הרשמה

Too Human: רשמים מהדמו

הדמו של Too Human נחת על ה- Xbox 360 שלי, וקצת הרגיע את החששות. אחרי תהליך פיתוח כה ארוך ומסוכסך, לא מדובר בנפילה - אבל יש עדיין בעיות.

ל- Too Human יש היסטוריית פיתוח ארוכה מאוד ומלאת בעיות. במקור המשחק יועד ל-PS1, ולאחר מכן הפיתוח של  המשחק עבר לגיימקיוב כש- Silicon Knights, יוצרי המשחק, סיימו לעבוד על Eternal darkness. לבסוף, לאחר הצעה ממיקרוסופט, המשחק הגיע ל- Xbox 360.

 ובכן, לאחר הרבה מאוד זמן ומחשבות האם באמת המשחק ייצא לבסוף, הגיע הדמו לקונסולה הירקרקה.

גיבורים, אלים ומכונות

המשחק מספר את המיתולוגיה הנורדית (ת'ור, לוקי וחברים) בעטיפה עתידנית ושונה- המלחמה בין בני האדם והאלים שלהם, Aesir, נגד המכונות. הרעיון הוא לקחת את המיתולוגיה ולעשות ממנה סיפור סייבר פאנק עתידני, הנפרש של טרילוגיה של משחקים.

הדמו עוקב אחר מסעו של Baldur- אחד מהאלים של Aesir- במסעו להגן על הגזע האנושי מפני מפלצת רובוטית. מציאת היצור כרוכה בלקיחת כוח משימה קטן אל תוך מבני ענק קפואים וערבות שלג. בדרכנו כמובן ניפגש עם מיטב המפלצות שיש לארמון הקרח האדיר להציב בפנינו- שילובים של מכונה ויצורים אורגניים. בדמו עצמו יש לא מעט תוכן, כך שניתן לבלות אפילו כמה שעות במשחק. בדמו אנו נחשפים לאירועים שונים מהעבר בצורת "פלאשבקים", עם קטעי משחקיות קצרים.

בתחילת הדמו ניתן לשחק רק עם דמות ה"אלוף", אולם מסתובבת ברחבי הרשת האפשרות לשחק עם כל חמשת סוגי הגיבורים שמוצגים בתחילת הדמו.

שליטה לא קלה ובעיות מצלמה

המשחקיות לא קלה ללמידה ויש צורך בתקופת הסתגלות לשליטה. התזוזה נעשית עם הסטיק השמאלי, וכיוון המכות עם הסטיק הימני. גם השילוב של כלי הנשק לטווח רחוק, הרובים והמטולים למיניהם, לא הרגיש לי מספיק זורם. אולם לאחר התרגלות ניתן די בקלות להבין איך העניינים עובדים וליצור מתקפות ארוכות בלי הרבה מאמץ. אך אין לטעות- המשחק לא נועד לספק מערכת קרבות בסגנון Ninja Gaiden או Devil May Cry. כאן נכנס לתמונה אחד האלמנטים שלפי דעתי עליו יקום וייפול המשחק – המצלמה.

מתוקף העובדה כי הסטיקים מנוצלים לתזוזה ולחימה, המצלמה אינה נשלטת ע"י השחקן ולמעט אפשרויות קטנות לא ניתנת לכוונון בצורה נוחה. התזוזה של המצלה באזורים המסוימים גורמת לעיתים לאיבוד חוש הכיוון ומשם הדרך לאובדן השליטה קרובה.

משחקיות פעולה מתובלת בתפקידים

המשחקיות עצמה זורמת ומתוקף הז'אנר נלחמים במספר רב של אוייבים בו זמנית. כאן מגיעים לעוד בעיה קטנה במשחק – סצינות המוות. כל פעם שמד החיים של הגיבור מתאפס אנחנו נלקחים לעולם שכולו טוב ע"י valkyrie וחוזרים לנקודת השמירה האוטומטית האחרונה. העניין הוא שהסצינה הזאת לוקחת הרבה יותר מדי זמן. אז אולי זה נחמד בפעמיים הראשונות אבל לאחר מכן הייתי מצפה שניתן יהיה להקפיץ את הסצינה קדימה. המשחק עצמו גם לא נעצר, כך שחבריך לקבוצה ימשיכו להילחם גם כשאתה עסוק בדיאלוג צפוף עם המוות, וכשאתה חוזר לחיים אתה רואה שמיטב המפלצות גם הן עברו לעולם הבא.

מערכת השלל במשחק מעניינת וניתן בקלות לראות מה יש עליך ובמה כדאי להצטייד. קיים מבחר לא קטן של נשקים, שריונות ורונות קסם. נחמד גם שיש ניהול אוטומטי למלאי לפי העדפות לסגנון נשקים בשביל מי שלא רוצה להסתבך עם אלמנטי ה- RPG ומעדיף את האקשן שלו ישיר ולעניין. מצד שני, מי שאוהב מספרים וסטטיסטיקות בדף הדמות שלו יוכל למצוא את עצמו משחק שעות עם הקומבינציות השונות של הנשקים.

על הבנייה של הדמות אין מה לדבר כי בדמו אי אפשר לעבור עדיין את הרמה השישית. במשחק עצמו יש עץ התפתחות דמות רחב מאוד וניתן לבנות כל סוג של דמות שאתם מעדיפים.

הגרפיקה קצת לוקה בחסר

הגרפיקה של המשחק בהחלט מעבירה את התחושה של המשחק – עולם סייבר עתידני עם נגיעות מהמיתולוגיה וקשר לעבר. לצערי חשתי כי חלק מהמודלים אינם מפורטים דיים- כנראה בשביל לעמוד בעומס האוייבים על המסך- וגם ה-AA במשחק לוקה קצת בחסר. לאחר שראינו משחקים כמו Gears of War או Halo 3, היה ניתן להשקיע קצת יותר באגף הזה של המשחק. אולם בסופו של יום הגרפיקה בהחלט עומדת בסטנדרט המצופה ממשחקים בימינו. בנושא הסאונד אין לי תלונות- מדובר בדיבוב איכותי כמו גם המוזיקה והאפקטים.

השורה התחתונה

Too Human הוא משחק פעולה / תפקידים ששואף גבוה, אולם האם הוא מצליח לספק את הסחורה? אם בעיות המצלמה הקטנות ייפתרו, העלייה בדרגות ובניית הדמות יהו משמעותיים והמשחק לא יהיה קצר כמו כפי שנרמז ע"י עיתונאים ששיחקו כבר במשחק המלא- אזי ניתן לומר כי Too Human הוא אכן הצלחה.

המשחק המלא מגיע ל- Xbox 360 ב- 19 באוגוסט.

סרטונים נוספים מהמשחק.

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:57 28.07.2008 | lidorit3 lidorit3

    בקיצור: אכזבה

  2. 2

    15:22 28.07.2008 | (אורח)

    משחק מאכזב שחקתי בדמו אחרי שלוש דקות מחקתי

  3. 3

    00:36 29.07.2008 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    יהיה לPC מתישהוא?

    נראה מעניין לראות
    תלוי בעיקרון אם יש עומק במשחק..

  4. 4

    13:03 29.07.2008 | Mr.death Mr.death

    WOW איזו דחיה הם עשו למשחק...

  5. 5

       | פורסם ע"י