הרשמה

Wii: המשחקים של 2009

אילו משחקים יובילו את ה- Wii בשנה הקרובה?

ה-Wii: ומה הלאה (2009)?

השנתיים הראשונות היו מרגשות בהחלט מבחינת קונסולת ה-Wii, אך היא עדיין ספגה ביקורות רבות, בעיקר בהקשר להיצע המשחקים שלה. למרות שהיו לה כמה משחקים גדולים, הם היו רחוקים מלהספיק לקהל הגיימרים, שרואים את המשחקים האיכותיים שיוצאים לקונסולות המתחרות ומתבאסים. 

יתר על כן, עקב התדמית של ה- Wii כקונסולה לא חזקה, לא נעשו מאמצים כדי לנצל את החומרה שבכל זאת יש לה, וחלק גדול מהמשחקים היו משחקי קאז'ואל ומסיבות לא מושקעים.

החלק החמישי והאחרון בסדרת הכתבות שלי על ה-Wii, יראה ששנת 2009 תהיה דווקא בסימן של אמון משתקם מצד חברות צד ג' בקונסולה. חלקן אף משקיעות מאוד בקונסולה בפרויקטים שעד כה לא היו אופייניים לה, ואף כאלה שממצים את החומרה שלה היטב. לא סתם אנו בקהילת נינטנדו מתרגשים משנת 2009, שאמורה לפצות מאוד על קודמתה.

אז על מה ההתרגשות? בואו נראה...

הערה לפני שמתחילים: האייטם שלפניכם הוא מעין מדריך יותר מאשר עוד כתבה. מטרתו לתת סקירה של משחקי 2009 שבעלי הקונסולה צריכים לפקוח עליהם עין. גם לאחר שהשתדלתי לקצר אותה היכן שראיתי לנכון, היא עדיין נותרה ארוכה מאוד, אז אני מתנצל מראש.

MotionPlus

אני פותח את הכתבה לא במשחק דווקא, כי אם בתוסף מרגש ל-Wiimote, שלט הקונסולה, שהוכרז בתערוכת E3 2008 ושאמור לשדרג אף יותר את השליטה של השלט החדשני. תוסף זה נקרא MotionPlus וצפוי להביא ערך מוסף למשחקים רבים ולאפשר רמת דיוק של זיהוי תנועה ברמה חסרת תקדים שתשפר מאוד את החוויה במשחקים שינצלו אותו.

לכתבה שלנו על ה- MotionPlus


הדגמה של ה- MotionPlus ויכולותיו הפוטנציאליות

Tenchu: Shadow Assassins

משחק נינג'ה-התגנבות בלעדי לקונסולה, שהוא הפרק הרביעי בסדרה הזו (קודמיו יצאו ל-PS2 ול-Xbox המקורית). במשחק סינמטי זה תנצלו את הסביבה לצורכי התגנבות, תוך כדי שתיעזרו באייטמים שונים שתרכשו, שיעזרו לכם לחצות את השלבים בלי לעורר תשומת לב רבה שעלולה להחזיר אתכם לתחילתם.

המשחק אף מנצל את מחוות שלטי הקונסולה כדי לבצע מהלכי נינג'ה מיוחדים: התגנבו מאחורי נינג'ה, לחצו A, הניעו את השלטים בהתאם סימנים על המסך, וראו את מהלך הנינג'ה המיוחד (ואל תשכחו לא להשאיר עקבות- החביאו את הגופה).

המשחק כבר הושק ונדמה שהמבקרים חלוקים בדעתם לגביו - ניתנו לו ציונים הנעים בין 7 ל-9. השבחים העיקריים על המשחק נסובים סביב שימוש הסביבה לצרכי התגנבות, קרבות קטלניים ומותחים, גרפיקה מפורטת ונפלאה ושימוש נהדר בשלטי הקונסולה. בין התלונות: לא מנצל את המצביע של השלט כדי לשלוח כוכבי נינג'ה אלא עושים זאת בידית האנלוגית (החלטה מוזרה מצד המפתחת) והשליטה בתנועת הדמות היא אנלוגית (יש הליכה או ריצה - אין באמצע).

במשחק 10 משימות ו-50 משימות משנה, ותמיד ניתן לחזור אליו כדי לשפר את הדירוג.


טריילר השקה ל-Tenchu: Shadow Assassins

Deadly Creatures

משחק שבו הגיבורים הראשיים הם טרנטולה ועקרב. גרפיקה ואנימציות ריאליסטיות של הזוחלים בו, הופכים אותו למשחק מקפיא דם שלא מתאים לכולם, במיוחד לא בקרב הארכונופובים.
 
במשחק זה הזוחלים יוצאים מן המחילות שלהם ותרים אחר סביבת האדם. מדוע? זה עדיין לא ברור, אך תוך כדי המשחק העלילה המפתיעה תיחשף. כדי להתקדם במשחק יש צורך לנצל את כל אחת מתכונות הזוחלים, כגון טווית קורים, טיפוס על קירות וכד'.
 
לדמויות האנושיות במשחק יתנו את קולותיהם שחקנים הוליוודיים מפורסמים, שהם דניס הופר ובילי בוב תורנטון. המשחק זכה לרשמים טובים מאוד בגורמים מסוימים, אך פחות בגורמים אחרים. על פי הביקורות, הוא נהנה מגיימפליי, אווירה, עלילה, ומכניקת קרבות טובים, אך ביקרו אותו לרעה מבחינת אורך, ריפליי בעיות מצלמה מעטות וכמה באגים.
 

המפתחים מתארים את הסביבות ב-Deadly Creatures
 

The House of the Dead: Overkill

משחק יריות על מסילה של סדרה וותיקה, גם הוא של סגה, אך הפעם מפותח על ידי אחרת - Headstrong Games, מי שפיתחה את סדרת Battalion Wars הטובה ל-Wii.

הפעם, המשחק יהיה בהשראת סרטי Grindehouse, אותם בתי קולנוע אשר היו פופולאריים בשנות ה-70 והציגו B-Movies, סרטים זולים עם הרבה אלימות מוגזמת, טקסטים חסרי מובן, שריטות בסרט הצילום ועוד. המשחק יתאפיין בכל אלה גם כן, בנוסף למעברונים קצרים, זולים ומאוד מבדרים בין השלבים אשר יחדדו אף יותר את התחושה של סרט Grindehouse אמיתי.

המשחק נהנה מביקורות חיוביות מאוד. נטען בהן שהוא כיפי בצורה נהדרת, מלא סטייל ועקוב מדם.

לכתבה שלנו על House of The Dead: Overkill


הדגמת גיימפליי של The House of the Dead: Overkill
 

MadWorld

מי אמר שהעולם הוא לא רק שחור ולבן? סגה מאמינה שיש בקונסולת ה-Wii הזדמנות גדולה גם למשחקי הארדקור רציניים, ו-MadWorld עומד בראש המשחקים שהיא מביאה לקונסולה כדי להוכיח את רצינות כוונותיה.

במשחק אולטרה אלים ומסוגנן זה שבו הרקע כולו מורכב מצבעים שחור ולבן (ורק הדם אדום), אתם מגלמים את ג'ק אשר נקלע לתכנית טלוויזיה אכזרית בה עליו לרצוח או להירצח, והוא עושה זאת בדרכים אכזריות ומסוגננות במיוחד כשברקע מלווה קריינות צינית המתארת את המתרחש בזמן אמת.

לאחרונה מערכות שונות הוזמנו למשרדי סגה כדי לנסות את המשחק, והן חזרו מרוצות במיוחד.


טריילר ל-MadWorld מ-E3 2008

Little King Story

משחק המשלב סימולציה ואסטרטגיה בזמן אמת ומזכיר מעט את Pikmin של נינטנדו, בו משתרכים אחריכם עושי דבריכם. כאן אתם תגלמו נער צעיר אשר יום אחד מצא כתר, אשר מקנה לחובש אותו יכולת לשלוט בכל הסובבים אותו, ואכן, במשחק תפקדו על תושבי הממלכה לבנות עיירות, לגלות ממלכות חדשות ולכבוש אותן, לתקוף אויבים ועוד. בין לבין, תתחזקו יכולות של בעלי מלאכה שונים, אשר יסייעו לכם בהשלמת משימותיכם. ככל שתביסו את כוחות הרשע ותכבשו ממלכות חדשות, כך הצבא שלכם יגדל. המשחק ניחן בוויזואליות צבעונית, המון חן והומור.


טריילר ל-Little King Story

Pro Evolution Soccer 2009

ב-PES 2008 קונאמי הפתיעה והראתה איך עושים משחק כדורגל חדשני לקונסולת ה-Wii. המורכבות והעומק של סדרת PES, בשילוב עם השלט החדשני של ה-Wii, יוצרים משחק כדורגל חדשני ומספק ברמה שמעולם לא הכרנו. השלט של ה-Wii עם המצביע (אינפרה אדום) של השלט, מאפשר לנהל מהלכים טקטיים תוך כדי המשחק, כפי שלא קיימים בגרסאות של הקונסולות האחרות.

דמיינו לעצמכם, למשל, רמת דיוק כזו שבה אתם קובעים את הנקודה המדויקת שעליה הכדור ינחת לאחר הבעיטה, ולא רק זאת, אלא גם תוכלו לשלוט בעוצמת הבעיטה – פשוט הצביעו עם השלט לנקודה הרצויה על המגרש ונערו את הנאנצ'וק (התוסף שמתחבר לשלט ה-Wii) בעוצמה הרצויה. השליטה הייחודית אף מאפשרת לשלוט בחבר קבוצה אשר אינו אוחז בכדור, וכך לשלוח אותו לארוב לשחקני הקבוצה המתחרה, להעלות את קו ההגנה ועוד. פשוט ואינטואיטיבי.

משחק ההמשך יכלול שיפורים נוספים בשליטה המצטיינת ממילא, תוספת בלעדית של מצבי משחק שונים, גרפיקה טובה יותר, AI משופר ועוד.  

לכתבה על המשחק באתר vgames, הקליקו כאן.

טריילר ראשון ל-PES 2009 ל-Wii

Rune Factory: Frontier

משחק סימולציה-תפקידים נוסף בסדרת Harvest Moon הפופולארית, בה יש לתחזק חווה, לטפח גידולים, לפתח קשרים, להתחתן, להוליד ילדים ואפילו להתגרש. בדומה ל-Animal Crossing של נינטנדו, הסדרה הזו ידועה בכך שהופכת מטלות פשוטות למהנות מאוד. יש גם מספר רב של סופים אפשריים במשחקי הסדרה, והם יתקבלו בהתאם לביצועיכם, מעשיכם והחלטותיכם במשחק.

מאז המשחק הראשון, הסדרה די עמדה במקום, אך Rune Factory: Frontier מבטיח לשנות את זה וכבר נחשב משחק ההמשך האמתי ל-Harvest Moon. בין החידושים: הפעם תצטרכו לעזוב את אזור החווה שלכם ותתורו אחר צינוקים כדי להתעמת עם הרעים.

מערכת IGN כבר הגדירה אותו כמשחק חובה נוסף ל-Wii ב-2009. 


קטע גיימפליי מ-Rune Factory: Frontier ב-TGS08 

!!Punch Out

!!Punch Out, למי שאינו יודע, הוא אחד הסדרות הכי קלאסיות ומצופות בתעשיית המשחקים, ומשחק שאוהדי נינטנדו הוותיקים מצפים להמשך שלו כבר זמן רב. הוא נחשב על ידי רבים כאחד ממשחקי האגרוף הטובים ביותר בכל הזמנים, וזה בזכות ממשק אינטואיטיבי ונקודות תורפה לכל אחד מהמתאגרפים אשר היה צריך ללמוד כדי לנצח אותם. הוא יצא לראשונה עבור מכונות הארקייד, והציג שליטה אינטואיטיבית ובוסים בעלי אופי אשר כל אחד מהם התאפיין בנקודת תורפה שהיה צריך ללמוד ולהכיר.

בינתיים, לא נמסרו פרטים לגבי המשחק, כמו למשל לגבי אופן השליטה בו, אבל ניתן להניח ששני השלטים של הקונסולה (Wiimote+Nunchuck) ישמשו כדי לשלוח אגרופים באמצעות הנפות ידיים של השחקן באופן המחקה תנועות מתאגרף, בדיוק כפי שזה גם נעשה במשחקון האגרוף ב-Wii Sports.

בסקר של IGN שמנה 18,000 מצביעים ושאל איזה משחק ל-Wii גולשי IGN הכי מצפים לו בשנה הבאה (2009), Punch Out ניצח את כולם בהפרש ניכר. 

כדי ללמוד יותר על המשחק המקורי והאהוב, וכדי להבין מדוע הוא מוערך כל כך, הקליקו כאן.

משחק אגרוף ארקיידי נוסף שמגיע ל-Wii, אגב, הוא Ready 2 Rumble Revolution של Atari - משחק נוסף בסדרה וותיקה ואהודה.


טריילר בכורה ל-Punch Out 

The Conduit

חברת High Voltage מאמינה מאוד בקונסולת ה-Wii, והיא מראה זאת היטב במשחק הזה. הוא בסגנון יריות ממבט ראשון עם יכולות שליטה חסרות תקדים בז'אנר הזה הניתנות להתאמה אישית מלאה - הטלת רימון, אגב, תיעשה באמצעות תנועת זריקה עם הנאנצ'וק; תצוגה עילית (HUD) הניתנת להתאמה אישית מלאה גם כן; וגרפיקה, אשר באופן מפתיע, מושקעת מאוד לקונסולה ונתמכת במנוע גרפי שפותח במיוחד עבורו כדי לנצל את הקונסולה באופן אופטימלי.

כמו כן, המשחק יתאפיין באון-ליין יציב של 16 שחקנים התומך בצ'ט קולי; שימוש בתוסף השלט, ה-MotionPlus, כדי למנוע שיבוש בזיהוי השלט אם לרגע אינו מצביע למסך; וידובבו את הדמויות במשחק שחקנים הוליוודים כגון מארק שפארד ("24"), וויליאם מורגן שפרד ("Star Trek: The Next Generation") וקווין סורבו (שגילם את הרקולס ב-Hercules: The Legendary Journey).

בזכות ההשקעה והמאמצים האלה שהושמו במשחק, הוא זכה במספר תארים בתערוכת E3 2008. עדיין, הביקורת העיקרית כלפיו היא שהוא מעתיק בלי בושה משחקי FPS מצליחים מהעבר, והמפתחת אף מצהירה על כך בגלוי, לכן יהיה מעניין לדעת האם המשחק יהיה מספיק מצטיין כדי שימחלו לו על זה...

אגב, המפתחת עוד לא סיימה לפתח את הנוכחי, והיא כבר מתכננת משחק המשך.

לכתבה על המשחק ב-vgames, הקליקו כאן.


אריק נופסינגר מ-High Voltage מתאר את The Conduit 

Klonoa: Door to Phantomile

משחק פלטפורמה איכותי בגרפיקת 2.5D אשר יצא במקור על ידי Namco Bandai עבור קונסולת ה-Playstation המקורית ואף זכה למשחק המשך. המשחק נחשב אחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים והמרעננים ביותר.

גרסת ה-Wii תכלול שדרוג גרפי משמעותי ודיבוב מחודש, כאשר שאר המשחק יהיה, ככל הנראה, זהה לקודמו. למרות מראהו העליז אומרים שמדובר במשחק עם העלילה הכי עצובה שנראתה במשחק פלטפורמה, ובעל אחד הסופים הכי עצובים שאי פעם נראה בכלל במשחק כלשהו. אז, הכינו את הממחטות...


קטעי גיימפליי מ-Klonoa: Door to Phantomile

Boom Blox: Bash Party

Boom Blox היה אחד המשחקים החדשניים בדור הזה והוא יצא ל-Wii. הוא היה בין משחקי המסיבה הבודדים ל-Wii שנהנו מהערכה גבוהה. לאחרונה סטיבן שפילברג, הבמאי, וחברת Electronic Arts, הכריזו שבסתיו יגיע משחק ההמשך שלו לקונסולה.

המשחק הראשון הזכיר מאוד את משחק מגדל הלבנים הפופולארי, Jenga. כוונו למסך באמצעות המצביע של השלט לנקודה מדויקת במגדל, הניפו את השלט לפנים בעוצמה הרצויה, וראו כיצד המגדל מתמוטט בתצוגה פיסיקלית נאה בהתאם לנקודה שאליה יריתם, לזווית הירייה ולעוצמתה. ישנן משימות רבות הדורשות שליטה מלאה ביסודות אלו- נקודה, זווית ועוצמה. המשחק מומלץ במיוחד אם אתם אוהבים משחקי מסיבה וחברה. המשחק החדש יכלול גם שלבי חלל ומים.


טריילר בכורה ל-Boom Blox: Bash Party

EA Grand Slam Tennis

גם חברת EA מכירה בפוטנציאל של השלט במשחקי ספורט, ומבקשת לנצל אותו למשחק טניס עצבני במיוחד. הזיכיון החדש יגיע לכל קונסולה, אך תחילה ל-Wii בעקבות האמון של EA בפוטנציאל שיש ב-Wiimote ובתוסף העתידי שלו, ה-MotionPlus, אשר יתחבר לשלט ויאפשר שליטת תנועה של 1:1 וחווית משחק שטרם ראינו.

מראיון שנערך עם סטוארט לאנג, מנהל השיווק של EA בבריטניה ואירלנד, נראה ש-EA מצפה לגדולות מהמשחק החדש. "אנו במיוחד מתרגשים להביא את EA Grand Slam Tennis  ל-Wii - יש כאן פוטנציאל ענק", אמר.

"אנו חותרים להרחיב את המותג EA Sports ולכבוש את אוהדי הספורט ברחבי העולם עם חוויה אינטרקטיבית חדשה ועשירה", אמר פיטר מור, מנכ"ל EA Sports. "זיכיון הטניס החדש שלנו, אשר מגיע תחילה ל-Wii, יציב את השחקנים במרכז האקשן ויספק את הבידור, ההתרגשות והדרמה של קרבות אגדיים עם אלופים אמיתיים". 

ובינתיים, נראה שסגה לא רוצה להישאר מאחור, והכריזה שגם היא תביא, בפעם הראשונה, את זיכיון Virtua Tennis המצליח שלה.

Tiger Woods PGA Tour 10

בסה"כ מדובר במשחק גולף, אז למה הוא מוזכר כאן? ובכן, Tiger Woods  היא סדרת גולף מוצלחת של EA, וממש לאחרונה היא הכריזה שהמשחק הבא ל-Wii יתמוך גם כן ב-MotionPlus. הפוטנציאל מרגש בהחלט.

משחקון הגולף ב-Wii Sports, למרות חסרונותיו, היה מהנה מאוד, והמשחק הקודם בסדרת Tiger Woods ל-Wii נהנה משבחים, לכן הציפייה למשחק גולף עמוק ורציני, ושינצל את תוסף שיפור השליטה של ה-Wiimote, היא מובנת.

Cursed Mountain

משחק רציני נוסף ל-Wii, אשר עדיין לא ידוע לנו מה טיבו, אך נראה שניכרת בו השקעה וניסיון כן להרשים. במשחק מגלמים מטפס הרים מקצועי אשר יוצא לחפש את אחיו האובד. בדרכו יפגוש בקללה מסתורית וייאלץ להתמודד עם נזירים לא סימפטיים, בלשון המעטה, ורוחות רעות. הדרך להביסם תלויה בציורים אקראיים שיש לצייר על המסך בזמן קצוב ובהתאם להנחייה על המסך, וזאת באמצעות מצביע השלט.

החברה המפתחת, המורכבת מיוצאי Rockstar, השתמשה במנוע "Athena" כדי להבטיח אפקטים מרשימים ויכולת ראייה למרחקים של עולם המשחק הענק (אשר לא תוכלו ללכת בו לאיבוד, שכן כל משך המשחק יעדכם יהיה למעלה, לראש ההר, וכל ירידה משמעה חזרה אחורה).

לכתבה על המשחק ב-vgames, הקליקו כאן.


טריילר בלהות ל-Cursed Mountain

Overlord: Dark Legend

החל את דרכו על קונסולת ה-Xbox 360, ועכשיו הוא מגיע גם לקונסולת ה-Wii. הסדרה מבוססת על אסטרטגייה בזמן אמת באופן המזכיר מאוד את Pikmin של נינטנדו, והיא שופעת הומור, מכניקת משחק מושכת והרבה קסם.

גרסת קונסולת ה-Wii היא, למעשה, מבוא (Prequel), והוא נושא אתו שיפורים לא מעטים, החל בממשק שליטה יעיל יותר, וכלה במערכת פאזלים עמוקה ומספקת יותר, וכמו כן, יתאפיינו במשחק יותר סודות באופן כללי.

למרות החולשה הטכנית של הקונסולה, דווח שהמפתחת הצליחה להתעלות על כך על ידי תשומת לב קפדנית וגישה יצירתית אשר הניבו משחק בעל עולם מפורט להפליא וטקסוטורות חדות. (עדיין, עקב אותן מגבלות של החומרה, הוא יוכל להתמודד עם 25-30 עבדים על המסך בלבד, במקום 50 בגרסה המקורית).

לכתבה על המשחק ב-vgames, הקליקו כאן.


טריילר בכורה ל-Overlord: Dark Legend

Dead Space Extraction

בהכרזה מפתיעה, נודע ש-EA מביאה לקונסולת ה-Wii גרסה למשחק Dead Space המשובח שיצא לקונסולות ה-HD בעבר ונהנה ממוצע מרשים.

למי שפיספס, מדובר במשחק פעולה/אימה משובח, אשר גרסת המקור שלו שוחררה בשנה שעברה לקונסולות ה-HD ולמחשב האישי (ציון: 85). גרסת ה-Wii תתאפיין באותה אווירה מטילת אימה וכל שאר המאפיינים שהפכו את המשחק למוצלח, מלבד בז'אנר: הפעם הוא יהיה מבוסס יריות על מסילה - ינצל את מצביע השלט לירי.

בכל אופן, EA מבטיחה לחדש את הז'אנר הזה, כפי שקודמו עשה לז'אנר האימה מגוף שלישי, ולהעניק לו אווירה מטילת אימה ועומק לא פחות מאשר קודמו.

לכתבה על המשחק ב-vgames, הקליקו כאן.


טריילר בכורה ל-Dead Space Extraction

3 Monster Hunter

הלהיט הגדול ביפן חוזר למשחק נוסף, והוא נראה מרשים יותר מאי פעם ואף ינסה יותר מקודמיו למשוך את הקהל המערבי. הוא יועד בתחילה לקונסולת ה-Playstation 3, אך קפקום, מפתחת המשחק, החליפה לו בית מתוך רצון לחדש את הסדרה ולהביא לה רעיונות חדשים.

בגדול, במשחקי הסדרה צדים מפלצות שונות כאשר הנשק העיקרי שעומד לרשותנו הוא חרב אימתנית. על פי קפקום, מפתחת המשחק, המשחק השלישי צפוי להיות טוב יותר מקודמיו בכל מובן אפשרי.

אגב, עוד לא הושק המשחק הזה, וכבר הוכרז משחק נוסף בסדרה לקונסולה, בשם Monster Hunter G. הוא כבר יצא בעבר ביפן ל-PS2 והגיע ככותר PSP לאירופה וארה"ב.

לכתבה על המשחק ב-vgames, הקליקו כאן.


טריילר למשחק Monster Hunter 3 מ-TGS 2008

Wii Sports Resort

נינטנדו הפתיעה בתערוכת E3 2008 כשחשפה את משחק המשך לאחד מרבי המכר שלה לקונסולה: Wii Sports. נינטנדו מבטיחה יותר ענפי ספורט מקודמו, ביניהם קרבות חרבות, זריקת דיסק, מירוץ אופנועי ים ועוד, כאשר הדובדבן שבקצפת יהיה ה-MotionPlus, תוסף חדש שיושק אתו, יתחבר לשלט ויחדד את השליטה באופן חסר תקדים.

השליטה הדהימה את העיתונאים שנכחו באירוע והתנסו במשחק. במירוץ אופנועי הים, למשל, אוחזים בשני השלטים, ה-Wiimote וה-Nunchuk, באופן שמזכיר אחיזה בכידון של אופנוע ים, ועל ידי הטייתם לצדדים האופנוע פונה לצדדים הרצויים בהתאם לזווית שבה מוחזקים. כמו כן, סיבוב ה-Wiimote על צירו, נותן יותר גז, ממש כמו באופנוע ים אמתי (ראו את רג'י פילס-איים, נשיא נינטנדו אמריקה, מדגים זאת בתמונה משמאל).


הדגמות המשחקונים השונים ב-Wii Sports Resort

Muramasa: The Demon Blade

מפתחת Odin Sphere המוערך לקונסולת ה-Playstation 2 אחראית גם למשחק דו ממדי מרהיב נוסף עבור קונסולת ה-Wii. בניגוד למשחק הראשון, אשר התבסס על המיתולוגיה הנורדית, המשחק ל-Wii יתבסס על המיתולוגיה היפנית כשנשלוט בחרב סמוראים חדה במהלך קרבות אינטנסיביים, ובעולמות מרהיבים עם רמת פירוט ואנימציה שאין שני לה.

המשחק מתקדם באופן קצבי תוך כדי היתקלויות קצרות בנינג'ות ושדים, הלקוחים מהפולקלור היפני. כל אפיזודה היא קצרה מאוד ויש לסיים אותה תוך זמן מוגבל. הקצב המהיר של המשחק מאפשר לנוף להשתנות באופן עקבי, אשר מרשים מאוד: גגות, אזורי כפר, פריחת דובדבנים, נהר גועש ויער צפוף, אשר קרני השמש חודרים בו מבעד לענפים.

מדובר באחד המשחקים הכי מצופים לקונסולה בשנת 2009.


קטע גיימפליי ממושך של Muramasa: The Demon Blade 

Sin & Punishment 2

עוד משחק קלאסי שהאוהדים דורשים כבר זמן רב, חוזר. מדובר במשחק יריות על מסילה מגוף שלישי של חברת Treasure. בניגוד למשחקי יריות על מסילה רבים, כאן יש לכם שליטה על הדמות הראשית, וצפויים להתאפיין במשחק הבא גם עלילה מפתיעה ומצלמה דרמטית אשר נמצאת מאחורי הדמות הראשית, כאשר לפניה אקשן מסחרר בלתי פוסק המלווה בשלבים מעוצבים היטב. בין היתר, הדמות הראשית יכולה אף לשלוף חרב כדי להתמודד מול יריבים שהחלו להרגיש יותר מדי בנוח בקרבתה.

אינני חובב גדול של הז'אנר, אך כאשר שיחקתי במשחק המקורי שיצא לקונסולת ה-Nintendo 64, אני התאהבתי, וידעתי שחייב לצאת משחק המשך לקונסולת ה-Wii, במיוחד כי המצביע של השלט יכול לעשות רק טוב לאופי המשחק.


טריילר בכורה ל-Sin & Punishment 2

TMNT: Smash Up

משחק צבי הנינג'ה הזה יעמוד בזכות עצמו ולא יהיה מבוסס על סדרת טלוויזיה או סרט של הזיכיון. Ubisoft, המפתחת, ייעדה לו צוות פיתוח המורכב מיוצאי הצוותים שהיו אחראיים למשחקים המוצלחים Super Smash Bros ו-Ninja Gaiden.

בהשראת Super Smash, המשחק יהיה מבוסס קרבות בגרפיקת 2.5D (משחקיות דו ממדית בגרפיקה תלת ממדית), יתמוך ב- 4 שחקנים במקביל (שוב, כמו ב-Super Smash Bros), ויכלול מערכת אפקטי צבע זוהרים כדי שהשחקנים יוכלו לעקוב במהלך הקרב אחר הדמויות שבחרו, וכן שלבים ולוחמים סודיים לפתוח ומספר מצבי משחק שונים, ביניהם מצב סיפור, מצב Battle Royal (עם לוחמים רבים), מצב טורניר, מצב אימון ושני מצבי המנצח/מפסיד יוצא. כמו כן, צפוי מצב און ליין אשר מובטח שהביצוע שלו יהיה מלוטש יותר מזה של Super Smash Bros. Brawl, כך שהוא בהחלט יכול להוות לו תחרות רצינית.

לדברי המפיק של המשחק ב-Ubisoft, מכיוון שהמשחק הזה לא נתמך בסרט או בסדרת טלוויזיה של הצבים, המשחק חייב להיות איכותי מאוד כדי להצליח בזכות עצמו. 


טריילר הבכורה ל-TMNT: Smash Up

Pikmin 3

נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין הכרזה רשמית, אך ידוע שהוא מגיע, ולפי ההערכות האחרונות, הוא יוצג לראשונה בתערוכת E3 הבאה, ויצא עוד השנה.

מדובר במשחק אסטרטגיה אהוד וממכר, שבו שולטים בצבא של מאה פיקמינים במקביל, מחזקים אותם ומחלקים להם משימות בהתאם לאפיוניהם כדי להתקדם במשחק.

השליטה הייחודית של הקונסולה שבה ניתן להצביע על המסך ולשלוט על מה שקורה על פניו, רק תשבח אותו. והנה, בקרוב יצא לקונסולה פורט של המשחק הראשון שיצא ל-Gamecube, והוא ייהנה משליטת Wii, אשר קיבלה רשמים מעולים.

Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

משחק אקשן-תפקידים חדש של חברת Square-Enix, זהו משחק בסדרת Crystal Chronicles, סדרת הצד של Final Fantasy, אך בניגוד לאחרים בסדרת הצד הזו, הוא לא יתמקד במשחקיות מרובה משתתפים, אלא במשחקיות לשחקן יחיד. והוא נראה מרשים מאוד.

כשנחשף הטריילר האחרון (ראו למטה), אנחנו בפורום נינטנדו הופתענו מאוד לטובה מהכיוון שניתן לו, ואהבנו מאוד את מה שראינו


טריילר ל-Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers

Fatal Frame IV: Mask of the Lunar Eclipse

על פי רבים, זו סדרת משחקי האימה הכי מפחידה, והחלק הרביעי שלה, שעל פי המפתחים הוא גם הכי מפחיד עד כה, הגיע לקונסולת ה-Wii. במשחקי הסדרה הזו, למי שלא יודע, יש לצלם רוחות באחוזה עזובה כדי לשאוב מהן את כוחותיהן.

מפגשים אקראיים עם הרוחות, מראות מטרידים ועוד, הם שהופכים אותו למשחק מפחיד באמת. הפעם תנצלו את שלט הקונסולה לשימושים שונים, כמו למשל, כיוון הפנס לכיוונים שונים, וכך תרגישו בתוך המשחק ממש. גם תכונת הרטט והרמקול של השלט, יבואו לידי ביטוי כדי לשאוב אותנו יותר לתוך עולם המשחק.

יצא בינתיים ביפן בלבד, אך לאחרונה יש רמזים לכך שהוא בקרוב מאוד יוכרז למערב ואף יצא השנה. גם IGN אופטימית

לכתבה על המשחק באתר vgames, הקליקו כאן.


טריילר ל-Fatal Frame IV: Mask of the Lunar Eclipse

No More Heros 2: Desperate Strungle

משחק המשך לאחד המשחקים הכי מספקים בקונסולת ה-Wii. הפעם מובטחת גרפיקה טובה יותר, עיר חיה יותר, והמניע של טראוויס, גיבור המשחק, הפעם יהיה נקם (זאת בניגוד למשחק הקודם, שם המניע היה הרצון להיות הרוצח מספר אחת).

מדובר במשחק אלים מאוד, עם הרבה דם, בגרפיקת Cell Shaded. ממשק הקרבות של המשחק הקודם זכה לשבחים רבים, והמשחק היה עשיר בסטייל ובהומור שחור.

בניגוד למשחקים האחרים בכתבה זו, הוא צפוי לצאת בתחילת 2010.

להכרזה על המשחק באתר vgames, הקליקו כאן.


טריילר בכורה ל-No More Heroes: Desperate Struggle מ-TGS 2008 

רב הנסתר על הגלוי

כפי שראינו, אין ספק ששנת 2009 מסתמנת להיות טובה יותר מקודמתה, עם משחקים מצופים ובלעדיים לקונסולה. עדיין, רב הנסתר על הגלוי, וקונסולה היא השקעה לטווח הארוך.

נינטנדו, למשל, אישרה שלמרות חשש האוהדים,  היא לא זנחה את הקהל הוותיק שלה. היא אישרה שהצוותים של מריו וזלדה עובדים קשה על פרויקטים חדשים, ולאחרונה אף דווח שצוותים בנינטנדו עובדים בשיתוף פעולה עם יוצר Super Smash Bros כדי ליצור משחק להארדקור מסוג חדש לחלוטין.

ופחות בהיבט המשחקים, נינטנדו גם מפתחת מערכת קהילתית גדולה ומפותחת יותר.

ולא רק חברת נינטנדו משפרת עמדות בנוגע לקונסולת ה-Wii, כי אם חברות צד ג' מבינות שקשה מאוד להתעלם מהקונסולה המובילה בשוק. למשל, בן פדר מ-Take Two (סדרת GTA) הצהיר שחברתו לא תוכל להתעלם מההצלחה של הקונסולה, והוא מאמין שאין סיבה שהם לא יביאו משחקים רציניים לקונסולה, כפי שמביאים לקונסולות האחרות (את סדרת GTA הם כבר מביאים במארס ל-DS, הקונסולה הניידת של נינטנדו, וזו אולי עוד הוכחה לרצינות כוונותיה).

וכמו כן, גם EA הודיעה שהיא מעבירה את חצי מתשומת הלב שלה ל-Wii, והופכת אותה לקונסולה המרכזית שלה (למעשה, 50% ממשאביה מוקצים כעת לקונסולה - 25 משחקים, ואף אחד מהם אינו פורט). מעבר למשחקיה שהיא מביאה לקונסולה ושהוזכרו לעיל, יהיה מעניין לראות מה היא עוד מתכננת לקונסולה.

ומי זוכר את הקלאסיקות והלהיטים שהם Rez, Lumines ו-Sega Rally? ובכן, היוצר שלהם עובד על משחק קצב חדש לקונסולת ה-Wii, שייקרא QJ, וינצל את השלט של הקונסולה. מי יודע, אולי גם הוא ינצל את ה-MotionPlus, התוסף שמחדד את השליטה.

ומה בקשר לקפקום שבינתיים מאכזבת וזוחלת מאחור מבחינת התמיכה האיכותית בקונסולה? ובכן, מפיק Resident Evil 5 הביע רצון להביא עוד משחק בסדרה ל-Wii, ואין זה פלא,  שכן משחקי הסדרה נחלו הצלחה עד כה בקונסולה.

סוף דבר

בחמש הכתבות האחרונות שלי בסדרת הכתבות שסוקרות את קונסולת ה-Wii, סיכמתי את מה שהיה לקונסולה בשנתיים הראשונות שלה, כולל משחקי הורדה, התייחסתי גם למכירות ולתוספים, והצגתי את הקונסולה בראייה לעתיד, בחלק זה שלפניכם.

השנה הראשונה של הקונסולה הייתה נהדרת, עם כמות נאה של משחקי להיט מצדה של נינטנדו, זאת לעומת כמות מבישה של משחקים עלובים מצד חברות ג', אשר לא העריכו נכונה את הצלחת הקונסולה ולכן לא התארגנו לקראתה; שנה שנייה, לעומת זאת, הייתה מאכזבת מאוד מבחינת משחקי צד א' של נינטנדו, אשר אמנם היו לה כמה טובים, אך באופן כללי אכזבה, ואפילו בעונת החגים לא הרשימה. גם חברות צד ג' לא זהרו במיוחד בשנה זו בקונסולה - מלבד כמה בודדים; אולם, שנת 2009 בהחלט מראה התעוררות מצד חברות צד ג', עם פחות משחקי מסיבה וקאז'ואל, ויותר משחקים מושקעים ורציניים.

בואו לדיון המלצות המשחקים בפורום נינטנדו, שם ניתן למצוא אינדקס מסודר ומקיף של כלל המשחקים הבולטים שיצאו לקונסולה בעבר, וגם כאלה שיצאו בעתיד, בחלוקה לפי שנים.

אז להתראות בסוף 2009, שם אסכם את שנת 2009 ונראה כיצד המשחקים שהושקו בה עמדו במבחן, וכמו כן, נבדוק מה מתוכנן לשנת 2010.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:10 04.03.2009 | YUTU YUTU

    לול, ראשון
    נמ.. כל הכבוד, אחלה כתבה.
    לא אישית לא חידש כל כך, אך אני בטוח שלאחרים זה חידש.
    MADWORLD שליטע!

  2. 2

    17:15 04.03.2009 | Nuke Nuke (אורח)

    וואו באמת ארוך

  3. 3

    17:20 04.03.2009 | diabelo666 diabelo666 (אורח)

    יייייייייייששששששש!!! NMH חוזר!!!

  4. 4

    17:24 04.03.2009 | ^^ ^^ (אורח)

    שנה נחמדה יש כמה שאני הייתירוצה לשחק אבל לא מספיק יאללה אני מוכר אותו וקונה בוקס כדי להנות ממשחקים כמו בנאדם

  5. 5

    17:29 04.03.2009 | Jiddu Jiddu

    איזו כתבה ארוכה אני לא מאמין שקראתי את כולה!!!D:

  6. 6

    17:48 04.03.2009 | ~Voge~ ~Voge~

    NMH2 לא יוצא ב2009 נראה לי, רק ב2010...

    ואלי תעשו רשימה כזאת גם לPS3 ולXBOX360? כל הזמן עושים כתבות רק לWII...הגיע הזמן שיהיו כתבות כאלה מושקעות גם לPS3וגם לXBOX360.
    אני בטוח שיש הרבה אנשים שמצפים יותר לכתבות גם לקונסולות האחרות.

  7. 7

    18:47 04.03.2009 | חרא של משחקים חרא של משחקים (אורח)

    חוץ מ- punch out

  8. 8

    18:52 04.03.2009 | גל זינגר גל זינגר (אורח)

    שוב רב הרשימה די ילדותית.
    ואולי מספיק עם מאדוורלד, עלק משחק אולטרה אלים.
    משחק הארדקור אחד וישר מתלהבים, אולי לבעלי ווי זה אולטרה אלים יחסית לכאלה שבחיים לא ראו דם בחיים במשחקי ויי לפני כן.

  9. 9

    19:40 04.03.2009 | Death_119 Death_119

    טנצ'ו ממוצע 70, Deadly Ceatures ממוצע 74, HOTD ממוצע 79 וMad World קיבל בשתי הביקורות הראונות 8 ומשם אפשר רק לרדת. אין ספק עוד פתיחה מוצלח ל-WII השנה.

  10. 10

    20:16 04.03.2009 | ~ערן ~ערן

    יופי של כתבה!
    אני מצפה בעיקר לפיקמין 3 (אבל קודם אני אשחק בשניים הראשונים), הרווסט מון, ווי ספורט ריסורט (קרב חרבות!), מוראמאסה ו-Little King Story
    לא מבין מה כל כך מיוחד בטנצ'ו או ב-PES.
    את דדלי קריצ'רס אהבתי!
    מאדוורלד גם נראה נחמד.

  11. 11

    20:21 04.03.2009 | Mega Mega

    עזוב אותך ביקורות, הן לא תמיד משקפות מה המשחק באמת שווה.
    אני לא בדיוק מצפה מי יודע מה ל2009 בווי, אבל אני בהחלט אשחק בכל מה ששווה לשחק. מי יודע, אולי עוד איזה חמישה משחקים טובים אני אחליט שהווי היה שווה את הכסף שלי.

  12. 12

    20:56 04.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    ציונים מאוד משקפים אם המשחק שווה מכיוון שהם מראים מה המבקרים (סתומרת גיימרים שהם קהל היעד של החברות) חושבים על המשחק
    יש כמה משחקים שלא נראים כאן משהו אבל house of the dead, קלונוא והמשחק ההוא של הנינג'ות נראים טובים מאוד

  13. 13

    21:12 04.03.2009 | Mur'gul Mur'gul

    50% מהמשאבים (הכספיים) של EA לא מוקצים לקונסולה, 50% מהכותרים שEA מפתחת יגיעו בגרסה כזו או אחרת.
    זה כמובן לא סותר את זה שיותר מ50% מהכותרים יגיעו לקונסולות אחרות, כי לEA יש טונות של כותרי מולטיפלטפורם.

  14. 14

    22:41 04.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-1: הנה, ל-3 היא חידשה :-)

    ל-5. אפילו אני מופתע.

    לאחרונה נינטנדו הכריזה גם על Excitebots, והיום נחשפו פרטים ותמונות חדשים:

    http://forum.vgames.co.il/showthread.php?t=1228322

  15. 15

    23:00 04.03.2009 | eitanash1 eitanash1

    איזה גרפיקה ילדותית למען השם .
    הקונסולה יכלה להיות כמעט מושלמת אם שמים פשוט כרטיס גרפי גבוהה ומעבד קצת יותר חזק.

  16. 16

    23:29 04.03.2009 | ~ערן ~ערן

    זה סיגנון אומנותי.

  17. 17

    23:39 04.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-15: זה הכל עניין של הגדרות וצרכים שונים. לא כולם מתנים הנאה בגרפיקה, למרות שאין ספק שהיא מוסיפה יופי למשחק.

    ואותו הדבר לגבי הציונים: זה כיף שמשחק שאנחנו אוהבים מקבל ממוצע מרשים, אך אם נאהב אותו, אז ממוצע נמוך יותר לא אמור לשנות אתת דעתנו עליו.

    הנה, למשל, עוד משחק בגרפיקה ילדותית הוכרז היום לווי, ואין סיכוי שיעניין אותך, למרות שזה לא סותר שהגיימפליי שלו יכול להיות נהדר, גם למבוגרים:

    http://forum.vgames.co.il/showthread.php?p=3533625

  18. 18

    00:12 05.03.2009 | Death_119 Death_119

    ממוצע ציונים הינו מדד מצויין לאיכותו של משחק. מדובר בכלי סטטיסטי מן המעלה הראשונה. ואלא אם כן משהו פה טוען שהסתברות וסטטיסטיקה הם אגדה אי אפשר להתכחש לתוצאות.

  19. 19

    00:52 05.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    לא ידעתי שדעה היא מדע. גם לא חסרים דוגמאות של מבקרים אשר הודו שבדיעבד לא היו נותנים למשחק את הציון שנתנו לו. GTA4, למשל. זו רק דוגמה על קצה המזלג. שלא לדבר על כך שציון הוא דבר יחסית שרירותי.

    אבל זה באמת לא משנה. אם נהנים ומעריכים משחק, הממוצע שמקבל הוא באמת פרט זניח. למרות שאין ספק שכיף לקרוא ביקורות חיוביות מאוד על משחק שציפינו לו (לפעמים, אגב, הייתי צריך לשחק במשחק כדי להפריך את כל החששות שביקורות קיצוניות גרמו לי לגביו).

    וחוץ מזה, אם ממוצע של עשרות ביקורות הוא מדע בשבילך, אז בטח ובטח גם מצעדי המשחקים שעיצבו אלפי קוראים, ובהם משחקי נינטנדו רבים מככבים. כמו המצעד הזה:

    http://www.vgames.co.il/article/3248.html

    אז לך תגיד זאת לכל אותם המגיבים למצעד הזה, וזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם כשנינטנדו שוב שולטת בטבלה. אז זלדה אוקרינה הוא איכותי בעיניך, או שלפתע עשרות אלפי אנשים הם אינם מדד לשום דבר?

  20. 20

    01:10 05.03.2009 | Death_119 Death_119

    שוב אתה נטפל ל-GTA 4 כסוס חולה כאשר אישית אין לך כל מושג ירוק לגבי המשחק. היית מרגיש טוב יותר אם GTA 4 היה זוכה לממוצע 95 במקום 98? כי מתחת לזה בגרסאת הקונסולות לא היה יורד המשחק. רק אדם כמוך שאין לו מושג במשחקים ומעולם לא שיחק ב-GTA 4 עלול לחשוב שמדובר בבלוף ולא באחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו עד היום.

    כמו כן, משעשע לראות אותך אונס את המציאות ובוחר בצורה סלקטיבית לציין פרטים שנראים לך כמי שעומדים בקנה אחד עם דעותיך. מצד אחד אתה טוען שביקורות הן לא רלוונטיות (ומבטל ענף שלם במתמטיקה, ואין לי בעייה להכנס איתך לסוגייות בהסתברות, למרות שאני בספק שתבין משהו במקצוע) אך בכל זאת טורח לציין ב-HOTD ממוצע ביקורות של 80. בעוד שבמשחקים אחרים כמו טנצ'ו שזכו לממוצע ביקורות מזעזע של 70, אתה מסתיר את הממוצע בו עשית שימוש בהמשך במשחק אחר. למה זה? איך נקרא לבן אדם שמזגזג בין השטויות שהוא ממציא לבין המציאות?

    אם עשרות ואף מאות אנשים אובייקטיבים ממקומות שונים בעולם באים כמתדגם ומייצגים לך דעה, כנראה שהיא נכונה. זה שיש מופרעים בעולם שאוהבים לעשות דברים מוזרים כמו לשכב עם גופות (כדוגמא קיצונית כמובן), או אולי לעשות דברים ביזאריים אחרים שממקמים אותם בשולי החברה, אין הדבר הופך את ההתנהגות שלהם לנורמה. הם שוליים. וכאילו הם גם טנצ'ו ו-Deadly Creatures, אין מדובר במשחקים שלא הובנו כהלכה, אלא במשחקים גרועים שרק השוליים המופרעים של קהל הגיימרים עשויים להתייחס אליהם כרציניים או כאיכותיים. אנשים שלועגים ל-GTA 4 בחוסר הבנה של איך נראים משחקים כיום ומה הם מסוגלים להציע לשחקן.

  21. 21

    01:28 05.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    היי, היי, חמוד. אני לא מתכוון להיגרר להתנצחויות ילדותיות.

    מכאן תמשיך לבד.

  22. 22

    01:29 05.03.2009 | Death_119 Death_119

    לגבי המכירות: מאחורי הביקורות עומדים גיימרים מדופלמים. כתב אחד עשוי לטעות אך עשרות ומאות לא. השונות בביקורות סביב משחקים הינה בדרך כלל אחידה וצרה, ובטח סביב המשחקים ל-WII. אתה יכל לטעון שהתוחלת משקרת, ובמקרה והשונות הייתה גבוהה היית צודק. אבל לא כאן המקרה.

    מאחורי מכירות עומד הציבור הרחב. הציבור של ה-WII במרבית המקרים הינו ציבור של אנשים שרכשו את ה-WII כגימיק חדשני ומשחקים אינם תחום בו הם מבינים. הם לא מסוגלים להבין איך נראים משחקים בימינו מהסיבה הפשוטה שהם קהל יעד חדש של התעשייה, מהסוג הזול ביותר. רק לפני כשבוע פירסם יובל בויגיימס ידיעה המראה שקהל היעד של ה-WII אינו קהל יעד של גיימרים אלא של ילדים קטנים ועקרות בית משועממות. אז לא, מכירות אינן מדד לדבר מלבד להיותו של ה-WII מוצר חשמלי מצליח מאוד כמו הטוסטר לשם דוגמא שנמכר אף הוא במיליונים בכל שנה.

  23. 23

    03:09 05.03.2009 | Laskin Laskin

    LOL
    הרשימה הכי עלובה BY FAR ממה שיש לשאר הקונסולות להציע, אפילו לא עשירית משחקים איכותיים השנה מאשר הקונסולות האמיתיות.
    כן - אלו שנועדו עבור גיימרים ולא ילדים או משפחות.
    אבל כרגיל - רונן חושב שזה מרשים מישהו שמבין משהו מהחיים שלו בתחום...

    מה שכן - זה שיפור על פני 2008 הבזיונית, יש פה 3 משחקים שאפילו אני הייתי נהנה לשחק אותם. לא משהו מדהים, אבל נחמד.
    בכל אופן - אם היה לי WII - הייתי מרכין את ראשי בבושה שזאת הרשימה שנינטנדו מציעה לי.
    כמו בכל שנה - "רב הנסתר על הגלוי"... ראינו איך זה הוכיח את עצמו בשנה שעברה.

    ובמילה אחת:
    FAIL

  24. 24

    09:11 05.03.2009 | bling bling (אורח)

    רונן,אתה מגוכח שאתה מנסה להוריד את DEATH ולעשות ממנו ילד קטן ומתנצח כהגדרתך.

    DEATH הביא לך תשובה יפה,מנומקת ולא מתלהמת אבל אתה החלטת שאם הוא לא פנה אליך בתואר "אדוני" או "הוד רוממותו" אז הוא ילדותי ומתנצח,תעשה לנו טובה,או שתענה לעניין או שאל תענה בכלל,אבל להדביק תוויות למישהו רק בגלל שאין לך מה לומר זה..איך נקרא לזה..ילדותי ומתנצח.כן אפשר להגיד.

    אה וכמו לאסקין ושאר השפויים שהגיבו פה,הרשימה הזאת היא רחוקה מלהיות הגאולה של ה WII או אפילו הגאולה של ה VIRTUAL BOY במידה והמשחקים הנ"ל היו יוצאים אליו בזמנו,רשימה מאוד גרועה ורדודה ללא שם אחד שהוא להיט ענק מבית נינטנדו (פיקמין זה נחמד אבל תעשו לי טובה) או להיט ענק בכלליות (גם MAD WORLD שהיה אמור להיות פוטנציאלית אחד כזה מתגלה כמשחק נחמד או טוב אך לא יותר). רשימה כזאת בכל קונסולה אחרת היתה זוכה ליחס עוין ואוטומטית היתה גורמת לה להיכשל מבחינת מכירות,אבל אצל ה WII חוקי המשחק שונים והפאנבויס של נינטנדו אשכרה יכולים לגרום לעצמם להאמין שמדובר במשחקי AAA.

    כנראה שכחתם מה גיימינג ומשחקים טובים אם אתם מתלהבים מזה,ואני לא מאשים אתכם,הרי עברו יותר משנתיים מאז שמריו גלאקסי יצא (עוד בימים שנינטנדו חשבה שאתם שווים יריקה),ככה שבהחלט יתכן ששחכתם מה הסטנדרט של התעשייה.

  25. 25

    13:54 05.03.2009 | Mur'gul Mur'gul

    חיחיחי
    אני לא יודע מה יותר עלוב, רשימת המשחקים הנבחרים כאן ל-2009 וה"רב הנסתר על הגלוי", או התגובות של רונן למגיבים. נראה לי שבתרד המשחקים לX360 של חודש מרץ היו יותר משחקים אטקטיביים ממה שמוצג כאן...

    ואגב, כנראה שהמבקרים של GTA4 כל כך הצטערו על הציון הגבוה שהם נתנו לו, שהם בחרו להמשיך ולתת ציונים גבוהים להרחבה של Lost

  26. 26

    14:49 05.03.2009 | DarkKnight DarkKnight

    17 ממוצע נמוך מראה על איכות ירודה מסיבה כל שהיא (גרפיקה, עלילה, gameplay וכו')
    יכול להיות שהסיבה שהורידו לו נקודות לא קריטית בשבילך ולכן אתה בכל זאת תהנה מהמשחק אבל עדיין האיכות תהיה ירודה והבעיות במשחק יפגעו בחוויה של הקהל הרחב

  27. 27

    15:16 05.03.2009 | noan noan (אורח)

    איזה ילדותיים אתם.
    הרבה משחקים כאן נראים טובים מאוד, ואם זה היתה microsoft או sony, הייתם משוויצים בחלקם. אתם מבקרים משחקים בלי אפילו לנסות אותם. פשוט בושה.
    לdc יש ממוצע נמון יחסית, אבל אם תקראו את הביקורות, או תסתכלו על כל הציונים, תגלו שהמון גם אהבו אותו ונתנו לו 9

  28. 28

    15:49 05.03.2009 | ~ערן ~ערן

    יופי עוד ריב "למי יש יותר משחקים".
    18 (מוות_119) צודק, ביקורות מודדות את האיכות של משחק,
    רק חבל שמשחק צריך להיות כיף בראש ובראשונה.

    אישית אני מכיר הרבה משחקים כיפים, ואם הם כיפים לי מה אכפת לי כמה הם קיבלו?

  29. 29

    20:32 05.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-24: תשובה מתנשאת, לועגת ומתחכמת אתה מכנה ראויה? קרא גם את תגובות 27-28 ותבין מדוע אין לי עניין בהתנצחויות הילדותיות האלה. לא הרחקתי אותם מהקהילה כדי להיגרר לכך כאן.

    אדם חכם יודע להבחין בין מה שרלוונטי עבורו, לבין מה שפחות. הכתבה הזו כלל לא רלוונטית להם, אבל הם עדיין מתעקשים לרדת לרמות ילדותיות כשתוקפים קונסולה שכלל אינה רלוונטית להם. זה כמו שאוהדי סדרה מסוימת יתנשאו על אוהדי סדרה אחרת. זה פשוט מיותר ונראה אינפנטילי מצד.

    אתה יודע, לאחרונה נערך מחקר שמצא שה-Wii היא הקונסולה שמשחקים בה הכי הרבה ילדים. מעניין מה היו המסקנות אם היה נבדק כמה מבוגרים שמשחקים בקונסולות האחרות, הם אכן בוגרים. לפי רמת מספר המגיבים באתר 'ויגיימס', התמונה עגומה.

    http://www.vgames.co.il/article/4329.html

  30. 30

    21:07 05.03.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3681805,00.html

    הנה, יש לכם עוד מקום לשחרר בו לחץ :-)

  31. 31

    17:00 15.05.2009 | מיכאל מיכאל (אורח)

    תולעים

  32. 32

    17:03 15.05.2009 | מיכאל מיכאל (אורח)

    וורמס

  33. 33

       | פורסם ע"י