הרשמה

משחקים בקנה: Overlord 2

למצביא האופל יש יורש, והוא רקוב עד העצם... כמו שצריך!

ההמשך למשחק שליהק אותנו בתור טיפוס "השר האפל" של ז'אנר הפנטזיה חוזר עם קרבות יותר גדולים, שדונים יותר מוכשרים ורוע יותר... רע

"זה טוב להיות רע!" אמר פעם משפט המפתח של Dungeon Keeper, משחק בניית מבוך הרשע התת-קרקעי של פיטר מולינו, וזה רעיון שמפתחי Overlord ניסו להיות נאמנים לו. נאמנים כמו שה-Minions, השדונים דמויי הגרמלין שעושים את רוב מלאכת ההרג וההרס במשחק, נאמנים לך, לשחקן. Overlord המקורי יצא ב-2007 ואפשר לנו לגלם דמות מהסוג שלא תזמין למסיבת יום ההולדת שלך אלא אם אתה ממש שונא את שאר האורחים ורוצה לראות אותם עולים בלהבות ומשאירים לך סימני חריכה רציניים על רצפת הסלון.

בתור ה-Overlord, שני מטר גובה של שתיקה מאיימת, יצרנו צבאות של שדונים עם כוחות שונים - חלקם אוהבים לשחק עם אש, אחרים דווקא מסתדרים עם מיים, הסוג הבסיסי אוהב לאסוף חפצים חדים ולהראות אותם לעוברים ושבים ממש ממש מקרוב - ויצאנו להציק לעולם הפנטזיה הקלאסי, או יותר נכון פארודיה שלו, לשרוף שדות, להפוך פרות, לבעוט בהוביטים ושאר סיפוקים מהירים שהופכים את היום ליפה יותר.

אולי הבעיה העיקרית עם Overlord, ועם פחות או יותר כל משחק שהתיימר לתת לנו לשחק את הצד האפל, הייתה שהוא לא ממש אפשר לנו להיות רעים. לא רעים רעים. אז נכון, העיניים האדומות האלה בתוך קסדה כבדה שמכסה את כל הראש הן בהחלט טייפקאסט. והאפשרות לשרוף את רכושם וגופם של כפריים חסרי ישע ולפקד על חבורה של גמדים פסיכוטיים עם בעיית צחקוקים - מוערכת. אבל לא רק שאין אפשרות להיות מושחת ממש, אלא שהאויבים הרציניים שלנו במשחק הרבה יותר מוכשרים מאיתנו בכל הקשור לתחום הרוע. ההוביטים האלה שהזכרתי בפסקה הקודמת? הם לא הסוג החביב שאוהב להירגע בכסא נוח על הדשא, ללטף את הבטן ביד ימין וחיות יער קטנות ביד שמאל. אלה הוביטים אוכלי אדם, מפלצות רעבתניות שיותר מזכירות את הפיג'מים ממערכת הג'ונגל של דיאבלו 2 מאשר את בילבו יקירנו. אז בעוד השחקן מגלם דמות בעלת יומרות אפלוליות שמזכירות בת טיפש-עשרה בתקופה הגותית שלה, הרשע האמיתי הוא עדיין לגמרי שם בחוץ, בעולם המשחק, ואנחנו, לא פחות מאשר במשחק הטוב-נגד-הרע הקלישאי, מצילים את העולם מפניו.

המפתחים ב-Triumph Studios מבטיחים שהרשע יהיה שחור יותר ב-Overlord 2 המתקרב. הפעם הכוח שמוצב נגדנו יהיה אימפריה בסגנון הרומאים העתיקים, הסוחבת על הגב כל מיני חולשות אנושיות כמו שחיתות, תאוות כוח, אורגיות ומחלות עצבים שנובעות מהרעלת עופרת, אבל אינה מרושעת באופן חד משמעי. מאחר והאימפריה הזו כמעט וסיימה להביא את הפאקס רומאנה שלה לכל קצווי העולם הידוע, משימתנו תהיה לשחרר אותו מעול הסדר הטוב, החוקים והבירוקרטיה. אם למשל, נכבוש בעזרת השדונים שלנו עיר אימפריאלית, נוכל לבחור האם לשרוף אותה עד היסוד או רק להפוך אותה למכרה פחם ולשעבד את כל התושבים. במובן מסויים נהיה נציגי המהפכה הסוציאליסטית הגדולה: עד שבאנו היו עשירים ועניים, ומעכשיו כולם יהיו שווים (פחות). להחלטות מסוג זה תהיה השפעה על המשחק ולא רק על תחושת הרוע הפנימית שלנו - חיסול העיר יתגמל אותנו בשלל מיידי בעוד שעבודה יניב רווחים לטווח ארוך יותר.

ה-Minions, כמובן, ימשיכו להיות מרכז המשחק. בעוד ה-Overlord יכול להשתמש בקסמים שונים כדי להשיג את מה שהוא רוצה, חלק הארי של הכוח שלו הוא ביכולת לזמן את אותם שדונים ולשלוט במסעות ההרס שלהם. במשחק ההמשך משרתי הרשע יהיו חזקים יותר, ויוכלו לתקוף ולהפיל מבנים שלמים, להפעיל מכונות מלחמה גדולות כמו איילי ניגוח וקטפולטות ואפילו להשיט ספינות. המפתחים בונים על קרבות גדולים יותר מבמשחק המקורי, עם התנגשויות מאסיביות בין צבאות של שדונים ללגיונות האימפריה. עוד תכונה חדשה של השדונים שבוודאי תתבטא גם בקרבות הצבא מול צבא היא יכולתם לרכב על יצורים אחרים. השדונים הירוקים, למשל, יוכלו לרכב על עכבישי ענק ולהשתמש בהם כדי לטפס על מבנים וקירות, בעוד השדונים החומים עברו טירונות אצל הגובלינים של שר הטבעות ויכולים עתה לרכב על זאבי פרא ולהסתער בעוצמה שהייתה מפזרת לכל הרוחות גם את שלוש מאות הספרטנים. לסיום, כל השדונים גם יוכלו לנצל את הביגוד\שריון של אויבים מובסים כדי להתחפש ולצאת לקצת פעילות חשאית מאחורי קוי האויב.

בצד של הכתיבה מטפלת שוב ריאנה פראצ'ט, שזכתה בפרסים על התסריט המקורי. ריאנה היא בתו של טרי פראצ'ט האגדי (סדרת ספרי Discworld) ונראה שהתפוח לא נפל רחוק מדי מהעץ. בנוסף ל-Overlord 1 ו-2, גיימרים יכלו לחוות את הכתיבה שלה לאחרונה ב-Mirror's Edge.

הסיפור מתחיל עם בנו של ה-Overlord הקודם, שאומץ על ידי אחת מחבורות השדונים האחרונות שנותרו בארץ. למה אחרונים? לאחר שה-Overlord נכלא בגיהינום בהרחבה Raising Hell, הכוחות שיום אחד יקימו את האימפריה התחילו להשתלט על העולם תוך קידום אידיאולוגיה שרואה בכל מעשה קסם ויצור מכושף שרידים של רוע מימי ה-Overlord. האימפריה, לאחר שהתבססה, אסרה על כל מעשה קסמים ורודפת באופן פעיל את היצורים הקסומים שנותרו לפליטה. ה-Overlord החדש ועול הימים לא רואה כמובן את האיסור הזה בעין יפה, וההתנגשות בין הסדר החדש לכוח הרשע מן העבר לא תאחר לבוא.

Overlord 2 יגיע למחשב, ל-Xbox360 ול-PS3 בסוף החודש הבא. משחק נפרד בשם Overlord: Dark Legend יצא ל-Wii באותו זמן.

עוד באותו נושא:
- סרטון Overlord 2 נוסף

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:46 19.05.2009 | NaorBlader NaorBlader

    מגניבבבב

  2. 2

    11:41 19.05.2009 | Ariadne Ariadne

    תמיד ידעתי שאורגיות יביאו לסופם של אימפרות!

  3. 3

    12:33 19.05.2009 | Mur'gul Mur'gul

    אז בעצם המסקנה היא שסוציאליזם זה שיעבוד והתגלמות הרוע המוחלט? מילים קצת חזקות הייתי אומר

  4. 4

    13:32 19.05.2009 | .:Shlomix:. .:Shlomix:.

    חח אהבתי את המשפט "הסוג הבסיסי אוהב לאסוף חפצים חדים ולהראות אותם לעוברים ושבים ממש ממש מקרוב"
    כמו תמיד, כתיבה מעולה.

  5. 5

    14:38 19.05.2009 | Xaldin Xaldin

    אני מאוד מקווה שיהיה אותו בסטים.
    המשחק הראשון היה נהדר, למרות שהיו לו כמה מגרעות.

  6. 6

    14:54 19.05.2009 | shinzo shinzo

    יותר אהבתי דווקא את היצורים שיש לך בהתחלה, מצחיקים כאלה

  7. 7

    20:03 19.05.2009 | ronm100 ronm100

    מגניב
    DUENGEN KEEPER אחד המשחקים הסוסים שאני זוכר מילדותי (גם VAMPIRE THE MASQUARADE וTIM)

  8. 8

    20:27 19.05.2009 | HeavenTear HeavenTear

    אני מסכים עם 2,אורגיות הם המקור לכל השחיתות בעולם ם:

  9. 9

    03:38 04.07.2009 | אגוזי אגוזי (אורח)

    איזה שטויות בו נתחיל בכך של"הבן של הOVERLORD הקודם" אין בכלל שום קשר לOVERLORD הקודם אל תביא סתם כך מידע שגוי!!
    האווורלורד הקודם מת מסיבות לא ידעות שאתה מגלה תוך כדי המשחק והמינימונים מאמצים סתם מישהו אם כוחות קסם ׂWITCH BOY
    שיצאה להם ליראות עד כמה הוא רשע ואחרי זה הוא ניהיה המסטאר החדש שלהם,והם לא מתו בגלל ש"האימפרייה" (שם כל כך כביר לשבט כל כך דביל ועלוב) הרגה אותם הם פשוט לא הצילחו לישרוד אחרי שהאדון הקודם שלהם מת והמגדל התפוצץ, חשוב לי לציין שהמשחק הזה יותר לכיוון של "כישלון" לאומת הקודם כי אין בו שום דבר רציני,האוייבים ניראים כמו סבתה שלי הולכים ומדברים בצורה סתומה וכל קיטעי הרוע הוחלפו בקטעי קומדייה זולים שרק מראים על יותר חוסר רצינות (נו באמת בOVERLORD הקודם היו להם זומבים טרולים רוחות ובזה יש עלפים מפגרים ,גמדים ,ואנשי האמפרייה שנילחמים כמו התחת שלי 10 בגים מעצבנים שלא רוצים לתקן אותם

  10. 10

    19:34 12.09.2009 | ל-9 ל-9 (אורח)

    יש משהו במה שאתה אומר

  11. 11

    16:48 15.09.2009 | וטאוןטא וטאוןטא (אורח)

    ןןחאטןוחא7ן

  12. 12

    16:49 15.09.2009 | עדי עדי (אורח)

    אך מורידים אותו

  13. 13

    16:50 15.09.2009 | עדי עדי (אורח)

    אך מורידים אותו

  14. 14

    08:49 11.10.2009 | overlord overlord (אורח)

    יש לי overlord 2 ולא הורדתי אותו קניתי אותו

  15. 15

    19:12 02.05.2010 | mordo100 mordo100

    שחקתם פעם ב-over lord

  16. 16

       | פורסם ע"י