הרשמה

משחקי השנה של Vgames - על פי ציוני ביקורות

בואו וניזכר אילו משחקים עשו לנו את השנה החולפת

God of War, Red Dead Redemption ו-Super Smash Bros. Ultimate ברשימה, מי עוד הפתיע אותנו?

עוד ארבעה ימים נשארו לשנת 2018, והגיע הזמן באמת שנתחיל להפציץ בכתבות סיכום שנה כיאה לאתר גיימינג גדול שמכבד את עצמו!

אז השנה החולפת הייתה גדושה במשחקים, כשלצד אכזבות מסוימות גם קיבלנו משחקים מהממים. ברשימה הזו תוכלו למצוא את כל הביקורות למשחקים שקיבלו ציון של 8.5 ומעלה כאן באתר יחד עם קישורים לביקורת המלאה, וסיכום קצר של מה הכתב המסקר חשב עליו. הביקורות גם מסודרת בסדר הכרונולוגי של יציאת הביקורות, כך שזו גם אחלה דרך לעבור על השנה הטובה שהייתה לנו כאן באתר. בגלל שמדובר ברשימה של ביקורות שלנו, יצא שלא יופיעו כאן משחקים מסוימים שזכו להצלחה מסחרית וביקורתית (Megaman 11 ו-Monster Hunter World ביניהם), אז סליחה מראש אם המשחק האהוב עליכם לא מופיע ברשימה שלנו (בין אם כי לא נתנו לו ציון גבוה, או לא הספקנו לסקר אותו).

אבל די עם דיבורי הסרק - בואו נראה מי היו ה-משחקים של שנת 2018!

Celeste - ציון: 9.0

"קשה לי לתאר במילים פשוטות את החוויה שהיא המשחק Celeste. מצד אחד יש לנו את אחד ממשחקי הפלטפורמה הדו-ממדיים הטובים ביותר שיצאו לשוק בשנים האחרונות ומהווה יריב ישיר למשחקים כמו Super Meat Boy, Ori and the Blind Forest ועוד דוגמאות למשחקי פלטפורמה נהדרים. המשחק מתגמל שחקנים עקשנים ונותן תחושה של הצלחה והישגיות אמיתית בסיום כל חלק קשה של המשחק. מהצד השני מדובר במשחק עם סיפור מדהים שבעזרת דיאלוגים חכמים, דמויות נהדרות ומשעשעות וקצב נהדר לסיפור מצליח לגעת באחד מהנושאים הרגישים ביותר בנפש האנושית מבלי להרגיש מאולץ או יותר גרוע - להרגיש כאילו המשחק עושה שימוש ציני באותו הנושא. כמעט ואין לי מילים רעות לומר על Celeste. צאו לטפס על ההר הזה, אני מפציר בכם."

Dragon Ball FighterZ - ציון: 9.0

"כבר מתקופת הבטא הפתוחה שלו, Dragon Ball FighterZ התחיל לתפוס צורה כאחד ממשחקי הלחימה הטובים והמאתגרים ביותר של השנה החולפת ועכשיו כשהמשחק המלא יצא כבר אפשר לומר בוודאות שהמשחק נמצא על הדרך הנכונה. המשחקיות הנהדרת והקצבית ששואבת רבות מסדרת משחקי ה-Vs. של חברת Capcom בשילוב עם האנימציה הנהדרת של הדמויות גורמת לכל קרב להרגיש כאילו הוא יצא הרגע מסדרת הטלוויזיה, המוזיקה שמשתלבת טוב מאוד עם הקרבות מספקת עוד קצת אש ללחימה האינטנסיבית וההפתעות השונות שהמפתחים זרקו עבור מעריצי הסדרה גם מבססת את העובדה שזהו כנראה המשחק הנאמן ביותר לאנימה ולמנגה שקיבלנו עד היום...האם זה משחק הלחימה של השנה? נצטרך לחכות ולראות, אבל לגבי השאלה של האם מדובר במשחק הדרגון בול הטוב ביותר? אני לא חושב שיש כאן תחרות."

Bayonetta 2 - ציון: 10

"אם משחק ברמה ובאיכות של Bayonetta 2 היה נשאר קבור בספריית ה-Wii-U הכושל אני חושב שעוול בלתי ניתן לכיפור היה נעשה לקהילת הגיימינג בכלל ולמשחק בפרט. מדובר במשחק אקשן שהדיח את מי שהיה עד כה משחק האקשן האהוב עליי, Devil May Cry 3, והעיף אותו מכל המדרגות, תוך כדי שהוא עושה את זה בסטייל, חן ומגניבות ברמה אחרת. סרזה היא אולי אחת הדמויות הכריזמטיות וחזקות שראיתי בגיימינג והסטייל שלה ממשיך גם למשחקיות עצמה כשהיא נותנת לשחקן תחושת כוח מדהימה עם מתקפות מרהיבות ומהירות ויכולת שליטה בזמן שמתגמלת שחקנים טובים ונותנת לשחקנים פחות טובים רגעים בהם הם יכולים לנשום לרווחה...האם שווה לכם לקנות את הקונסולה של נינטנדו עבור המשחק הזה, אפילו שהוא פורט? זה נתון לשיקולכם בלבד, אבל אני רק אגיד שאם אתם חובבי משחקי אקשן, זה משחק שבאמת - באמת -  אסור לכם לפספס."

Injustice 2: Legendary Edition - ציון: 9.0

"סך הכל NetherRealm Studios עושים עבודה טובה בשימור המשחק והשארתו אטרקטיבי גם שנה לאחר ההשקה. העדכונים השוטפים, הDLCים ובכלל החבילה הכללית ש-Injustice 2: Legenedary Edition מביא איתו היא מצוינת בתור משחק מכות והמשחק מרגיש הרבה יותר נכון מאשר בהשקה. מזל שניתן לנטרל את השפעת ה-Gear וכל הציוד של המשחק ולשחק ב-Vanilla שלו. אמשיך כמובן, לשחק במשחק עם כל חבר שירצה לנוח רגע על הספה ולתת סיבוב."

God of War - ציון: 10

"יש אלוהים! אחרי 5 שנות המתנה, לא רק ש-God of War התברר כמשחק מצוין, הוא גם התעלה על כל הציפיות. כל מערכת במשחק בנויה באופן פשוט נכון, מדויק ועובדת בסינרגיה מושלמת מול מערכות אחרות. הסיפור ארוך, מותח וסוחף, הקרבות סוחטים כל טיפה של אדרנלין והתוספת החדשה של מערכת ה-Crafting היא תוסף פשוט מבריק (איפה היא הייתה כל הזמן הזה?). כמובן שקיימות עוד ^המון^ הפתעות ורגעי OMG שנאלצתי להשמיט מהביקורת כדי להימנע מספוילרים. במשפט אחד לסיכום: God of War מצטרף ככוכב הראשי לארסנל המשחקים הבלעדיים של סוני ואין ספק שכל גיימר בעולם בעל PS4 פשוט חייב לשחק בו."

Donkey Kong Country: Tropical Freeze - ציון: 9.0

"Donkey Kong Country: Tropical Freeze הוא אחד ממשחקי הפלטפורמה הדו-ממדיים הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק. השליטה בדמויות נהדרת, המשחק מאתגר להפליא (בעיקר כשמדובר במשחק של נינטנדו), כל עולם יספק מכשולים חדשים ומעניינים שצריך לעבור והפסקול והעיצוב הגרפי הנהדרים רק תורמים לאווירה הנהדרת שיש כשמשחקים במשחק. התוספת של Funky Kong למשחק גורמת לו להיות יותר נגיש עבור מתחילים בז'אנר וספציפית במשחק הברוטלי הזה...כמו הרבה משחקים על הSwitch, גם כאן מדובר במשחק שהרבה אנשים פספסו בכך שלא קנו WiiU ואת ההזדמנות לשחק אותו עכשיו כשהוא כ"כ זמין ובגרסה הטובה ביותר שלו אסור לפספס."

Octopath Traveler - ציון: 9.0

"Octopath Traveler הוא לא ה-JRPG המושלם, אבל יש למשחק כ"כ הרבה מעלות שיהיה קשה מאוד לא להמליץ על המשחק לכל אוהבי הז'אנר. העולם של המשחק פשוט נפלא וגרם לי לרצות להיות בו, מערכת הקרבות הנהדרת גרמה לי לבחון את קצה גבול היכולת שלי למקסם את הנזק שאני יכול לעשות ליריב בתור אחד וגם אם הסיפורים של הדמויות השונות לא כולם ישבו באותה הרמה, המשחק נתן לי ליצור את הסיפורים שלי עם הדמויות האהובות עלייי בעזרת הסודות השונים שמפוזרים במקומות השונים במשחק. תוסיפו לזה פסקול מהמם (לא חושב שיש לו מתחרה השנה, בכלל) וקיבלתם את משחק השנה על ה-Nintendo Switch."

Into the Breach - ציון: 9.5

"באמת שלא ציפיתי ש-Into the Breach יכה בי כ"כ חזק אבל הוא עשה את זה: השילוב הנדיר כ"כ בין עולם שאיבד תקווה לחלוטין כמו ב-XCOM למשחקיות טקטית שההחלטות שהיא גורמת לכם לבצע ידירו שינה מעיניכם יוצר משחק עם אטמוספירה כבדה ודיסטופית מצד אחד, אך גם מרתקת ונהדרת מהצד השני. האלמנטים שמקנים למשחק את תחושת ה-Roguelike/משחק תפקידים שלו גורמים לו להפוך למשחק שפשוט קשה להניח בצד ובנוסף, המשחק על ה-Nintendo Switch מאפשר קפיצה אל תוך משימות במהירות כך שהוא מושלם לקונסולה הקטנה של נינטנדו. אתה לא יודע איזו צרה תבוא מהמפה הבאה, אילו אויבים יקפצו לך הישר מהאדמה ואילו טקטיקות נואשות תצטרכו לעשות כדי לשרוד עוד יום בכדור הארץ החדש. Into the Breach הוא פשוט משחק טקטיקה מדהים ואחד מהיהלומים החבויים של 2018."

Forza Horizon 4 - ציון: 9.5

"כל מי שיש לו Xbox וקצת חובב מרוצים כדאי שיקנה את Horizon 4. הוא בהחלט גולת הכותרת היפהפיה של מייקרוסופט. כמו כן, הוא כותר Play Anywhere, מה שאומר שקניה (דיגיטלית!) של המשחק תיתן אליו גישה במקביל גם ב-Windows 10 וגם ב-Xbox One. בעלי ה-Xbox One X (ואלו שיכולים להרשות לעצמם כרטיס מסך מספיק חזק) יהנו מהמשחק גם ב-4K."

Marvel's Spider-Man - ציון: 9.5

"מאז 2015, בו ראינו את היציאה של Batman: Arkham Knight, לא קיבלנו משחק גיבור-על כל-כך מושקע, אדיר מימדים, מדהים, מגניב וקרוב להחריד למקור. למשחק יש את הרגעים הנמוכים שלו, אבל הם כל-כך זניחים לעומת החוויה הכללית שאתם תשכחו אותם מהר מאוד. בסופו של יום, בין אם מדובר במערכת הקרבות המשובחת, בדרך בה אתם משפרים את היכולות שלכם, בסיפור הנהדר של המשחק, בדמויות המרתקות והרחבות מכל העולם הגדול של איש העכביש בפרט ו-Marvel בכלל, בפרזנטציה והגרפיקה המדהימים או סתם בהתנדנדות מבניינים, לא היה משחק שגרם לי לרצות שיעקוץ אותי עכביש יותר מהמשחק הזה."

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - ציון: 9.0

"...היו דברים שעצבנו אותי פה ושם שנבעו מהאיטיות של המשחק והבחירות המוזיקליות המוזרות שלו, אבל משהו במשחק הזה תפס אותי והצליח להקסים אותי בכך שהוא פנה לחלק בי שהתגעגע לפשטות של משחקי RPG של פעם, בו היה סיפור קלאסי של טוב מול רע, משחקיות פשוטה והמון שעות (60+ לפחות) של הרפתקת, או במקרה הזה, מסע פנטסיה מרתק."

Life is Strange 2 Episode 1: Roads - ציון: 8.5

"הפרק הראשון של Life is Strange 2 נראה שאפתני ומבטיח מאוד. השינוי בסביבת המשחק ובאופי הסביבה מעירונית לזו של Road-Trip מעניקים לו נופך של דרמת הישרדות פוליטית כתובה היטב אשר מדגישה את היבטי האחווה, הקירבה והאמון בין שני האחים. הפרק הראשון כולל בתוכו את כל הדברים הקטנים, החל מדמויות, שיחות, פעולות והחלטות קשות שעל השחקן לקבל ולפי איך שהמצב נראה כרגע, אותם הדברים הקטנים הללו בוודאי יהפכו את המשחק כולו לסיפור גדול וחוויה בלתי נשכחת בפרקים הבאים."

Call of Duty: Black Ops 4 - ציון 8.5

"מהרגע הראשון שאתם מעלים את המשחק עד לניצחון במשחק מולטיפלייר, Blackout או זומבים, Call of Duty: Black Ops 4 מספק לשחקנים זריקת אדרנלין ברמות שלא חוויתי עד היום ממשחקי Call of Duty. ההסרות מהמכניקות המסוימות במולטיפלייר הרגיל גורמים לו להיות יותר ממוקד ואינטנסיבי, גם אם לא כל המפות מעולות ובעוד שמוד הזומבים מרגיש מיושן כבר ולעוס, היהלום האמיתי של המשחק הזה הוא ללא ספק ה-Blackout שגרם לי לשחק ברצינות במוד של Battle Royale וליהנות ממנו בצורה בלתי רגילה. רבות דובר וידובר על כמה שסדרת המשחקים הזו דורכת במקום, אבל Black Ops 4 עושה מספיק כדי להבדיל את עצמו מהמשחקים הקודמים בסדרה...חובבי הסדרה חייבים לתת למשחק צ'אנס, בעיקר למוד ה-Blackout ואני מבטיח להם שהם יהנו, גם אם לא התחברתם לזה בעבר."

Red Dead Redemption 2 - ציון: 10

"מה עוד נותר לי להגיד? לא רציתי לסיים את המשחק הזה. כאב לי על כל אחוז שהתקדמתי, אבל נהנתי מכל רגע שחוויתי בעולם ש-Rockstar יצרו פה ב-8 השנים האחרונות. כל דבר נעשה עם מחשבה והמון אהבה מאחוריו, כל משימה לוקחת אתכם לגבהים חדשים, כל דיאלוג חושף פרט נוסף על הדמות האהובה עליכם, כל קרב מרגיש מסוכן ומרגש. הכלבים נובחים והציפורים מצייצות, ארתור מתהלך מחוץ לבר ומעשן סיגריה. הסוס מחכה לו בחוץ, השמש זורחת, אני מוודא שהכובע עדיין עלי. אני מטפס על הסוס ומסמן את היעד הבא שלי. עוד נותר לי המון מה לעשות, אין זמן לבזבז. מדובר במשחק שאמשיך לשחק בחודשים הקרובים, ואחד שיהיה קשה מאוד לשכוח למספר השנים הבאות. Red Dead Redemption 2 הוא המשחק הטוב ביותר של הדור הזה, ואחד שבהחלט יכנס לספרי ההיסטוריה."

Assassin's Creed Odyssey - ציון: 8.5

"Assassin's Creed Odyssey הוא משחק טוב. אפילו הייתי אומר טוב מאוד: הסיפור בו מעניין, הגרפיקה עוצרת נשימה, המוזיקה כיאה למשחקי Assassin's Creed מהממת והמעבר למשחק תפקידים בעולם פתוח נעשה בצורה מצוינת עם דגש על משימות צדדיות רבות והמון מקומות לבקר בהם בעולם של יוון העתיקה. הבעיה היחידה שלי עם המשחק היא ה-Grind שמצד אחד מכריח את השחקן לעשות את המשימות הצדדיות שחלקן באמת כיפיות, אבל מהצד השני גם מאריך את המשחק הרבה יותר שלא כצורך...העובדה שהמשחק יכול להימתח כמו מסטיק בגלל זה הורידה מהציון אבל שלא תטעו, זהו ללא ספק אחד ממשחקי השנה ואחד שמעריצי משחקי עולם פתוח חייבים לנסות."

Soulcalibur VI - ציון: 8.5

"בסופו של דבר, Soulcalibur VI עושה הכל מספיק נכון כדי גם לשמח מעריצים של הסדרה שציפו וקיוו לראות את המשחקיות הנהדרת והפלאשית חוזרת וגם להכניס לתוכה שחקנים חדשים שלא שיחקו במשחק (או משחקי לחימה באופן כללי) ולדאוג שגם הם יוכלו ליהנות מהמשחק גם אם הם לא ברמה גבוהה מספיק. קאסט הדמויות הרחב מההיסטוריה של המשחק מספק המון גיוון ומשרת הרבה את מעריצי הסדרה, והתוספת של הדמויות החדשות (בדגש על גראלט) בנוסף למערכת יצירת הדמויות המפורטת להחריד, יוצרת משחק שאפשר לאבד המון שעות בתוכו. לא הכל מושלם ב-Soulcalibur VI, אבל הוא לא צריך להיות: מדובר במשחק לחימה מהמשובחים שיצאו בשנים האחרונות, אחד מהיותר טובים בסדרה ואחד שאחרי שש שנים שבהם לא ראינו משחק חדש בסדרה, אני יותר משמח להמליץ עליו בחום."

Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee - ציון 8.5

"בסוף, עם כל השינויים לפורמט, ההתאמות למשחקיות פה ושם והנגיעות בסיפור, המשחק הזה עדיין מרגיש כמו משחק פוקימון אמיתי. חברת הפוקימונים ונינטנדו לקחו סיכון עם המשחק ולפי דעתי הוא השתלם להם: מצד אחד יש כאן משחק פוקימון רגיל ורימייק נאמן למשחק Pokemon Yellow, ומצד שני המשחק זורם באופן מהיר וקליל יותר ובכך מרגיש מזמין יותר, בעיקר לשחקנים חדשים. המשחק ממש לא חף מטעויות: אין הרבה מה לעשות אחרי שהמשחק מסתיים ולעיתים הוא יכול להרגיש מעיק ולא טבעי לשחקנים ותיקים יותר בגלל מערכת תפיסת הפוקימונים שהשתנתה לגמרי אבל המשחק גם יודע לקחת את הטעויות ולאזן אותם עם מכניקות שונות כך שהן לא מרגישות שהן הורסות את החוויה. זהו משחק פוקימון טוב מאוד שבהחלט שווה לכם לשחק."

Super Smash Bros. Ultimate - ציון 9.5

"...כשאני מסתכל אחורה על השנה שעברה אני מתקשה למצוא משחק שנהניתי ממנו יותר מהמשחק הזה. כמות הדמויות הפסיכית הציגה בפניי אופציות מגוונות למשחק, הדמויות החדשות התבררו כנהדרות אחת-אחת, כמות הזירות היא גם כן פסיכית ולמשחק יש מצב שחקן יחיד סולידי מאוד וכיפי שרק מתלווה למצב אונליין טוב מאוד. כשלכל אלו אתם מוסיפים גם את כל ההשקעה שסאקוראי והצוות שלו ב-Sora יחד עם Bandai Namco נתנו...אתם לא רק מקבלים את משחק ה-Super Smash Bros. האולטימטיבי, אלא גם משחק לחימה שיהיה אפשר לשחק גם בעוד שנתיים או שלוש מבלי שתשתעממו. אם בשנה שעברה נינטנדו סיימה את השנה המטורפת שלה בקול ענות חלושה, השנה קרה בדיוק ההפך: נינטנדו התחילה ממש לאט וסיימה עם המשחק הכי טוב שלה השנה בפער אדיר. Super Smash Bros. Ultimate הוא לא סתם משחק וידאו: הוא חגיגת גיימינג אמיתית."

 

זהו, אלו המשחקים הכי טובים של שנת 2018 לפי הביקורות אצלנו באתר. מקווים שתוכלו לדלות מכאן משחקים מצוינים שאולי פספסתם השנה!

הצטרפו אלינו במהלך הימים הקרובים עד סיום השנה, כשנסכם כאן באתר את עשרת הפסקולים הטובים ביותר של השנה, למה אנחנו הכי מצפים משנת 2019 שתבוא עלינו לטובה, וכמובן, כמו בכל שנה: סיכום השנה של צוות Vgames, עם משחק השנה של כל כתב, אכזבת השנה והפתעה השנה. 2018 עוד לא נגמרה, יש למה לחכות!

 

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י