הרשמה

בקרוב: Dead Space

אל ז'אנר האימה/השרדות מצטרף מועמד חדש שמבטיח לגרום לנו לרוץ בבכי לאימא, ולחזור כל פעם לעוד. זהירות: לא לחלשי-לבב!

Dead Space הוא שמו, והוא מבוסס באופן חופשי מאוד על סרט המד"ב "סיוט מעבר לאופק", שבו הגיהנום משתלט על ספינת-חלל. צוות הפיתוח של EA אינם מסתירים את ציפיותיהם שהמשחק הזה הוא רק הכותר הראשון מתוך מה שהם מאמינים הולכת להיות סדרה מוצלחת עם המשכים רבים, שתתמודד ראש-בראש מול מותגי האימה המובילים.

ככל הנראה, מפתחי המשחק מאוד נעולים על שאיפותיהם להפחיד אותנו עד עמקי נשמתנו. לטענתם הם שיננו אין ספור סרטי אימה, ולמדו את כל הדרכים לגרום לנו להרטיב את עצמנו. מטריקים זולים ומבהילים ועד הפחדות פסיכולוגיות עמוקות ומתוכננות היטב, עתידו של Dead Space בהחלט נראה ורוד... זאת אומרת, אדום.

עוד ב- Vgames: רוצים להופיע בטלוויזיה?

 


הטריילר מתוך E3 2008 שמציג את המשחק

אל תעשו מזה סיפור

לפני שאנו בודקים מה הולך להיות במשחק, בואו נבדוק על מה מסופר. Dead Space מזנק כ- 500 שנים אל תוך העתיד, בתקופה בה כדור הארץ פיתח שיטה לאסוף משאבים מפלנטות אחרות בגלקסיה. ספינות חלל עצומות מאוכלסות בצוותי כורים נשלחות לפלנטות שונות, 'חותכות' מהן פיסות אדמה ומעבדות אותן במשך שנים.

ספינה אחת כזו הנקראת "אישימורה" נשלחת למשימה באחת הפלנטות, אך עד מהרה הקשר בינה לבין כדור הארץ ניתק. למרות שדבר מסוג זה נחשב די שכיח, חללית משנית עם צוות קטן נשלחים כדי לבדוק מה קרה, וכשמגיעים הם מגלים כי גזע חוצנים עוין השתלט על אישימורה והשמיד בה כל אדם חי.

שחק אותה מהנדס

כמו תמיד, אנחנו ניכנס אל נעליו של אדם הנתון בסכנה קיומית, וכל שנותר לו לעשות זה להילחם בהמונים של מפלצות מפחידות. נו טוב. הבעיה היחידה היא שהדמות אותה נשחק - מהנדס בשם אייזק ("יצחק") קלארק - לא נושא עימו נשקים, אין לו תחמושת בלתי מוגבלת, ואינו  מומחה ללחימה!

הדבר הראשון שמייחד את Dead Space הוא בדיוק זה. לא נשחק אותה רמבו מיומן שסוחב על גבו אין ספור נשקים גדולים, אלא מהנדס מערכות שמרגיש יותר בנוח מול מחשב מאשר עם אקדח ביד. זה לא אומר שלא נילחם בחייזרים, ההיפך הוא הנכון – רק שהפעם נאלץ בעיקר להרכיב נשקים מיוחדים בעצמנו ולהפעיל קצת את הראש.

להרוג חייזרים עם... מעדר?

מכיוון שהאישימורה הינה ספינת חלל תעשייתית, מעטים כלי הנשק על סיפונה. רוב הציוד שנאסוף לאורך הדרך הם כלי עבודה שנצטרך לשדרג ולהרכיב כדי ליצור כלי נשק קטלניים. בהתחשב באופי הכלים, כגון מקדחים ולפידי פלזמה, אנחנו יכולים לצפות לקרבות ברוטאליים ומגעילים באופן קיצוני.

אפרופו ברוטאליים, המשחק מעודד קטיעת איברים. כידוע, חייזרים הם לא חייזרים באמת אם אינם יודעים לחדש איברים. 'למזלנו', החייזרים ב- Dead Space יודעים, ולכן אנו עלולים למצוא את עצמנו קוטעים לחייזר את הראש רק כדי לגלות שהוא הצמיח עוד חמישה ונהיה גם הרבה יותר כועס.


מפתחי המשחק מסבירים למה זה חשוב לקטוע איברים

איזה לחץ

חווית הקרב בדד ספייס אינה עקבית ופשוטה כמו במשחקים אחרים. כל יצור עלול להגיב אחרת לגמרי, וכל סיטואציה אליה תיקלעו תדרוש מכם לגלות במהרה כיצד להגיב ומה הן חולשות האויב. לדוגמא, חייזרים אחדים יתפוצצו אם תירו בהם וישחררו המון זועם של חרקים תוקפניים, בעוד חייזרים אחרים יכולים לאבד כמעט את כל האיברים שלהם ולהמשיך לנסות לתקוף אתכם.

כלי הנשק בהם תשתמשו אינם בהכרח מיועדים לתקיפה והריגה מהירה של האויב, אלא דווקא למטרות קצת יותר טקטיות כמו לדוגמא משגר סטטי שמסוגל לשתק או להאט את האויב לפרק זמן קצר. צורת משחק זו מתבטאת גם בשלבים מסויימים שנוכל לעבור רק אם נשתמש בסביבת המשחק ובכלים שלנו בחכמה,  כמו למשל שימוש בטלקינזיס כדי להזיז אובייקטים מהדרך בעזרת המחשבה.

אלמנט נוסף שמבטיח להפוך את הקרבות לאינטנסיבים ואותנו לפרנואידים במיוחד הוא טבע הספינה, שבנויה מחדרים וממבנים סגורים. צוות הפיתוח דואג ליצור תחושה קלסטרופובית במיוחד שלא תאפשר לנו מרחב תימרון רב, כך שהחייזרים ידחקו אותנו בקלות לפינה ויאלצו אותנו לחשוב ולהגיב מהר אם ברצוננו לשרוד.

יופי של חליפה

קצת מפתיע לראות מהנדס מערכות לובש חליפת מלחמה משוכללת. הסיבה היא שלא מדובר בחליפת מלחמה, אך היא בהחלט משוכללת. יש ביכולתה להקנות לנו יכולות מיוחדות (טלקינזיס!), להתחבר למאגר הנתונים של הספינה כדי לשדר לנו מידע אודות המבנה שלה, וכמובן גם להודיע לנו מה מצב הבריאות והתחמושת שלנו. כמות החיים שלנו לדוגמא מסומלת בצורה של קו חיים על עמוד השדרה של הדמות.

החליפה תעזור לנו גם במקרים בהם נאלץ לעבור איזורים נטולי כוח משיכה בחלקיה החיצוניים של ספינת החלל. איזורים אלו מעידים על הגרפיקה המהממת של המשחק. נוכל לראות חלקיקי ספינה ומטאורים מעופפים להם בחינניות ברחבי החלל, ואפילו פלנטת רחוקות במלוא הדרן.


מפחיד ומגעיל ברמות

נחכה בציפיה

בשורה התחתונה, Dead Space עושה רושם של משחק מושקע הן מבחינת התוכן והן מבחינה טכנית. גרפיקה מרשימה, משחקיות מתוחכמת והמון אקשן ודם נשמעים כמו מתכון מנצח – לא צריך להיות גאון בשביל להבין זאת, רק גיימר שאוהב את הז'אנר. תאריך היציאה המתוכנן עומד כעת על ה- 20 באוקטובר למחשב האישי, ה- Xbox 360 והפלייסטיישן 3, כך שכבר לא נותר זמן רב מדי לחכות.

עוד ב- Vgames:

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:32 04.08.2008 | wokinstorm wokinstorm

    נירא משחק חזקק

    נירא משחק חזקק באמת מקווה שזה יהיה כמו שזה נישמע

  2. 2

    14:25 04.08.2008 | הגיימר המיסתורי הגיימר המיסתורי

    נשמע מעניין!

    אולי אני אקנה אותו!

  3. 3

    15:15 04.08.2008 | UnrealEnvy UnrealEnvy (אורח)

    נשמע מעניין לגמרי.

    הרעיון נראה כאילו שאוב מ-Doom, למרות שברור לכולנו שהוא מבוסס על סרט. אני יודע שלרוב אנשים אוהבים לשנוא את EA, אבל ביזנס זה ביזנס, ואת זה - EA יודעים לעשות. אני חושב שהם מציגים כאן משחק מעולה, שנראה מעניין מאוד. אני בהחלט ממתין לו. יתאים לי משהו בנסגון של Doom. =]

  4. 4

    15:43 04.08.2008 | unreal weapon unreal weapon

    נשמ ע מגניב

    אבל אני חושב שכמעט כל אחד יסכים איתי,שמשחקי אימה משחקים רק כשמוכנים להם,וזה בטח לא כמו גירס או משהו שאתה משחק מתי שבא לך ואתה לא צריך להכין את עצמך נפשית...

  5. 5

    16:35 04.08.2008 | Sonny Sonny

    לunrealenvy

    הסרט היחידי שהוא מזכיר לי זה קצת מEvent Horizon וזה גם בגלל שהשם שלו דומה לתירגום הדפוק שתקעו לו בעיברית...

    נשמע משחק מבטיח נראה מה יהיה P:

  6. 6

    19:13 04.08.2008 | tom2007 tom2007

    וואי השיר בסרטון האחרון הפחיד אותי רצח!!

    תמיד שיש שירים של ילדים קטנים במשחקי אימה אני מת מפחד

  7. 7

    02:08 05.08.2008 | מאגנה הכוסון מאגנה הכוסון

    כבר הזמנתי אותו לwii בהזמנה מוקדמת

    פחחחחחח!

  8. 8

    09:52 05.08.2008 | הגיימר המיסתורי הגיימר המיסתורי

    WTF

    WTF
    הוא יצא לWII???????????

  9. 9

    10:50 05.08.2008 | Shai182 Shai182

    ענק!

    פשות ענק~

  10. 10

    11:49 07.08.2008 | Radioactive.G Radioactive.G

    "חלשי-לבב"?!

    וואו, ממש מחייה השפה העברית. נו, באמת.

    עד שתשכרו את שירותיו של עורך לשוני הנחוצים לכם כל-כך, הביטוי הוא "רך-לבב".


    "ונהיה גם הרבה יותר כועס." - ?!

  11. 11

       | פורסם ע"י