החברות הגדולות לא מעוניינות שנחסוך כסף בכך שנשחק על קונסולה אחת. האינטרס המובהק שלהן זה שכל אחד מהחבר'ה יקנה קונסולה משלו ובמצב המושלם כולם ישחקו ביחד במרחק בטוח כשכל אחד בביתו. הסיבה השלישית שאני רואה זה שהקונסולות הגדולות הבינו שאין דרך להילחם במשחקים המגניבים של ה-Wii U, והחליטו פשוט לוותר לחלוטין על הקהל שרוצה לשחק ביחד. כמובן שהיו כמה נסיונות בתחילת הדרך לשחזר את ההצלחה של משחקים מבוססי-מחוות שמנצלים את היכולות של מצלמת הקינקט או ה-PS Eye, אבל שנתיים אחרי ההשקה אנחנו כבר יודעים שהמצלמות הללו הן בעיקר בזבוז כסף והמשחקים שלהן פשוט לא עובדים מספיק טוב.


מתוך: CoD 4: Modern Warfare. בימים הטובים, משחקי CoD תמכו במסך מפוצל ל-4 שחקנים.

המסקנה: הקונסולה האולטימטיבית זה בכלל PC

אז כן, יכול להיות שהגעתי למסקנה שאתם הגעתם אליה לפני שנים (פיסי מאסטר רייס וכו'), אבל כדאי לשים לב לתהליך הטרנספורמציה שה-PC עובר בשנים האחרונות: המחשבים נהיים קטנים, עוצמתיים וזולים יותר, וזה כבר לא נדיר לראות מחשבי Steam Machine המיועדים ספציפית להחליף את מקומה של הקונסולה בסלון. גם מחשבים ניידים יושבים על אותה משבצת ופועלים במיטבם כשהם מחוברים למסך טלויזיה חיצוני. שימו לב איך בשנתיים האחרונות כל המחשבים הניידים עברו לרזולוציה של 1920x1080 גם אם המסך שלהם קטן, וזה כדי שהם יוכלו לתמוך בטלויזיות גדולות. שנתיים מהיום, רוב הסיכויים שמחשב הגיימינג הנייד יגיע כבר ברזולוציות UHD. חברו לזה את העובדה שספריית ה-Steam שלכם תמיד נשארת רלוונטית ולא מתיישנת כמו ספריה של קונסולות, ואת העובדה שהיום אין ז'אנר שלא נמצא ב-Steam, שימו מעל את הדובדבן שבקצפת - שהוא מחירי המשחקים כמובן, וקיבלתם חבילה משתלמת בהרבה ממה שה-Xbox One או ה-PS4 אי פעם יוכלו להציע לכם - לפחות בכל מה שנוגע למשחקי חבר'ה.

מה דעתכם? האם אתם בכלל מוצאים את עצמכם משחקים בבית עם חברים או רק באונליין? האם הסלידה ממשחקי מסך-מפוצל בקונסולות היא מוצדקת בעולם הגיימינג המודרני? ומהי הקונסולה האולטימטיבית לדעתכם? ספרו לי בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:34 16.11.2015 | rs rs (אורח)

    אתה מסתכל על ה-xb1 בלבד ושם את שתי הקונסולות באותו מצב? ועוד אומר שרק פיפא ו-nba לא מהווים בעיה למולטיפלייר? אז מה עם Rocket League שיצא למחשב אבל גם ל-ps4 ויש בו מסך מפוצל עבור שתי המערכות? מה עם כל משחקי המכות שכמעט כולם נמצאים על ה-ps4 וכמעט אף אחד מהם לא על ה-xb1? מה עם משחקי הרסלינג שזמינים עבור שתי הקונסולות? אתה לא צריך אולניין בשביל אף אחד מהם כל עוד יש לך עם מי לשחק. וגם מי אמר שמי שמשחק על הקונסולות לא יכול ליהנות באונליין? כל עוד הוא יושב על הספה זה גם בסדר. אני בכלל לא מבין איך זה נוח לחבר מחשב קטן לטלוויזיה ואז לחבר את הג'ויסטיקים ולצפות שזה יהיה נוח. כבר ראיתי אותך מוציא את הקונסולות קטנות למחשב, אבל זה מגוחך. כולם יודעים שהאקס בוקס וואן הוא לא מתרכז במשחקים. רוצה קונסולה עם הרבה משחקים למולטיפלייר גם לספה וגם לאונליין? תעבור ל-ps4.

  2. 2

    13:39 16.11.2015 | rs rs (אורח)

    אה ושכחתי לציין שאין כמעט בכלל משחקי מכות על המחשב, וכמובן ששם לא צריך מסך מפוצל. שוב, אתה מוציא את הקונסולות קטנות סתם.

  3. 3

    15:29 16.11.2015 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    לפי דעתי הכתבה צודקת...כיום ישנם יותר משחקים עם local co op למחשב מאשר לקונסולות. זאת אחת הסיבות שהקונסולות של הדור הזה (ps4 xbone) מפסידות למחשב ושלא נתחיל לדבר בכלל על מחיר משחקים או גרפיקה.

  4. 4

    16:19 16.11.2015 | אור מנטש אור מנטש

    אין משחקי מכות על המחשב? Street Fighter V, Mortal Kombat X, DBZ, Naruto Shipuuden, BlazBlue והרשימה ממשיכה. לגבי משחקי מכות על הקונסולות, יש יתרון קל ל-PS4 כי יש לה גם את GGX וגם את SFV, ואילו ל-Xbox One יש "רק" את Killer Instinct. ונחש על איזו פלטפורמה תוכל לשחק גם Street Fighter V וגם Killer Instinct? אם ניחשת PC מגיע לך 2 נקודות זהב. כשמסתכלים על הניקוד הכולל, ה-PC אשכרה מוביל במשחקי מכות איכותיים! וכל זה בלי להתייחס בכלל למשחקי מכות - הכוונה בטור היתה יותר לכיוון משחקים עם תמיכה ב-4 שחקנים.

    ומחשב נייד שמחובר לטלויזיה ומצוייד במתאם לבקרים אלחוטיים עובד -בדיוק- כמו כל קונסולה אחרת, רק שהממשק הטלויזיוני של Steam עושה עבודה טובה יותר משל ה-PS4 וה-Xbox One. נסה פעם לגלוש באינטרנט על הקונסולות ואז עם steam big picture ותראה את ההבדלים.

    ועוד דבר - לא ציינתי ששחקני קונסולות לא נהנים מאונליין. זה בדיוק הקטע - שלרוב הם נהנים רק מאונליין או סינגל פלייר כי פשוט אין מספיק משחקים שמאפשרים לכמה שחקנים לשחק על אותה מערכת. יוצאי הדופן כאן בגזרת ה-AAA הם אך ורק משחקי הספורט: NBA 2K, WWE 2K, Fifa 16, PES וכו'.

  5. 5

    16:51 16.11.2015 | אורח לולולו אורח לולולו (אורח)

    במיינקראפט בקונסולות יש מסך מפוצל ל4 שחקנים.

    ps4 > pc

    ועכשיו ברצינות, זה אכן נורא, אבל לומר שמחשב עדיף זה טעות. pc עדיין נחות בחווית המשחק.

  6. 6

    17:29 16.11.2015 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    חווית משחק?
    היום אין בעיה לחבר ג'ויסטיק ומסך טלוויזיה ולהינות מחווית משחק שעולה על כל קונסולה בקלות. אני עם pc למשל יכול לשחק עם איזה ג'ויסטיק שבא לי ועל איזה הגדרות שבא לי משהו שאף פעם לא יהיה בקונסולות.

  7. 7

    18:45 16.11.2015 | rs rs (אורח)

    "שלרוב הם נהנים רק מאונליין או סינגל פלייר כי פשוט אין מספיק משחקים שמאפשרים לכמה שחקנים לשחק על אותה מערכת".

    דבר ראשון, אמרתי שכמעט ואין משחקי מכות על ה-PC, לא שאין בכלל. דבר שני, בתור אחד שמאוד מעורב בז'אנר הזה אני יכול להבטיח לך שיש הרבה יותר שחקנים בעולם שמשחקים משחקי מכות על הקונסולות מאשר PC. ודבר שלישי לגבי מה שסימנתי במרכאות, אז אני מניח שכמעט כל הטורנירים הגדולים למשחקי מכות כמו EVO מתנהלים בקרבות אונליין ולא בקרבות של שני שחקנים על אותה קונסולה, נכון? ופעם האחרונה שבדקתי, טורנירים של משחקי PC כמו LOL לא עובדים על מחשב אחד ומסך אחד לכל השחקנים או לכל קבוצה (תלוי במשחק), או לפחות לא לכל המשחקים.

    ולמשחקי קונסולה אין אונליין טוב? יש לך XB1 ולא יצא לך לשחק ב-Killer Instinct? כולם אומרים שהתקשורת במשחק הזה היא מעולה ונכון לעכשיו המשחק הזה עוד לא הגיע ל-PC. מצד שני Ultra Street Fighter 4 יצא למחשב לפני שנה ומשהו ולפי מה שבדקתי האונליין שם הוא טוב, אבל לא מעולה.

    וכמו שהזכרתי יש גם את Rocket League למחשב וה-PS4, זה כאילו משחק ספורט אבל לא מהסוג הנפוץ, ויש לו מסך מפוצל גם ל-PS4. וכמובן, שלמשחקי מכות, שכבר הזכרתי שהם יותר פופולריים על קונסולות (ולא נראה לי שזה הולך להשתנות) לא צריכים מסך מפוצל בשביל ששני חברים ישבו על הספה. ויש גם את ה-Wii U, שם יש משחקים כמו Mario Party ושם לא צריך מסך מפוצל.

    אז זה שיש כמה משחקים לקונסולות שאכן דורשים מסך מפוצל שאין להם זה לא אומר שהמחשב הרבה יותר עדיף, או רק בגלל שהנטקוד של Steam לכאורה נראה טוב, כי עם למשחק אין מסך מפוצל על הקונסולות, אז גם לא יהיה לו ל-PC (כמו ש-COD: Advanced Warfare למשל לא היה לו מסך מפוצל על הקונסולות או PC) וזה תלוי גם במשחק עצמו בפורט שלו. אנשים אומרים ובצדק ש-Mortal Kombat X יותר טוב באונליין על ה-PS4 (הקונסולה שלי) לעומת XB1 (הקונסולה שלך), רק לשם דוגמא.

  8. 8

    20:18 16.11.2015 | MANGO2K MANGO2K (אורח)

    הקונסלות הפסיקו לעניין אותי ברגע שהן נהפכו למעשה למחשבים מוגבלים.
    כל המטרה של הקונסלה זה להיות פשוטה, נוחה וחברתית. בתקופה של PS1 PS2, היית קונה מכשיר שתי שלטים, קורא לחברים, מביא חטיפים ומתחיל להינות. היום הכל ניהיה מסובך. צריך לפתוח חשבונות, משחקים דורשים התקנה, המכשיר והמשחקים דורשים הרבה עדכונים, ניגמר עידן הפריצות והצ'יפים (זאת הסיבה שה-PS2 היה מוצלח אפילו במדינות יחסית "עניות")

    הקונסלה איבדה את הקסם שלה. הקונסלה המודרנית היא בסך הכל מחשב מוגבל עם מערכת הפעלה ייעודית והמון כאב ראש
    ניגמר כבר התקופה של להכניס דיסק ולהתחיל להינות.

    קוסלות באות קונסלות הולכות.. סמאטרפונים באים סמארטפונים הולכים... אבל PC נישאר לנצח

  9. 9

    20:36 16.11.2015 | DrizziTx DrizziTx

    אור אני לא יודע מה חקרת בנושא אבל בתור מישהו שעבד בתחום וגיימר הרבה שנים, הסיבה היא תערובת של שתיים (ממה שאני מצליח להסיק):
    1. כסף
    2. עניין של שחקנים בפיצ'ר הזה

    אני לא מוצא את אותו מחקר/מאמר אבל דובר על כך שמשחק שמגיע עם קו-אופ מקומי מוכר משהו כמו 20 אלף עותקים יותר, כיוון שכך, להערכתי, חברות לא רוצות להשקיע בפיצ'ר כזה ולכן מפנות משאבים למקומות אחרים שמושכים את הלקוחות, כגון מולטי פלייר.
    מאידך חברות קטנות, מחפשות פיצ'רים מושכים וגם היעדר ההשקעה בגרפיקה, מסיבות מובנות, גורם להן / מפנה אותן להשקיע בדברים אחרים, תחבר לזה את המחשב האישי שהחסמים להוציא בו משחקים הם בריצפה וקיבלת את ההסבר למה קו אופ הוא תחום חלש בקונסולות, ואל תגרום לי להתחיל לדבר על כמה שהקונסולות החדשות עדיין רזות במשחקים ואיך כל משחק שם עולה 50 מיליון פלוס לפתח (מדבר על טריפל A)...

  10. 10

    20:37 16.11.2015 | rs rs (אורח)

    ול-PC אין כאבי ראש? כמו למשל שגם שם צריך להתקין משחקים במשך זמן ולפעמים חייבים להיות מחוברים לאונליין כדי לשחק (זו בעיה שכמעט הגיעה ל-XB1 ובסוף הורידו אותה)? או שאי אפשר להשתמש במשחקים משומשים?

    ההתקנות והעידכונים בקונסולות ממש לא סיפור, זה לא מה בפוגע בהם.

  11. 11

    23:09 16.11.2015 | אור מנטש אור מנטש

    אמרתם כאן הרבה דברים נכונים, אבל מה שפגע בנקודה מבחינתי זה "רוח הקונסולה". במשך שנים, הטיעון הכי טוב שלי לטובת הקונסולות זה שהכל קורה במינימום התעסקות: לא צריך להתקין דרייברים, לא צריך להסתבך עם הגדרות גרפיות, רק תכניס דיסק ותתחיל לשחק. הבעיה היא שזה כבר מזמן לא המצב! יש כלללל כך התעסקות מיותרת בקונסולות של היום (כן גם בפס4) שזה מוציא את כל הכיף.
    עוד עניין זה באמת הביקוש למשחקים מהסוג הזה - וכאן זה פשוט מרגיש שלקונסולות כבר לא אכפת מחבר'ה שמשחקים על הספה - וזה עצוב בעיני. מצד שני, סטים (שכיום די מנוהלת על ידי הקהל שמצביע בגרינלייט) דואגת לי למשחקים כאלה כל הזמן! יש סיבה פשוטה שקיימים כל כך הרבה משחקי אינדי שחוקרים דרכים חדשות לשחק ביחד, והיא שיש ביקוש למשחקים האלה. אנשים צמאים לזה. איזה אנשים אתם שואלים? אותם אנשים שהתאכזבו מהכיוון של הקונסולות מאז הדור הקודם.

    ואם נחזור למשחקי מכות, שים לב לאן נושבת הרוח: שני משחקי המכות המובילים מבחינתי (KI וSFV) מגיעים לpc אבל לא סתם - שניהם יגיעו עם קרוס-פלטפורם לקונסולה הבלעדית שלהם, כלומר ששחקני pc יוכלו לשחק נגד שחקני הקונסולות. ואם דיברנו על נטקוד, USFIV לפס4. Nuff said.

  12. 12

    09:34 17.11.2015 | rs rs (אורח)

    כפי שכבר אמרתי, ההתקנות והעידכונים בקונסולות הם לר סיפור, זה לא מונע מאנשים לשבת על הספה ברגע שזה נגמר וזה נגמר מהר יחסית, זה לא שעתיים או משהו. כן קונסולות הם אומנם קצת כמו מחשבים, אבל תשכחו שבקןנסולות של פעם, אי אפשר החה להוריד משחקים מרשתות כמו psn, אז כן יכולת לשים את הדיסק וכמעט מיד לשחק, אבל אז זו הייתה האפשרות היחידה שלך. אם הקונסולות לא היו עובדים כמו "מחשבים מוגבלים", אז אי אפשר היה לעשות את זה. ההיתרונות של הקונסולות לא נעלמו ולצורך העניין xb1 הוא הרבה יותר כמו מחשב מוגבל מאשר ps4.

    ולגבי usf4, הפורט ל-ps4 לא נעשה ע"י קאפקום אלא חברה אחרת שכבר הוכיחה את עצמה כגרועה בפורטים. על אותו משקל, איירון גלקסי עובדת ki לאקס בטקס ומחשב אבל היא גם זו שעבדה על הפורט של ארקהם נייט למחשב, אז אני לא אופתע אם הגירסא של ki למחשב תיצא גרועה גם כן
    אם כי אני מקווה שזה לא יקרה.

  13. 13

    11:16 17.11.2015 | ברני ברני (אורח)

    כל הכתבה הארוכה הזו בשביל תשובה פשוטה - יותר כלכלית ששני שחקנים יהיו על שני קונסולות שונות, זה גם אומר שני עותקי משחק, שני רוכשי DLC וכד'.

    בנוגע לויכוח העקר פה בתגובות.
    אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, אני גיימר ותיק וכמעט תמיד שיחקתי על המחשב, הקונסולה הראשונה שלי הייתה אטארי, שנים אחרי זה היה SEGA mega drive ומאז לא נגעתי בקונסולות ושיחקתי בלעדית על המחשב, לפני שנה קניתי PS4 בחשש (אחרי הכל עברו קרוב ל-20 שנה מאז שנגעתי בשלט קונסולה) ואני חייב לומר, שאני לעולם לא אחזור לשחק על המחשב. לעולם לא אשדרג מחשב בשביל משחקים. וכן חוויית המשחק הרבה יותר נוחה וטובה על הקונסולה, אתם רוצים להתווכח על טעם? תתווכחו, אני מדבר מהניסיון הלא מועט שלי. המשחקים על PC, לא משנה אם המחשב שלי היה over qualified או רק qualified, תמיד היו מלאים בהתרסקויות, באגים מעצבנים וכד' שהרבה מהם היה קשור לתאימות בחומרה, דרייברים מזורגגים שאתה צריך לעדכן, דרייברים שאתה מעדכן והם דופקים לך את מערכת ההפעלה, מערכת ההפעלה שהייתה אחראית לא מעט להתרסקויות בעצמה, אז השנה אני חושב שקניתי בערך 15-25 משחקים בלי בעיה על ה-PS4, אפס באגים, אפס התרסקויות. אני לא צריך לגרור לאפ טופ לסלון ולחבר אותו לכלום וכד'...לוחץ על שני כפתורים ואני בתוך FALLOUT למשך שעות.
    אני עברתי לקונסולות, אני לעולם לא אחזור לשחק במחשב, אולי בשביל PAPERS PLEASE :) אבל זהו, המחשב פחות נוח בשבילי. זהו.
    רוב התגובות אגב על "נוחות" ה-PC וכמה לא נוח בקונסולות בעצם מתכוונים לכמה לא נוח לפרוץ היום קונסולות כמו בקונסולות הקודמות.

  14. 14

    16:39 17.11.2015 | אורח לולולו אורח לולולו (אורח)

    לחבר שלט למחשב זה קישקוש מקושקש.

    הכל טוב ונחמד, כל עוד המשחק הוא סינגל, והוא תומך בשלט, והוא לא משחק יריות. ברגע שהמשחק נכנס לאחת מהקטגוריות האלו לשחק עם שלט הופך להיות דבר פשוט עלוב.

    בלי aim assist אין טעם לחבר כבר. במשחקי מולטי כולם יקרעו אותך עם מקלדת ועכבר.וכל אלו שאומרים שהpc נשאר תמיד.... הpc בסכנת הכחדה. הסמארטפונים מחסלים אותו. מצטער. הקונסולות לעומת זאת ממשיכות למכור בלי ירידה.

  15. 15

    13:29 18.11.2015 | רוני רוני (אורח)

    צודק חבל שהפסיקו לתמוך באופציה של לשחק עם חברים בשביל זה היה האופציה הכי חשובה שלהם.

  16. 16

    19:52 18.11.2015 | rs rs (אורח)

    אולי למשחקים ספציפים, אבל לא לכולם, זו לא בעיה בקונסולות, אלא במשחקים שאמורים לתמוך במסך מפוצל ואם להם את זה על הקונסולות זה לא יהיה גם בגירסת המחשב שלהם

  17. 17

       | פורסם ע"י