הרשמה

EA משדרגת את חווית המשחק (חלק ב')

EA משדרגת את החוויה (חלק ב')

לאחרונה סיפרתי כאן על התמיכה של Electronic Arts בקונסולת ה-Wii, וכיצד היא מתכוונת להוביל את התמיכה בתוסף ה-MotionPlus של שלט הקונסולה, זאת כדי לאפשר משחקיות המבוססת על זיהוי תנועה ברמה שעד כה לא חווינו בקונסולה.

המשחק הראשון שסקרתי והבאתי את רשמיו היה Tiger Woods PGA Tour 10, אך בכתבה זו שלפניכם אביא את רשמי Grand Slam Tennis של אותה מערכת. מדובר במשחק טניס עם חזות ארקיידית, אך EA מבטיחה חוויה ריאליסטית ככל הניתן, זאת כאמור, בזכות ה-MotionPlus.

חווית טניס קרובה למציאות, בסלון ביתכם

בתחילת השנה, EA התרגשה לספר שמשחק הטניס שלה שבפיתוח לקונסולת ה-Wii, ינצל את ה-MotionPlus. לאחרונה הוא נחשף באירוע מיוחד של החברה, ומערכות שונות אף זכו להתנסות בו עם תוסף השליטה. אחת מהן הייתה מערכת IGN.

"אז מה פסק הדין?", פצח מאט קסמסינה מ-IGN. "ובכן, בכנות, זה לא ייאמן. וזו כבר ההצלחה השנייה של EA כי Tiger Woods PGA Tour 10 ל-Wii הוא מרתק גם כן. ברגע שתחברו את תוסף ה-MotionPlus (ניתן גם בלעדיו) המשחק יזהה אותו מיד וינצל אותו לשליטה יותר מדויקת, ולפתע אתם תשחקו ב-Grand Slam Tennis בצורה אחרת לגמרי - פחות מסתמכים על תזמון, והרבה יותר על התנועות ומיקום ההנפה שלכם".

"החוויה הרבה יותר טבעית ואינטואטיבית מכל משחק טניס ששיחקתי בעבר, כולל Wii Sports Tennis, ואתם תרגישו בכך מיד ברגע שתתחילו לשחק. אם תכופפו את ידכם האוחזת את השלט, והדמות האתלטית על המסך תעשה את אותו הדבר בדיוק - תמקם את המחבט נמוך יותר. אם תגביהו את השלט מעל לראשכם, כך גם היא תעשה. אם תחזיקו את השלט בגובה בינוני, כך גם היא".

 
טריילר בכורה ל-EA Grand Slam Tennis

"חבטות גב יד וכף יד מתורגמות היטב, ולעתים קרובות תתבצענה בהתאם להחלטותיכם - אם תמתינו לכדור על ידי החזקה נכונה של המחבט לקראת חבטת גב יד או כף יד, אז תצליחו בהתאם, והחבטה של הכדור תהיה עזה וארוכה. אבל אם תקראו חבטה שלא כהלכה, תמקמו את זרוע ידכם לחבטת כף היד ואז תחליפו לחבטת גב כף היד, הדמות שלכם על המסך תעשה את אותו הדבר, ויהיה די בכך כדי שתפספסו את הפגיעה. אולם לא תהיו חייבים לעשות זאת, כי אתם מחליטים את האופן שבו משחקים. אם תחליטו, למשל, שאתם לא אוהבים את חבטת גב כף היד שלכם, אז תוכלו לתקוף מהפינה השמאלית של המגרש עם חבטת כף יד. זה עובד ללא דופי ומרגיש מאוד דינמי".

כאמור, לא תהיו תלויים בתוסף הזה כדי לשחק במשחק, אך קחו בחשבון שבלעדיו, אופן המשחק ישתנה כליל. "ללא ה-MotionPlus," הסביר קסמסינה, "יהיה מדובר במפגן של תזמון בלבד. תזמון ההנפה יקבע להיכן הכדור יישלח - דומה מאוד למה שנכון גם ב-Wii Sports Tennis. עם ה-MotionPlus, לעומת זאת, יהיה מדובר במפגן של היערכות, כוח והשלמת החבטה, כאשר האחרון הוא החשוב ביותר. עדיין תשתמשו ב-A ו-B כדי לתלל (לחבוט בכדור לגובה) ולהצניח את הכדור (ממש מאחורי הרשת, כך שהיריב אינו מספיק לחבוט בו חזרה), וזה עובד נהדר, אך הושם פחות דגש על תזמון החבטה.

בשעה שתמתינו לחבטת הגשה או לחבטת גומלין, אם תסובבו את השלט, הדמות על המסך תעשה את אותו הדבר בדיוק. וכאשר תחבטו בכדור חזרה, תוכלו לקבוע האם להשתמש בחבטת כף היד או גב היד, או לקבוע את עוצמתה, ואת מיקום השלט בסוף ההנפה. מתוך ניסיון אישי, כל כדור שחבטתי בו חזרה, נשלח בדיוק לאן שייעדתי אותו. ויותר טוב מכך, כשהחבטה בכדור נקטעת באמצע הדרך, הכדור ייטה כלפי פנים למרכז המגרש במקום כלפי חוץ, לעבר הפינה, וזה דבר מדהים.

"אני מצפה מאוד לפעם הבאה שבה אוכל לשחק שוב במשחק," קסמסינה סיכם, "אבל גם עכשיו, שתי אמיתות ברורות לי. אחת, EA Grand Slam Tennis הוא טוב יותר מ-Wii Sports Tennis, אפילו ללא התמיכה ב-MotionPlus. שתיים, עם התוסף הזה, המשחק הוא בליגה אחרת לגמרי."

מקור: IGN 

ניתן גם לקרוא מידע נוסף בעברית ב'גיימסנטר'

לדיון הרשמי למשחק בפורום נינטנדו

רשמים נוספים על ה-MotionPlus

לחלק הקודם בכתבה

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:57 27.03.2009 | hrsisute hrsisute (אורח)

    אוף כמה סיפור אתם עושים מהטניס הזה פשוט צאו החוצה
    סתם זה הכי שווה

  2. 2

    18:12 27.03.2009 | BoZoM BoZoM

    פיצול אישיות -_-

  3. 3

    19:11 27.03.2009 | han han

    בוזום סתום אתה מכור טיפש ל-DoW2.
    EA באמת משקיעה במשחקים שלה, ורונן משקיע בכתבות שלו. :)

  4. 4

    13:39 31.03.2009 | Saarm12 Saarm12

    סוף סוף משהוא עם טניס!

    אללה טניס שליטה חח
    ^_^

  5. 5

    14:12 31.03.2009 | NitrousSoup NitrousSoup

    עוד פעם WII..., באמת, את מי זה מעניין חוץ מהאנשים שיש להם WII? אני לא מבין למה אי אפשר לעשות את הכתבה בפורום.

  6. 6

    21:14 31.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    מה שאני לא מבין זה איך בוזמן או the joker לא עושים כתבות כמו שרונן עושה ואיך אפשר לעשות כתבה זהה רק כתוב טיפה שונה ועם כותרת שונה

  7. 7

    21:49 21.10.2009 | איל708 איל708

    כתבה מצוינת, המשחק באמת נראה ממש טוב.
    אני התאכזבתי מהשליטה בvirtua tennis החדש, שלא מדגיש את הM
    ונראה שמהמשחק הזה מתקן את זה.

  8. 8

       | פורסם ע"י