הרשמה

משחקי השנה של Vgames לשנת 2020 - על פי ציוני ביקורות

חושבים שפספסתם משחקים גדולים שיצאו השנה? אל תדאגו - שמואל דואג לכם לתזכורת.

שנה משוגעת שהגיעה עם משחקים משוגעים, בואו נקרא מי היו המשחקים שהכי פינקנו עם הציון!

איזה דיסוננס מטורף היה לנו בין איך שהשנה האחרונה התנהלה לבין המשחקים שקיבלנו בה. מגפה עולמית, קריסה כלכלית וניהול קלוקל ומבולבל של המדינה הקטנה שלנו הלכו יד ביד עם כמה מהמשחקים הכי טובים שראינו בדור המשחקים האחרון (והדור הבא).

בדיוק כמו בשנה שעברה, איגדתי לכם כאן את רשימת כל המשחקים שקיבלו מאיתנו ציון של 8.5 ומעלה, מסודרים לפי תאריך פרסום הביקורת, יחד עם קישורים לביקורות המלאות וסיכום קצר של הביקורת על המשחק. אם תהיתם למה משחקים גדולים מסוימים לא נמצאים כאן אז נזכיר כי גם השנה כל מיני תותחים כבדים כמו Ori and the Will of the Wisps, Half Life: Alyx ו-Spelunky 2 לא יהיו ברשימה, בין אם כי לא קיבלנו עותקים של המשחקים הללו לסיקור או שלא היה לנו זמן לשחק בהם ולסקר אותם כמו שצריך (תמיד לזכור: Vgames לא עושים חצי עבודה). אבל לא לדאוג: הרשימה של שנת 2020 מלאה בכל טוב ולהיזכר בכל המשחקים הנהדרים האלה היה יופי של בילוי ערב.

אז אם אתם רוצים להיזכר יחד איתי בשנה החולפת, או סתם רוצים לראות אם פספסתם איזשהו משחק מעניין: הנה רשימת משחקי השנה של אתר Vgames לשנת 2020!

Tokyo Mirage Sessions #FE Encore - ציון 9.0

"Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא בסופו של יום תזכורת. תזכורת לכמה שספריית המשחקים של ה-WiiU הייתה עשירה, מגוונת, כיפית ונהדרת. הקונסולה עצמה לא הצליחה כל-כך, העיצוב שלה היה דיי מחפיר והיא ניסתה להילחם במלחמה שה-Switch ידע להימנע ממנה, אבל מה שאי אפשר לקחת ממנה זו העובדה שהיו לה משחקים לכל אחד. Tokyo Mirage Sessions #FE Encore הוא משחק JRPG נהדר ובעוד ששחקני ה-Switch לא קיבלו את Persona 5 לקונסולה (וכנראה שגם לא יקבלו), הם יוכלו להתנחם בכך שהם קיבלו משחק נהדר בסגנון. חיוביות היא שם המשחק ב-Tokyo Mirage Sessions #FE Encore ואפילו הציניקן שאני הצליח לחייך יותר מפעם אחת בזמן שהוא שיחק. עזבו ציונים שנייה - בתכל'ס, זה מה שחשוב במשחק, לא?"

Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary - ציון: 8.5

"בסופו של יום מדובר באוסף נחמד של שני משחקים אדירים מתקופת ה-PS3 וה-Xbox One, ובעוד ש-Bayonetta הגיעה גם ל-Switch ול-WiiU בנוסף ל-PC, זה נחמד לראות את Vanquish מקבל חיים שניים על קונסולה חדשה. הביצועים (לפחות על ה-PS4 Pro שלי) היו חלקים, המשחקיות עדיין נהדרת ובעוד שעל Bayonetta מוטל צל אדיר בדמות Bayonetta 2 האדיר, Vanquish פשוט זורח כמשחק אקשן מהיר ועצבני. לטעמי מדובר בפספוס קטן, שכן המפתחים יכלו ללכת את האקסטרה צעד הזה ולהוסיף עוד תוכן משמעותי למעריצי הסדרה ולשחקנים חדשים, אבל שוב: מדובר בשני משחקים פשוט נהדרים במחיר של אחד (אחד קטן יחסית)."

Doom Eternal - ציון: 9.0

"חברים וחברות, שנת 2020 רשמית החלה: id Software ו-Bethesda יצרו כאן את אחד ממשחקי היריות הכי טובים בעשור האחרון - כן, אפילו יותר טוב מ-Doom 2016. השינויים המינורים למשחקיות יאתגרו שחקנים חדשים וותיקים כאחד, יכולות התזוזה החדשות של Doomguy משתלבות נהדר עם עיצוב השלבים השונים, הגרפיקה והכיוון האמנותי של המשחק מהממים, האנימציות של המפלצות והדמויות השונות מעולות והפסקול החדש של מיק גורדון הוא מועמד רציני ביותר לתואר פסקול השנה...בשנות ה-90 דום ודיוק ניוקם התחרו על תואר מלך משחקי היריות. היום אין בכלל שאלה בנושא. Hail to the king, baby."

Animal Crossing: New Horizons - ציון: 9.0

"אני מאמין ש-New Horizons הוא באמת השיא של סדרת המשחקים עד כה. המשחקיות יותר מגוונת (גם אם עדיין מסורבלת לעיתים), התוספות החדשות בסדרה כמו בניית החפצים השונים להישרדות על האי והעובדה שאתם בונים את האי שלכם מאפס הן נהדרות, אלמנט המולטיפלייר עם חברים עובד בצורה מאוד טובה עם המון רגעים של כיף וצחוק, ותמיד - אבל תמיד - יש מה לעשות על האי... Animal Crossing: New Horizons הוא בראש ובראשונה משחק של ביטוי עצמי, וזה מורגש כשכל אי שביקרתי בו היה שונה וכל חוויה שלי על האי הייתה שונה מהחוויה של אנשים אחרים ששיחקתי איתם. פתחתי את הביקורת בעובדה שסדרת המשחקים הזו לא הייתה פופולרית בישראל כמו סדרות משחקים אחרות, אבל אם יש משחק שאולי ישנה את זה בישראל - אולי יהיה המשחק הזה."

Final Fantasy VII Remake - ציון: 10

"Final Fantasy VII Remake עשה את כל מה שרציתי ממנו, ועוד קצת: הגרפיקה של המשחק מהממת, עם הפרזנטציה הכי טובה של העיר מידגאר עד היום ושל הדמויות השונות והאהובות עלינו; הסיפור איכשהו הצליח לקבל בוסט נוסף בדמות כל הסצנות שמסבירות טוב יותר את עלילת המשחק והמוטיבציה של הדמויות השונות; השינויים הקטנים שנעשו לסיפור רק מוסיפים לחוויה הכללית וגורמים לעולם של המשחק להרגיש חי; מערכת הקרב כיפית ומאתגרת עם קרבות בוסים שיגרמו לכם לחשוב ולא רק ללחוץ על התקפה כדי לנצח ועל כולם מנצח פסקול פשוט מטורף של נובו אואמטסו שפשוט לא היה לי נמאס ממנו...לא הכל מושלם, אבל כל דבר רע שאני אוכל לומר על המשחק פשוט מתגמד לעומת החוויה הכללית שהוא סיפק לי. כששמעתי שקלאוד, טיפה וחבריו חוזרים אלינו ב-E3 של שנת 2015, היו לי ולכל שאר מעריצי המשחק ציפיות ענקיות מהמשחק הזה. עכשיו, כמעט חמש שנים לאחר מכן, אני יכול לומר שהם עלו על הציפיות הללו ואפילו יותר מזה."

Persona 5 Royal - ציון: 10

"אחרי כ-135 שעות על המשחק המטורף הזה, מסקנה אחת עומדת איתנה: ל-Atlus מאוד אכפת מהמשחק הזה. גם אם הסדרה סבלה (ועוד תסבול) לאורך השנים ממספר ספין אופים שנויים במחלוקת, ניתן לראות את כמות האהבה שנשפכה לתוך המשחק הזה. Royal הוא לא רק ה-Definitive Edition של Persona 5 הוא בעצם Ultimate Edition ל-Persona 5, כשהמשחק לא רק קיבל הרחבה לסיפור שלו שכללה דמויות חדשות וארמון חדש, הוא גם קיבל מכניקות משחק ששיפרו את הסיורים במבוכים השונים ואת מערכת הקרב והעלה אותם כמה רמות מעל Persona 5. לשחקנים שכבר שיחקו במשחק המקורי, Royal יהווה גרסא משופרת, לשחקנים שעוד לא שיחקו את המשחק המקורי, זאת תהיה הנקודה הנכונה (והטובה ביותר) להתחיל לשחק את המשחק."

Xenoblade Chronicles Definitive Edition - ציון: 9.5

"כ-8 שנים לאחר היציאה של המשחק בארה"ב, 9 שנים לאחר היציאה באירופה ועשור לאחר היציאה של המשחק ביפן, Xenoblade Chronicles סוף סוף מקבל את הכבוד והמשחק שהוא היה ראוי לו כל השנים הללו. לראות את שולק, ראין והחבורה עם שכבת צבע חדשה ונהדרת זוהי באמת חוויה מרגשת, וכשמוסיפים לכך את העובדה שהסיפור של המשחק עדיין מחזיק מעמד אחרי כל השנים הללו מד הרגש עולה אפילו יותר. תוסיפו לכך את אחד הפסקולים הטובים ביותר במשחקי JRPG אי פעם, ניקוי וסידור התפריטים במשחק ומשחקיות שמצליחה להחזיק מעמד יפה אחרי כל השנים הללו ויש לכם משחק חובה לבעלי Switch."

The Last of Us Part II - ציון: 10

"The Last of Us Part II מציג את השילוב המושלם בין סרט הוליוודי בעל תקציב שמן ומשחקיות כיפית קלילה וחלקה של חקר ואקשן כאחד. הסיפור הנהדר ייגע לליבם של כל שחקן ושחקנית ולא ישאיר שום עין יבשה, הקרבות מאתגרים, מגוונים ומלאי אקשן והמשחק מעודד את השחקן לחקור כל פינה ולהשתמש רבות ביצירתיות, התגנבות ואלתור. כל אלה יחד יוצרים את יצירת המופת הגדולה ביותר שפותחה בלעדית עבור דור ה-PS4 המתקרב לסופו ואין שום צל של ספק שמדובר במועמד שייכנס בוודאות לטופ 3 של משחק השנה של שנת 2020. חובה עבור כל בעלי ה-PS4 באשר הם!"

Ghost Of Tsushima - ציון: 9.0

"Ghost Of Tsushima הוא "שירת הברבור" של ה-Playstation 4. לא יכולתי לבקש כותר שיחתום את הדור הזה יותר טוב ממנו. העלילה שלו מעולה, מערכת הקרב מצויינת, הגרפיקה מדהימה והסאונד פנומנלי. למרות חלק מהמגרעות שדיברתי עליהם במהלך הביקורת, אני לא מהסס להגדיר את המשחק הזה כחובה לכל גיימר שנהנה ממשחקי עולם פתוח ששואבים אותך פנימה, שמעודדים חקירה ודואגים לעולם שבנו, לדמויות ולאנימציות עם המון תשומת לב. Ghost Of Tsushima הוא מתמודד ראוי למשחק השנה לשנת 2020, ואחד מהכותרים הבלעדיים הטובים ביותר ש-Sony נתנה לנו. Sucker Punch, תנו לעצמכם טפיחה על השכם, יצרתם פה משהו מדהים."

Paper Mario: The Origami King - ציון: 8.5

"...לשמחתי המשחק הצליח להפתיע, להקסים, לעודד, לשמח ולרגש אותי. נכון, מערכת הקרבות יכולה להיות קצת מעיקה (בעיקר בהתחלה וקצת בסוף), אבל זהו אירוע זניח לעומת כל הדברים הטובים שהמשחק נותן. הכתיבה מצוינת ומשעשעת, המשחק עצמו נראה מדהים (אחד המשחקים הכי יפים ששיחקתי על ה-Switch), הדמויות החדשות טובות והישנות קיבלו עוד פן לאישיות שלהן שכמעט ולא רואים, הסיפור מלא בתהפוכות ורגעים נהדרים והפסקול של המשחק הוא מועמד רציני ביותר לתואר פסקול השנה... זו לא החזרה למקורות שקיוויתי שהמשחק הזה יהיה, אבל זה ללא ספק המשחק הטוב ביותר בטרילוגיית משחקי ההרפתקאה של Paper Mario. לשחקנים סבלנים שיוכלו לספוג את המכה שהיא מערכת הקרבות מצפה חוויה נהדרת."

Halo 3 גרסת ה-PC - ציון: 9.0

"...השעות ששיחקתי ב-Halo 3 פשוט הזכירו לי למה בכלל נכנסו לדור הקודם כשדווקא סוני ומיקרוסופט הן אלו שנלחמו ראש בראש. טרילוגיית Halo המקורית היא ללא ספק אחת מסדרות משחקי FPS עם הסיפור הכי טוב, דמויות משכנעות, מפות נהדרות ומשחקיות כיפית ו-Halo 3 הוא באמת השיא שלה. הפורט של המשחק ב-MCC לא משנה שום דבר בצורה דרמטית וכן, המודלים של הדמויות יכולים להיראות מיושנים, אבל החדות הנהדרת שמגיעה עם הרזולוציה הגבוהה והשיפורים בתאורה של המשחק מחיים מחדש את משחק היריות הנהדר של ה-Xbox 360. ברוך הבא מאסטר צ'יף, הגעת למקום הראוי לך."

Microsoft Flight Simulator - ציון: 9.5

"וואו וואו ועוד פעם וואו. Microsoft Flight Simulator 2020 פשוט הקדים את זמנו בצורה שבאמת אי אפשר לתאר במילים. כשאנשים מדברים על הדור הבא בגיימינג, על גרפיקה משופרת ועל תוכן שלא יכלנו להשיג בעבר - על זה הם מדברים. כמות המטוסים המטורפת, הריאליזם שבהטסתם, שלבי הלמידה והאתגרים שידברו על חובבי המטוסים והסימולטורים וגולת הכותרת: השילוב בין Bing Maps לטכנולוגיית ה-AI של המשחק שמאפשרת לנו לטוס ברחבי העולם ולראות את כל המקומות שאנחנו מכירים ואוהבים והאפשרות להגיע למקומות שלא חשבנו שנוכל להגיע אליהם בעבר."

Spiritfarer - ציון: 9.0

"המשחקיות האיטית אולי לא תדבר לכל אחד, אבל כאן גם יושב הקסם של Spiritfarer. אני יודע שאני לא אהיה הראשון לומר את זה, אבל הדרך בה Spiritfarer בוחר להתמודד עם נושא כל-כך כואב כמו מוות היא כל-כך יפה ומחממת את הלב, שאני פשוט חייב להמליץ על המשחק הזה לכל בן אדם שאיבד מישהו יקר לו. המפתחים של המשחק בחרו להעביר לנו מסר עם המשחק הזה, וזה מסר חשוב מאוד: מוות הוא לא רק אירוע טראגי והיעלמות של אדם מסוים מחייכם - מותו של אדם אהוב שזורה בחיים והיא מגיעה עם זיכרונות, רגעים טובים, רגעים קשים, ריבים, התפייסויות וחיים שלמים של בן אדם: בדיוק כמו שיט ארוך מסביב לעולם של Spiritfarer."

Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - ציון: 9.0

"...וזה בעיקרון הדבר הכי חשוב ב-Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - הוא פשוט כיף. מהמשחקיות הנהדרת והמשופרת עד לגרפיקה הצבעונית והמהממת וכלה באווירה עצמה שהמשחק משרה על השחקן. אין משימות דרמטיות, אין מצב סיפור עם דיאלוגים קיטשיים ולא אמינים. זה רק אתם והסקייטבורד. הרימייק עושה צדק עם השלבים הישנים והם נראים פשוט מדהים על ה-PS4 Pro, האפשרות ליצור את הסקייטר שלכם ולשחק עם חברים או אנשים באינטרנט נהדרת ומצב המשחק של יצירת הפארק ידבר לשחקנים היותר יצירתיים שמביניכם. אני מאוד שמח ש-Activision ו-Vicarious Visions לא התפתו לרצון לשים כל מיני מערכות של מיקרו רכישות וקניות בתוך המשחק ובכך חתמו את אחד הרימייקים הכי טובים שקיבלנו בשנים האחרונות בטעם נהדר. רוצו (או החליקו) לשחק, זה באמת שווה את זה."

Super Mario 3D All-Stars - ציון: 8.5

"האוסף עצמו יכל לעשות עוד כדי להרגיש יותר מרשים ומכבד את המעמד של 35 שנה לשרברב האלמותי של נינטנדו. מצד שני, מדובר באוסף של שלושה ממשחקי הפלטפורמה התלת-מימדים הטובים ביותר שיצאו אי פעם. Super Mario 64 מחזיק מעמד בצורה מעוררת השראה ומרגיש אפילו יותר כיף מבעבר, Super Mario Sunshine מקבל חיים מחודשים ואת הכבוד שאני חושב שהוא יותר מראוי לו ועל Super Mario Galaxy אין על מה לדבר - זהו עדיין משחק שיכול לצאת בכל שנה ולהיות מועמד למשחק השנה. הייתי שמח לעוד שינויים קלים כמו גרסאות שונות של משחקים שנמצאים באוסף, אבל אין לי דרך אחרת לומר את זה: אם אתם מעריצי מריו ונינטנדו או סתם חובבי משחקי פלטפורמה שרוצים לשחק בכמה מהמשחקים הטובים ביותר שיש לז׳אנר להציע - זהו אוסף שפשוט אסור לכם לפספס."

Mafia: Definitive Edition - ציון: 8.5

"לסיכומו של עניין, Mafia: Definitive Edition הוא אמצעי נהדר לחוות מחדש את אחד ממשחקי הפשע הטובים שהיו פה. מדובר בחידוש ראוי למשחק המיתולוגי עם סיפור גנגסטרים קלאסי שכתוב היטב עם דמויות מעולות, עולם מרהיב ומשימות מאתגרות וכיפיות בטירוף. גם מעריצי טרילוגיית Mafia הוותיקים וגם חובבי משחקי הפשע והאקשן ייהנו מאד מהמשחק וירגישו מיד בבית. למרות זאת, קשה להתעלם מהתקלות הטכניות השונות, במיוחד שנראה שלא יישמו בתחום הזה לקחים ממשחקים קודמים של המפתחת. אלו בתוספת העובדה שהעולם המרהיב עומד ריק מורידים את הציון הסופי. חידוש של משחקי עבר הוא מגמה די רווחת בעולם הגיימינג של היום ולראות חידוש שהאהבה למשחק המקורי ניכרת בו מתחילתו ועד סופו ומהווה ניסיון נטול ציניות להביא משחק ישן אל הדור החדש זה פשוט כיף. ככה עושים Remake."

Hades - ציון: 9.5

"Hades עושה כמעט הכל נכון: המשחקיות המהירה והכיפית גורמת לחזרות על השלבים השונים לא להיות מציקים, שזה קריטי במשחק Roguelike; הסיפור משתמש במנגנון העיקרי של המשחק (המוות החוזר) כדי לספר את הסיפור שלו; היכולות השונות מעודדות התנסויות וגורמות לכל ריצה של המשחק להרגיש שונה ומרגשת והפסקול, יחד עם העיצוב האומנותי של המשחק רק משלימים את כל החוויה הזו שהיא Hades. למשחק יש את הבעיות שלו, כן, אבל מעטים המשחקים שסובב אותם כל כך הרבה הייפ שמתגלה כמוצדק לחלוטין ו-Hades הוא בהחלט אחד מהמשחקים הללו. מדובר באחד ממשחקי שנת 2020, בין אם מדובר על ה-Switch או ה-PC (אגב יש Cross Saves אז מצידי, תקנו על שניהם)."

Crash Bandicoot 4: It's About Time - ציון: 8.5

״קצת קשה לי לרדת יותר מדי על המשחק הזה כי בכל זאת, זה קראש. השלבים עצמם בנוים טוב, הגרפיקה והעיצוב האומנותי של המשחק נעימים לעין וכיפיים, האנימציות של קראש ושאר חבריו נהדרות וזה מבלי להגיע לשלבי הבונוס, השלבים של הדמויות השונות שנותנות צבע שונה ומיוחד למשחק הזה, היכולות של המסכות במשחק שמרגישות ממש בבית וכאילו תמיד היו איתנו בסדרה ותחושת ההצלחה וההישג כשאתם מסיימים שלב כלשהו...Crash Bandicoot 4: It's About Time הוא משחק כיף ברגע שאתם נותנים לריצה הראשונה שלו להרגיש כמו משחק פלטפורמה זורם וכיפי. תנו לתסכול לזרום רק בריצה השנייה שלכם ואתם תיהנו הרבה יותר ממשחק הפלטפורמה המעולה הזה.״

Wasteland 3 - ציון: 9.5

״Wasteland 3 לוקח את הבחירות ומערכת הקרב של משחקי Fallout המקוריים ומביא אותם לתקופה המודרנית, ואפשר להשוות אותו למשחקי Divinity: Original Sin או Baldur's Gate 3 הטרי. לבחירות הכי פשוטות שתעשו עלולות להיות תוצאות מפתיעות, איך שתגיבו לכל סיטואציה משנה, ואתם יכולים למצוא את עצמכם במצבים שונים לחלוטין בכל פעם שתשחקו בו. הוא נקי מבאגים, ולצד כמה תלונות שיש לי על חברי הצוות, מדובר במשחק ששאב אותי פנימה לשעות ארוכות, ואחד שישאב אותי לעוד הרבה שעות נוספות. מדובר באחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר של 2020, אז אם תרשו לי, אני הולך לחזור לשחק, יש לי שממה להציל.״

Assassin's Creed Valhalla - ציון: 8.5

״ולמרות זאת, כמו שהוא סובל מהפאשלות הרגילות של יוביסופט (כמו עלילה בינונית למשל) הוא גם נהנה מהדברים בהם יוביסופט טובה: גרפיקה נהדרת, עולם עצום בגודלו (גם אחרי ששיחקתי 30 שעות הרגשתי שעוד לא ראיתי כלום), שיפור משמעותי מבחינת קרבות ופתיחת אפשרויות חדשות ונהדרות בהוספה של אלמנט ההתיישבות וה-Raids. יש שיאמרו שזה פשוט עוד משחק בסדרת Assassin's Creed והם לא טועים, אבל הם גם לא לגמרי צודקים. במקומות בהם ולהאלה שונה מקודמיו - הוא שונה הרבה יותר לטובה מאשר לרעה. לכו תהיו ויקינגים!״

Marvel's Spider-Man: Miles Morales - ציון: 9.5

״רובנו חששנו ש-Marvel's Spider-Man: Miles Morales יהיה משחק קצר ולא ממצה, אבל הוא רחב, מלא בתוכן, כיפי וגם אם הוא אכן קצר מבחינת הסיפור, הוא מנצל זאת כדי להיות מאוד ממוקד. האם הוא יותר טוב מהמשחק המקורי? כן, אבל לא בהרבה. מה שבטוח, הוא בהחלט משחק חובה לבעלי PS5 ובטח שחובה אם שיחקתם במשחק המקורי. יודעים מה, נמנעתי מזה בביקורת הקודמת שלי אבל איש העכביש הזה ואני גם חולקים את אותו צבע העור אז אני בכיף אומר את זה: Marvel's Spider-Man: Miles Morales גרם לי להרגיש כמו ספיידר-מן. וזה כל מה שרציתי שהוא יעשה.״

Demon's Souls - ציון: 10

״Bluepoint Games לקחו את אחד המשחקים הכי חשובים בהיסטוריה של משחקי התפקידים בשני העשורים האחרונים ונתנו לו מתיחת פנים שלא רק שהיא מצליחה להביא אותו לשנת 2020 בצורה מופלאה, היא גם מחזירה אותו לטופ של משחקי ה-Souls ומשחקי ה-RPG באופן כללי. אני יודע כמה שנוי במחלוקת הציון שאני עומד לתת, אבל זה הקטע עם המשחק הזה - גם אם היו דברים קטנים שהפריעו לי, החוויה כולה הייתה פשוט יוצאת מהכלל. אם הצלחתם להשיג PS5 בהשקה, ולא קניתם את Demon's Souls, אתם מבזבזים את הזמן שלכם. מדובר במשחק חובה לקונסולה ומשחק השקה מדהים ל-PS5.״

Hyrule Warriors: Age of Calamity - ציון: 8.5

"Hyrule Warriors: Age of Calamity זועק איכות ברמה הכי גבוהה. מדובר במשחק המוסו הכי טוב לקונסולה הקטנה של נינטנדו, עם אזורים רבים ומגוונים, משימות משעשעות ומעניינות, דמויות רבות ומעניינות שאפשר לשחק איתן ושיפור מורגש בניהול של כולן, בייחוד לעומת המשחק הקודם...גם עם בעיות הביצועים ומנגנון איסוף החומרים שיכול להיות טיפה מעצבן, מדובר במשחק מצוין לקונסולת ה-Nintendo Switch וכזה שהרבה חובבי אקשן ירצו לנסות."

Ori and the Will of the Wisps (קונסולת ה-Switch) - ציון: 9.0

"בסופו של יום, גרסת ה-Switch של Ori and the Will of the Wisps היא פלא - גם מבחינת העובדה שהפורט הזה קיים וגם מבחינת איך שהוא נראה ומרגיש. מדובר באחד ממשחקי הפלטפורמה הטובים ביותר של שנת 2020 שעובד בצורה נהדרת על הקונסולה הקטנה של נינטנדו ובכך מאפשר לכם לשחק את אחד מהמשחקים היפים ביותר של השנה ב-60 פריימים לשנייה בכל מקום ובכל זמן. אם אתם חובבים של משחקי Metroidvania, אוהבים עיצוב אמנותי מרשים ופספסתם את המשחק כי אין לכם קונסולת Xbox או מנוי Game Pass - זאת גרסה פשוט פנומנלית למשחק פנומנלי. בעיניי מדובר במשחק חובה לבעלי קונסולת Nintendo Switch."

Yakuza: Like a Dragon - ציון 9.0

"ממש כמו שהוא משחק השקה לדור החדש של הקונסולות, Yakuza: Like a Dragon הוא דור חדש של סדרת משחקים שמתחילה להזדקן. אינני חושב אומנם שהפלטפורמה ה"מתיישנת" היא רעה, אבל זה בהחלט שינוי מאוד מרענן והוא מתקבל בברכה. סגנון הכתיבה המוכר של המשחק עדיין קיים פה וכך גם הנשמה שעומדת מאחורי המשחקים בסדרת Yakuza. אני עומד להתגעגע לקיריו בתור דמות ראשית (או שלא, בזמן שאני משלים את שאר המשחקים), אבל קאסוגה איצ'יבן הוא פרוטגוניסט נהדר שקל מאוד להתחבר אליו, במיוחד כי הוא אינו מפחד להגיד את מה שהוא חושב וכך גם אני: המשחק נהדר ומקווה שגם אתם תתחברו אליו."

Immortals Fenyx Rising - ציון: 8.5

"אני חושב שבשלב הזה, בדומה ל-Dark Souls, גם The Legend of Zelda: Breath of the Wild הפך לסוג של נוסחה שעליה יתבססו לא מעט משחקים עכשיו ובעתיד. Immortals Fenyx Rising הוא באמת הכלאה של חווית הפיתוח של Assassin’s Creed Odyssey והרצון לפתח משחק בסגנון של Breath of the Wild, ואומנם אני מדגיש את ההשפעה של המשחק השני לא מעט, הקסם שקיים ב-Immortals, בין אם בצורת הסיפור שלו או בסגנון האומנותי שלו מחפה על לא מעט מההשוואות ועוזר לו להתבלט במיוחד מעל השאר."

Gears 5: Hivebusters - ציון 9.0

"לסיכומו של עניין, חבילת ההרחבה Hivebusters מראה שגם ב-3 וחצי שעות של משחק אפשר לייצר חוויה מהנה וכדאית. מדובר ללא ספק בתוספת מהודקת ואיכותית ל-Gears 5 עם משחקיות אינטנסיבית, עלילה לא רעה בכלל וגרפיקה מהממת. מעריצי הסדרה הותיקים כמותי יהנו מכל שנייה, וגם אם אתם חדשים ליקום של Gears אתם תהנו מהאקשן האינטסיבי והתזיזתי שלא מרפה לרגע. חשוב להגיד שאם החלטתם להתחדש ב-Series X/S ואתם רוצים לנסות את Hivebusters, תעשו לעצמכם טובה ותרכשו מנוי Game Pass Ultimate שעולה כ-15 דולר לחודש. ה-DLC לבדו יעלה לכם כ-20 דולר, שלמרות כל השבחים שהרעפתי עליו פה צריך להגיד שזה יקר מידי לקמפיין כה קצר. אין היום הרבה תוכן בתשלום למשחקי יריות שכל כולו סובב סביב מצב לשחקן יחיד, ונחמד לראות שמשחררים תוכן חדש שכזה לפרנצ'ייז כל כך מרכזי של מיקרוסופט, במיוחד אם הוא מצוין."

כפי שניתן לראות, קיבלנו השנה המון משחקים מעולים שבאמת שווה לכם לנסות. פספסתם משחק נהדר השנה והרשימה הזו עזרה לכם? המשחק האהוב עליכם לא ברשימה? משחק שלא סבלתם דווקא נמצא כאן מסיבה שלא ברורה לכם? שתפו אותנו וספרו לנו בתגובות!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י